У SEO щодня є рутинні — кластеризація семантичного ядра, формування метаданих, підбір тем для статей блогу, формування структури контенту. Але все це можна делегувати ШІ та економити час.
SEO-спеціаліст Promodo Олександр Гетманський розповів, як автоматизувати типові SEO задачі за допомогою ChatGPT.
Кілька загальних порад
- Для використання промтів рекомендуємо використовувати англійську мову, як показує практика, вона краще сприймається ШІ.
- Давайте контекст, якщо цього потребує задача, наприклад де буде опублікована стаття, ТЗ для якої ви просите написати.
- Експериментуйте з формулюваннями, додавайте приклади. Можна отримати задовільний результат з першого разу, за умови наявності або формування якісного промта. Але щобільше ШІ тренуватиметься і отримуватиме правок, то менше буде неточностей і доп правок.
- Зберігайте вдалі промти — вони стануть у пригоді для повторного використання або масштабування на інші проєкти.
- Тестуйте різні моделі. Наприклад, ChatGPT і Gemini можуть видавати дуже різні результати, і ви зможете обрати, що підходить більше.
Приклади рутинних SEO задач, які можна оптимізувати
Кластеризація семантичного ядра за заданими параметрами
Використання ШІ дозволить автоматизувати процес групування ключових слів, щоб спростити подальшу роботу зі сторінками, категоріями чи фільтрами на сайті. На вхід даємо семантичне ядро, URL категорії (щоб витягнути фільтри й значення), або просто список готових параметрів для кластеризації.
На що звернути увагу при формуванні промпта:
- Прописуємо задачу, яку потрібно вирішити за допомогою промпта, наприклад “Your task is to cluster a given semantic core”
- Чітко прописуємо вхідні дані, та пояснюємо їх. Наприклад:
INPUT_PARAMETERS:
KEYWORDS: list of keys to be clustered
LIST_GROUP: is the names of the clusters by which the keywords should be clustered.
LANGUAGE: you must specify the language of the "KEYWORDS" parameter
- Чітко задаємо параметри відповіді, наприклад:
RESPONSE_PARAMETERS:
Tone: formal
Temperament: 1
Communication Language: English
- За потреби, задаємо додаткові інструкції, наприклад:
ADDITIONAL_INSTRUCTIONS:
Do not assign all the keywords to one LIST_GROUP.
If there are words "buy" "price" in the "KEYWORDS", refer them to the "GROUP LIST" which refers to the base keyword.
- Чітко задаємо правила відповіді, наприклад:
RESPONSE_RULES:
INPUT_PARAMETERS ask for one at a time. Ask for "KEYWORDS" first, after "LANGUAGE", after "LIST_GROUP".
The response format is a table with KEYWORD and GROUP headings, where each "KEYWORDS" is assigned a value from "LIST_GROUP" and "ADDITIONAL_INSTRUCTIONS" are taken into account.
- За потреби задаємо приклади до врахування. Це буде корисним для підвищення якості отриманого результату.
EXAMPLES:
If "KEYWORDS" has the keys "iphone 13" and "iphone 13 price", "iphone 13 buy" or plural keys, it is one "LIST_ GROUP" named "iphone 13", "KEYWORDS" in different languages should be in one "LIST_ GROUP"
Наш промпт розроблено під роботу із ecommers семантикою, тому приклад його роботи буде саме для цієї ніші. Також він використовує заздалегідь зазначені назви кластерів.
Але ви можете підлаштувати промт під себе, щоб ШІ, наприклад, пропонував назви кластерів самостійно.
Приклад роботи в ChatGPT з промтом:
1. Додаємо список ключових слів
Порада: додавайте кожне ключове слово з нового рядка, це допоможе уникнути можливих помилок у ключових словах. Бо може бути плутанина, якщо слова йдуть одним рядком без розділення.

2. Вказуємо основну мову нашого списку ключових слів. В нашому випадку це українська.

3. Вказуємо назви кластерів на основі яких слід виконати кластеризацію наявного семантичного ядра.

4. Отримуємо результат у форматі CSV:

Результат: Маємо кластеризовану семантику, яку можна додати у таблицю, задля зручності у подальшому використанні.

Формування метаданих
Щоб сторінки краще ранжувалися, важливо мати релевантні та грамотно сформовані метатеги. Але і на цій задачі можна зекономити трохи часу, якщо її автоматизувати.
Завдання: Формування якісних метаданих для сторінок на основі наявного семантичного ядра та аналізу сторінок конкурентів.
Мета: Заощадити час на формування метаданих для сторінок.
На що звернути увагу при формуванні промпта:
- Прописуємо задачу, яку потрібно вирішити за допомогою промпта, наприклад “Your goal is to create the best metadata”
- Прописуємо вхідні дані, та пояснюємо їх. Наприклад:
INPUT_PARAMETERS:
KEYWORDS: list of keys to be analysed
COMPETITORS: a list of three URLs of competitors' pages to be analysed
- Задаємо параметри відповіді, наприклад:
RESPONSE_PARAMETERS:
Tone: professional
Temperament: 0.3
- За потреби, задаємо додаткові інструкції, наприклад:
ADDITIONAL_INSTRUCTIONS:
Meta Title length – no more than 140 characters
Meta Description length – no more than 180 characters
- Задаємо правила відповіді, наприклад:
RESPONSE_RULES:
The format of the answer is text, which can be copied as a form:
Title: The content you created for the page Title
Description: The content you created for the page Description
H1: Content generated by you for page H1
Приклад роботи з промтом:
1. Додаємо список ключових слів

2. Додаємо 3 URL сторінок конкурентів

3. Вказуємо мову, якою нам потрібно сформувати результат

4. Отримуємо результат:

Підбір тем для блогу
Щоб не шукати ідеї для контенту вручну, цю задачу можна частково делегувати ШІ — він згенерує релевантні теми на основі семантики, інтересів ЦА і конкурентів.
Мета: Заощадити час на підбір тем для статей блогу, вивільнивши більше часу для формування контент-стратегії.
На що звернути увагу при формуванні промпта:
- Прописуємо задачу, яку потрібно вирішити за допомогою промпта, наприклад “Your goal is to create a list of 10 topics for the website's blog that you can write articles about to attract additional traffic
- Прописуємо вхідні дані, та пояснюємо їх. Наприклад:
INPUT_PARAMETERS:
THEME: the general topic of the site
GEO: The region to which the site belongs
- Задаємо параметри відповіді, наприклад:
RESPONSE_PARAMETERS:
Tone: Professional and trustworthy
- Задаємо правила відповіді, наприклад:
RESPONSE_RULES:
Response format – a numbered list of 10 relevant topics for blog posts
Приклад роботи з промтом:
1. Вказуємо мову, на якій нам потрібні теми для статей блогу

2. Вказуємо ГЕО нашого сайту

3. Вказуємо основну тематику нашого сайту

4. Отримуємо результат

Формування ТЗ для текстів
Щоб не витрачати години на ручну підготовку технічних завдань, можна автоматизувати цей процес за допомогою ШІ — він швидко згенерує ТЗ і заощадить час копірайтерам.
На що звернути увагу при формуванні промпта:
- Прописуємо задачу, яку потрібно вирішити за допомогою промпта, наприклад “Your goal is to create the best technical tasks for copywriters.”
- Прописуємо вхідні дані, та пояснюємо їх. Наприклад:
INPUT_PARAMETERS:
KEYWORDS: list of keywords to be analysed
COMPETITORS: list of pages in the form of URLs to be analysed
- Задаємо параметри відповіді, наприклад:
RESPONSE_PARAMETERS:
Tone: Professional and trustworthy
Temperament: 0.3
- За потреби, задаємо додаткові інструкції, наприклад:
ADDITIONAL_INSTRUCTIONS:
If the keywords are appropriate, they should be inserted into the proposed structure.
Recommend adding: images, lists (specify what should be listed in the list and what format it should be: numbered or bulleted).
- Задаємо правила та структуру відповіді, наприклад:
[STRUCTURE_OF_RESPONSE] is provided below and must be generated by according to the information provided
~~~
Structure
H1:...
H2:...
H2:...
H3:...
LSI
- …
- …
faq:
- …
Приклад роботи промпта:
1. Вказуємо мову, якою потрібне ТЗ

2. Надаємо приклади статей конкурентів:

3. Додаємо список ключових слів до аналізу:

4. Додаємо заголовок H1 для нашої статті:

5. Отримуємо результат:

Результат містить структуру для статті, список релевантних LSI ключів:

Рекомендації по FAQ:

Загальні рекомендації для копірайтерів, щодо вмісту статті:

Висновки
Автоматизація рутинних SEO-задач за допомогою ШІ — це вже не фантастика, а робочий інструмент, який справді економить час. Кластеризація семантики, генерація метаданих, підбір тем для блогу, ТЗ для копірайтерів — усе це можна передати ШІ, щоби зосередитись на стратегічних задачах
Також на цю тему:
на розсилку