Написати нам
28
.
11
.
2025

Просування мобільних застосунків: тренди ASO 2026

тренди aso 2026
тренди aso 2026
ЗМІСТ

Користувачі щороку збільшують витрати на мобільні застосунки, але конкуренція на ринку зростає ще швидше. У такій динаміці App Store Optimization залишається ключовим інструментом мобільного маркетингу — саме ASO допомагає застосункам отримувати видимість, зменшувати CPI (Cost Per Install) в рекламних кампаніях та стабільно вигравати у конкурентів.

витрати користувачів на застосунки

У цій статті ми розглянемо ключові тренди ASO 2026 року, які варто впроваджувати вже зараз. А також поділимось практичними рекомендаціями та інструментами, що допоможуть ефективніше просувати ваш застосунок в App Store та Google Play й отримувати стабільне зростання органіки.

Що таке ASO і чому воно важливе

App Store Optimization (ASO) — це комплекс заходів з оптимізації мобільного застосунку для підвищення його видимості в магазинах App Store та Play Market, збільшення кількості завантажень та поліпшення конверсії користувачів. ASO включає роботу з ключовими словами, заголовком, описом, іконкою, скріншотами, відгуками та іншими елементами, що впливають на пошук і привабливість застосунків. 

У 2026 році ринок мобільних застосунків та ASO буде ще конкурентнішим, і ось чому:

  • Збільшує видимість у пошуку: понад 70% відвідувачів App Store знаходять нові застосунки через пошук.
  • Ощадність: ASO дозволяє залучати органічних користувачів без значних витрат на рекламу.
  • Зростання конверсії: оптимізація візуальних та текстових елементів збільшує динаміку завантажень і покращує взаємодію з користувачами.

Тренди ASO у 2026 році

1. Штучний інтелект та автоматизація в ASO

У 2026 році ASO дедалі більше базується на ШІ. Замість ручного аналізу ключових слів маркетологи використовують AI‑інструменти для оптимізації метаданих та візуальних елементів. За допомогою правильно вибудуваних промтів ШІ самостійно генерує метадані, варіації іконок та навіть ідеї та гіпотези для дизайну скриншотів застосунку.

Штучний інтелект інтегрувався в усі етапи ASO оптимізації, від аналізу семантичного ядра і метаданих до генерації візуальних елементів та гіпотез для A/B тестування. Звісно, на даному етапі ШІ має свої обмеження, наприклад при роботі з великими масивами даних є високий ризик гомогенізації.

Владислав Скаковський
Senior спеціаліст з просування мобільних застосунків

2. Фокус на стані користувача

Алгоритми магазинів застосунків у 2026 році читають не тільки окремі слова, а й розуміють контекст і стан користувачів. Замість додавання загальновживаних ключових слів сучасна ASO-стратегія передбачає природне формулювання заголовка, підзаголовка та опису так, щоб вони мали високу оцінку GNL (Google Natural Language). 

Тобто важливо писати опис з урахуванням латентно-семантичного індексу, тональності тексту та релевантних сутностей ключових слів. 

приклади ефективного ASO

App Store та Google Play отримують поведінкові сигнали користувачів, такі як стан підписки, активність та видалення застосунку. Для окремих сегментів користувачів можна створювати кастомні сторінки — Custom Product Page (CPP) та Custom Store Listing (CSL), а також запускати події In-App Events і Promotional Content. Окрім цього, в App Store є корисний інструмент Win-back offers для повернення підписників завдяки спеціальним пропозиціям для окремих сегментів користувачів.

Владислав Скаковський
Senior спеціаліст з просування мобільних застосунків

3. Локалізація контенту

Глобальне зростання ринку змушує розробників «говорити мовою» різних країн. Маркетологи у 2026 році все частіше локалізують опис, ключові слова, скрiншоти та іконки для кожного регіону. 

За даними AppTweak, понад 75% топових застосунків вже локалізують метадані для різних країн (для ігор цей показник – 96%). Це працює на видимість: користувач швидше знайде та зрозуміє застосунок своєю мовою, що своєю чергою, збільшує кількість завантажень.

Саме завдяки локалізації, виконаній командою Promodo, застосунок Dine4Fit збільшив кількість слів, що потрапили до позицій Top-2–Top-5, на 88%, а загальну кількість проіндексованих слів — на 76%.

+76% проіндексованих слів за 2 місяці
ASO застосунку в Google Play Market
Читати кейс

4. Оптимізація візуальних матеріалів

Креативи (скриншоти, відео, іконки) впливають не менше, ніж слова. 

У 2026 році важливо регулярно оновлювати креативи й порівнювати коефіцієнт конверсії вашого застосунку з бенчмарками у категорії. Дослідження показують, що топ-застосунки оновлюють скриншоти 2–4 рази на рік, а топові ігри в Google Play — до 8 разів.

Так, наприклад, у листопаді більшість ритейлерів оновлюють свою іконку до Чорної п’ятниці, щоб привернути увагу користувачів та збільшити кількість завантажень у високий сезон.

як бренди змінюють іконки застосунків до чорної п'ятниі

Для проведення успішного A/B-тестування візуальних елементів важливо систематизувати та пріоритизувати гіпотези креативної складової. Для пріоритизації чудово підійде модель RICE, а для систематизації — модель PET.

Владислав Скаковський
Senior спеціаліст з просування мобільних застосунків

5. Використання In-app подій та LiveOps

Події у застосунку, наприклад, сезонні акції чи нові функції стають важливим інструментом видимості. 

In-App Events та Promotional Content — це візуальний інструмент в App Store та Play Market, який повідомляє про важливі події, оновлення, спеціальні пропозиції та зміни всередині застосунку. Кожна картка містить зображення або відео, назву та короткий опис, а при натисканні користувач отримує детальну інформацію та можливість одразу скористатися пропозицією або долучитися до події.

Команда Promodo стала однією з перших, що запровадила in-app подію у маркетингову стратегію просування застосунку для monobank, адже до цього українські компанії в ніші Fintech & Banking цей інструмент не використовували.

Креатив відіграє ключову роль у запуску In-App-подій, оскільки можна використовувати й відео, і статичні зображення. На практиці добре працює мікс, коли на обкладинці використовується анімація, а в описі події — статичне зображення.

Владислав Скаковський
Senior спеціаліст з просування мобільних застосунків

приклад використання подій in-app ASO

Кейс з ASO
ASO-стратегія, яку копіюють. Кейс з просування застосунку monobank
Читати кейс

6. Оптимізація CPP та CSL

CPP (Custom Product Pages) — це альтернативні версії сторінки застосунку в App Store, які можна адаптувати під конкретні аудиторії, ключові слова, рекламні кампанії чи сезонні події.

Основна перевага CPP — це перенаправлення користувачів на відповідну сторінку в середині застосунку, що підвищує конверсію, збільшує завантаження та покращує видимість у пошуку. Використання CPP у рамках рекламних кампаній Apple Search Ads (ASA) дозволяє створювати спеціалізовані сторінки застосунку, які відповідають запитам користувачів. Дослідження показують, що лише близько 30% розробників використовують CPP, але ті, хто їх впровадили, підвищували конверсію на 8–9%.

приклад CPP
Приклад CPP

У Google Play аналогічним інструментом є Custom Store Listings (CSL), які працюють за схожим принципом, але мають більше місця для оптимізації заголовку, короткого опису, повного опису, іконки, та скріншотів. Кожну CSL можна таргетувати на окрему країну та окремі кластери ключових слів.

CSL (Custom Store Listings) — аналог у Google Play, який дозволяє створювати персоналізовані сторінки для різних країн, мов, сегментів або навіть платних кампаній.

CSL дозволяють створювати альтернативні сторінки застосунку для персоналізації пропозиції під конкретні аудиторії. Це сприяє збільшенню коефіцієнта конверсії та покращенню загальної ефективності рекламних та органічних кампаній.

Завдяки CPP та CSL можна значною мірою збільшити видимість застосунку в App Store та Google Play через таргетинг на ключові слова, а також підвищити кількість завантажень за цими запитами завдяки оптимізації візуальних елементів і зростанню конверсії CPP та CSL.

Владислав Скаковський
Senior спеціаліст з просування мобільних застосунків

7. Рейтинг і відгуки як фактори видимості

Алгоритми магазинів враховують як користувачі оцінюють вашу апку. У Apple App Store, наприклад, більше уваги приділяється середній оцінці та відгукам. Застосунки з рейтингом нижче 3.5–4.0 рідко потрапляють у топ – навпаки, 90% рекомендованих апок мають 4.0 і вище. Тому важливо стежити за фідбеком та швидко реагувати на негативні відгуки, виправляти проблеми та просити задоволених користувачів оновити оцінку.  

8. Етика та конфіденційність у ASO

Етичне управління даними й конфіденційність одне з ключових елементів успішного ASO. У 2026 році компанії повинні дотримуватися етичних принципів обробки даних. Наприклад, брати консент тільки до тих даних які критично важливі для функціонування застосунку та аналізу воронки. 

Консент — це дозвіл, який користувач надає на збір та використання своїх персональних даних, зокрема, для роботи з файлами cookie та іншими технологіями відстеження на вебсайтах.

Також критично дотримуватися норм GDPR та інших регуляцій, щоб не втратити довіру користувачів. Повага до приватності підвищує лояльність аудиторії.

Кейс з Mobile
Web-to-App: як контролювати аналітику застосунку в епоху конфіденційності
Читати кейс

9. Детальна аналітика

Аналітика — це основа стратегічних рішень для ASO. Вона потрібна не тільки, щоб відстежувати встановлення, а й зрозуміти, хто справді користується застосунком, звідки користувачі прийшли,як відпрацьовують окремі івенти, і чи генерує застосунок прибуток.

У 2026 році в ASO варто звертати увагу на:

  • LTV (Lifetime Value) — довготривала цінність користувача, щоб зрозуміти, скільки він приносить за весь час взаємодії.

  • Retention Rate — утримання на різних етапах, що дає змогу відстежити «витік» користувачів.

  • Когортний аналіз — порівнювати поведінку груп користувачів, які були залучені в різні періоди або різними каналами.

  • ARPU / ARPPU — середній дохід на користувача або платного користувача, щоб визначити ефективність монетизації.

  • Подієві метрики — кількість івентів, кліків, покупок тощо, щоб чітко розуміти, які дії призводять до конверсій.

Крім того, важливо використовувати маркетингову аналітику з атрибуцією (через такі сервіси як AppsFlyer або Adjust) і аналітику поведінки користувачів у застосунку (наприклад, через Amplitude, Mixpanel або Firebase). Це дає змогу пов’язати платні канали з реальними показниками дії в апці та оптимізувати стратегії ASO через дані, а не припущення. 

Мобільна аналітика:
гайд для власників бізнесу та нетехнічних спеців
Читати статтю

Висновок

ASO у 2026 році передбачає глибоке розуміння користувача, нові формати взаємодії, адаптацію до AI-алгоритмів та вміння швидко тестувати гіпотези. Ті, кому вдасться поєднати креативність, дані та швидкість ухвалення рішень, отримають значну перевагу у видачі магазинів.

Якщо ви не впевнені, які саме ASO-тренди будуть найбільш ефективними саме для вашого бізнесу у 2026 році — звертайтесь до команди Promodo. Ми допоможемо розібратися у пріоритетах, створити план оптимізації та забезпечити зростання вашого застосунку у вашій ніші.

Підпишіться
на розсилку
Дякуємо за підписку!
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
В закладки

Успіх вашого застосунку залежить від ефективної стратегії ASO маркетингу. Замовляйте професійний аудит або консультацію з просування вже сьогодні!

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

Обговоримо ваш проєкт?
Неправильний email. Якщо ваш email вірний, просто ігноруйте це повідомлення.
Заповність всі поля
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
Валерія Любовецька
Recruitment Team Lead
ДОЛУЧАЙСЯ ДО КОМАНДИ
PROMODO
Ваша заявка відправлена
Наші рекрутери звʼяжуться з вами найближчим часом!
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз