У цій підбірці ми розглянемо головні тренди контент-маркетингу 2026 року, які варто додати у свою контент-стратегію та покажемо, які фішки зроблять ваш контент видимим для пошуковиків та цікавим для користувачів.
1. Оптимізація контенту під LLM
Найочевидніша тенденція — це оптимізації контенту під LLM. Нещодавнє дослідження Kantar Україна показує, що кожен четвертий українець (23%) використовував ШІ для шопінгу, а 36% ще планують спробувати.
В майбутньому ми очікуємо, що роль ШІ виросте до власного асистента — з інтеграцією покупок в чаті чи голосовим шопінгом. А поки бізнесу потрібно працювати над створенням контенту, який стане авторитетним джерелом для цитування. Завдяки цьому бренд отримує більше згадок у відповідях ШІ, підвищує впізнаваність і залучає більш якісних клієнтів.
Оптимізація контенту під AI-пошук, це комплексний підхід, що включає:
- Експертний контент (власні дослідження, гайди, поради)
- Структуровані дані (Н1-Н4, списки, FAQ, How-To, мікророзмітка)
- Використання розмовної мови замість повторення ключових слів.
- Додавання контенту у форматі запитань і відповідей.

Ще одним критично важливим пунктом, щоб ранжуватись в LLM є свіжість контенту та актуальність через те, що саме це є важливим в ранжуванні. Більше, як оптимізувати контент під різні AI-пошуковики можна в матеріалі: Як оптимізувати свій контент для LLM у 2025 році.


Наразі такі інструменти, як Ahrefs та Serpstat доступні фрази, по якому уже сайти ранжуються в AI-Overewiew та їх можна використовувати для створення контенту.

Важливо: при цьому традиційне SEO для нормальної роботи вашого сайту у контент-маркетингу нікуди не зникло: ключові слова, технічна оптимізація та посилальна стратегія залишаються базою. Оптимізація під AI — це додатковий важливий пункт, щоб бути в тренді та підвищити видимість серед сучасних користувачів.
2. Контекст понад контент
Штучний інтелект суттєво спростив процес створення контенту, та здешевив його. Можна з меншим затратами часу та ресурсів створювати великі об'єми контенту, добре ранжуватись в пошукових системах та генерувати трафік. Якщо ці інструменти використовують всі, то і виділятись складніше.
Ваша унікальна точка зору та досвід набагато важливіші. AI цього поки не має.
Тому замість того, щоб робити ще більше матеріалів з використанням ШІ, варто зосередитися на створенні контенту з особистим досвідом і глибоким розумінням теми — проводити власні дослідження, ділитись як успішними кейсами, так і антикейсами.
Наприклад, Promodo регулярно проводить маркетингові дослідження ринку чи окремих категорій, що слугують не тільки інсайтами для українських бізнесів, але й пропонують рішення до складних завдань.
3. SEO в соціальних мережах
Якщо ви оптимізуєте тільки контент на вашому сайті та блозі та ігноруєте оптимізацію контенту в соціальних мережах — ви втрачаєте 41% користувачів покоління Gen Z, які шукають цікаві місця, продукти чи послуги через соціальні мережі такі як Instagram, TikTok та інші. Це дані дослідження Sprout Social (Q2 2025).
Тільки 32% молоді у віці 13-28 років людей використовують традиційний пошук. На щастя, соцмережі пропонують різні інструменти для оптимізації всередині платформи.
- Для TikTok — Trend Discovery. Це офіційний інструмент TikTok, де можна знайти популярні ключові фрази чи хештеги, але і навіть звуки.

- Для Instagram — Inflact або Hashtagify. Meta Business Suite Insights — аналізує, які слова в постах викликають більше взаємодій.
- YouTube — vidIQ або TubeBuddy — показують, які ключові запити популярні в пошуку YouTube і наскільки вони конкурентні.
4. Наявність інтерактивних елементів
З попереднього тренду випливає наступний, пов’язаний зі створенням контенту. Одного тексту недостатньо — потрібні додаткові елементи, які підвищують конверсію і це не тільки зображення, але й: чеклісти, шаблони, дослідження, відео, діаграми, онлайн-калькулятори.
[[SLIDER-START]]


[[SLIDER-END]]
Водночас для наповнення комерційних сторінок варто використовувати інтерактивний контент — 3D‑демо, AR‑фільтри, що допомагають залучати користувачів і підвищувати конверсію.
5. Автор-експерт
Наявність авторства та експертизи у рамках E-E-A-T важлива у будь-якій тематиці, не лише в окремих нішах. Google оновив алгоритми і тепер може визначати, хто є реальним автором та експертом. Тому публікувати під вигаданим іменем більше не працює — реальні автори з досвідом підвищують довіру та рейтинг у пошуку. Більше інформації можна знайти в огляді останніх апдейтів Google.
Окрім того, що це має бути реальна людина-експерт, активність має бути видно не лише через його профілі в соцмережах, а й через згадки в інших джерелах, цитування Google та участь у публікаціях на відомих сайтах. Ми радимо не просто публікувати контент на одній платформі, а розвивати ім’я експерта через згадки у різних джерелах. Це підвищує авторитет і робить його більш помітним у пошуку й для аудиторії.
[[SLIDER-START]]




[[SLIDER-END]]
6. UGC та EGC
Контент створений користувачами (user generated content, UGC) допомагає збільшити довіру до бренду. Він так само підвищує продажі і може застосуватися у вигляді відгуків або фото клієнтів.
Це спосіб заробити довіру не тільки для великих бізнесів, але для малих - це крутий спосіб заробити довіру без великих витрат.
Досить схожий до UGC, є тренд залучення співробітників до створення контенту, або іншими словами EGC (employee-generated content), буде залишиться все ще актуальним. Такий вид контенту допомагає брендам показати реальну внутрішню культуру, підвищити довіру аудиторії та водночас підтримати HR-бренд: коли співробітники діляться власним досвідом чи моментами роботи, це створює місток між компанією і зовнішнім світом, а також привертає нові таланти.
Використання UGC та EGC — це можливість показати бренд очима клієнтів і співробітників, сформувати автентичну комунікацію та підвищити довіру до компанії.
7. Короткі відео
Короткі відео в TikTok та Instagram Reels стають головним трендом контенту. Вони дозволяють швидко донести інформацію про продукт і отримують у 2,5 рази більше взаємодій, ніж довгі відео.
73% людей обирають короткі відео для знайомства з продуктами, а 47% маркетологів вважають їх більш вірусними. Ідеальна тривалість такого відео — 11–60 секунд.
8. Присутність у Reddit, Discord та LinkedIn
Брендам варто спілкуватися там, де вже збираються їхні клієнти — у спільнотах на Reddit, Discord чи LinkedIn. Це не місце для прямої реклами, а майданчик для людяного спілкування: діліться власними новинами та перемогами, давайте корисні поради, відповідайте на питання і беріть участь у розмовах.
Комунікація у спільнотах допомагає бренду:
- Наростити довіру. Відповіді та поради, надані у спільнотах, сприймаються користувачами як більш об'єктивні та автентичні.
- Збільшити видимість. Якісні дискусії та вирішення проблем, опубліковані на цих платформах, часто індексуються пошуковими системами. Це дозволяє бренду з'являтися у видачі, коли користувачі шукають відповіді на конкретні запитання.
- Збільшити лояльність. Ці майданчики ідеально підходять для ведення комунікації в неформальному, розмовному стилі.
[[SLIDER-START]]


[[SLIDER-END]]
9. Відео та аудіоконтент
Подкасти нікуди не зникають. За даними дослідження Backlinko, кількість слухачів подкастів у світі в 2025 році досягла 584,1 мільйонів.
Подкасти ідеальні для обговорення складних тем, інтерв'ю з лідерами думок та надання практичних інсайтів. А ще — зростає популярність вузькоспеціалізованих подкастів (фінансова грамотність, ментальне здоров'я, технології).
Наприклад, медичний центр у Східниці, який займається біохакінгом — має власний YouTube-канал. Вони створюють відео на різні науково-популярні теми, повʼязані з організмом, стресом, харчуванням, сном тощо. Це не лише додатковий контент, а й канал, за допомогою якого користувачі можуть дізнатися про послуги центру.
10. Мультифункціональність контенту
Не обов’язково створювати новий контент з нуля — його можна переробляти для різних форматів і платформ. Наприклад, подкаст «Додана цінність» також виходить у текстовій версії у блозі Promodo, адже деяким людям легше прочитати коротку версію з основними тезами. А ще це додатковий трафік та довіру до сайту.
Водночас, контент з сайту чи блогу можна використовувати для соцмереж.
[[SLIDER-START]]


[[SLIDER-END]]
Висновок
Контент-маркетинг майбутнього — це комунікація з аудиторією через досвід, експертність і технології. Ті, хто встигає за трендами AI-пошуку, використовує інтерактивні елементи та UGC, отримують не перегляди та продажі, а реальну довіру.
Також на цю тему:
на розсилку


.avif)













