НАПИСАТИ НАМ
02
.
10
.
2023

Не ASO єдиним: як платне просування в сторах може вплинути на зростання органічного трафіку

ЗМІСТ

Сьогодні екосистема мобільних застосунків у чудовій формі. Споживчі витрати досягли рекордних $67,5 млрд, а кількість завантажень застосунків на iOS та Google Play склала $76,8 млрд по всьому світу.

Згідно з останнім дослідженням від data.ai, світовий ринок застосунків відновився після макроекономічної кризи* 2022 року. Повернення до позитивного зростання в першій половині 2023 року — добрий знак.

Було очікування, що 2022 рік стане періодом повного відновлення після всіх пандемічних турбот, але він виявився надзвичайно складним, а саме «пермакризою». Воно походить від англійського «permanent crisis» (постійна криза) і стало словом 2022 року за версією британського словника Collins. Це слово точно відображає те, як нам довелося переходити від однієї кризи до іншої, не зупиняючись ні на мить.

За прогнозами Statista, до 2025 року доходи від мобільних застосунків збільшаться в більшості ніш і становитимуть загалом приблизно $613 млрд. А до 2027 року витрати користувачів в App Store і Google Play сягнуть $186 млрд. Це більш ніж на 50% перевищує сумарний обсяг споживчих витрат, зареєстрованих у 2022 році. 

Цифри та перспективи зростання вражають. Але як розвиватися та масштабуватися вже зараз? Разом з фахівчинями відділу Mobile App Marketing в Promodo Вікторією Лошак і Яною Афанасьєвою розбиралися, які існують дієві методи та підходи для ефективного просування мобільних застосунків. 

Про платне просування, оптимізацію та неочевидні комплексні рішення, що ведуть до зростання органічного трафіку, читайте в новому матеріалі.

Реклама та органіка в сторах: де зв'язок  

ASO* підвищує органічну видимість застосунку. Google Ads UAC* забезпечує миттєве залучення користувачів. Взаємодія ASO і платного просування = максимальний ефект розвитку застосунків.

ASO* (App Store Optimization) — це процес оптимізації різних елементів мобільного застосунку з метою поліпшення його видимості та рейтингу в сторах. Це допомагає залучити більше органічних користувачів і збільшити число завантажень застосунку.

*Google Ads UAC (Universal App Campaigns) — рекламна платформа для просування мобільних застосунків: ефективний спосіб збільшити кількість переглядів і установок на різних пристроях і платформах.

Кейси Promodo підтверджують що комплексне використання ASO і Google Ads UAC суттєво впливає на стабільне зростання органічного трафіку. ASO покращує позиції застосунку в органічному пошуку в довгостроковій перспективі, а UAC забезпечує миттєве залучення користувачів. Завдяки такій взаємодії застосунок не лише отримує користувачів через рекламу, а й виграє від стійкого органічного зростання.

Кейс №1: застосунок для обробки та редагування фото

Як наші фахівці приходять до інсайтів? Іноді під час брейнштормів, а іноді достатньо одного small talk, щоб «намацати» тренд. 

Якось під час перерви ми з Яною (Яна Афанасьєва, User Acquisition | ASO manager у Promodo — прим.ред.) сиділи, обговорювали роботу. Я їй розповіла, що мій проєкт «вистрілив» — у застосунку хороші показники та значне зростання за короткий період часу. Виявилося, що в Яни аналогічна ситуація з її проєктом. Стали копати глибше — виявилося, що раніше ці застосунки просувалися лише шляхом ASO, а з моменту впровадження платних рекламних кампаній почалося миттєве зростання з індексації та запитів.

Вікторія Лошак
Спеціалістка із просування мобільних застосунків

Цікава тенденція зростання індексу за всіма запитами спостерігалася в обох сторах, однак саме в Google Play прослідковувалась чітка залежність між закупівлею якісного платного трафіку та зростанням.

Основне завдання, яке стояло перед фахівцями, — масштабувати зростання органіки та платних каналів, щоб у підсумку збільшити кількість завантажень застосунку.

Спочатку клієнта цікавив мотивований трафік, але ми запропонували більш ефективний, а, головне, «білий» метод — просування в платних каналах: Google, Facebook, TikTok, Snapchat, Twitter тощо. Такий спосіб просування для клієнта був новим і ми почали тестування. Стартували з базових майданчиків — Google і Facebook.

Вікторія Лошак
Спеціалістка із просування мобільних застосунків

«Що не так із мотивованим трафіком», — запитаєте ви? Серйозний ризик опинитися в «чорному списку» в алгоритмів. Якщо почалася песимізація трафіку, то так просто її не позбутися. Саме так і сталося з нашим клієнтом — близько року застосунок взагалі не ранжувався. До початку робіт з Promodo саме використання мотивованого трафіку призвело до того, що алгоритм їх вирахував і відправив у бан. На той момент основними запитами клієнта були: Body, Face Editor, Photoshop Body, Photoshop Face, Face Up, Face Editor — але їх не було в індексі, стор просто їх не пропонував. 

Ситуація змінилася, коли запустили рекламні кампанії.

Ми стартували 18 травня 2023 року. 30 травня приходить повідомлення від клієнта: «Дивіться, ми почали рости в ніші». На момент запуску застосунок був у топ-150 у своїй ніші. Досить стрімко вони почали просуватися вище: 70-ті, 60-ті, зараз вони в топ-50. Висновок: стор бачив, що почалася закупівля нормальної аудиторії та почав нас показувати в індексі, який продовжує зростати.

Вікторія Лошак
Спеціалістка із просування мобільних застосунків
Зростання почалось після 18 травня — дня старту закупівлі

Спостерігаємо безпосередню залежність: під час запуску UAC-кампанії в Google також зростають індексовані запити плюс є позитивний вплив на рейтинг у своїй ніші — з топ-150 у топ-50.

У чому полягає головна важливість запуску платних каналів? В отриманні релевантної аудиторії, а, відповідно, і зростанні органіки з додаванням пошукових запитів. У підсумку застосунок стає більш видимим у сторах. 

Чи означає це, що без запуску платних каналів не буде органічного трафіку? Безумовно, органіка буде, але у пріоритеті фінальні цифри. У застосунку з редагування фото наразі вже понад 5 млн завантажень. ASO і платні канали дали потужний буст — апка сильно зросла в рейтингах та ніші загалом. Застосунок почав фічеритися, а це ж круто, коли самі стори рекламують застосунок. Платний канал запущено, +2127 проіндексованих запитів, органіка зросла, клієнт задоволений. Наразі за застосунком активні кампанії на івенти.

У Promodo це не перший успішний досвід потрапляння у фічергінг в AppStore у США. Детальніше про фічеринг AI-застосунку на ринку штатів читайте тут.

Чому паралельно з ASO важливо закуповувати рекламу? Основний меседж — платна закупівля дає змогу залучати саме цільову аудиторію. Це безпосередньо впливає на дохід  застосунку. Також важливо враховувати й інші чинники, що впливають на завантаження застосунку, а, відповідно, і на дохід компанії: інсталяційна база, якість застосунку, юзабіліті тощо. Один із найважливіших чинників — CR: користувач зайшов, але не завантажив апку, — це впливає негативно.

Усе налаштовано за певними подіями. Ми говоримо алгоритму, що хочемо привести користувача, який з максимальною ймовірністю зробить покупку в застосунку. І алгоритм сам на підставі machine learning, шукає потрібну нам аудиторію. Далі, після того, як ми привели користувача, йде робота над монетизацією і ретеншеном. Для нас ключовим є фінальний розвиток бізнесу. Більше користувачів = вищий дохід. І не варто забувати про роботу над монетизацією всередині самого застосунку.

Вікторія Лошак
Спеціалістка із просування мобільних застосунків

Цей кейс — чудова ілюстрація того, що навіть найкраще ASO (текстове/візуальне) не гарантує зростання органіки. Тому до просування треба підходити комплексно. Сидіти на ASO єдиному і стабільно отримувати 10-20 установок на місяць — добре, але як розвиватися далі та масштабуватися?

Кейс №2: Міжнародне доставлення вантажів та посилок

Основний поінт кейса — під час запуску платної реклами Google Ads UAC в Android-застосунку значно зросла кількість індексованих запитів і, відповідно, видимість у сторі. Різниця між цим кейсом і попереднім ─ кількість індексованих запитів на старті.

Наприклад, у Віки на старті було нуль індексованих запитів. Оскільки застосунок, умовно, новий, тому ми спостерігали стрімкий приріст. Натомість мій проєкт вже деякий час був розміщений у сторі, з доволі низькою видимістю та кількістю індексованих запитів. Після запуску платних кампаній їхня цифра зросла до 500.

Яна Афанас'єва
User Acquisition і ASO manager
Що було до запуску реклами та що стало після запуску

Якщо попередній застосунок одразу отримав буст від реклами, то цей кейс почався з ASO. 

Ми почали ASO у грудні минулого року. Провели повну ітерацію, опрацювали тексти, локалізацію, зібрали семантику тощо. Після цього пішло невелике зростання за органікою. Наприкінці травня 2023 року ми стартанули з платним трафіком Google Ads на Android. За період з 19.06 до 16.08 у нас поступово додалося близько 500 індексованих запитів. Жодного ASO, винятковий вплив запуску платного трафіку.

Яна Афанас'єва
User Acquisition і ASO manager
Тут бачимо як зросла видимість після запуску реклами
Органічні відвідування сторінки в сторі

*Перегляд Google Play ─ це користувачі, які перейшли на сторінку не з пошуку, а, наприклад, з рекомендацій стору, добірок, схожих застосунків і тощо, це якраз результат підвищення видимості застосунку.

Збільшення органічних установок

Грамотно опрацьоване текстове та візуальне ASO допомагає рекламі оптимізуватися та знаходити найбільш релевантних користувачів. І так само реклама під час запуску піднімає попит на застосунок усередині стору, завдяки чому йде просування по позиціях та збільшення кількості проіндексованих запитів. Тому якщо ви дійсно хочете, щоб ваш застосунок вийшов у топ, — симбіоз ASO та Google App Campaigns — найкраще рішення.

ASO і Google App Campaigns ─ взаємовигідний буст для мобільних застосунків

Отже, маємо два кейси, які підтверджують, що використання командного ASO та Google Ads UAC для просування мобільних застосунків забезпечує взаємодоповнюючий підхід до просування застосунків: 

  • ASO закладає основу для довгострокової органічної видимості, роблячи застосунок доступним для показів без постійних витрат на рекламу. 
  • UAC забезпечує постійний приплив нових користувачів. 
  • Разом вони — квінтесенція, яка забезпечує максимальну видимість, залученість і економічну ефективність просування застосунку. 

Використовуючи сильні сторони обох стратегій, можна домогтися стійкого зростання й оптимальної віддачі від маркетингових інвестицій в умовах жорсткої конкуренції.

Ви можете розраховувати не лише на миттєві вигоди, як-от збільшення кількості користувачів, а й на довгострокові переваги: зниження CAC, поліпшення монетизації та стабільне зростання.

В закладки

Якщо ви дійсно хочете, щоб ваш застосунок вийшов у топ, — симбіоз ASO та Google App Campaigns — найкраще рішення. Є питання? Напишіть нам.

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

Обговоримо ваш проєкт?
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО
КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз