За результатами нашого дослідження з українізації трафіку, у 2024 році частка запитів українською у ніші Електроніки зросла на третину, досягнувши 21%. І це зростання триває.
У попередньому дослідженні ми аналізували як комерційні, так і органічні запити. Цього разу вирішили сфокусуватися на мові, якою українці шукають товари, коли прагнуть купити. Чи варто досі орієнтуватися на ключові слова російською? Чи потрібно додавати англомовні запити?
Спойлер: українці шукають і англійською. Наприклад, вводячи повну назву моделі телефону чи телевізора. Якщо ви хочете, щоб ці люди стали вашими клієнтами, варто збирати англомовні ключі у своєму акаунті та таргетувати на них оголошення.
Для аналізу ми зібрали та усереднили дані гравців різного масштабу з нашої BI-системи, охопивши повний 2024 рік.
Пошукові кампанії: динаміка запитів

У ніші електроніки російська мова досі переважає. Загалом відсоток української зростає, проте поступово і нерівномірно у різних товарних категоріях: у 2024 році майже 25% від загальної кількості запитів були державною мовою. Англійською — майже 30%.

Якщо порівняти CTR, середньозважену вартість кліку та вартість конверсії, то загальні показники для українськомовних та російськомовних ключів майже ідентичні. Однак кількість запитів українською, за нашими внутрішніми даними, зростає з року в рік.
Проте у певних категоріях оголошення, які показуються за українськомовними запитами, більш клікабельні та мають вищий коефіцієнт конверсії.



PMax-кампанії: динаміка запитів

У РMах-кампаніях ми бачимо, що оголошення у майже 40% випадків показуються по модельних запитах англійською. І саме вони приносять релевантний трафік та продажі.

Також PMax-кампанії, які показуються по українськомовним пошуковим запитам, більш клікабельні та мають трохи вищий коефіцієнт конверсії. Однак різниця з російськомовними аналогами поки що незначна.



За кількістю запитів українська мова значно поступається, якщо зануритися у товарні категорії. Проте Conversion Rate має вищий. Велика частка англомовних запитів пояснюється модельними запитами.
Загальні висновки
- Російськомовні запити все ще домінують, але їхня частка зменшується. Попри значне зростання українськомовної частки запитів, російськомовні запити, на жаль, поки що переважають в ніші Електроніки.
- Українськомовний трафік якісніший. Збільшення кількості запитів українською мовою вже стале. Щобільше, у певних товарних категоріях оголошення по українськомовним запитам показують вищу клікабельність (CTR) та коефіцієнт конверсії, що свідчить про високу якість трафіку та його комерційний потенціал.
- Англомовні запити як сталий тренд, особливо в PMax-кампаніях. Варто використовувати повну модельну назву товару англійською. Оскільки PMax не використовує ключові слова напряму, а оптимізується на основі контенту фіду, то що точнішою буде назва товару, тим вище ймовірність, що система «впізнає» запит та покаже оголошення саме по ньому.
Сподіваємося, що у перспективі наступних років збирати до рекламного акаунту можна буде лише українськомовні та англомовні запити, проте наразі така стратегія призведе до втрати значної кількості потенційних продажів.
Також на цю тему:
на розсилку