Просування мобільних додатків - це процес, який, якщо не в корені, то з цілого ряду прийомів, показників і технік відрізняється від Web. Йдеться, перш за все, про метриках, пов'язаних безпосередньо з користувачем, його поведінкою і тривалістю використання програми.
Дмитро Крючков, фахівець з просування мобільних додатків в Promodo докладно пояснює, які показники ефективності потрібно відстежувати, щоб оцінити успішність просування і вчасно внести зміни.
Умовно, процес залучення користувачів в проект проходить наступні етапи:
Якщо в класичному аналізі веб-сайтів маркетологи досліджують масиви даних в розрізі джерела, часу показу реклами, показника відмов, коефіцієнта конверсій і інших кількісних метрик, то в просуванні мобільних додатків головними метриками успіху стають користувач і події, які він здійснює в додатку.
На відміну від сесійного підходу, який більше характерний для Google Analytics, такі системи як Firebase, AppsFlyer, Adjust підходять до аналізу даних через події і результат, в тому числі і цінність кожного користувача для проекту. Тому KPI рентабельності проекту і ефективності застосування є Lifetime і LTV (Lifetime Value).
Lifetime і LTV (Lifetime Value) метрики, від яких можна відштовхуватися, оцінюючи, успішний проект або необхідно вносити якісь зміни в продукт, щоб вивести його в зону рентабельності. Також аналіз Lifetime і LTV вкрай важливий для розуміння ефективності програми.
Зазвичай маркетологи поділяють всі метрики в аналітиці додатків на три групи.
Метрики зростання
Метрики повернення/залучення
Найчастіше метрики монетизації - це обчислювані показники, які так чи інакше виражають фінансову успішність проекту.
Для більш детального аналізу трафіку Mobile App маркетологи і власники бізнесу використовують ряд додаткових показників. Одним з найбільш показових є вартість залучення користувача або CPI (Cost Per Install) - базова метрика при закупівлі трафіку. Для різних проектів в різних країнах показники вартості залучення користувача різні.
Усереднені значення в розрізі тематики і гео можна отримати на основі порівняння бенчмарков по ринку, або ж відштовхуватися від даних Chartboost.
У середовищі інвесторів, маркетологів і власників бізнесу є негласне правило: дохід з одного користувача повинен в три рази перевищувати вартість його залучення, або CPI*3<LTV. В такому випадку проект вважається успішним і прибутковим.
Мета залучення користувачів для кожного проекту - fintech, eСommerce або Класифайди - це продаж товарів або послуг.
У випадку з fintech - продаж на увазі видачу кредитної або дебетової картки, відкриття депозитного рахунку або будь-яку іншу дію, яка вважається цінним для проекту з точки зору отримання прибутку.
Для eСommerce або классифайд-проектів, action - це продаж товару в магазині, реалізація авіаквитка або туру, підтверджене і оформлене замовлення їжі, таксі, каршерінга і так далі. Аналізуючи успішність закупівлі трафіку для Mobile App, важливо відстежувати вартість конверсії (CPA). Якщо ціна конверсії низька, а кількість конверсій невелика - то проект не стане успішним.
Команда Promodo застосовує комплексний підхід до просування мобільних додатків і орієнтується на важливі для клієнта KPI. Наші фахівці регулярно оптимізують кампанії і тестують гіпотези для отримання найбільш конверсійного трафіку за низькою ціною.
Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.