Написати нам
11
.
09
.
2025

Скільки трафіку та конверсій ChatGPT приносить українським онлайн-магазинам: дослідження Promodo

Дослідження Promodo: який відсоток трафіку та продажів ChatGPT приносить українським онлайн-магазинам у різних нішах
Дослідження Promodo: який відсоток трафіку та продажів ChatGPT приносить українським онлайн-магазинам у різних нішах
ЗМІСТ

В Україні стрімко зростає популярність користування ШІ-чатботів. Найпопулярніший з них — ChatGPT, на який припадає 91,68% сеансів. Не зважаючи на те, що в Україні поки неможливо зробити прямі покупки, не переходячи на сайт, система вже часто рекомендує клієнтам не тільки конкретні товари, але й посилання на них в онлайн-магазинах. Це вже дає трафік, хоч і невеликий.

Ми в Promodo дослідили обʼєм такого трафіку та кількість прямих конверсій з ChatGPT на українських eCommerce-сайтах у 8 категоріях: Одяг та взуття, Ювелірні вироби, Зоотовари, Електроніка, Іграшки та дитячі товари, Аптеки, Продукти та алкоголь, Автотовари.

Загальна динаміка трафіку та конверсій

Ми почали фіксувати прямий трафік з ChatGPT у травні 2024 року. З грудня того ж року він почав стрімко зростати. За 6 місяців 2025 року трафік збільшився на 306% та на червень становив 494 сеанси на сайт в середньому. 

Прямі конверсії, які можна рівномірно бачити по всіх сайтах, ми теж фіксуємо з грудня 2024 — 1 конверсія на сайт в середньому. У червні цього року їх вже 13 на місяць.

Динаміка сесій та прямих конверсій з ChatGPT в українському eCommerce

Якщо подивитися на частку трафіку з ChatGPT від загального обʼєму трафіку на eCommerce-сайтах, вона все ще залишається незначною: 0.07% в середньому, у окремих категоріях — це понад 0,1%. Проте це суттєве зростання, якщо порівнювати з січнем — у 7 разів. 

Вже сьогодні помітні категорії, на які користувачі активніше переходять з ChatGPT — зоотовари, електроніка та автотовари. 

Частка трафіку з ChatGPT до загального трафіку по нішах в українському eCommerce

Команда Promodo має успішні кейси з GEO (Generative Engine Optimization) та допоможе зробити так, щоб ChatGPT, Gemini, Preplexity рекомендував ваші товари користувачам, а сайт зʼявлявся в Google AI Overview.

Вашому бізнесу потрібно потрапляти в рекомендації ШІ-чатботів вже сьогодні.

Коефіцієнт конверсії з ChatGPT у червні 2025 

Середній коефіцієнт конверсії по всім категоріям — 2.06%. У лідерах — ніша алкоголю з CR 4%.

Коефіцієнт конверсії з ChatGPT у різних категоріях українського eCommerce у червні 2025

Одяг та взуття

У червні онлайн-магазини одягу та взуття в середньому отримали 3 покупки з ChatGPT та 162 сесії. Трафік з початку 2025 року виріс втричі. Спостерігаємо різке зростання трафіку з лютого. Пік продажів — травень та червень. Прогнозуємо, що в цій категорії з ШІ-чатботу приходитимуть конверсії за запитами конкретних брендів або спеціалізованих товарів типу «одяг для вагітних».

Динаміка сесій з ChatGPT у категорії Одяг та взуття

Ювелірні вироби

Обʼєм трафіку в цій ніші схожий на ситуацію в попередній: 192 сеанси в середньому в травні та 173 у червні 2025 року. Проте конверсія нижча та коливається від 1 до 2, починаючи з березня. У цій категорії ймовірно будуть спрацьовувати запити щодо подарунків. Наприклад, на річницю чи день народження, або конкретні запити щодо форми, матеріалу, каміння тощо.

Динаміка сесій з ChatGPT у категорії Ювелірні вироби

Зоотовари

За часткою трафіку з ChatGPT ця категорія у трійці лідерів — 0.11% станом на червень. В середньому онлайн-магазини в червні отримали 115 сеансів, що вдвічі більше, ніж на початку року, та 3 конверсії.

Динаміка сесій з ChatGPT у категорії Зоотовари

Електроніка

Онлайн-магазини електроніки — безумовні лідери за трафіком та прямими конверсіями з ChatGPT. З початку року кількість сесій виросла на 353% — з 279 в січні до 1262 у червні. Але ще помітніше виросла кількість конверсій — у 20 разів: з 2 у січні до 31 у червні. Бум стався у травні. Ймовірно, користувачам легше порівнювати у ШІ-чатботі відгуки та ціни на товари.

Динаміка сесій з ChatGPT у категорії Електроніка

Дитячі товари та іграшки

У цій категорії фіксуємо низький обʼєм трафіку та конверсій з ChatGPT. Фактично категорія на плато з початку року. У червні сайти в середньому отримали 143 сеанси та 2 прямі конверсії. Ймовірно, причиною є поведінкові фактори: батькам зручніше візуально обирати товари, зокрема іграшки та одяг, на сайті чи напряму в маркетплейсі, а в ШІ-чатботі запитувати про більш спеціалізовані товари типу дитячого харчування або гаджетів.

Динаміка сесій з ChatGPT у категорії Дитячі товари та іграшки

Аптеки

Категорія отримує достатній обʼєм трафіку та покупок з ChatGPT. В середньому у червні на онлайн-аптеках ми зафіксували 200 сеансів, що у два з половиною рази більше, ніж у січні, та 6 конверсій. Водночас ми бачимо падіння конверсій, порівняно з травнем. Треба зазначити, що тематика фармацевтики є регульованою, і саме в цей період у чаті зʼявились рекомендації товарів.

Динаміка сесій з ChatGPT у категорії Аптеки

Продукти та алкоголь

Категорія цікава тим, що на ChatGPT припадає лише 0.03% від загального трафіку. Проте, рівень конверсії високий — у червні в середньому онлайн-магазини з цієї категорії отримали 26 продажів напряму з чату. Трафік з початку року виріс у 5 разів: зі 124 у січні до 659 у червні.

Динаміка сесій з ChatGPT у категорії Продукти та алкоголь

Автотовари

Категорія автотоварів також починає набирати обертів. З початку року трафік виріс на 428% — усереднено з 49 у січні до 260 у червні. Також у червні сайти отримували 7 прямих конверсій з чату, хоча весь перший квартал тримався показник у 1 конверсію на місяць.

Динаміка сесій з ChatGPT у категорії Автотовари
Надалі дані з цього звіту ми будемо оновлювати раз на квартал.
Підпишіться
на розсилку
Дякуємо за підписку!
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
В закладки

Як оптимізувати ваш контент під генеративні пошукові моделі та отримувати з цього каналу лідів? Напишіть нам — фахівці Promodo нададуть відповіді на всі ваші запитання.

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

Обговоримо ваш проєкт?
Неправильний email. Якщо ваш email вірний, просто ігноруйте це повідомлення.
Заповність всі поля
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
Валерія Любовецька
Recruitment Team Lead
ДОЛУЧАЙСЯ ДО КОМАНДИ
PROMODO
Ваша заявка відправлена
Наші рекрутери звʼяжуться з вами найближчим часом!
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз