В Україні стрімко зростає популярність ШІ-чатботів. Найпопулярніший з них — ChatGPT, на який припадає 91,68% сеансів. Не зважаючи на те, що в Україні поки неможливо зробити прямі покупки, не переходячи на сайт, система вже часто рекомендує клієнтам не тільки конкретні товари, але й посилання на них в онлайн-магазинах.
Команда маркетингової агенції Promodo дослідила обʼєм такого трафіку та кількість прямих конверсій з ChatGPT на українських eCommerce-сайтах. Дивилися на 8 категорій: Одяг та взуття, Ювелірні вироби, Зоотовари, Електроніка, Іграшки та дитячі товари, Аптеки, Продукти та алкоголь, Автотовари.
Дані дослідження актуалізовано у листопаді 2025 року. Звіт охоплює період з січня по вересень включно 2025 року. Методологія дослідження: для формування динаміки трафіку та конверсій з ChatGPT ми використовували дані з внутрішньої системи Promodo, яка також акумулює показники із відкритих зовнішніх ресурсів. Наприклад, SimilarWeb, Google Trends тощо. Вибірка — гравці із різним рівнем обертів.
Загальна динаміка трафіку та конверсій
Ми почали фіксувати прямий трафік з ChatGPT у травні 2024 року. Його помітне зростання в eCommerce розпочалося у грудні 2024 року. За 9 місяців 2025 трафік збільшився у 9 разів та на вересень становить усереднено 2 132 сеанси на сайт інтернет-магазину.
Прямі конверсії ми також фіксували з грудня 2024. Доволі довго це була 1 конверсія на сайт в середньому. У вересні цього року їх вже 47 на місяць.

Якщо подивитися на частку трафіку з ChatGPT від загального обʼєму на eCommerce-сайтах, вона все ще залишається незначною: 0.08% в середньому, у окремих категоріях — це понад 0,14%. Проте це суттєве зростання, якщо порівнювати з січнем — у 8 разів.
Вже сьогодні помітні категорії, на які користувачі активніше переходять з ChatGPT — зоотовари, електроніка, дитячі та автотовари.

Команда Promodo має успішні кейси з GEO (Generative Engine Optimization) та допоможе зробити так, щоб ChatGPT, Gemini, Preplexity рекомендував ваші товари користувачам, а сайт зʼявлявся в Google AI Overview.
Коефіцієнт конверсії з ChatGPT у вересні 2025
Середній коефіцієнт конверсії по всім категоріям — 2%. У лідерах — ніша аптек з CR 3%.

Одяг та взуття
У червні онлайн-магазини одягу та взуття в середньому отримували 10 покупок з ChatGPT та 426 сесій, у вересні — усереднено 8 конверсій та 779 сесій. Спостерігаємо різке зростання трафіку з лютого, він збільшився втричі з початку 2025. Пік продажів — травень та червень. Прогнозуємо, що в цій категорії з ШІ-чатботу приходитимуть конверсії за запитами конкретних брендів або спеціалізованих товарів типу «одяг для вагітних».

Ювелірні вироби
Обʼєм трафіку в цій ніші схожий на ситуацію в попередній: 518 сеансів в середньому в червні та 879 у вересні. Проте конверсія нижча та коливається від 2 до 4, починаючи з березня. У цій категорії ймовірно будуть спрацьовувати запити щодо подарунків. Наприклад, на річницю чи день народження, або конкретні запити щодо форми, матеріалу, каміння тощо.

Зоотовари
За показником коефіцієнта конверсії з ChatGPT, ця категорія у трійці лідерів — 0.11% станом на червень та вересень 2025 року. В середньому онлайн-магазини у червні отримали 458 сеансів, у вересні — 466. Це вдвічі більше, ніж на початку року.

Електроніка
Онлайн-магазини електроніки — безумовні лідери за трафіком та прямими конверсіями з ChatGPT. З початку року кількість сесій виросла на 583% — з 1 035 у січні до 7 060 у вересні. Але ще помітніше виросла кількість конверсій — у 26 разів: з 6 у січні до 159 у вересні. Бум стався у серпні-вересні. Ймовірно, користувачам легше порівнювати у ШІ-чатботі відгуки та ціни на товари.

Дитячі товари та іграшки
До липня 2025 року у цій категорії ми фіксували низький обʼєм трафіку та конверсій з ChatGPT. Фактично категорія перебувала на плато з початку року, проте влітку ситуація змінилася. У вересні сайти в середньому вже отримували 878 сеансів та 20 прямих конверсій. Ймовірно, причиною є поведінкові фактори: батькам стало зручніше порівнювати товари, зокрема іграшки та одяг, в ШІ-чатботі.

Аптеки
Ця категорія також серед лідерів по обʼєму трафіку та кількістю лідів з ChatGPT. Усереднено у вересні на онлайн-аптеках ми зафіксували 1 270 сеансів, що у шість разів більше, ніж у січні, та 41 конверсію.

Продукти та алкоголь
Категорія цікава тим, що на ChatGPT припадає лише 0.03% від загального трафіку. Проте, рівень конверсії високий — у червні в середньому онлайн-магазини з цієї категорії отримували 70 продажів напряму з чату, у вересні — 45. Трафік з початку року виріс у 6 разів: із 289 сеансів у січні до 1 704 у вересні.

Автотовари
Категорія автотоварів також починає набирати обертів. З початку року трафік виріс на 627% — усереднено із 107 сесій у січні до 830 у вересні. Також у вересні сайти отримували 24 прямі конверсій з чату, хоча весь перший квартал тримався показник у 1 конверсію на місяць.

Надалі дані з цього звіту ми будемо оновлювати раз на квартал.
на розсилку







.avif)






