Написати нам
11
.
07
.
2025

Трафік із застосунків у eCommerce зростає — як з ним працювати?

ЗМІСТ

Частка мобільного трафіку зростає, сьогодні вона вже впевнено перевищує 60% у всіх нішах: смартфонів — більшає, інтернет — доступний. Людям зручніше і швидше шукати інформацію та робити покупки через мобільні пристрої. Зважаючи на це, eCommerce активно вкладається у власні брендові застосунки. Вкотре згадаємо Temu: вони роблять все, аби користувач зайшов в App Store чи Google Play та завантажив їхній застосунок і вже в ньому продовжував взаємодію з платформою.

В Україні донедавна у цьому сегменті тримав першість Fintech — важко уявити передовий банк без класного застосунку. Тепер такі є майже у всіх нішах. Що потрібно знати про переваги та недоліки цього напрямку?

Знати все про клієнта

Відсоток продажів через застосунок у великих ритейлерів електроніки в Україні досягає 25%. Тобто кожна четверта покупка, яка проходить онлайн, робиться у брендовому застосунку. Це — значне досягнення, що має кілька великих переваг.

  • Якщо людина встановлює застосунок ритейлера, з великою ймовірністю за умови наступної покупки вона піде одразу туди — застосунок вже стоїть на телефоні, не потрібно нічого додатково шукати в інтернеті. Це про лояльність.
  • Замовивши щось вперше, користувач вже зберіг у застосунку всі свої дані: імʼя, телефон, часто навіть номер поштомата чи відділення. Залишається лише заплатити через Apple Pay чи Google Pay, номер картки вводити не потрібно. Під час онлайн-замовлення саме на цьому етапі найчастіше відпадає відчутна частка користувачів — застосунок дозволяє їх зберегти. Обʼєм конверсій зростає.
  • Комунікація з користувачем через застосунок — більш персоналізована та дешева. Бренд вже знає все про користувача і може час від часу про себе нагадувати: через спеціальні пропозиції, знижки, бонуси тощо. І все це на головному екрані смартфона, а не десь у пошті в окремому розділі «Пропозиції».

Для компаній, будемо відвертими, застосунок дає масу переваг. Окрім наведеного вище, це ще й інформація про користувача. Подивіться навколо: Google, Apple та Meta постійно закручують гайки стосовно даних, які можна збирати, — сайти від цього страждають. Наприклад, ремаркетинг дорожчає та ускладнюється. Коли у тебе застосунок, а особливо той, яким клієнт охоче користується, все набагато простіше та дешевше. 

Максим Копильченко
Director of Performance Unit

Саме тому бізнес останні роки так відчайдушно намагається перевести користувача з вебверсій у застосунки. Дають знижки, як Temu чи Alibaba, або пропонують спеціальні умови, як, наприклад, український COMFY, що часто дає кращу ціну у застосунку під конкретного користувача. Так платформи отримують лояльного клієнта, простіший Retention і, в результаті, планують більше продавати. Здається, що коли ти вже у смартфоні користувача, то «синиця в руках». Реальність більш сувора.

Виклик — стати потрібним

Один з учасників українського ринку доволі швидко отримав сотні тисяч завантажень свого нового застосунку. У маркетингу є поняття Retention (повернення) користувача на 1 та 7 день, щоб зрозуміти, чи продукт їм подобається. Згаданий вище застосунок прожив і перший, і сьомий день, але згодом виявилось, що понад половина залучених користувачів в підсумку видалила його. Це перша складність — мало отримати користувача, потрібно зробити все, аби продукт був йому потрібен.

Наприклад, monobank. Він створює ігри, бейджі. Навіть при тому, що в онлайн-банк ви й так будете заходити багато разів на місяць, він робить все, аби покращити цей показник ще більше. Зважаючи на те, як вони будують SuperApp, їм це важливо. Або ті ж COMFY — вам буде цікаво зайти та дізнатись вашу спеціальну ціну у них. Бо клієнт має бачити цінність у тому, щоб зайти у застосунок.

Реальність така, що конкуренція — фантастична. Свої застосунки є у всіх великих продуктових ритейлерів, у доставок/логістики, банків, кінотеатрів, магазинів одягу. При цьому не у всіх навколо — iPhone 16 Pro Max: значний відсоток людей (не лише в Україні) використовує досить бюджетні, старі моделі смартфонів і для них тримати у себе всі застосунки — неможлива розкіш. Тож непотрібне вони точно видаляють та залишають тільки те, в чому дійсно бачать цінність для себе.

Стратегія роботи з користувачем мобільного застосунку — must have. Бо інакше ви витратите кошти, і нічого не отримаєте натомість. Простий приклад: якщо людина встановила застосунок бренду, але все ще шукає його в Google та клікає на рекламне посилання — це така сама витрата. Потрібно боротись за його увагу до іконки, що світиться на екрані смартфону, а не до посилання у видачі. Я наголошую на цьому, бо часто бачу, як клієнти просто грають у переливання трафіку з вебверсії у застосунок, але нічого з цим далі не роблять.

Максим Копильченко
Director of Performance Unit

Інший напрямок роботи — бренд. Про noname-застосунок не згадають, його перенесуть в якусь далеку папку, і забудуть. Якщо у вас сильний бренд, то асоціація виникатиме сама по собі. Бо брендовий трафік — дешевший, більш постійний, менше страждає від криз, бренд швидше виникає у памʼяті. Хочете популярний застосунок — інвестуйте паралельно у бренд.

При цьому потрібно памʼятати, що апка — це значні кошти у розробку, хто б що не казав. І далі — постійно робота з його розвитку. Тому насправді далеко не всім він потрібен. Якщо ви продаєте товар, оновлення якого у клієнта може відбуватись раз на 2-4 роки, то особливого сенсу у цьому немає. Наприклад, продаж шин чи дисків. Ніхто не стане завантажувати застосунок, частота користування яким раз у 30 місяців. Для порівняння, навіть якщо ми не беремо таксі, банки чи доставлення, то у ніші зоотоварів частота покупки мінімум раз на місяць, а інколи — частіше. Мати застосунок для них — можливість додаткового доходу.

Що у висновку?  

Застосунок — додатковий канал продажу, який може створити лояльного клієнта. Та простого встановлення на смартфон — замало: з користувачем потрібно працювати й давати йому стимул цей застосунок використовувати. Саме тоді результат буде максимальним. Правильна стратегія роботи сьогодні — це зменшення витрат на залучення клієнта, ремаркетинг та Retention, при цьому — збільшення частоти покупки.

У кейсі, коли над застосунком не працюють, він буде як сторінка у Facebook, яку ви завели у 2017 році та робите два пости на місяць, бо згадали, що він є.  

Підпишіться
на розсилку
Дякуємо за підписку!
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз

Що таке просування застосунку?

Просування застосунків — це маркетинг, що допомагає збільшити завантаження й видимість додатків у App Store і Google Play, а також залучити й утримати користувачів через рекламу, ASO та роботу з відгуками.

Що необхідно враховувати під час просування мобільних додатків?

Мобільні застосунки — пріоритет для eCommerce, бо забезпечують зручність, лояльність і більше даних про користувачів, ніж сайти. Важливо не лише залучати, а й утримувати аудиторію, постійно даючи їй цінність. Але запуск застосунку — це інвестиція, доцільна лише для брендів із частими контактами з клієнтами.

Чому користувачі видаляють застосунки?

Понад 50% користувачів видаляють застосунок у перший тиждень після встановлення. Найчастіше це трапляється через повільну роботу, агресивні push-сповіщення або брак реальної користі.

Користувачі очікують швидкий і зручний досвід одразу після встановлення. Якщо додаток не дає цінності з першого використання — його видаляють. Щоб зменшити відтік, важливо працювати над онбордингом, стабільністю роботи та персоналізацією.

Які метрики важливі в аналітиці додатків?

Для ефективного просування та розвитку мобільного додатку важливо відстежувати не лише кількість завантажень. Основні метрики включають:

  • DAU / MAU (— показують рівень залученості;
  • Retention Rate — скільки користувачів повертаються до додатку після першого запуску;
  • Lifetime Value (LTV) — прибуток, який приносить один користувач за весь період користування;
  • CAC (вартість залучення клієнта) — скільки коштує залучити одного користувача;
  • Churn Rate — скільки користувачів перестали використовувати додаток;
  • Conversion Rate — як багато користувачів виконують цільові дії (покупки, реєстрації).
В закладки
Читайте також

Хочете перетворити користувачів застосунку на лояльних клієнтів, які збільшуватимуть конверсію? Пишіть в Promodo, щоб отримати персональну стратегію просування!

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

Обговоримо ваш проєкт?
Неправильний email. Якщо ваш email вірний, просто ігноруйте це повідомлення.
Заповність всі поля
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваша заявка відправлена
Наші рекрутери звʼяжуться з вами найближчим часом!
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз