НАПИСАТИ НАМ
30
.
05
.
2023

Сучасні стратегії SEO у 2023-2024: тренди, бенчмарки та вектори розвитку

ЗМІСТ

Тренди, бенчмарки та вектори розвитку в SEO. Разом з Senior SEO-фахівцем Владиславом Трішкіним розповідаємо на що зараз варто звернути увагу для максимального збільшення органічного пошукового трафіку. 

Тренди

Усі метрики в SEO — комплексні. Що це означає? Працюючи над проєктом, не можна взяти один-два показники й орієнтуватися тільки на них. Усі метрики важливі, тому робота ведеться одночасно за всіма напрямами.

Закриття інтенту користувачів

Користувачі — понад усе, тому головне завдання SEO — зробити так, щоб сторінки сайту і, зокрема, весь сайт задовольняли їхні запити. 

Як це зробити? Працювати над зниженням bounce rate*

*Низький bounce rate (показник відмов) вказує на те, що середній користувач відвідує більше сторінок і залишається на вашому сайті протягом тривалого періоду.

Потрапляючи на ваш сайт, користувачі повинні закривати будь-який свій інтент (інформаційний або комерційний). Це можливо за умови, якщо вони не повертаються в пошукову видачу. Для цього сторінка і весь сайт мають містити інформацію за запитом у зручному для користувачів форматі. 

Про що йдеться?

Наприклад, для закриття користувацького інтенту на сайті електронної комерції має бути лістинг товарів у достатньої кількості. Користувачеві потрібен телефон червоного кольору на 128 Гб з eSim? Або золотий на 256 Гб і трьома камерами? Дайте йому можливість вибрати з максимальної широти та глибини асортименту.

Крім закриття інтенту важливо враховувати швидкість завантаження сторінки. Якщо сторінка довго завантажується, то, найімовірніше користувач не стане чекати й повернеться у видачу. 

Але цікаво, що швидкість завантаження сторінки — не є показником успішності або вектором, на який слід орієнтуватися. На сьогодні немає якихось показових фактичних кейсів істотного зростання трафіку і позицій через швидкість завантаження сторінок. 

Як зазначив Джон Мюллер, хороші показники Core Web Vitals необов'язково призводять до поліпшень в індексуванні сторінок з боку Google.

Відповідь на це питання завжди буде різнитися, залежно від конкретного сайту. Core Web Vitals та Page Experience не є факторами якості, тому вони не будуть суттєво впливати на індексацію та сканування. У деяких випадках є певний зв'язок між тим, як швидко завантажується сторінка, і як швидко Google може її сканувати, але так не повинно бути. Тому зазвичай ці сторони мало пов'язані.

Джон Мюллер

Старший аналітик Google з тенденцій вебмайстрів

Закриття користувацького інтенту в ефективному форматі — один із найважливіших трендів у 2023 році. Контент має бути корисним і в зручному для користувача форматі — текстовий, відео, зображення, інфографіка або картки — ми маємо закривати питання користувача за будь-яку ціну. 

Навіть якщо користувача не було конвертовано в ліда (транзакцію не було здійснено) дуже важливо, щоб він не повертався зі сторінки вашого сайту в пошукову видачу. Подібний поведінковий фактор дає зрозуміти Google — відповідає сайт на запит чи ні. Якщо багато користувачів будуть так чинити, то він просто знизить сайт у позиціях, тому що вважатиме, що він не відповідає на інтент користувачів, оскільки вони виходять і йдуть до інших сайтів.

Владислав Трішкін

Senior SEO-фахівець у Promodo

Наприклад, у нас немає абсолютного показника bounce rate. Так, в ідеалі він має дорівнювати нулю, але в реальності ймовірність цього невелика. Який вихід із ситуації? Робити все, щоб якомога більше людей залишалися на нашій сторінці та не думали повертатися у видачу.

E-E-A-T-фактори та кількість трафіку з рекомендаційних систем

Наприкінці 2022 Google оновив керівництво для асесорів. Жодних цифр, лише факти — що має бути на сторінці, в якому форматі і як це все покращувати. Чому це тренд? Керівництво постійно оновлюється, а апдейти E-E-A-T сильно впливають на позиції сайтів у видачі. 

А як щодо трафіку з рекомендаційних систем для інформаційних, контентних і новинних сайтів? Google News і Google Discover — це той тренд, який якраз оцінює якість контенту та E-E-A-T-показники сайту. Як це працює? 

Сайти (новинні, медіа) за умови якісного «прокачування» E-E-A-T-показників можуть мати колосальну кількість трафіку з рекомендаційних систем. 

Кількість трафіку з пошуку за 3 місяці (для ЗМІ)
Кількість трафіку зі стрічки Google Discover за 3 місяці (для ЗМІ)

Як видно зі статистики, кількість трафіку зі стрічки Google Discover у багато разів перевищує обсяг трафіку з органічної видачі.

AI для пришвидшення роботи

Цілком передбачуваний тренд на дешеве джерело контенту. Ну як, відносно дешеве, якщо ви використовуєте платну версію Chat GPT або Copy.ai.

В одному з наших матеріалів ми докладно розповідали про роботу з Chat GPT — які завдання на нього делегуємо і що в результаті отримуємо. Чи може AI скоротити витрати? Можливо, але it depends. 

Ніша AI для SEO досить суперечлива. Усе тому, що AI-контент не особливо «товаришує» з E-E-A-T-концепцією, але водночас, з нашого досвіду, він все одно працює. Це інструмент, завдяки якому можна скоротити час на створення різного текстового контенту, при цьому значно збільшивши його кількість для проєктів. 

Інше питання, як цей вектор буде далі розвиватися. Під час будь-якого апдейту AI-контент може бути песимізовано, і сайти, які у великій кількості «бавляться» генерацією AI без залучення редакції для фіналізації матеріалу, — можуть багато втратити.

Для себе ми визначили універсальний алгоритм — комбінація роботи AI та живої людини. Весь контент, який ми генеруємо за допомогою AI, в обов'язковому порядку допрацьовується редактором і копірайтером. GPT часто не проходить фактчекінг, а Google дуже чутливий до таких моментів.

Владислав Трішкін

Senior SEO-фахівець у Promodo

Продовжуючи тему трендів для контентних проєктів, Владислав Трішкін наголошує на важливості актуальності та свіжості контенту. 

Апдейт evergreen-статей — це один із ключових векторів для тематичних проєктів. Оновлюйте їх, додавайте свіжіший контент, бо він краще ранжується. Наприклад, сьогодні одним із важливих напрямків для інформаційних проєктів є оновлення та актуалізація наявних статей під пошук. Що мається на увазі? У вас є якась стаття, яка приносила хороший трафік, але зараз вона застаріла. Актуалізуйте її! Як часто це робити? Усе індивідуально. Це можна визначити тільки після детального брифування. Для деяких статей це потрібно робити щомісяця, для інших — щорічно, а комусь і раз на тиждень достатньо.

Владислав Трішкін

Senior SEO-фахівець у Promodo

Лінкбілдинг стає дорожчим і складнішим

Після Link spam Update (боротьба з посилальним спамом) у грудні 2022 року змінилися правила роботи з посиланнями. Google обнуляє всі посилання з неякісних майданчиків, тому деякі сайти, які сильно вкладалися в посилальне просування, — просіли. Сайти втрачають посилальну вагу, планка продовжує зростати.

Google «обнуляє» всі посилання, які вважає спамними і неякісними, водночас ніяк не пояснюючи свого вибору. Просто в один момент ефективність частини посилань стає нульовою — вага сторінок сайту, позиції та трафік падають. Як діяти в такій ситуації, щоб показати ефективність поточного лінкбілдингу? Будувати якісніші лінки. Лінкбілдинг видозмінюється, стає дорожчим і складнішим. Сайти, які посилаються на вас, мають бути більш наближеними до вашої тематики і менше віддавати лінків на інші сайти (наприклад, ваших конкурентів).

Владислав Трішкін

Senior SEO-фахівець у Promodo

Постійний приріст якісних доменів-донорів — безумовно тренд на 2023-2024 роки. Що таке домени-донори? Це сайти з великою кількістю трафіку (ЗМІ, медіа, тематичні сайти). Ваше завдання — отримувати якомога більше якісних посилань із цих сайтів на постійній основі.

Бенчмарки

Бенчмарки в SEO — це не просто параметри з Google Analytics. Так, приємно, коли вони всі «зелені», але суть в іншому. У SEO вони більш ефемерні. 

Наприклад, посилання. Можна побачити їхню кількість та відстежити якість. Якщо це E-E-A-T-фактори, то оцінка буде суб'єктивною — наскільки ефективно їх було прокачано, і загальний результат можна буде відстежити тільки на наступному Google-апдейті.

Кейс №1

Просідання в eCommerce-проєкті після апдейту приблизно 30-40% (за даними Ahrefs)

Кейс №2

Просідання в eCommerce-проєкті після апдейту приблизно 30-35% (за даними Ahrefs)

Прощавай, FAQ page. Привіт, нові сніпети

Починаючи з 6 квітня сніпети з FAQ перестали виводитися у мобільній видачі. Теж саме сталось на Desktop. Тож кажемо: «Прощавай мікророзмітка FAQ». Але на сьогодні видаляти наявні не бажано.

Орієнтуйтеся на СTR. Якщо у видачі ви вже конкуруєте на першій сторінці, то за CTR треба боротися. 

Видаляти вже створені FAQ поки не рекомендую, але й створювати нові — сенсу вже немає. Це відійшло в минуле. Але 5% FAQ все ж лишилися. Дуже рідко ще можна їх знайти. Але як масове явище Google їх прибрав.

Олександр Уткін

Олександр Уткін, TL SEO в Promodo

Що буде виводитися замість FAQ у сніпетах? Щось більш корисне. Наприклад, оцінка вартості продукту та інформація про умови повернення товару.

FAQ — досить марний елемент для користувачів у видачі: на нього рідко клікають та він просто займає місце. А нові сніпети якраз про користь, інтерактив, і, головне, про користувацьку конкуренцію на етапі видачі. Наприклад, я хочу купити iPhone 14. За запитом отримую 10 результатів на першій сторінці видачі, а далі починається: тут ціна нижча, тут безплатне доставлення, а тут я можу обміняти або повернути товар. Тобто це елемент, який вплине на ухвалення рішення (користувацьку поведінку) та на CTR, відповідно.

Владислав Трішкін

Senior SEO-фахівець у Promodo

Keywords positions 

Важливо, щоб на проєкті була позитивна динаміка — коли за постійного приросту релевантних ключових слів за ними після зростають позиції. Ми охоплюємо нові ключові слова, за нашими необхідними ключовиками спостерігається якась динаміка (необов'язково в розрізі тиждень-місяць). 

Якщо ми бачимо, що за квартал позиції підросли й зростання триває — це показник того, що ми рухаємося в правильному напрямку. 

Якщо за пів року наші основні ключові слова просіли, то потрібно дивитися, що було зроблено не так — коригувати стратегію і проводити аналіз ніш. Головне з'ясувати, чому конкуренти ростуть, а ви ні.

Вкрай зручно для цього використовувати Ahrefs. Він дає можливість оцінити динаміку зміни позицій за пошуковими запитами порівняно з будь-якими датами.

Organic search traffic

Метрика дає нам те, чим ми можемо відзвітувати перед клієнтом. Наприклад, якщо це eCommerce, то це дохід. Мова про кількість транзакцій і трафіку за комерційними запитами — зростає частка за комерційними запитами = зростає дохід. Якщо йдеться про інформаційні ресурси — це просто трафік. 

Що необхідно, так це найкраща динаміка рік до року. Тобто, якщо сайт рік до року зріс на 30%, то прекрасно, якщо просідає, то потрібно шукати причини (якщо немає зовнішніх причин на кшталт війни). Основна вимога до нас від клієнтів — це зростання трафіку або доходу (краще доходу). Фактичний дохід з каналу органіки — це найкращий показник, на який ми повинні рівнятися. Наприклад, на одному з проєктів ми зараз повністю відмовилися від усіх бенчів (показників для оцінки стану та динаміки), окрім доходу, адже клієнту потрібні фактичні цифри приросту грошей з каналу.

Владислав Трішкін

Senior SEO-фахівець у Promodo

Висновок

SEO вже давно перетворилося на перегони бюджетів (або посилальні перегони фінансових вкладень). Щобільше сайт отримуватиме якісних посилань, то краще. Головне — цих якісних посилань повинно бути більше, ніж у конкурентів. 

Це і є бенчмарк — дивимося на конкурентів, оцінюємо їхній контрольний профіль у динаміці та робимо все, щоб контрольний профіль на постійній основі зростав швидше та мав більше якісних сайтів-донорів, ніж має конкурент. Це процес, який треба виконувати щомісяця і тоді ваша динаміка має бути кращою, ніж у конкурентів. Це мінімальна вимога дозволить конкурувати в топі видачі.

Bounce rate — що менший, то краще. Ваше завдання — «закривати» пошукові запити користувачів на сторінках сайту, щоб вони не поверталися до пошукової видачі та не йшли далі сторінками конкурентів (як комерційний, так і інформаційний інтент).

Наприклад, якщо це напрямок eCommerce, — важливий факт транзакції, а не кількість часу, проведеного клієнтом на сайті. 

Якщо це контентний або інформаційний сайт — намагайтесь якомога довше утримувати увагу клієнта. Відповідайте на його початковий інформаційний запит + за допомогою перелінкування популярних статей, контекстного перелінкування, інтерактивних блоків.

Тут аналогічно з напрямком eCommerce, немає «того самого часу» перебування на сторінці або сайті. Для однієї статті це може бути 15 секунд, а для іншої 15 хвилин. 

Як зазначалося раніше, бенчмарки в SEO — ефемерні.

Певні позитивні показники для одного сайту можуть бути негативними для іншого, і навпаки. Хочете конкретних цифр? Ви їх не отримаєте. Усе залежить від сайту, ніші, конкретного випадку та конкурентів. Саме тому потрібні вектори, на які слід орієнтуватися і саме вони дають розуміння цих бенчів.

Владислав Трішкін

Senior SEO-фахівець у Promodo
Підпишіться
на розсилку
Дякуємо за підписку!
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
В закладки

БАЖАЄТЕ ВПРОВАДИТИ РЕКОМЕНДАЦІЇ ТА E-E-A-T-ФАКТОРИ НА СВІЙ САЙТ ВЖЕ ЗАРАЗ? ЗВЕРНІТЬСЯ ДО СПЕЦІАЛІСТІВ PROMODO. МИ РОЗРОБИМО ПЕРСОНАЛІЗОВАНИЙ ПЛАН РОЗВИТКУ З ЧІТКИМИ KPI ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИМІРЮВАНОГО УСПІХУ

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

Обговоримо ваш проєкт?
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваша заявка відправлена
Наші рекрутери звʼяжуться з вами найближчим часом!
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз