Написати нам
07
.
01
.
2025

Поведінкові фактори та SEO: які метрики є справді важливими для ранжування в Google

ЗМІСТ

Google уважно стежить за тим, як відвідувачі взаємодіють з сайтами: як довго користувач був на сайті, чи повертається, переходить між сторінками. Цю інформацію він використовує для ранжування — поведінка користувача впливає на результати видачі.

У цій статті розглянемо, що таке поведінкові фактори в SEO та що можна зробити, аби покращити їх та, як результат, підвищити позиції сайту. А SEO-фахівець Promodo Георгій Глушко допоможе детальніше розібратися, як саме поведінкові фактори SEO впливають на позиції сайту в результатах пошуку.  

Що таке поведінкові фактори в SEO

Поведінкові фактори в SEO — це сукупність дій та реакцій користувачів на сайті, які пошукові системи, зокрема Google, враховують для визначення якості сторінок і їхньої відповідності пошуковим запитам. Іншими словами, ці фактори допомагають пошуковим системам зрозуміти, чи відповідає ваш контент очікуванням користувачів. 

Потрібно розуміти, що поведінкові фактори Google — це один із найважливіших SEO факторів, який показує, чи справді сторінка відповідає очікуванням користувача.

Чому поведінкові фактори важливі для ефективного просування

Коли ми говоримо про те як поведінкові фактори Google працюють, то підкреслюємо їх безпосередній вплив на позиції сторінок у пошуковій системі. Важливість цих показників складно переоцінити, оскільки:

  • Показують релевантність контенту. Якщо користувачі довго залишаються на сторінці та взаємодіють із нею, це свідчить про високу якість контенту.
  • Допомагають пошуковим системам “зрозуміти” сайт. Google враховує, як швидко користувачі йдуть зі сторінок, чи повертаються вони, як переходять із розділу в розділ.
  • Визначають конкурентоспроможність ресурсу. Сайти з кращими поведінковими метриками зазвичай отримують вищі позиції, випереджаючи навіть ті, які мають значну кількість зовнішніх посилань.

Уявіть світ, де ваш сайт адаптується під потреби кожного користувача, а не просто під загальні стандарти SEO. Світ, в якому ви знаєте, чого саме хоче ваш клієнт, ще до того, як він сформулює свій запит.  Це можливо, якщо розібратись, які саме параметри Google вважає найважливішими для ранжування.

Поведінкові фактори: класифікація

У сучасному SEO важливо розуміти, що поведінкові фактори Google – це не лише лічильники кліків і переглядів, а весь комплекс дій та реакцій відвідувачів на вашому сайті.

Статистика важливих факторів ранжування WebFX
Статистика важливих факторів ранжування WebFX

1. Клікабельність (CTR)

Відсоток користувачів, які бачать вашу сторінку у пошуковій видачі та натискають на неї.

Якщо органічних кліків багато — ваша пропозиція зацікавила користувачів. Аналізуючи CTR, можна оцінити ефективність SEO-зусиль та з'ясувати, який контент найбільше подобається вашим відвідувачам.

Формула CTR
Формула CTR

CTR — ключова метрика, яка допомагає краще розуміти свою аудиторію. Її аналіз показує, що привертає увагу ЦА, а що — ні. Якщо CTR невисокий, можливо, ви звертаєтеся до невірної аудиторії. Навіть якщо ваш сайт посідає топові позиції в результатах пошуку, це ще не означає, що він отримає багато відвідувачів. Основне — це те, наскільки часто люди переходять на ваш сайт та дійсно знаходять там потрібну інформацію.

Для Google важливо, як користувачі сприймають представлені результати. Тому, якщо пошукова система перевіряє, наскільки ваш сайт відповідає запиту користувача, вам важливо мати не тільки високий CTR, але і якісний контент. 

Для покращення показнику CTR варто звернути увагу на title та description сторінки. Додати елементи, що допоможуть виділити сніпет сторінки серед конкурентів та зацікавлять користувачів, а саме унікальні торгові пропозиції, переваги, акції, емоджі, мікророзмітку рейтингу та і інше.

У ніші e-commerce як деінде можна спостерігати багато прикладів різноманіття сніпетів для високого CTR, де конкуренти змагаються за ТОП 1.

Бабенко Оксана
SEO-спеціалістка в Promodo

2. User path: Шлях користувача на сайті

Це те, як користувачі дізнаються про ваш сайт і який маршрут вони обирають, щоб дістатися до потрібної інформації. 

‍70% покупців в інтернеті не завершують свої покупки, залишаючи кошик. Чому так багато? Відповідь може бути в шляху, яким вони йдуть. Розуміння цього маршруту — ключ до підвищення ефективності вашого сайту. Щоб зрозуміти, чому вони поводять себе так, потрібно дослідити їхню поведінку. 

Карта подорожі клієнта (CJM) є ідеальним інструментом для цього. Вона допоможе вам:

  • Визначити, звідки користувачі прийшли на ваш сайт.
  • З’ясувати, які сторінки вони переглядали і як довго там перебували.
  • Виявити, де потенційні покупці відчувають труднощі. Можливо на сайті недостатньо інформації, або форма замовлення надто заплутана.
  • Зрозуміти, які етапи найчастіше ведуть до успішної покупки.

Розуміння шляху користувача — це не просто знання про те, як відвідувачі взаємодіють з вашим сайтом. Це інструмент, що допоможе вам створити вебресурс, який не просто інформує, але й конвертує.

Карта подорожі клієнта

Також якщо у блозі є блок рекомендацій («Схожі статті» або «Можливо, вам буде цікаво»), відсоток відмов зазвичай знижується, оскільки користувачі переходять на додаткові матеріали. Метрики, які це відстежують: 

  • Час, проведений на сторінці. Довший час зазвичай свідчить про те, що контент є корисним або цікавим.
  • Показник відмов. Відсоток відвідувачів, які швидко залишають сайт (зазвичай після перегляду лише однієї сторінки), не виконуючи жодних додаткових дій. Високий показник відмов може свідчити про те, що сторінка не відповідає очікуванням користувачів.
  • Перегляд кількох сторінок за сеанс. Більша кількість переглядів свідчить про зацікавленість та зручність навігації на сайті.

3. Сторінки входу і виходу

Які саме сторінки найчастіше стають першим кроком на ваш сайт, а з яких користувачі  найчастіше виходять. 

Це може бути ключем до розуміння, які сторінки працюють ефективно, а які потребують оптимізації. Показник «Входи» демонструє, скільки разів перша подія в сеансі відбулася на певній сторінці або екрані. 

Коефіцієнт виходу вимірює відсоток відвідувачів, які були останніми в сеансі. Він показує, як часто користувачі залишають сайт після перегляду будь-якої кількості сторінок.

4. Коефіцієнт конверсії

Конверсія  — це відсоткове співвідношення відвідувачів сайту з тими, хто здійснив цільову дію: оформив заявку, зробив замовлення, підписався на розсилку, залишив контакти для зворотного зв'язку тощо. 

Формула конверсії
Формула конверсії

Cередній коефіцієнт конверсії SEO становить 2,4%, хоча й відрізняється у різних нішах. Це означає, що якщо 100 людей переходять на певну сторінку вашого вебсайту з органічного пошуку, 2 або 3 з них виконають конверсійну дію, таку як заповнення форми, завантаження технічної документації або реєстрація в списку електронної пошти.

Більшість сайтів має свою основну мету, як-то продаж чи підписка. Тому ефективніше орієнтуватися не на загальний середній показник конверсії, а на показники в межах власної ніші. Це допоможе точніше планувати стратегію розвитку.

Георгій Глушко
Senior SEO-фахівець

Метрики — це не просто числа. Вони розповідають історію про ваш сайт, ваш бізнес і вашу аудиторію. Але головне — вони можуть підказати, які інструменти обрати для покращення та росту!

5. Показник відмови

Дуже легко сплутати показник відмов із показником виходу. А визначення від Google ускладнюють ситуацію, оскільки обидва вимірюють те саме — відсоток людей, які залишають сторінку після перегляду. Однак між ними є одна велика різниця.

Показник відмов вимірює відсоток відвідувачів, які не взаємодіють із вашою вебсторінкою (наприклад, не залишають коментарі чи переходять на іншу сторінку) і залишають ваш сайт. У результаті в Google Analytics 4 реєструється лише один сеанс.

Відсоток відмов є одним з найбільш критичних поведінкових показників. Однак слід відрізняти різні типи відмов: поверхнева відмова, коли відвідувач короткий час перебуває на сторінці та залишає її без додаткових дій, і глибока — коли користувач повертається до результатів пошукової видачі після відвідування сайту. Саме друга категорія є особливо значущою для пошукових систем під час оцінки якості контенту та взаємодії з користувачем. Google негативно сприймає таку поведінку,  бо користувач, ймовірно, не знайшов відповіді на своє питання на сайті та повернувся до пошуку.

Георгій Глушко
Senior SEO-фахівець

Приклад впливу поведінкових факторів

Прикладом яскравої демонстрації, як поведінкові фактори Google можуть вплинути на позиції, є експеримент відомого SEO-експерта Ренда Фішкіна (Rand Fishkin). Він попросив свою аудиторію в соцмережах зробити певний пошуковий запит і клікнути на четвертий результат у видачі замість першого, а потім швидко повернутися й повторити дію. Внаслідок цього четвертий результат усього за 70 хвилин піднявся на перше місце. 

Основну роль у “стрибку” відіграв показник відмов: Google “побачив”, що користувачі не знаходять потрібного на першій сторінці та натомість віддають перевагу четвертій, отже вона стала більш релевантною для пошуку.

Поведінкові фактори Google враховують увесь «коридор» взаємодії користувача: від першого кліку в результатах пошуку до завершення конверсії чи повторного візиту. Зрозуміти та вплинути на кожен із цих аспектів — одна з ключових задач маркетологів і SEO-фахівців. Напишіть нам, і ми побудуємо для вас ефективну стратегію”

Як пошукові системи збирають дані про поведінку користувачів

Для відстеження поведінкових факторів пошукові системи використовують кілька методів. Нижче наведено три основні способи:

  1. Аналіз кліків у пошуковій видачі. Google реєструє, на які результати видачі натискають користувачі, а також наскільки швидко вони повертаються назад.
  2. Використання інструментів вебаналітики. Різні метрики — від часу, проведеного на сторінці, до кількості переглядів — фіксуються за допомогою Google Analytics чи інших аналітичних платформ.
  3. Збір даних через браузери й інші сервіси. Браузер Chrome, пошта Gmail, операційна система Android та інші сервіси Google дозволяють компанії отримувати анонімну статистику про поведінку користувачів на різних сайтах.

Як покращити поведінкові фактори SEO користувачів: 7 порад

Покращення поведінкових факторів для Google — це завжди про оптимізацію сайту для позитивного досвіду UX у користувачів.

1. Покращіть швидкість завантаження сайту

Уявіть, що відвідувачі хочуть прочитати ваш останній блог або дізнатися деталі про продукт, але сторінка завантажується занадто повільно. У такому разі вони можуть просто не дочекатися. 

  • Оптимізуйте зображення: стискайте їх без значної втрати якості й використовуйте сучасні формати (наприклад, WebP) для зменшення розміру сторінки.
  • Увімкніть кешування: використовуйте кеш, щоб для повторних відвідувачів сторінки завантажувалися швидше.
  • Обирайте швидкий хостинг: надійний хостинг забезпечить стабільну та швидку роботу сайту.

Чому це працює: Якщо сторінка завантажується надто довго, користувачі швидко йдуть. Швидка робота сайту заохочує довші сесії та знижує показник відмов.

2. Створюйте контент, який захоплює

Відвідувачі залишаються довше на тих сторінках, де знаходять корисну й цікаву інформацію. 

  • Впевніться, що контент справді відповідає запитанням і потребам, з якими люди приходять на сайт.
  • Діліться власним досвідом, кейсами, дослідженнями або детальними посібниками.

3. Покращуйте навігацію та UX

Зручна навігація зменшує роздратування, допомагає швидко знаходити потрібний контент і затримує людей на сайті довше.

  • Логічна структура сайту: організуйте меню та категорії, щоб користувачі швидко знаходили потрібне.
  • Зрозумілі заклики до дії (CTA): розміщуйте кнопки чи посилання там, де відвідувачі їх очікують; спрощуйте перехід до наступного кроку (наприклад, прочитати іншу статтю чи оформити покупку).
  • Мобільна адаптація: переконайтеся, що ваш сайт виглядає й працює коректно на всіх пристроях.
Читай статтю: 7 юзабіліті-помилок у eCommerce, які заважають купити

4. Заохочуйте конверсії та взаємодію

Коли користувачам легко виконати цільову дію (наприклад, підписатися на розсилку чи оформити покупку), вони рідше полишають сайт, що покращує загальні показники взаємодії.

  • Зменшіть кількість полів, які користувачам потрібно заповнити.
  • Тести, опитування чи вбудовані калькулятори можуть утримати відвідувачів довше.
  • Пропонуйте релевантні товари чи контент на основі поведінки користувача.

5. Використовуйте внутрішні посилання зі стратегією

Об’єднуйте статті, які охоплюють однакові чи суміжні теми, щоб направити користувача глибше у структуру сайту. Пояснюйте, на що саме натрапить відвідувач після кліка. Додавайте посилання безпосередньо у текст, а не лише в блоці «Схожі матеріали».

6. Моніторте та аналізуйте поведінкові метрики

Постійна оптимізація на основі даних про дії користувачів допомагає вдосконалювати користувацький досвід, швидко виправляти недоліки й покращувати результати.

 

Наприклад, якщо конкретна сторінка має високий показник виходу, спробуйте оновити її контент або дизайн.

Висновки

Поведінкові фактори — це важливий чинник успішного SEO. Вони відображають, наскільки ваш ресурс корисний і привабливий для відвідувачів. Інформація про взаємодію користувачів із сайтом буде корисною для маркетологів, власників бізнесу та компаній, що прагнуть покращити свій онлайн-продукт.

Якщо ви бажаєте вивести свій проект на новий рівень та отримати максимальний вплив від поведінкових сигналів Google, звертайтеся до наших фахівців та замовте послугу з комплексної SEO-оптимізації. Покращуйте досвід користувачів — і пошукові системи обов’язково віддячать вам вищими позиціями у видачі!

Також на цю тему:

Також на цю тему:

No items found.
Підпишіться
на розсилку
Дякуємо за підписку!
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
В закладки

ЯКЩО ВИ СПОСТЕРІГАЄТЕ ЗНИЖЕННЯ ВІДВІДУВАНОСТІ ВАШОГО МЕДІАРЕСУРСУ ТА ЩОМІСЯЧНОЇ КІЛЬКОСТІ АКТИВНИХ КОРИСТУВАЧІВ, ЗВЕРТАЙТЕСЬ ДО КОМАНДИ ФАХІВЦІВ PROMODO. МАЮЧИ ДОСВІД РОБОТИ В РІЗНИХ НІШАХ, МИ РОЗРОБИМО ПЕРСОНАЛІЗОВАНИЙ ПЛАН РОЗВИТКУ З ЧІТКИМИ KPI ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИМІРЮВАНОГО УСПІХУ.

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

Обговоримо ваш проєкт?
Неправильний email
Заповність всі поля
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваша заявка відправлена
Наші рекрутери звʼяжуться з вами найближчим часом!
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз