НАПИСАТИ НАМ
03
.
01
.
2024

Дослідження: як TikTok стає головним генератором UGC-контенту

ЗМІСТ

У своєму звіті Datareportal проаналізували зміну популярності майданчиків. Видання відмічає, що у світових тенденціях кількість користувачів соціальних мереж продовжує зростати, і люди витрачають в середньому 2,5 години на день на скролінг соціальних платформ.

За останніми даними, TikTok посідає п’яте місце у світовому рейтингу, Facebook, при цьому, все ще має майже вдвічі більше користувачів (13% проти 7% відповідно).

Джерело: Datareportal

Попри те, що TikTok навіть не у першій трійці, платформа набирає популярності швидше за лідерів. Наприклад, за останні 12 місяців частка популярності TikTok збільшилася на відносні 24% (+2,7 процентних пункти), проти 1,2 відсоткових пункти зростання Instagram. Також Facebook продовжує втрачати популярність у старшого покоління, їх увагу захоплює Instagram та TikTok.

Джерело: Datareportal

Схожа тенденція і в Україні: інтерес до TikTok — зростає. Розглянемо це детальніше в дослідженні, яке зробили, надихнувшись трендом, знайомий багатьом українським користувачам платформи 一 «шайтан-машиною».

Динаміка зростання інтересу до TikTok в Україні за 2016-2023

Чому в Україні TikTok стає генератором UGC-контенту?

Раніше бренди в Україні генерували UGC-контент через Instagram та Facebook, залучали аудиторію через гейміфікацію чи подарунки. Тепер все змінилось: вірусним контент стає саме у TikTok, інші соцмережі втрачають позиції.

Користувачі масово створюють огляди на товари та послуги, часто навіть не звертаючи уваги на якість контенту, ціль у всіх одна 一 хочу в рек*.

*#хочуврек 一 найпопулярніший хештег, скорочення від «хочу в рекомендації»

Власне TikTok стає першоджерелом як відео-інтервʼю, відео розважального характеру, так і, власне, UGC-контенту. Саме ці відео репостять в Instagram та Facebook, а не навпаки.

Отже, хочуть того чи ні ті користувачі, які кажуть «я не дивлюсь тіктоки», все одно їх дивляться, просто на інших майданчиках.

UGC-контент генерується постійно. Тому брендам складно і вже навіть неможливо ігнорувати зростання впливу TikTok на вподобання та потреби користувачів.

Люди активно діляться у відео своїм досвідом від смаку нових цукерок і використання побутової техніки до складання натальних карт.

Тренди TikTok, які «залетіли» в Україні восени 2023 

Ми обрали декілька з трендів, які привернули нашу увагу, та проаналізували, чому цей контент став вірусним та як вплинув на ринок.

Дрібна побутова техніка

Принцип роботи TikTok: алгоритми платформи дуже швидко вловлюють уподобання користувачів щодо контенту: додивились відео до кінця 一 алгоритм підбирає і показує вам відео подібної теми.

Трендові відео «створили» фаворита Чорної пʼятниці 2023 一 мультипіч.

Цікаво, що в цьому тренді TikTok сформував навіть зростання попиту на конкретні модельні пошукові запити: бренд та модель.
Динаміка зростання інтересу до мультипічок

Чому відео з мультипічками «залетіли» в рекомендації?

Це і є, ймовірно, феномен TikTok. 

Як звичайні користувачі, можемо припустити, що аудиторію привабили швидкий час приготування, привабливий вигляд готових страв та простота використання. Плюс, бажання отримати те, що є майже у всіх.

Що цікаво, попри зростання попиту на товар, бренди утримались від підтримки тренду та залишили генерування відеоконтенту аудиторії.

Різке зростання попиту на аерогрилі вплинуло на ринок: ритейлери підвищили ціни на найпопулярніші моделі.

Наприклад, до початку тренду мультипіч бренду Tefal, на яку було найбільше оглядів, коштувала від 5499 грн, на момент підготовки дослідження вже 5999-7499 грн.

Підтвердити це не складно, бо у відеооглядах користувачі називали ціну, за яку купували товар.

Чому виросла ціна? Через зростання попиту. 

Скільки буде тривати тренд, коли ціни повернуться до місячної давнини і чи повернуться взагалі 一 нове питання, яке варто відстежувати, щоб оцінити тривалість впливу тренду на ринок. Але за даними TikTok, попит на відео з хештегом #шайтанмашина вже минув свій пік і спадає.

Джерело: TikTok
Висновок: брендам важливо відстежувати уподобання та інтереси аудиторії, аби не втратити продажі й бути готовими забезпечити попит.

Товари для дому або в чому феномен гномів від Jysk

Україномовний канал бренду Jysk в TikTok має понад 67K підписників, а кількість переглядів одного відео сягає понад 3 млн. На відміну від класичних оглядів своїх товарів, бренд використовує ситуативні відео гумористичного змісту, які адаптує під світові тренди до своїх товарів. Як от спідниця від Balenciaga 一 ситуативне відео з рушниками бренду.

Cаме сторінка українського представництва бренду має більше підписників.

Чому українці купують гномів?

Гноми з Jysk є майже у всіх, хто знає про цю мережу, а ті хто їх не мають, бачили їх у своїх знайомих.

Хоча для нашої країни цей персонаж не є характерним, бренд додав частинку Скандинавії до українських домівок. Попри блекаути 2022 року, в TikTok вірусились відео з чергами за гномами.

Ця тенденція повторилась і цьогоріч: українці купують гномів та знімають на них огляди, набираючи понад 19 млн переглядів.

Більш того, цей сувенір став настільки популярним, що інші продавці теж пропонують гномів у своєму асортименті.
Пропозиції інших продавців

Ймовірно, зрозуміти цей феномен неможливо.

Якщо у вас є відповідь, зніміть TikTok з вашим варіантом, можливо саме він «залетить» в рекомендації. 

Культура

Від жовтня цього року в українському TikTok набули популярності відео з оглядами з вистави «Конотопська відьма». Кількість переглядів найпопулярніших відео сягала понад 1,3 млн.

Навіть на грудень, цей хештег перебуває в топ-75 найпопулярніших в Україні.

Джерело: TikTok

У цьому випадку, UGC-контент вийшов на новий рівень. Популярність події завдяки відео з TikTok зросла на стільки, що купити квитки на неї неможливо навіть за 2 місяці. Щойно Театр ім. Франка анонсував продаж, квитки розкуповували у перші хвилини.

Коментарі користувачів під відео
Це чудовий приклад, як TikTok може бути не лише майданчиком для розважального контенту, а й популяризувати культурні події.

Чи є обмеження генерації UGC контенту за нішами чи продуктами?

Можемо припустити, що не будь-який UGC-контент може потрапити в рекомендації. Користувачі переглядають частіше ті відео до кінця, які їм відгукуються. Тому якщо зміст не відповідає настрою аудиторії чи просто не на часі, він може викликати негатив як до конкретного користувача, так і до бренду.

З негативного.

Через TikTok продовжують поширювати фейки щодо військових подій в Україні. У рекомендації в Україні потрапляє російськомовний контент. 

Як з цим боротися? Не поширювати, не робити огляди й не ставити хештеги. Розуміти, що репост, публікація, чи пересилання контенту впливає на алгоритми TikTok. Про нього ще більше будуть говорити і транслювати ще більшій кількості аудиторії. Звісно ж, свідомо споживати контент.

Чому важливо розуміти світові тенденції, що супроводжують платформу? 

Україна наслідує світові тренди з часом. У своєму дослідженні Pew Research Center вказує, все більше користувачів TikTok використовують платформу для пошуку новин. Можемо припустити, що вже в недалекому майбутньому в Україні платформа може скласти в цьому конкуренцію Telegram. Це можливо й тому, що влітку цього року TikTok додав формат текстових публікацій.

Джерело: TikTok

Підсумок

Чи варто вам іти в TikTok, якщо вашого бренду там ще немає? Ймовірно, що так. 

Головне, враховуйте, що для цього точно знадобиться постійна команда, яка буде систематично генерувати новий контент, відстежувати тренди і, за можливості, започатковувати їх. В іншому випадку вас просто не помітять за конкурентами чи іншими відео.

В закладки

Хочете бути в тренді? Напишіть нам і ми допоможемо в розробці концепції ведення ваших соціальних мереж та створенні якісного контенту.

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

Обговоримо ваш проєкт?
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО
КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз