У великих гравців — великі можливості: бюджети на рекламу, команди SEO. Але це не означає, що їм не можна кинути виклик. Завдяки правильній стратегії монобренди також мають змогу кинути виклик відомому eCommerce і забрати свою частку ринку і, як наслідок, свою частку прибутку.
У цьому матеріалі ми згадуємо три кейси Promodo, де йдеться саме про це: три різні ніші, три різні компанії, одна схожість — конкуренція з великими гравцями.
Telemart
Кейс Telemart особливо цікавий, його конкуренти — великі гравці з продажу електроніки. Компанія — один з лідерів у ніші компʼютерних комплектуючих, більше 10 років на ринку. Команда Promodo працювала з Telemart по запиту збільшення органічного трафіку, як пріоритетного, а також хотіла конкурувати з відомими маркетплейсами за трафік та клієнта.
У Telemart є особливість, яку ми взяли за основу — це фокус на одній експертизі. І саме такий фокус дозволяє виділятись перед іншими гравцями, які йдуть у масовий сегмент і, як наслідок, розпорошують увагу.
Великі ресурси дають змогу маркетплейсам забирати багато уваги, наздогнати їх інколи — неможливо. Тому ми також обрали фокус: конкурувати за органічний трафік лише у пріоритетних для Telemart категоріях: процесори, відеокарти, материнські плати тощо.
Значні ресурси кинули у оновлення всіх SEO-напрямків, прибрали помилки, виправили те, що потрібно. Взялись за блог і почали писати більше актуальних матеріалів. Для цього провели інтервʼю з контакт-центром Telemart та дізнались про популярні запитання від клієнтів. Виправили технічні помилки.
Такий підхід дав свій результат: приріст органічного трафіку склав 48%, число транзакцій — на 63%. І це лише проміжні результати.
hansgrohe
hansgrohe — преміумбренд сантехніки, який пропонує душі та душові системи, змішувачі для ванної кімнати та кухні, а також кухонні мийки. Запит клієнта — отримати небрендовий трафік. Виклик — це монобренд, який змушений конкурувати з маркетплейсами та бізнесами, що продають сотні інших брендів одночасно. Крім того, сайт не має переваг перехресних і додаткових продажів, як маркетплейси чи мультибрендові сайти.
Команда Promodo традиційно почала з технічного аудиту сайту, аби виправити помилки, а також взялась за оптимізацію: виправили фільтри, переробили регіональні сторінки. Також наростили якісний посилальний профіль.
Кожна з цих дій, насправді, це історія про «маленькими кроками до великої цілі». Наприклад, ми оновили метатеги, оптимізували текстовий контент і відкрили сторінки для індексації, додали index та follow. Це сприяло збільшенню ймовірності того, що користувачі у мережі знайдуть потрібні товари саме на сайті клієнта. А оптимізація сторінок фільтрів допомагає залучити більше цільового трафіку, що, як наслідок, дає збільшення продажів.
За час роботи загальна кількість сеансів збільшилась на 208%, небрендовий трафік виріс на 73%, регіональний трафік (Київська область) — зростання на 105%.
Rooler
Rooler — важливий кейс компанії Promodo, оскільки над інтернет-магазином працювало багато різних команд одночасно: ми фактично запускали проєкт з нуля. Проєкт належить компанії GPL, що продавала свою продукцію для автомобілів в основному через маркетплейси. Новостворений інтернет-магазин ставив за мету стати важливим каналом дистрибуції власних товарів та товарів партнерів.
Оскільки проєкт комплексний, то і підходили ми змістовно: вивчили ринок та конкурентів, провели глибинні інтервʼю, зʼясували, що важливо, що не критично, на що звертають увагу, чого не вистачає, вивчили сезонність.
Такий комплексний підхід допоміг зʼясувати, як будувати комунікацію з клієнтами, на що вони звертають увагу, як купують, який асортимент для них важливий. Ми також розробили для клієнта повний медіаплан, розписали активності.
Як наслідок, план продажів склав 105% від запланованого, а 4 з 5 залучених каналів трафіку показують перевищення прогнозних показників від 9% до 375%. Також важливо, що Rooler зміг вибудувати конкуренцію для маркетплейсів, не програвши боротьбу за увагу клієнта. Це, зокрема, перевага фокусного сайту.
Один з вивчених інсайдів показав, що власники авто люблять доглядати за своїм авто, тому вони хочуть купувати якісне (при цьому доступне) у професійного гравця на ринку.
Ми скористались цим інсайдом для вибудовування позиціонування для бренду.
Висновок
Конкурувати з великим гравцями у eCommerce — можна, навіть якщо ви монобренд. В такому разі свій фокус потрібно використовувати як перевагу та унікальний досвід (Telemart і Rooler), при цьому не забуваючи, що якісне технічне доопрацювання сайту може дати додатковий трафік та продажі (hansgrohe).
Також на цю тему:
на розсилку