НАПИСАТИ НАМ
04
.
06
.
2024

Які посилання можуть нашкодити вашому сайту: гайд інструментом Disavow Tool

SEO
Поради експерта
ЗМІСТ

У березні 2024 року стався витік документів Google, у яких містилася актуальна інформація про роботу алгоритмів ранжування пошукової системи. Зокрема, там йшлося про те, що рейтинг сайту знижується, якщо беклінки не відповідають цільовому призначенню сторінки, є неякісними або фейковими. 

Ми вирішили розібратися, які посилання вважаються неприйнятними, що таке відхилення посилань disavow, за якою схемою визначати, що варто відхиляти, а що — ні, та чи актуально це робити у 2024 році. 

Що таке відхилення посилань disavow? 

Відхилення посилань або Disavow Tool – це інструмент, через який можна дати вказівки Google ігнорувати небажані зворотні посилання на сайт. Токсичні беклінки порушують правила Google щодо якості та можуть мати негативний вплив на ранжування, підвищують ризик отримання ручних санкцій. Але на алгоритми у 2024 році вони майже не впливають, оскільки Google в основному ігнорує їх.

Водночас варто памʼятати, що інструмент disavow google потребує обережного використання. Помилки у його впровадженні можуть призвести до погіршення позицій сайту в результатах пошуку.

Які є сервіси для моніторингу зворотних посилань?

Сервіси для моніторингу disavow links можна поділити на 2 типи:

  • Загальні краулери. Вони сканують весь сайт та зберігають зв'язки між сторінками, надаючи можливість ознайомитись з тими посиланнями на сайт, які вони знайшли. Наприклад Ahrefs, Semrush, Serpstat, Majestic. 
  • Локальні краулери. Це інструменти, які дозволяють моніторити конкретний список сторінок, на яких розміщені ваші посилання. Наприклад Linkchecker.

Також варто звертати увагу на Google Search Console. Це важливий інструмент, де можна знайти посилання, які при краулінгу виявив Google.

На відміну від загальних краулерів, він не надає жодних оцінок посиланням, а лише показує, що знайшов (і це не всі посилання, які він знайшов, а лише ті, які вирішив показати). Їх потрібно самостійно передивитися і по кожному прийняти рішення: залишати чи ні.

Марко Федоренко
автор тг-каналу «SEO Ideas»

Як приклад, визначимо якість посилального профілю маркетплейса Amazon на платформі Moz:

Отже, заспамленість сайту Amazon – 28%. Водночас бачимо, що сайт отримує значну кількість трафіку з органічного пошуку, що свідчить про добру оптимізацію для пошукових систем і ранжування за релевантними ключовими словами.

На кожному сайті є спам-посилання, але це не робить їх токсичними чи маніпулятивними. Це звичайні низькоякісні посилання, якими рясніє весь інтернет. У 2024 році такі беклінки скоріш ніяк не зашкодять сайту. 

Як зазначають в дослідженні, 38% опитаних SEO-спеціалістів нічого не роблять зі спамними беклінками, а інші 38% – відхиляють їх. 

Тому важливо аналізувати, які посилання є насправді токсичними або маніпулятивними (купленими для спекуляцій з рейтингом). 

Які посилання точно треба відхиляти? І чи актуально це робити у 2024 році? 

За твердженням представників Google, вони алгоритмічно вміють визначати та ігнорувати неприродні посилання. А disavow tool є одним із джерел інформації для тренування алгоритмів.

Тому більшості сайтів не потрібно використовувати Google disavow tool. 

Підставами для використання disavow можуть бути:

  1. Усунення наслідків ручних санкцій: Якщо сайт отримав санкції від Google за погані лінки, Disavow Tool може допомогти усунути ці санкції. Це також сигналізує Google, що сайт не бажає, щоб певні посилання впливали на рейтинг.
  2. Попередження можливих санкцій. 
  3. Захист від негативного SEO: Інколи конкуренти можуть навмисно створювати низькоякісні посилання на сайт, щоб нашкодити його рейтингу. 
  4. Покращення якості зворотних посилань: Якщо на сайт посилаються багато спамних ресурсів. Це знижує загальну якість профілю зворотних посилань сайту, що негативно вплине на SEO.
  5. Відновлення після хакерських атак: Якщо сайт був зламаний і зловмисники розмістили неякісні посилання на нього. 

У 2024 році після оновлень Google точно треба відхиляти посилання при переході на які ви отримуєте перенаправлення на інші сайти, але при запиті від імені googlebot отримуєте сторінку. 

Для звичайних користувачів даний спам-сайт не генерує сторінку, а видає помилку:

А для пошукового бота він генерує сторінку яка доступна для сканування, індексації та перегляду.

Це типова дорвейна сторінка, яка фактично є одним із різновидів веб-спаму.

Дорвейна сторінка — це спеціально створений сайт, який оптимізували під певні ключові слова для пошукових систем. Їх мета — залучити користувачів з пошукових систем, використовуючи релевантні ключові слова, а потім перенаправити їх на інший сайт, зазвичай на цільову сторінку.

Також варто відхиляти посилання, які блокуються браузером як небезпечні. І переглянути лінки з тих донорів, які після спам апдейтів Google почали втрачати трафік. Їх теж варто відхилити, особливо якщо є негативна динаміка на сторінках акцепторах.

Приклад використання disavow з досвіду Promodo

На початку 2022 року компанія Cloudfresh звернулася до нас з екстреною проблемою — основний сайт компанії припинив ранжуватися в результатах пошуку за брендовими запитами та втратив позиції за небрендовими ключовими запитами. Жодних офіційних пояснень від Google не було. 

Якраз напередодні падіння у видачі, клієнт переніс сайт на нову CMS Wordpress. Було допущено кілька помилок, і якраз після їхнього самостійного виправлення командою Cloudfresh, сайт зник з видачі Google. За підсумками аналізу команда Promodo визначила комплекс проблем, серед яких були і токсичні домени, які посилались на сайт клієнта. Їх було близько 35% з усіх зовнішніх посилань.

Всі токсичні беклінки команда Promodo поділила на три типи: 

  1. Домени, доступ до яких був закритий для користувачів, але відкритий для Googlebot. 
  2. Ті, з яких під час першого запиту відбувався редирект на різні домени сторінок лотерей. Але під час повторних переходів доступ до них був закритий.
  3. Однотипні сторінки зі згенерованим контентом, які містили посилання на внутрішню сторінку сайту і головну сторінку з брендовим анкором.

Щоб розв’язати виявлену проблему, ми додали всі токсичні домени в Google Disavow Tool та вели регулярний моніторинг профілю. Ще протягом тижня Google знаходив нові домени такого типу. Додатково ми видалили адреси, на які було найбільше посилань з токсичних доменів, використовуючи код відповіді серверу 410. Це дозволило відключити всі токсичні посилання директивно.

Марко Федоренко
автор тг-каналу «SEO Ideas»

Коли команда Promodo зробила комплексну роботу над виправленням проблем, сайт клієнта Cloudfresh повернув свої попередні позиції у Google, а згодом навіть покращив результати. 

Як не помилитися у відборі корисних і шкідливих посилань?

Перед тим як відкликати посилання, потрібно зробити наступні кроки: 

  1. Ідентифікація всіх посилань на сайт.
  2. Фільтрація поганих беклінків: визначити, які з них можуть бути шкідливими й потенційно впливатимуть на просування та довіру Google.

Щоб не помилитись у відборі потрібно дивитись на посилання з погляду бізнесу: 

  • чи є на цьому домені моя цільова аудиторія;
  • чи релевантна ця стаття з посиланням на мене для цільової аудиторії цього сайту;
  • чи несе цінність цей контент;
  • чи доповнює моя сторінка на яку вказане посилання, контент сторінки яка посилається; чи є сайт донор повноцінним ресурсом, чи він живе тільки коштом торгівлі лінками; 
  • як легко отримати це посилання. Якщо лінк може купити будь-хто, то скоріш за все конкуренти з легкістю зможуть вас наздогнати чи обійти.
Марко Федоренко
автор тг-каналу «SEO Ideas»

Як відхиляти посилання?

Крок перший. Створити список посилань або доменів, які потрібно відхилити – disavow links. 

Порада: якщо увесь домен є спамним, то краще відхиляти цілий домен, ніж 1 сторінку з якої є посилання.

Формат файлу посилання:

  • У кожному рядку має бути одна URL-адреса або домен, які потрібно відхилити. 
  • Щоб відхилити домен (або субдомен), потрібно додати до нього префікс "domain:", наприклад:domain:example.com.
  • Файл має бути текстовим у форматі UTF-8 або 7-бітному ASCII.
  • Назва файлу має закінчуватися на .txt
  • Максимальна довжина URL-адреси становить 2048 символів.
  • Максимальний розмір файлу становить 100 000 рядків (включаючи порожні рядки та рядки коментарів) і 2 МБ.
  • Коментарі можна додати, починаючи рядок із позначки #. Усі рядки, які починаються з #, Google ігноруватиме.

Приклад:

Префікс URL-адреси:

http://spam.example.com/stuff/comments.html

http://spam.example.com/stuff/paid-links.html

Домен:

shadyseo.com

Крок другий. Завантаження файлу в Google Search Console:

  1. Відкрийте сторінку інструменту Google disavow tool.
  2. Виберіть властивість, щоб переглянути її статус або завантажити новий список відхилених посилань.
  1. Завантажте свій список. Якщо у файлі є якісь помилки, Google про це повідомить. Потрібно буде повторно надіслати файл з виправленими неточностями. 

При успішному завантаженні, може знадобитися кілька тижнів, поки Google включить ваш список до індексу. Відхилення посилань відбувається після рекраулінгу гуглом сторінок, що були додані в disavow.

Як запобігти проблемі з беклінками?

Запобігання проблемам з беклінками є важливим аспектом ефективного SEO. Рекомендую дотримуватися кількох правил: 

  1. Контролювати беклінк профайл. Це можна зробити за допомогою інструментів аналізу, про які ми розповіли вище. Перевіряйте профайл регулярно.  
  2. Відхиляти токсичні домени. Це точно допоможе уникнути негативного впливу на ранжування вашого сайту.
  3. Нарощувати трастові посилання. Не купуйте посилання, краще зосередьтеся на створенні якісного актуального контенту, на який захочуть посилатися. 
  4. Розвивати бренд. Нарощуйте свою експертність, впізнаваність та довіру у користувачів. 

Висновки

Важливо регулярно і ретельно аналізувати зворотні посилання на сайт. Видалення токсичних беклінків зможе суттєво покращити SEO-позиції вашого сайту та підняти довіру Google до ресурсу.

ТАКОЖ НА ЦЮ ТЕМУ:

Підпишіться
на розсилку
Дякуємо за підписку!
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
В закладки

ЩОБ НЕ ПОМИЛИТИСЯ У ВІДБОРІ ПОГАНИХ ПОСИЛАНЬ І ПОКРАЩИТИ ПОЗИЦІЇ  ВАШОГО САЙТУ, ВИ МОЖЕТЕ ЗВЕРНУТИСЯ ДО ФАХІВЦІВ PROMODO, НАПИШІТЬ НАМ.

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

Обговоримо ваш проєкт?
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО
КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз