SWOT-аналіз — це стратегічний інструмент для оцінки ресурсів, можливостей компанії та зовнішнього маркетингового середовища. Власно, цей термін — акронім від таких факторів бренду, як Strengths (сильні сторони), Weaknesses (слабкі сторони), Opportunities (можливості) і Threats (загрози). Ця техніка аналізу широко використовується фахівцями всього світу з різних індустрій. Однак, у модної індустрії, як і в інших, є своя специфіка. У цій статті ми спробуємо допомогти вам провести SWOT-аналіз інтернет-магазину одягу для посилення стратегії зростання вашого бренду.
Процес проведення SWOT-аналізу
Перш ніж відповідати на запитання, вам потрібно підготувати ключові дані про становище вашого fashion-бізнесу. Щоб спростити процес, створіть окрему таблицю, куди ви зможете вписувати потрібні для проходження SWOT-тесту показники, наприклад такі, як LTV або середній час, проведений користувачем на сайті. Таким чином, ви отримаєте детальнішу, обґрунтовану картину і начерки для фінального заповнення таблиці зі SWOT-аналізом.
![](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/638f85735e34452896030418_87PyvA5uYF2aNxbs6wg1g5Xk1bFKCA1NVGE-kTixzS5_lwZVTAzq9BvGiJmWsuJTzvEUPODPV8tVdfIjEN43bPj7O3hSQ4eNbNFIM5YnMyZrgku_VD24BFfS7e8fW1hCUEh5aE9MCfuihZ65niS1IJBNWyYLBZdYNbo9QjMB1iNkHN8zxxAXFahx6ZgQlQ.webp)
Зверніть увагу, що у фінальну таблицю SWOT-аналізу увійдуть не всі відповіді, а тільки найважливіші.
Як виміряти сильні та слабкі сторони бренду?
SWOT-аналіз — тривалий процес, але й дуже важливий для побудови маркетингової стратегії. Нижче ви побачите, як відповідати на запитання SWOT-аналізу на прикладі лояльності клієнтів.
Як визначити лояльність клієнтів до інтернет-магазину?
Майже кожен бренд включає споживчу лояльність у результати свого SWOT-аналізу. Щоб визначити сильні та слабкі сторони вашого бренду, перевірте щонайменше 5 KPI (ключових показників ефективності):
CRR (Customer retention rate — коефіцієнт утримання клієнтів)
Наступна формула допоможе обчислити відсоток клієнтів, яких ви утримали за 8 місяців.
![](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/638f8573face8e27584c9b6a_UYHHp0D1gcBHHFLmjm6gG-GC95lTvOHY9xGlhOXmLNs-X6p_AIvTyYxQZFdwTgrUO1LNxtEhR6p5m-jC5P9Bz0B6VvlnnvbuwFl314kcDZUx3GjjqEm6OQm-FXZj5VfUy8m_j2sZ1_9Af7XsuSWfu9vSmtWqxZvmNcognuwhPVwRkaFM5QUSkf6ouHLmag.webp)
CCR (Customer Churn Rate — коефіцієнт відтоку клієнтів)
Щоб обчислити відсоток клієнтів, які припинили здійснювати покупки на вашому сайті, скористайтеся формулою:
![](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/638f85735e3445ca37030435_OXltaU0ekanCkeHrkzUT1d0Py3VMgXhg4KcWFrvAczriFb2BuVsA1Uzt_1COElcQJDQQGz9wYY6ztgTHCi8IgfRU8ePaMWfuiaUr-AybyunRA0wyyz-CBcwmZjxPaMZKda7GBH7LEhsyZvm8hbtahkZlfiNn1AHW4VVJMj0gDOniME1J2i-NtaD8XTfKsA.webp)
CLV (Customer Lifetime Value — оцінка життєвого циклу клієнта)
Щоб розрахувати загальну цінність кожного клієнта, скористайтеся формулою:
![](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/638f85737902fcd8c7e85eb2_KjSs2vSc6OGLnbFGVL5N5_AI8yw2w86Qzc0O8RJ1OqdwZnkULqUvIXn2DMcQzavnYAWorQb-IUcMP-x1MtrAHmhaI1_Ffj9aVz99xfE8sT1bz6WST6YNmM8iL5QggaGoQmOG2mGm5wO0-Up7BczAdy61yq40XL86wIKygUWoYUds3YokkNvXXYNPV91Obg.webp)
RPR (Repeat Purchase Rate — коефіцієнт повторних покупок)
Щоб визначити відсоток клієнтів, які здійснюють покупки частіше, ніж один раз на рік, скористайтеся формулою:
![](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/638f8573cc8eb74bb9bfb970_SmXcOxm2NIm8ZQeg6X-NzdlthqG2yUQ_qKbwvSFivxFnz_0VrlRZK5pBpHXC2hxHNaJba7ueOyxtfegX-07RetP9LhRWdpxvbdwqzWIZnqq8qJAECQPmISTOZZ9qDFmUIYgvRYpn8c5qQpsoQMAuskNMUGQp3-xZpW4jnl55F1xQQSDTOeX8mJWseCkXPA.webp)
NPS (Net Promoter Score — показник лояльності клієнтів)
![](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/638f8573c309ca22ed7e7485_-1W90WtibE0u_8kESeH5ldD5wTILBsk2u6JLF3kltSA8DbdiYr55eSyFV419sKFaKyDa5NxoEQbayU8Syx01rViPWIs8jGjWAKqrdXzNT2U7S0S4to47aHyeulyIwvuIePYFHx3XEPrHpDMz8rxsWzwJ9ct917d-8cr-Z_AXajlTNkP5RDte3AQMCxVC3g.webp)
У підсумку у вас на руках будуть точні дані і зіставні за ними висновки для SWOT-аналізу і внутрішнього використання. Дізнавшись ці показники і порівнявши їх із середньоринковими, ви зможете точно відповісти, чи є лояльність клієнтів вашою сильною або слабкою стороною, загрозою або метою на найближчий час.
Ми наполегливо рекомендуємо враховувати точні показники, відповідаючи на запитання SWOT-тесту, щоб побачити об'єктивну картину становища вашого бізнесу.
Приклади готового SWOT-аналізу в модній індустрії ви можете знайти тут.
SWOT-тест для інтернет-магазинів одягу
У цьому тесті вказані фактори, які ви маєте віднести до ваших сильних (S) або слабких (W) сторін, можливостей для зростання (O) або загроз (T).
S (strengths) — сильні сторони
W (weaknesses) – недоліки
O (opportunities) – можливості
T (threats) – загрози
Додаткові запитання, які є в кожному пункті тесту, мають лише підштовхнути вас зробити висновок — до якого пункту віднести той чи інший фактор. Спробуйте відповісти на ці запитання для себе і зафіксувати необхідні показники в окремій таблиці, вони стануть вам у пригоді в подальшому розробленні маркетингової стратегії. Минайте пункти, нерелевантні вашому бізнесу.
Запитання для SWOT-аналізу
[[QUIZ]]
Відповівши на всі ці запитання, ви проведете аналіз внутрішнього середовища вашого магазину модного одягу. Однак, вам також варто проаналізувати фактори зовнішнього середовища, які можуть вплинути на бізнес. Деякі з них включені до питань тесту, а деякі — індивідуальні для кожного інтернет-магазину. Серед факторів, які можна віднести до загроз («threats»), — глобальні зміни на ринку модної індустрії, поява нових конкурентів, збільшення собівартості матеріалів тощо.
на розсилку