Написати нам
25
.
06
.
2025

Як змусити ШІ рекомендувати ваші товари

ЗМІСТ

Ми живемо в час, коли класичне SEO суттєво трансформується. Поява генеративних моделей, як-от ChatGPT, та інтеграція штучного інтелекту в пошукові системи кардинально змінює те, як користувачі знаходять інформацію та приймають рішення про покупки. Це вже не просто список посилань, а пряма, структурована відповідь, що імітує розмову з консультантом.

Для бізнесу це одночасно і виклик, і велика можливість. Компанії, які зрозуміють правила нової гри та адаптують свої стратегії, зможуть «годувати» ШІ потрібною інформацією і, як наслідок, бачити свої товари/бренд/компанію у рекомендаціях. 

У цьому матеріалі ми розберемо, як саме працюють ці системи, чи все ще важливе класичне SEO та що потрібно робити, щоб потрапити у рекомендації ШІ. 

Принцип роботи ШІ: на чому базуються його рекомендації?

У 2024 році ChatGPT досяг бази користувачів у понад 700 мільйонів, передплатників близько 20 мільйонів і доходу понад 4 мільярди доларів. На думку експертів, відбувається зміна парадигми у способі доступу людей до інформації — перехід від традиційних пошукових систем до ШІ-асистентів.

ChatGPT та AI Overviews прагнуть надати користувачеві максимально повну, експертну та надійну відповідь. Для цього вони аналізують та узагальнюють інформацію з авторитетних джерел — і це важливе уточнення.

Дослідження показує, що у більшості випадків AI Overviews та ChatGPT посилаються на сайти, які входять до ТОП-10 органічної видачі Google.

Це означає, що основа успіху — це все ще якісне SEO, але з новими акцентами. ШІ віддає перевагу:

  • Експертним оглядовим матеріалам з чіткою структурою.
  • Інформації з трастових сайтів, ЗМІ та великих медіаресурсів.
  • SEO-оптимізованому контенту, який має високі шанси бути процитованим.
  • Свіжості та актуальності інформації. Стаття, актуалізована під поточний рік, матиме перевагу над аналогічною за якістю, але застарілою.

Яку інформацію надає ChatGPT: детальний огляд

Як каже сам ChatGPT, рекомендуючи варіанти товарів, він враховує ціну, технічні характеристики, актуальні моделі на ринку, а також читає відгуки, якщо є доступ до мережі. 

Приклад запиту, який ми надіслали ChatGPT

Ми отримали перелік різних моделей ноутбуків з їхніми характеристиками та ціною.

Та найважливіше для нас тут — клікабельні посилання та список джерел. Як бачимо, на першому місці у нас найновіша стаття від англомовного The Verge, але далі за нею — Eldorado, Foxtrot, Цитрус, COMFY та інші знайомі кожному українцю магазини електроніки. 

При чому, ChatGPT найпершим надає посилання на статтю, а далі — на сторінки товарів, серед яких лише одна україномовна стаття з блогу MOYO, датована серпнем 2024 року. 

Це підтверджує нашу попередню тезу про те, що ШІ рекомендує найактуальніші сторінки, які найбільш точно відповідають на пошуковий запит користувача. В даному випадку єдиним стимулом «гортати далі» буде пошук україномовних джерел, якщо користувач не володіє англійською і не може прочитати статтю The Verge. Більшість же клікає на найперші результати, тому вашою метою повинно бути потрапляння в топ. Як це робити — ми розповімо нижче. 

Інший цікавий розділ — це бокове вікно, яке відкривається при натисканні на текст з моделлю ноутбуку. Тут ChatGPT пропонує вже безпосередньо посилання на магазин та сторінку товару. А нижче — відгуки користувачів (позитивні та негативні), зібрані з різних ресурсів, наприклад, Amazon, Reddit, TechRadar. Поки що це здебільшого англомовні ресурси, але цілком можливо, що для іншого запиту ChatGPT аналізує українські ресурси або навпаки, в майбутньому краще працюватиме з локальними сайтами та сторінками відгуків.

[[SLIDER-START]]

[[SLIDER-END]]

Також знизу нашого запиту ChatGPT додав карусель з товарами — в ній зібрані ті ж джерела, що й в боковому розділі, але з меншою кількістю інформації. Лише назва, фото та ціна. Як каже сам ChatGPT, поява цієї каруселі залежить від пошукового наміру користувача або інструкцій, які він надає (наприклад, таблиці порівняння різних моделей на основні ціни).  

І насамкінець ми отримуємо висновок та посилання на всі використані джерела. В різних користувачів та відповідях ChatGPT плашка «джерела» може виглядати по-різному, але наша задача — не тільки потрапити в неї, а й спробувати вийти на першу позицію рекомендацій.

Тож далі про те, як в ці джерела потрапити і що для цього робити. 

Крок 1: Оновлення контент-стратегії на власному сайті

Ваш сайт — це фундамент. Саме з нього ШІ може брати інформацію про ваші товари та послуги.

Що оптимізовувати?

1. Блогові статті. Це головний інструмент для відповіді на інформаційні запити. Створюйте контент навколо проблем та питань вашої аудиторії (наприклад, «як вибрати холодильник», «топ-10 тихих клавіатур»). Такі статті, потрапляючи в топ, стають джерелом для ШІ.


Це також важливо для оптимізації під AI Overviews, який офіційно почав працювати в Україні у травні 2025 року. На відміну від ChatGPT, він обирає джерела, найбільш оптимізовані під ключі та запит користувача. 

Бачимо, що за запитом «ноутбук для монтажа відео» AI Overviews вже не додає відповідь. Цілком можливо, що з часом це зміниться і щобільше сайти будуть оптимізовуватися під видачу AI Overviews — тим більше статтей він використовуватиме для обробки запитів. 

Тому очевидна порада — починати робити це вже зараз. Постійно оновлювати контент, перевіряти, як він відпрацьовує і створювати статті під нові запити.

2. Комерційні сторінки та картки товарів. Додайте на сторінки товарів структуровані блоки:

  • Блок FAQ з відповідями на найпоширеніші питання про товар.
  • Таблиця з перевагами та недоліками.
  • Списки та марковані переліки з характеристиками.
  • Інфографіка.

На прикладі нашого промпту з проханням порекомендувати ноутбуки ми вже побачили, що ChatGPT збирає інформацію з різних джерел, зокрема сторінок товарів. 

Порада: щоб ефективно взаємодіяти зі штучним інтелектом, почніть з цільового підходу. Оберіть конкретний запит або категорію товарів, яку ви прагнете вивести в рекомендації ШІ.

Проаналізуйте поточну видачу ШІ: що він рекомендує, чи є там ваші матеріали або конкуренти, і що робить їхній контент успішним. На основі цього покращіть власні статті в блозі чи картки товарів, додаючи необхідну інформацію та структуру.

Крок 2: Переосмислення зовнішнього просування (Link Building)

Замість лише отримання посилань, тепер мета — зробити так, щоб зовнішні матеріали самі ранжувалися високо і ставали джерелом для ШІ.

Який контент створювати для зовнішніх майданчиків?

  • Фокус на підбірках: «Топ-15 найкращих смартфонів цього літа», «Найкращі холодильники 2025 року». У такі статті можна нативно інтегрувати товари, які ви хочете просувати.
  • Детальні гайди: «Як вибрати [товар] + добірка моделей».
  • Розміщення на нішевих та великих ЗМІ, які мають авторитет у Google. Стаття на такому ресурсі, навіть якщо вона згадує ваш бренд побіжно, але ранжується високо, може бути використана ШІ для формування відповіді.

Важливий аспект: репутація в мережі. ШІ також аналізує відгуки та згадки на різних платформах. YouTube, соціальні мережі (особливо Reddit на Заході) та сайти з відгуками стають частиною інформаційного поля, яке формує думку ШІ про ваш продукт.

Це підтверджує нещодавнє дослідження PR Agency One, за даними якого 75% результатів видачі формує саме PR, а не SEO. В іншому дослідженні оцінили вплив на репутацію та видачу за кількома параметрами — Quality, Trust, Innovation, Value.

Серед джерел, які формують відповіді великих мовних моделей (LLM), коли їм ставлять запитання типу «Чи є компанія Х надійною?»

  • Медіа — 61%
  • Власні медіа (сайт компанії, блоги тощо) — 44%
  • Сайти з відгуками та оцінками клієнтів — 10%
  • Аналітичні звіти — 10%
  • Галузеві нагороди та рейтинги — 8%
  • Соціальні мережі — менш ніж 1%

Практичний воркфлоу для роботи з ШІ

Взаємодія зі штучним інтелектом — це не одноразова дія, а безперервний процес. Важливо постійно відстежувати, як ШІ реагує на ваш контент, і відповідно адаптувати свою стратегію.

  1. Аналіз видачі. Визначте пріоритетні для вас товари чи категорії. Введіть відповідні запити («як вибрати...», «найкращий...», «що таке...») у ChatGPT та Google (з увімкненим AI Overview). Проаналізуйте:


    • Яку інформацію видає ШІ?
    • На які джерела він посилається?
    • Яка структура у цих джерел?

  2. Створення ТЗ та доопрацювання. На основі аналізу створіть технічне завдання для копірайтерів. Візьміть інформацію, яку використовують конкуренти і надає ШІ, та інтегруйте її у свій контент, зробивши його ще кращим, повнішим та більш структурованим. Актуальність інформації — один з ключових факторів.

    Сервіс Ahrefs дозволяє фільтрувати пошукові запити за наявністю у видачі блоку «AI Overview». Це допомагає знайти пріоритетні ключові слова, по яких вже є конкуренція за увагу ШІ, та почати працювати саме з ними.
  3. Тестування та ітерації. Після оновлення контенту знову перевірте видачу через деякий час. Чи почав ШІ посилатися на вас? Якщо ні, проаналізуйте, чого ще не вистачає.

Висновки та погляд у майбутнє

Просування в епоху ШІ можна порівняти з навчанням онлайн-консультанта. Ваше завдання — надати йому найкращу, найповнішу та найбільш структуровану інформацію з усіх можливих джерел: вашого сайту, авторитетних ЗМІ, позитивних згадок у соцмережах.

Поки що цей процес є переважно ручною роботою, оскільки аналітичних інструментів ще немає. Але ті, хто почне вибудовувати цю роботу вже сьогодні, з часом матимуть значну перевагу у своїх нішах.

Підпишіться
на розсилку
Дякуємо за підписку!
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
В закладки
Читайте також

Оптимізований сайт потрібен завжди, не лише для того, щоб потрапляти в рекомендації ШІ. З цим допоможе Promodo — напишіть нам, щоб отримати SEO-аудит та рекомендації від наших спеціалістів  

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

Обговоримо ваш проєкт?
Неправильний email. Якщо ваш email вірний, просто ігноруйте це повідомлення.
Заповність всі поля
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваша заявка відправлена
Наші рекрутери звʼяжуться з вами найближчим часом!
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз