Написати нам
04
.
08
.
2025

Мобільна аналітика: гайд для власників бізнесу та нетехнічних спеців

ЗМІСТ

В середньому користувачі проводять в смартфонах майже 5 годин щодня. Ми замовляємо їжу, оплачуємо покупки, слухаємо музику, спілкуємось — усе це через мобільні застосунки.

Застосунки перетворились на ключовий інструмент продажів і взаємодії з клієнтами. А ще у них часто вища конверсія, ніж на сайті. Компанії активно інвестують у розробку та просування власних мобільних застосунків, але не завжди можуть оцінити його ефективність.

У новому матеріалі розповідаємо, що таке мобільна аналітика, на які метрики потрібно звертати бізнесу, щоб розуміти дії користувачів, і які сервіси аналітики для цього використовувати.

Навіщо потрібна мобільна аналітика

Найчастіше одним з показників успішності застосунку вважають кількість завантажень, але самі по собі інстали не несуть великої цінності. У вас може бути багато завантажень, після яких користувач ніколи більше не відкриє ваш додаток, і тим паче, не скористається функціями, які можуть принести прибуток бізнесу. Зовні буде здаватися, що у вас все чудово, але в реальності проєкт чомусь збитковий. 

Наприклад, в одному з наших досліджень Fashion-ринку ми побачили, що на Android застосунки мають більше завантажень, але більший дохід — з iOS. Яскравий приклад того, як одна платформа може бути ефективнішою в плані доходів за іншу.

Щоб мобільний застосунок не просто набирав інстали, а реально приносив прибуток — потрібно знати, хто і звідки приходить, що робить, чому йде і хто з користувачів дійсно платить.

Мобільна аналітика — це те, що дозволяє відповісти на ці запитання. Вона не просто показує цифри — вона відкриває справжню картину: які кампанії працюють, який сегмент аудиторії приносить гроші, де воронка дає слабину, і як це все виправити.

Види мобільної аналітики

Всю мобільну аналітику можна розділити на 2 основні напрямки:

1. Маркетингова аналітика (атрибуція користувачів)

Відповідає на запитання:

  • Звідки прийшли користувачі (Facebook, Google, TikTok тощо)?
  • Яка реклама працює і приносить вам прибуток або інші конверсії?
  • Скільки коштує залучення одного платного користувача?

Це дає змогу ефективно розподіляти бюджет і вимикати те, що не приводить вам потрібних користувачів.

Маркетингова аналітика необхідна, якщо ви хочете запускати ефективну рекламу.

Популярні сервіси: Appsflyer, Adjust, частково Firebase (підходить бізнесам, які роблять рекламу лише у Google)

2. Продуктова аналітика (поведінка в додатку)

Відповідає на запитання:

  • Як люди користуються додатком?
  • Де вони зупиняються або видаляють застосунок?
  • Які функції реально приносять гроші?

Це допомагає покращити UX, збільшити конверсії та утримання користувачів. Часто такі сервіси мають функціонал для A/B тестування, завдяки чому ви зможете не лише просто бачити, як користувачі взаємодіють з поточною версією додатку, але й перевіряти свої гіпотези щодо покращення додатка до того. Ще один спосіб убезпечити себе він непотрібних витрат.

Найвідоміші сервіси: Amplitude, Mixpanel, Firebase

Надалі зосередимось на маркетинговій аналітиці.

Маркетингова аналітика: інструменти атрибуції

Отже, ви створили свій застосунок і готові випустити його у світ, щоб знайти своїх користувачів. Можливо, у вас вже навіть є якісь користувачі. Але як дізнатись, як саме ці користувачі вас знайшли? Як зрозуміти, звідки прийшов найкращий трафік? Як оптимізувати рекламу на події в додатку? Як зрозуміти, що кошти, вкладені в рекламу, не злиті намарно? Тут на допомогу приходить маркетингова аналітика, яка дозволяє закрити ці та інші питання за допомогою атрибуції.

Що це таке?

Сервіс маркетингової аналітики або MMP — Mobile Measurement Partners — це система, що «зшиває» рекламу та поведінку в застосунку. Дозволяє точно відстежувати, з якої реклами прийшов користувач, що він зробив далі, і чи приніс прибуток.

Основна задача такого сервісу — це визначати, звідки прийшов користувач. Якщо він за невеликий час приходив з кількох каналів, — тоді визначати, який канал вважається основним джерелом. Цей процес називається атрибуцією

Коли власник інсталу знайдений — дані про інстал відправляються назад в рекламний кабінет для оптимізації. І далі, якщо користувач робить конверсії в додатку, — ця інформація так само відправляється назад в рекламний кабінет для оптимізації кампаній.

У сервісі аналітики ви будете бачити статистику івентів та конверсій по каналах. А рекламний сервіс буде отримувати фідбек про кампанії та оптимізуватиме їх.

Кому це треба?

Всім, хто використовує або збирається використовувати платні канали просування.

Особливості атрибуції користувачів iOS 14+

До 2021 року, в якому вийшла iOS 14 (операційна система Apple), аналітика могла майже без перешкод працювати на будь-яких пристроях. Однак з виходом iOS 14 це змінилось. Тепер кожен додаток зобов’язаний питати користувача з iOS 14+, чи згоден він з тим, що додаток буде відстежувати аналітику по користувачу (оскільки сьогодні це практично всі смартфони Apple — будьте до цього готові). І якщо він відмовляється— відповідно, аналітика повинна припинити збирати дані по юзеру. Це був відчутний удар по ринку реклами, адже якщо ми не маємо інформації по користувачах — ми не можемо ефективно оптимізувати рекламу.

Але разом з обмеженнями Apple надала технологію SKAN, яка дозволяє аналізувати ефективність реклами для користувачів, які не надали згоду.

Ідея SKAN в тому, що максимально анонімізувати таких користувачів, але при цьому отримувати інформацію про установки та взаємодії з додатком.

Але ці отримані дані — узагальнені, позбавлені будь-яких ідентифікаторів користувача, і приходять із затримкою. Відповідно, оптимізація в режимі реального часу неможлива. Також є обмеження по тому, скільки конверсій можна відстежувати. SKAN працює лише з тими рекламними майданчиками, які інтегрували цю технологію, наприклад, Google Ads та Meta.

Базові метрики для маркетинг-аналітики

Базові параметри та метрики атрибуції:

  • Installs — кількість встановлень додатку (за кліком або показом)
  • Attribution Source — джерело встановлення (канал, кампанія, креатив)
  • Click-through rate (CTR) — співвідношення кліків до показів
  • Conversion Rate — співвідношення інсталів до кліків
  • Cost per Install (CPI) — вартість одного інсталу
  • Impressions / Clicks — скільки показів і кліків було до інсталу

Фінансові та подієві метрики:

  • Events count — кількість виконаних подій у додатку. Деталізація, які саме події це були
  • Revenue — дохід по каналах
  • ARPU / ARPPU — середній дохід на одного/платного користувача
  • ROAS (Return on Ad Spend) — дохід у порівнянні з витратами на рекламу
  • LTV (Customer Lifetime Value) — прогнозований дохід за весь період життя користувача

Додаткові можливості:

  • Когортний аналіз — порівняння поведінки груп користувачів, які прийшли в різний час, з різних джерел, тощо
  • Фільтрація за кампаніями, джерелами, гео, девайсами — щоб порівнювати якість трафіку
  • Retention rate (D1, D3, D7, D30) — скільки користувачів повертається

Найпопулярніші сервіси маркетинг аналітики і їх особливості

Firebase як маркетингова аналітика

Плюси: 

  • Безкоштовний інструмент від Google.
  • Зручний для продуктового трекінгу та подій в апці.
  • Незамінний для аналітики ASO ( App Store Optimization), оскільки він показує реальну інформацію по органіці в додатку.

Мінуси: 

  • Попри класну інтеграцію з Google Ads — не дає можливості трекати інші платні канали (наприклад, Meta чи TikTok).

Важливо: Firebase не замінює повноцінну атрибуцію, якщо ви працюєте з кількома каналами. Але може підійти як сервіс маркетингової аналітики командам, які використовують платне просування виключно через Google Ads, а також ASO на Android.

AppsFlyer (AF)

Плюси:

  • Підключається до всіх основних рекламних платформ — Meta, Google Ads, TikTok, ASA, DSP тощо.
  • Зрозумілий дружній інтерфейс, багато готових звітів.
  • Можливість вивантаження сирих даних через АРІ.
  • Дуже добре прописана довідка, багато покрокових гайдів на всі випадки життя. Чудовий саппорт, швидко відповідають
  • Підходить для будь-якого бізнесу, але вигідніший для малого і середнього об’єму трафіку.
  • Зручне рішення для web2app, яке дозволяє перескеровувати користувачів з сайту в додатки з відстеженням оригінального джерела. Окремо про ми розповімо нижче.

Мінуси:

  • При великих об’ємах трафіку тариф дорожчає, варто відразу проговорювати це з представниками Appsflyer.
  • Якщо хочете вигружати сирі дані в сторонні сервіси, то варто враховувати, що АРІ буде вимагати додаткових витрат.

[[SLIDER-START]]

Звіт по івентах
Тренди по KPI та івентах
Когортний аналіз

Оглядовий звіт
Кастомний дашборд
Ефективність маркетингових каналів

[[SLIDER-END]]

Adjust

Плюси:

  • Так само працює з усіма основними рекламними мережами.
  • Має зручний безкоштовний API, часто обирають продуктові команди з великим трафіком.
  • Вигідніші тарифи для середнього та великого бізнесу, порівняно з конкурентами.

Мінуси:

  • Інтерфейс більш технічний, менш інтуїтивно зрозумілий.
  • Менше гнучкості в створенні кастомних звітів.
  • Слабко прописана довідка, часто складно знайти рішення проблем, що виникають в налаштуванні.
  • Звіти по SKAN (iOS 14) менш дружні до користувача.

[[SLIDER-START]]

Звіт по ефективності каналів трафіку 
Аналіз профіту
Оглядовий звіт з основними показниками та їх динамікою

[[SLIDER-END]]

Як обрати систему маркетингової аналітики для застосунку?

Для початку потрібно зрозуміти, чого саме ми очікуємо від системи маркетингової аналітики. Ключове - це:

  1. Якісна атрибуція інсталів та подій додатку до їх джерел.

Він повинен враховувати мультиканальну атрибуцію (щоб уникнути ситуацій, коли 1 конверсія приписується до трьох джерел одночасно), вміти атрибутувати iOS юзерів (працювати зі SKADNetwork), мати інтеграції з усіма вашими рекламними майданчиками.

  1. Аналітика бізнес метрик

ROAS, LTV, ретеншн, ціна івенту, тощо. Оскільки розподіл трафіку по каналах робить саме ММР, то він же має й забезпечити можливість аналізувати, наскільки ті канали ефективні.

  1. Рішення для діплінків (вони також використовуються розподілу джерел трафіку)

Діплінк в даному випадку — це спеціальне посилання, яке веде в застосунок і дозволяє відстежити джерело трафіку (реклама, email, соцмережі). Наприклад, AppsFlyer OneLink — це тип діплінку, який автоматично розпізнає платформу, направляє користувача у відповідний стор і після встановлення відкриває застосунок з усією інформацією про канал, кампанію, оголошення тощо.

  1. Гнучкість роботи з сирими даними 
Сирі дані — це необроблені дані по користувачу і його взаємодії з додатком. Використовується для побудови власної звітності. 

Якщо вам треба будуть сирі дані, то треба розуміти, скільки це може коштувати в сервісі, який ви обираєте.

  1. Антифрод

Не обов’язково, але добре мати з фінансової точки зору. AF і Adjust, беруть оплату за конверсії з платних каналів. І якщо у вас багато фроду, — то ви переплачуєте за трафік, який є несправжнім.

Порівняємо сервіси з точки зору важливих функцій.

[[AUTO-HEIGHT-IMAGE-START]]

[[AUTO-HEIGHT-IMAGE-END]]

У підсумку:

  • Firebase — чудовий стартовий варіант для команд, які фокусуються на Google Ads і ASO на Android. Але не підходить для мультиканального маркетингу.
  • Що ж до битви Appsflyer vs Adjust — то найкраще буде для вас сконтактуватися з менеджерами з обох сторін, описати свої потреби і послухати, що вони вам запропонують і по якій вартості. По технічних вимогах ці сервіси однаково хороші. У виборі зважайте на ціну та особисті преференції.

Web2App Трекінг (Відстеження активності у Web2App)

Часто бізнеси використовують не лише застосунки, але й сайти або лендінги. І користувач може прийти спершу на сайт, а вже далі звідти перейти в застосунок. І коли ми вже бачимо користувача в додатку, як нам зрозуміти, яким було справжнє джерело: реклама, яка вела на сайт, чи органічні канали трафіку?

Для цього використовується додаткове налаштування аналітики — Web2App трекінг.

Кому потрібно: потреба у Web2App трекінгу виникає тоді, коли бізнес має сайт та додатки. При цьому на сайт запускається реклама, яка може привести юзера далі в додаток.

Web2App трекінг допомагає зв’язати оригінальне джерело користувача з його діями в додатку.

Як це працює?

Розглянемо поширений сценарій.

Без Web2App трекінгу вебаналітика буде бачити джерело Google Ads, буде відстежувати всі взаємодії користувача на сайті аж до кліку на кнопку додатка, і атрибутувати їх до Google Ads.

Але при переході в додаток оригінальне джерело втратиться, і заміниться на Органіку або Сайт. Ви не будете знати, що насправді привело користувача в застосунок. Покупка буде приписана до Органіки чи Сайту.

  • Web2App трекінг правильно визначає джерело вашого користувача. Тобто, у описаному випадку сервіс мобільної аналітики покаже, що користувач прийшов саме з Google Ads.
  • Дозволяє відправляти назад в Google Ads інформацію про конверсії цього користувача. Відповідно, Google Ads може використати ці дані для оптимізації веб кампаній на покупки в додатку

Як налаштувати Web2App трекінг?

Окремого сервісу частіше за все не треба. Це робиться за допомогою додаткових налаштувань AF або Adjust.

Але варто враховувати, що Web2App — це скоріш надбудова до аналітики, а не основний продукт. Немає сенсу робити Web2App, поки у вас немає готової маркетингової аналітики, яка дасть можливість запускати Web2App рекламу і окупити це налаштування.

Висновки

Якщо ваш бізнес має мобільний застосунок — як основний продукт або як доповнення до сайту — важливо розуміти, що збір і аналіз даних у додатках відрізняється від веб-аналітики.

Щоб ефективно оцінювати рекламу, поведінку користувачів і зручність додатку, вам потрібні спеціалізовані системи аналітики. Їх впровадження вимагає часу, ресурсів і участі команди:

  • аналітика — для підготовки технічного завдання,
  • розробника — для реалізації інтеграцій,
  • продуктової команди або маркетингу — для щоденної роботи з даними, запуску кампаній і оцінки ефективності.

Аналітика — це основа для маркетинг-рішень. Без аналітики:

  • Реклама працює навмання. Можна легко «злити» бюджет.
  • Немає розуміння продукту. Як покращити, що прибрати, що додати — все ґрунтується на здогадках.
  • Неможливо масштабуватись.

Інструментів мобільної аналітики багато, і треба визначитись з тими інструментами, які підходять саме вам.

Підпишіться
на розсилку
Дякуємо за підписку!
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз

Чи може FB SDK замінити AppsFlyer, Adjust?

Facebook SDK — це інструмент від Meta, який вбудовується в мобільний застосунок і дозволяє трекати інсталяції, події, покупки з Meta-каналу, передавати дані в Ads Manager, створювати аудиторії та оптимізувати кампанії

Раніше невеликі проєкти, що працювали лише з Facebook, могли обходитися тільки FB SDK. Але з обмеженнями iOS це вже неефективно, бо SDK буде повноцінно покривати тільки Android.

Також FB SDK не підходить для мультиканального маркетингу — він не дозволяє точно атрибутувати конверсії, що призводить до хибних рішень у розподілі бюджету.

Висновок: якщо ви тільки починаєте налаштування і хочете поекспериментувати виключно з рекламою в Facebbok на Android, — можна використовувати FB SDK. У решті випадків- вам потрібно підібрати собі MMP.

Які є обмеження по трекінгу даних з платформи IOS?

Для тих користувачів, які погодились на відстеження, обмежень немає. Для тих, які заборонили відстеження, використовується SKAN технологія, яка дозволяє поєднувати інформацію про рекламну взаємодію та конверсію, однак має багато обмежень. Детальніше про це - вище в статті

Які терміни впровадження систем Мобільної Аналітики?

Впровадження системи мобільної аналітики передбачає створення та налаштування акаунту, написання ТЗ для розробників, імплементацію ТЗ розробниками, перевірку цієї імплементації та правки за потреби. На підготовку самого ТЗ потрібно до 1-2 тижнів, а подальші терміни залежать від того, наскільки швидко та якісно ваші девелопери реалізують це ТЗ. Середній час на повну імплементацію  з урахуванням перевірок - 2 місяці.

Чи існують альтернативні сервіси маркетингової аналітики

Так, існують альтернативні сервіси маркетингової аналітики — наприклад, Singular, Kochava, Tenjin, Branch. Кожен з них має власну спеціалізацію: одні орієнтовані на атрибуцію, інші — на deep linking або бюджетну аналітику. У порівнянні з універсальними платформами на кшталт AppsFlyer чи Adjust, вони рідше використовуються, але можуть бути дуже ефективними у певних сценаріях.

В закладки
Читайте також

Якщо у вас є потреби чи відкритті питання по налаштуванню мобільної аналітики або аналізу ефективності застосунку — звертайтесь до спеціалістів Promodo.

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

Обговоримо ваш проєкт?
Неправильний email. Якщо ваш email вірний, просто ігноруйте це повідомлення.
Заповність всі поля
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
Валерія Любовецька
Recruitment Team Lead
ДОЛУЧАЙСЯ ДО КОМАНДИ
PROMODO
Ваша заявка відправлена
Наші рекрутери звʼяжуться з вами найближчим часом!
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз