Labubu — плюшеві іграшки від китайської компанії Pop Mart, що набули нечуваної популярності в Україні останні кілька місяців. Команда Promodo дослідила тренд і, видається, ми вже можемо говорити про зменшення зацікавленості.
Labubu багато років тому вигадав Касінг Лунг — креатор із Гонконгу, який жив і навчався у Європі. Це стало причиною, чому його іграшки — це щось подібне на скандинавську міфологію, а не більш традиційні для азіатського регіону дракони. У 2019 році Лунг підписав контракт із Pop Mart на адаптацію його героїв: з картинок у книжках вони перетворились на плюшеві іграшки.

На місцевому ринку Labubu офіційно не продаються, компанія-виробник зіштовхнулася з величезним глобальним попитом, а Україна не є для Pop Mart пріоритетною. Тому на ринок хлинули репліки та нелегально завезені іграшки. Покупців це не спиняє: іграшка викликала величезну зацікавленість в аудиторії.
У 2020 році запит Labubu зʼявився вперше. Але чому така популярність лише зараз
Одна з фішок Labubu — покупець не знає, що за іграшка лежить у коробці, це так звана «сліпа коробка». Відео з розпакуванням Labubu почали набирати популярності в TikTok, ставши великим окремим жанром у 2024 році.
Побачивши зацікавленість в іграшці, її підхопив fashion-ринок. Великі будинки моди почали випускати ексклюзивні колаборації за ціною в декілька тисяч доларів, зʼявився цілий вторинний ринок таких Labubu. З іграшки для дітей вони перетворилися на модний аксесуар — сумки Birkin із плюшевим зубастиком носять зірки Голлівуду. Далі іграшки стали навіть героями мемів: Labubu почали називати пари, де чоловік чи жінка сильно відрізняються одне від одного за виглядом чи статусом.
Окрім того, значним стимулом додаткової уваги до цієї іграшки стали успіхи компанії Pop Mart. Навесні 2025 року провідні західні бізнес-медіа написали, що капіталізація Pop Mart в рази перевищила Mattel (іграшки Barbie), Sanrio (Hello Kitty) та Hasbro (великий виробник іграшок). Один китайський виробник коштував більше за всіх інших разом — понад $33 млрд.

Це спровокувало додатковий інтерес до бізнесу компанії, про Pop Mart почали писати в різних країнах світу, описуючи бізнес, окремі напрямки, феномен. І, звісно ж, величезна кількість текстів про Labubu. Не оминув цей хайп і український ринок: всі провідні бізнес-медіа країни підготували матеріал про іграшку.
Власне, навесні 2025 року в Україні починає зростати зацікавленість до іграшки. Особливо помітним тренд став у травні 2025 року з подальшим зростанням до свого піка в середині червня 2025 року. Саме в цей час радикально зростає кількість реклами в соціальних мережах, TikTok буквально завалений рекламою. Про іграшку починають багато розповідати, знімати скетчі, створювати меми тощо.

Популярність зросла так сильно, що запит Labubu в десятки разів перевищив популярність Barbie та слайму, хоча ще на початку року українські діти (чи їхні батьки) більше шукали саме два останні продукти.

На піку, у червні 2025 року, частота пошуку, за даними Ahrefs, перевищила один мільйон. І, вочевидь, почала падати. Ми поки не маємо аналітики за липень, але прогноз платформи — близько 300 тисяч запитів. Це менше, ніж у травні 2025 року, коли частота пошуку перевищила 580 тисяч запитів.

Google Trends також показують поступове падіння інтересу, хоча це і не є драматичним провалом у цікавості до іграшки. Для порівняння можемо взяти Nintendo Switch 2, інтерес до якої в Україні спалахнув всього на кілька днів і потім провалився.
Що з цим робити бізнесу
Компанії, які помітили інтерес завчасно, або хоча б у квітні-травні, змогли отримати з цього вигоду. Цікаву фішку вигадав monobank: видавав скіни Labubu для кота в застосунку й отримав додаткове залучення аудиторії, українці шукали інструкції, як це зробити. Чи варто щось подібне робити вже зараз? Це може бути як спосіб наздогнати тренд, який вже минув. Водночас креативний нетиповий підхід може спрацювати, іграшка залишається популярною.
Також, якщо ви займаєтесь продажем іграшок, варто врахувати: ринок уже насичений, а попит спадає. У такому випадку, якщо ви тільки взялись закуповувати десь партію товару з надією добре на цьому заробити, врахуйте спадний тренд.
Кейс Promodo x Telemart
У співпраці з командою Telemart ми працювали над реалізацією комплексної стратегії, яка поєднала SEO та UX/UI й забезпечила зростання ключових показників ефективності.
Але ми побачили потенціал теми релізу S.T.A.L.K.E.R. 2. Для Telemart це був релевантний інфопривід, який дозволив не лише залучити цільовий органічний трафік на статтю про гру, а й на комплектуючі, що відповідали технічним вимогам для гри.
За рік органічний трафік збільшився на +29,2%, а пріоритетна категорія «Периферія» виросла на 17%.
Мова пошуку
Labubu — однаково пишеться українською та російською, але по розширених запитах («Що таке Лабубу» / «Что такое Лабубу») ми бачимо приблизно однакову кількість обома мовами. Водночас частина аудиторії, приблизно кожний десятий, пише свій запит англійською — Labubu.
Іграшка, очевидно, ще триматиме увагу дітей, але попит може бути меншим, тоді як конкуренція зростатиме. Це означає меншу маржу та більші витрати на рекламу, врахуйте це в плануванні.
Також на цю тему:
на розсилку