12 травня декілька фахівців Promodo помітили у пошуковій видачі Google блок AI Overviews. Цей блок зараз вибірково показується невеликій кількості юзерів. І зникає, якщо користувачі змінюють профіль.

Офіційно новин про те, що ця функція запустилася в Україні — немає. Проте AIO вже з’являються в користувачів з українською IP-адресою (ми перевірили) і через декстоп, і через мобайл.

Що дає зрозуміти — Google готується до запуску «оглядів» на українському ринку. До цього моменту функція тут не працювала.
Це важлива зміна для SEO-фахівців, контент-маркетологів і власників сайтів, адже впливає на спосіб подачі інформації та клікабельність в Google Search.
Що таке AI Overviews?
AI Overviews — це функція Google Search, що працює на основі штучного інтелекту та генерує короткі огляди відповідаючи на пошукові запити користувачів.
«Огляди» з’являються у пошуковій видачі, коли система Google вважає, що генеративна відповідь якнайкраще допоможе зрозуміти тему.

AI Overviews показує користувачам інформацію прямо в результатах пошуку в окремому блоці, з посиланнями на джерела, звідки цю інформацію витягнули. Наприклад, при запитах на популярні або складні теми користувачі можуть побачити повний підсумок з наданими фактами, статистикою та посиланнями на джерела.
Як ваш сайт може з’явитися в AI Overviews?
Google показує посилання на сторінки, які підтримують інформацію в згенерованій відповіді або допомагають краще розкрити тему. Це можуть бути:
- блоги й статті;
- сторінки категорій в інтернет-магазинах;
- огляди товарів;
- аналітичні матеріали.
Чим якісніший, експертний і оптимізований ваш контент — тим вищі шанси, що він буде використаний в Оглядах ШІ.
Чи відображається це в Google Search Console?
Так, посилання, що з’являються в AI Overviews, враховуються у звітності Search Console. Зокрема, вони:
- фіксуються у звіті «Продуктивність»;
- відображають покази, кліки та середню позицію;
- не вимагають додаткового маркування чи структурованих даних.
SEO-спеціалісти мають моніторити Search Console на появу нового трафіку з AI Overviews і тестувати вплив змін у видачі на поведінку користувачів.
Як зрозуміти, за якими запитами користувачів відображається блок AI Overview?

Як це вплине на український пошук та eCommerce?
Як показує досвід ринку США, ШІ-огляди змінили пошукову поведінку користувачів. З одного боку, вони підвищують зручність — користувач швидко отримує відповідь. З іншого — новий формат серйозно вплинув на ринок органічного пошуку (SEO), електронної комерції та реклами.
Similarweb повідомили, що кількість кліків на сайти зменшується, якщо користувачі отримують відповіді на свої запити безпосередньо з AIO.
Найбільше під удар потрапили сайти з інформаційним контентом — блоги, новинні медіа, довідники, рецепти, DIY-гіди тощо. Саме їхній контент часто використовується для формування ШІ-відповідей, і в користувача немає мотивації переходити на сайт-джерело.
99,2% запитів, що активізують AI Overview, мають інформаційний інтент. Джерело.
Cyrus поділився спостереженням, що його стаття потрапила в Featured Snippet, AI Overviews і має ще 2 зображення на видачі.Покази зростають, але кліки падають. Трафік знизився на 40%.

Візуально, органічні посилання «відсунулися» далеко вниз сторінки. Дослідження Authoritas для e-commerce запитів показало, що після запуску «Оглядів» перший звичайний результат тепер знаходиться приблизно на 1500 пікселів нижче верхньої межі сторінки (це більше ніж на один екран прокрутки).
Уявімо приклад: запит «кращий смартфон 2024» — раніше користувач одразу бачив кілька органічних посилань з оглядами, зараз же зверху буде згенерований ШІ-огляд з переліком моделей і короткими характеристиками. Тільки прогорнувши нижче, користувач дістанеться до звичайних результатів. Як наслідок, значно менша частка користувачів взагалі доходить до органіки, особливо на мобільних пристроях.
Середній CTR першого органічного результату на ~34,5% нижчий, ніж для схожих інформаційних запитів без ШІ-відповіді.

Прямі комерційні запити (наприклад, «купити кросівки») не активують AI Overview, оскільки користувачу одразу показуються товарні оголошення або маркетплейси.
Проте верхній рівень воронки продажів, де потенційний клієнт шукає інформацію перед покупкою («які кросівки краще купити дитині»), зазнав тих самих втрат, що й інші інформаційні сайти. Це означає менше трафіку на контент e-commerce сайтів: огляди, порівняння, рекомендації, блоги брендів. Американські інтернет-магазини та бренди, які інвестували в контент-маркетинг для залучення органічного трафіку, побачили скорочення цього потоку, а отже — менше лідів.
Що робити вже зараз?
Насамперед потрібно адаптувати інформаційний контент, щоб підвищити свої шанси відображатися в AI Overviews.
- Структурований контент. Надавати інформацію у зручному, компактному та зрозумілому для користувачів форматі. Наприклад: списки, таблиці, короткі речення та факти. Використовувати логічно-правильну розмітку заголовків на сторінках <h1>, <h2>, <h3>.
- How to та лонгтейли. Фокусування на «How to» та лонг-тейл запитах. Потрібно аналізувати подібні питання користувачів та давати на них коротку та чітку відповідь.

Лонгтел запити користувачів мають блок AI майже у 60% випадків.
- Мікророзмітка. Наприклад, гарною стратегією буде зробити блок FAQ, де можна дати відповіді на «How to» питання і позначити відповідною мікророзміткою.
- Е-Е-А-Т. Google вимагає підхід «people-first» і цінує абревіатуру E-E-A-T, оскільки хоче отримувати інформацію для блоку з авторитетних та експертних ресурсів. Тут все простіше, беремо інструкцію для асесорів та шукаємо слабкі місця (або ідеї для покращення E-E-A-T) домену/сторінки.
Бренд має значення?
Згідно з дослідженням Advanced Web Ranking, лише близько 33% посилань, які цитує AI Overview, походять із топ-10 результатів звичайної органічної видачі. Натомість майже 47% – це сторінки, які взагалі не входять навіть у топ-50 результатів пошуку. Тобто AI не орієнтується лише на найвидиміші сайти чи великі бренди — він може підтягнути інформацію з маловідомих джерел, якщо вважає її корисною.
Також радимо:
- Диверсифікувати канали трафіку — приділяти більше уваги соціальним мережам, розсилкам, прямому трафіку, щоб не покладатися лише на пошук.
- Змістити акцент SEO на запити з комерційним або локальним наміром, де ШІ менше втручається, а також на унікальний контент, який вирізнятиме вас від інших.
Ми уважно стежимо за AI Overview у світі та як це впливає на пошукову поведінку, видачу сайтів та ліди. Про офіційний запуск Оглядів в Україні повідомимо окремо.
Promodo працює з проєктами на ринках, де AI Overview вже стало нормою, тому наші фахівці добре розуміють нову реальність пошуку. Напишіть нам — допоможемо адаптувати ваше SEO!
Також на цю тему:
на розсилку