За даними Promodo та CDP eSputnik, у 2025 головний розпродаж року минув майже традиційно: звичні дні пікових продажів та очікувана поведінка споживачів. Як результат, онлайн-ритейлери збільшили свій дохід у доларах на третину, порівняно із 2024-м. Із незвичного — бренди намагалися вирізнитися та анонсували розпродаж не на чорну, а на руду, рожеву чи навіть жовту пʼятниці.

Дні пікових продажів у 2025 — акційна пʼятниця та понеділок напередодні
У 2025-му на тижні Чорної пʼятниці трафік збільшився на 42%. Вже традиційно піковими днями стала сама Чорна пʼятниця та понеділок напередодні. Впродовж акційного тижня до Чорної пʼятниці рівень продажів також не мав сильної просадки.

З цікавого: як і минулого року попит почав формуватися завчасно. Проте, якщо раніше за тиждень до Чорної пʼятниці зростання кількості трафіку майже не позначалося на кількості замовлень, то цього року рівень продажів стабільно зростав вже з 21 листопада.
Більшим, аніж усі очікували, був попит й у неділю після Чорної пʼятниці. Можливо, позначилося доволі тривале відключення світла в суботу у Києві.
На третину більше доходу у доларах, проте незначне зростання середнього чека
Онлайн-ритейлери з різних ніш усереднено отримали на 33% більше доходу у доларах, порівняно з 2024-м. Кількість замовлень протягом акційного тижня зросла на 25%, а от середній чек майже не змінився: +7% у доларах. Тобто українці купували на Чорну пʼятницю частіше, але витрачали не більше, ніж минулого року.
За доходом найбільше зростання показали ніші:
- Електроніки (+37% у доларах),
- Ювелірних виробів (+32% у доларах),
- Продуктів і алкоголю (+30% у доларах).
Зоотовари до трійки не потрапили, проте також збільшили прибуток на 25% у доларах. Щодо витрат на рекламу — то у тиждень Чорної пʼятниці гравці з усіх ніш, які ми розглядали, збільшили бюджет вдвічі.

Товари, які мали найбільший попит
Цьогорічний топ товарів майже не відрізняється від торішнього — користувачі найчастіше замовляли побутову техніку, гаджети та ювелірні вироби. Також стабільно високий попит з перших днів розпродажу був на зарядні станції.

Що цікаво, у Зоотоварах за кількістю замовлень безумовним лідером стала категорія корму для котів — ритейлери отримали у три рази більше продажів, ніж з категорії корму для собак. Проте у розрізі доходу різниця склала лише 10%.
Сила бренду продає: які рекламні канали принесли найбільше замовлень
У розрізі трафіку найбільш ефективно залучав користувачів Платний канал трафіку. У розрізі доходу цей канал також лишається найефективнішим, проте його доля зменшилася, натомість приріс канал Директ. Це підтверджує, що рівень лояльності українців та готовність купувати напряму залежать від сили бренду.

Майже 5-ту частину від загального доходу на Чорну пʼятницю згенерував канал Retention (розсилки каналами email, Viber, App Inbox, Web Push тощо).
У день розпродажу було відправлено 121 млн промоповідомлень. Це на третину більше, ніж минулого року. Конкуренція за увагу користувачів посилюється.

Найбільше зростання показали App Inbox та Telegram-бот. Кожне десяте за весь листопад повідомлення було відправлене саме у день Чорної п’ятниці — це втричі більше, ніж у будь-який звичайний день.
Частка покупок зі смартфонів у листопаді зросла з 75% до 78% порівняно з минулим роком. Але в дні пікового попиту вона тимчасово зменшувалася. На вихідних — навпаки, показник підіймався до максимальних значень.

Починаючи із суботи, смартфони та планшети були основним джерелом покупок. Імовірно, у п’ятницю люди частіше купують із робочих комп’ютерів, а на вихідних — вже зі своїх мобільних телефонів.
Так, у цю Чорну п’ятницю українці отримали багато імейлів, тому відкривали їх рідше. Найбільша кількість відкриттів була у суботу, але переходів за посиланнями навпаки — менше. Пікові показники за кількістю переходів з листів показав Кіберпонеділок. Натомість комунікація у Viber найкраще спрацювала саме у день Чорної п’ятниці.

Також на цю тему:
на розсилку









.avif)






