GA3 припинить обробку даних з 1 липня 2023 року. Липень вже близько, тому в інтересах кожного онлайн-бізнесу перейти на GA4 якомога швидше, щоб продовжити збирати дані, але вже в новому ресурсі.
GA4 офіційно вийшла з бети восени 2020 року. Це аналог Firebase Analytics*. Інтерфейс та логіка обліку даних запозичені саме звідти.
*Firebase Analytics — системи аналітики для мобільних застосунків, але з додатковим функціоналом.
Які основні переваги Google Analytics 4? Чим вона відрізняється від Universal Analytics? З якими складнощами можна зіткнутися під час переходу з GA3 на GA4? На ці та інші питання відповіли у статті разом з Павлом Фортельним, Team Lead відділу Web-аналітики в Promodo.
Якщо ви не знайомі з еволюцією Google Analytics, то назва може трохи спантеличити. Спочатку існував Urchin — компанія, куплена Google у 2005 році. Класична аналітика стала наступною ітерацією, яку пізніше було замінено на Universal Analytics чи GA3.
Також це хороший хід у тому сенсі, що продукт позиціюється як «нова GA», а не як щось призначене виключно для тих, хто має застосунки.
Відразу поспішаємо всіх заспокоїти — миттєвої втрати історичних даних не станеться. Так, GA3 припинить працювати з 1 липня 2023 року, але даними, які були зібрані до цього дня, можна буде користуватися до кінця року (дивитися, аналізувати, вивантажувати).
З 1 січня 2024 року всі історичні дані GA3 буде видалено остаточно
Виникає питання: навіщо переходити на GA4 просто зараз, якщо ще є час?
Павло Фортельний, Team Lead відділу Web-аналітик, підкреслює, що міграцію з GA3 на GA4 потрібно провести мінімум за два місяці до дня X. І на те є низка причин.
Отже, перейти на GA4 до літа потрібно:
*Розбіжність обов'язково буде, оскільки збір даних у GA3 і GA4 різниться.
Зараз у 85% клієнтів Promodo паралельно з GA3 вже впроваджено GA4, а деякі вже повністю перейшли на четверту аналітику
Чи був перехід легким і без сюрпризів? Не зовсім, але під час перших міграцій остаточно стало зрозуміло, що GA4 — більше для аналітиків. А ось маркетологам доведеться прокачати технічні скіли, щоб приручити нові фішки (або відразу звернутися до фахівців, але про це трохи пізніше).
З чим же виникають складнощі при впровадженні GA4? Переважно зі звітами.
У GA3 працювати зі звітами було набагато простіше — заходиш в інтерфейс, обираєш певне меню і необхідний готовий звіт.
Це основна проблема нової Google-аналітики — усі починають шукати докладні звіти, до яких звикли на GA3, але їх не буде.
Відчуйте різницю: в GA4 всього 6 головних блоків меню і в кожному 2-5 готових звітів. У GA3 було понад 100 готових звітів
Наприклад, звіти з асоційованими конверсіями. І, на жаль, у четвертій Google-аналітиці це нічим не компенсувалося.
Для того, щоб отримати звітність, аналогічну GA3, необхідно мати можливість налаштовувати кастомні звіти в самому інтерфейсі GA4 у меню — Дослідження.
Якщо потрібно вивести щось складніше, наприклад Conversion Rate, то обов'язково вміти користуватися Looker Studio хоча б трохи вище базового рівня. Потрібно побудувати щось на кшталт звіту асоційованих конверсій? Тоді Looker Studio не допоможе і треба використовувати BigQuery.
Але є ліміт.
Наприклад, якщо ви побудували звіт на даних GA4 та Looker Studio, а в ньому велика кількість графіків, кругових діаграм, табличних даних. Плюс відбувається об'єднання даних GA4 з якимось Google-документом, або з даними кабінету Google Ads. У
Більше жодних сеансів і хітів, як у GA3. Відтепер це — івент-аналітика. Раніше відстеження даних відбувалося з урахуванням сесій штучно виведеного показника. У новій версії Google наголошує на користувачеві, тому об'єднав всю аналітику навколо подій. Це спростило розуміння аналітики та роботи з даними для технічних фахівців.
Тепер у новому ресурсі використовуються три рівні ідентифікації:
Отже, відтепер Google Analytics — кросплатформова система. Що це означає?
В GA4 можна одночасно відстежувати й застосунки, і сайт в інтерфейсі, й працювати з сирими даними
Що ще?
Зараз імпорт налаштовується протягом 5-10 хвилин, залежно від наявності облікового запису та клауда.
Раніше функція експорту була доступна лише у версії GA 360 на платній основі. Необхідно було писати скрипти, підключатися за API, авторизуватися, і тільки тоді вивантажувати необхідні параметри. Крім того, був ліміт — в одному запиті вивантажувати не більше 10 показників одночасно.
Як і в GA3 в GA4 за конверсіями все також добре трекається, але за іншою логікою. У GA3 це були цілі, в GA4 — конверсії. Тут також є певні обмеження.
У GA4 можливо створювати до 30 конверсій. У GA3 можна було з кількох подій зробити одну ціль або додати в умови відразу кілька подій, і з'явиться мета.
Представлення у GA3 давали можливість додатково створювати джерела даних для певних завдань, і те, що в GA4 їх немає — велике упущення.
Представлення могли бути створені:
Який вихід із ситуації?
Сторонні BI-системи, наприклад, Looker Studio (колишня Google Data Studio) або використовувати GA4 360 (він платний). Остання дає змогу створювати до 5 окремих представлень у GA4 і фільтрувати потрібні дані
Рішення начебто є, але не всім така система подобається. Чому?
Саме з цієї причини GA4 на відміну від GA3 радше для аналітиків, ніж для маркетологів.
Це також стосується будь-яких інших обчислюваних метрик. Для цього можна скористатися або BigQuery, або (якщо потрібно вивести CR для цього конкретного завдання) безпосередньо під'єднати Looker Studio до GA4, і там за допомогою формул зробити додаткову метрику Conversion Rate або в кастомних звітах GA4.
В GA4 є дані щодо костів в інтерфейсі та будь-яке підключення до GA4, навіть через Looker Studio, не дає можливості вивантажити цю метрику. Щоб це компенсувати, до звіту Looker Studio підключаються два джерела даних — GA4 та Google Ads.
Там вони об'єднуються і виводиться вже інформація в розрізі channel, campaign, click, cost, impression, revenue, transaction і подібні до них метрики — частина метрик з GA, частина з Google Ads.
Такий функціонал частково був у старому лічильнику, але ним мало хто користувався. Тепер можна:
Завжди звертайте увагу на «Дзвіночок». У цих повідомленнях є багато корисної інформації. До нас часто надходять запити на фікс багів, і часто саме ці повідомлення допомагають їх виявити
Також тепер GA4 буде попереджати вас про важливі тенденції даних. Наприклад, про товари, на які зростає попит через зміни потреб користувачів.
Google надалі планує взагалі уникнути cookies і повністю орієнтуватися на відстеження за ідентифікаторами браузера та мобільних пристроїв.
Зараз дуже багато брендів стикаються з проблемою відстеження. Наприклад, у ніші банкінгу. Дуже маленька частка користувачів відстежується, з цими даними важко працювати й практично неможливо ухвалювати на їх основі рішення. Для цього вже використовується бібліотека gtag.js, яка працює без cookies.
Також можна очікувати, що в майбутньому Google відмовиться від Client ID і буде покладатися лише на внутрішні ідентифікатори пристрою та браузера, а також кросплатформовий ідентифікатор, який генерує CRM, тобто User ID.
IP-анонімізація й раніше не відстежувалась в GA, але її можна було кастомно налаштувати та відстежувати. В новій аналітиці не має можливості це змінити.
Google активно працює над тим, щоб підвищити якість оцінки YouTube-кампаній. Наприклад, відстежує View-through conversions, що дозволяє зрозуміти:
Також у новій версії аналітики реалізовано глибшу інтеграцію з Google Ads. З її допомогою можливо створювати аудиторії, запускати кампанії та залучати нових клієнтів завдяки більш релевантним та корисним пропозиціям, хоч би яким пристроєм вони не користувалися.
Те, що було раніше, скорочено до мінімуму і трекається чотирма основними параметрами.
У Google Analytics 4 все будується не навколо сесій, а навколо подій. Оскільки сесії — це штучний концепт, Google пропонує відмовитись від нього. Якщо вам потрібні дані про сесії, ви можете сформувати їх самостійно, працюючи з сирими даними Google BigQuery.
Існують наскрізні налаштування збору даних для всього сайту та ті, що змінюються з кожною подією. Є стандартні події, які при встановленні GA базово відстежуються на всіх платформах.
Тепер кожна подія може мати додаткові параметри.
Якщо в GA3 ми налаштовували подію, вона мала категорію, дію та ярлик, то тепер логіка інша: є івент, він має одну назву, але з цим івентом можна передавати додаткові параметри
Наприклад, «Додавання в Кошик». Раніше це був окремий скрипт та параметр під кожне значення. Зараз все це зібрано під однією структурою події (одна подія, в яку входить: назва товару, вартість товару, розмір, колір тощо).
Користувацькі визначення (Custom Dimensions) — це параметри та показники, які є наскрізними та допомагають вкластися в ліміти GA4
Для наявних налаштувань і даних, що збираються, ці властивості зіставляються з параметрами події, що налаштовуються. Якщо ви хочете бачити властивості у звітах GA4, їх необхідно зареєструвати.
Перегляди сторінки стали подією pageview. Раніше перегляди були переглядами, тепер це pageview і з кожним pageview передаються встановлені параметри. Ця подія збирається автоматично, якщо у вас реалізовано фрагмент «config» gtag.js.
Аби Custom Dimensions & Metrics потрапили до звітів GA 4, їх необхідно перенести на новий ресурс за правилами Google.
У GA 4 з'явилася нова фіча — User Properties (Властивості користувача)
Це визначення, які відповідають конкретній аудиторії або конкретному користувачеві. Наприклад: стать, місто, ознака нового або покупця, ознака постійного клієнта тощо.
Властивості, що стосуються конкретних користувачів, поширюються на їхню поведінку. З властивостей користувача формуються аудиторії для персоналізації реклами.
Наприклад, ось так зараз виглядає звіт Джерела трафіку:
Пункту меню Мої звіти як такого в GA4 не існує. Замість нього додали перспективне Дослідження.
Воронку можна задавати вручну, якщо у вас є набір подій, за допомогою яких її можна сформувати. Спочатку потрібно налаштувати правильний трекінг, потім сформувати такі звіти.
У цьому ж звіті можна створювати сегменти за будь-яким кроком у воронці.
Тепер можна додати новий сегмент з кроків воронки, натиснувши варіант з меню.
Цю статтю ми почали з того, що переходити на GA4 потрібно мінімум за два місяці до дня X й перша та основна причина — збереження історичних даних. А ось ще 5 причин, чому вам варто мігрувати з Universal на GA4 вже зараз:
Доцільно встановлювати нову аналітику паралельно зі старою.
Зверніть увагу:
Головне — не піддаватися паніці та розглянути кілька варіантів розв'язання цього питання.
У всьому світі налічується майже 9 мільйонів користувачів GA4, серед яких 13,211 — українські сайти. До припинення роботи Universal Analytics залишилося не так вже й багато часу, тож не слід відкладати міграцію.
Перш за все, з технічної причини. Ви назавжди втратите історичні дані. Перенести ваші попередні дані з GA3 в GA4 буде просто неможливо, оскільки вони базуються на різних моделях даних. Тому чим швидше ви почнете міграцію, тим більше даних буде у вашому розпорядженні. Але зберегти історичні дані GA3 можливо, вивантаживши їх у BigQuery.
Крім того, якщо ви почнете оновлення GA4 зараз, у вас буде достатньо часу для ознайомлення з новим інтерфейсом, тож ви почуватиметеся комфортніше та впевненіше з оновленнями Google Analytics.
Google Analytics 4 — це остання версія сервісу вебаналітики Google. Вона надає нові функції та можливості, які не були доступні в Universal Analytics.
Деякі з переваг використання Google Analytics 4 включають:
Процес може бути складним, тому рекомендується працювати з кваліфікованим консультантом Google Analytics чи агенцією, щоб забезпечити плавний перехід.
Так, ви все ще можете використовувати попередню версію Google Analytics (Universal Analytics). Однак з 1 червня 2023 року Google припинить підтримку Universal Analytics, тому рекомендується почати перехід на Google Analytics 4 якомога швидше.
Команда Promodo допоможе вам комфортно мігрувати на Google Analytics 4 зі збереженням всіх даних
Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.