Налаштування цілей у Google Analytics є одним з надважливих аспектів роботи інтернет-маркетолога, зокрема технічних фахівців з SEO, PPC, SMM, чия робота побудована на вивченні аналітики проєктів. Для цього існує широкий набір спеціалізованих інструментів, які дозволяють проводити аналіз якісних та кількісних змін, які вказують на динаміку ефективності тих чи інших каналів у розрізі їхніх KPI.
Одним з найбільш популярних інструментів аналітики є система Universal Analytics — безкоштовно-розповсюджуваний продукт пошукового гіганта Google. Базовий функціонал системи дозволяє проводити оцінку статистичних даних щодо трафіку в розрізі сотень метрик, що є цінним, але основна «фішка» системи полягає в тому, що користувач може кастомно налаштувати відстеження найцікавіших подій та цілей (дій відвідувачів сайту), корисних з огляду бізнесу: конверсій та транзакцій.
Під конверсією у випадку діджитал-аналітики розуміється досягнення користувачем певної цільової дії в рамках сеансу взаємодії з контентом сайту (також і з контентом застосунку). Прикладом таких дій можуть бути:
Фактично, конверсії — це і є цілі, які можна налаштувати і відстежити в системі за допомогою вбудованого механізму. Водночас в Google Analytics та сама конверсія зараховується один раз у рамках сеансу користувача. Тобто, якщо користувач зробив п’ять покупок товару протягом однієї ітерації взаємодії з сайтом, кастомна ціль «Покупка» буде зарахована один раз.
Транзакція — це завжди покупка, але така, що має суттєву відмінність від кастомної цілі-конверсії «Покупка»: під час здійснення транзакції в систему статистики завжди передаються комерційні дані, наприклад: назва і кількість купленого товару, ідентифікатор конкретної покупки, вартість тощо. Водночас врахування транзакцій проводиться незалежно від того, скільки покупок здійснив користувач у рамках сеансу. Тобто, якщо повернутися до прикладу з п’ятьма покупками за одну ітерацію взаємодії, система зараховує одну досягнуту ціль, але п’ять транзакцій.
Транзакції відстежуються за допомогою спеціального модуля eCommerce, який може бути реалізований у двох видах:
Стандартний модуль eCommerce — збирає дані лише про транзакції.
Розширений модуль eCommerce — до даних про транзакції додаюються дані про дії користувачів, наприклад, скільки разів певний товар був доданий/вилучений з електронного кошика сайту.
Інтеграція модуля проводиться вручну або за допомогою спеціального інструменту для вбудовування на сайт тегів/скриптів відстеження — Google Tag Manager. У випадках, коли за певних причин модуль не може бути інтегрований на сайт, а відстежити транзакції необхідно, можна вийти з ситуації шляхом використання подій і цілей, але про це — далі.
Загалом в Google Analytics можна налаштувати 20 окремих цілей для одного представлення даних. Якщо ж необхідно відстежити більшу кількість цільових дій для отримання доступу до налаштування ще 20 нових цілей, створюється копія поточного представлення.
Щоб зрозуміти, який тип цілі слід використовувати під час відстеження конкретної дії, ми розглянемо процес налаштування на конкретних прикладах.
В цьому випадку тип цілі = «Цільова сторінка».
Зверніть увагу, що під час налаштування умови ви можете варіювати тип відповідності, тобто, якщо на вашому сайті є, наприклад, дві сторінки з контактами, немає необхідності створювати дві різні цілі, достатньо скласти умову таким чином, щоб обидва URL відповідали заданій масці.
Перші 5 кроків однакові для налаштування цілі будь-якого типу.
Для відстеження цієї цілі також підходить тип «Цільова сторінка», однак, варто доповнити налаштування додатковою послідовністю. Це дасть можливість дізнатися, як користувачі взаємодіють із сайтом у процесі оформлення покупки, тобто візуалізувати воронку в звіті «Візуалізація послідовностей».
Зверніть увагу, що ввімкнена умова не означає, що, якщо користувач пропустив певний крок послідовності, ціль зарахована не буде. Конверсія рахується тільки тоді, коли користувач потрапив на кінцевий URL послідовності, навіть шляхом прямого переходу.
Ви також можете призначити цінність конверсії, якщо всі покупки на вашому сайті мають статичну цінність. В цьому випадку загальна цінність конверсій буде відображена у звітах і зможе бути співвіднесена з окремими каналами залучення трафіку та іншими метриками.
Ще однією з ключових метрик ефективності вашого сайту є залучення користувачів, то ви можете використати типи цілей «Тривалість» і «Сторінок/Екранів за сеанс» для того, щоб відобразити у звітах дані про користувачів, які пробули на сайті, наприклад, більше 5 хвилин, або користувачів, які відвідали більш ніж 5 сторінок.
В більшості випадків такий вид купівлі йде в обхід Кошика і реалізується за допомогою спливаючих вікон, які не мають окремої URL-адреси, а значить — стандартний тип цілі «Цільова сторінка» не підходить. Точніше, він не підходить за умови підходу «в лоб», але може бути використаний. Для цього в системі реалізовано механізм «Virtual Page», тобто:
Другим типом цілі, який може бути обраний для вирішення завдання, є тип «Подія», що реалізується у схожий спосіб:
Основною відмінністю події в Google Analytics є те, що вони збираються в окремий звіт за замовчуванням, а також мають 4 параметри, 2 з яких обов’язкові під час зазначення цілі, а два можуть змінюватись динамічно (що, власне, і робить механізм подій дуже привабливим а варіації з його налаштування придатними для вирішення нестандартних завдань).
Для вирішення такого роду завдань найкраще підходить тип цілі «Подія» й алгоритм налаштування буде таким:
Слід також зазначити, що внесення змін у вихідний код сторінок на сайті під час використання подій і «virtual page» не є обов’язковим, оскільки на цей момент вони можуть бути налаштовані за допомогою GTM. Однак цей процес потребує досить високої навички роботи з менеджером тегів.
Події — унікальний інструмент у тому сенсі, що під час передачі даних до системи аналітики можна змінювати значення змінних, записуючи в поля фактично будь-які дані, необхідні маркетологу.
Якщо розглянути структуру події, то до відповідних полів можна додати такі типи даних:
Що це нам дає? Можливість створити свій аналог eCommerce, якщо інтеграція модуля зараз неможлива з певних причин (дорого, довго, неможливо реалізувати в рамках платформи), можливість зібрати дані з форм, можливість передати певні додаткові значення в Google Analytics тощо.
Зрозуміти механізм буде простіше на прикладах:
ga(’send’, ’event’, ’Buy’, ’FastOrderClick’, ’[назва товару]’, ’[ціна товару]’); Встановивши таку подію в обробник кнопки «Купити» на формі замовлення в один клік, ми зможемо зібрати дані про куплені товари і їхню загальну вартість. На саму подію логічно налаштувати ціль, якій надається відповідна вартість.
ga(’send’, ’event’, ’ContactForm’, ’Send’, ’[ім’я + телефон]’); Встановлення такої події на форму зворотного зв’язку, а конкретно до обробника кнопки «Відправити», надасть можливість зібрати дані про респондентів. Налаштування цілі на подію надасть можливість підрахувати і побачити у звітах кількість користувачів, які замовили зворотний дзвінок.
ga(’send’, ’event’, ’Buy’, ’Zakaz’, ’[назваа товару1-кількість + назва товару2-кількість +…]’, ’[загальна ціна покупки]’); Встановлення на кнопку «Замовити» в Кошику надасть можливість отримати саморобний аналог модуля Ecommerce і передати цінність досягнутих транзакцій в Google Analytics шляхом налаштування цілі.
* квадратні дужки означають, що параметр підтягується автоматично зі змінної на сторінці в момент генерації події.
Можна навести ще безліч прикладів, але, якщо зрозуміти принцип, то можливості використання цієї технології охоплюють практично будь-які потреби маркетолога у відстеженні певних дій користувача і передачі даних до систем аналітики.
Восени 2020 Google офіційно випустив з бети нову аерсію аналітики. За заявами розробників, вона покликана оптимізувати рекламні інвестиції у довгостроковій перспективі. За фактом Google Analytics 4 — це аналог Firebase Analytics (системи аналітики для мобільних застосунків), але з додатковим функціоналом. Які основні переваги Google Analytics 4 і чим нова версія відрізняється від Universal Analytics — розповідаємо в новому матеріалі.
Бажаєш якісно налаштувати аналітику сайту - звертайся до команди фахівців Promodo.
Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.