Нова версія аналітики офіційно вийшла з бети восени 2020 року і за заявами розробників покликана оптимізувати рекламні інвестиції у довгостроковій перспективі. За фактом Google Analytics 4 - це аналог Firebase Analytics (системи аналітики для мобільних застосунків), але з додатковим функціоналом. Інтерфейс та логіка обліку даних запозичені саме звідти.
Які основні переваги Google Analytics 4 і чим нова версія відрізняється від Universal Analytics? Хто виграє від переходу, а кому не варто поспішати – розповідаємо в матеріалі.
Це хороший хід у тому сенсі, що він позиціонує продукт як «нову GA», а не як щось призначене виключно для тих, хто має додатки. Але чому саме Google Analytics 4? Назва може трохи спантеличити, якщо ви не знайомі з еволюцією Google Analytics. Спочатку існував Urchin (№1), компанія, куплена Google у 2005 році. Класична аналітика (№2) була наступною ітерацією, яку пізніше замінили на Universal Analytics (№3), її ви використовуєте зараз на своєму сайті.
Це масштабована кросплатформова аналітика, яка будується навколо подій. Раніше відстеження даних відбувалося з урахуванням сесій, штучно виведеного показника. У новій версії Google наголошує на користувачеві, тому об'єднав всю аналітику навколо подій. Тепер можна відстежити весь шлях користувача, тобто збирати однакові стандартизовані дані по всіх пристроях та платформах.
У новому ресурсі використовуються три рівні ідентифікації:
«Google Analytics 4 поєднує всю аналітику навколо подій, що дозволяє збирати однакові стандартизовані дані за всіма пристроями та платформами. У вас буде набір однакових подій і на сайті, і у додатку. Наприклад, додавання до Кошику у нас є і на сайті, і у додатку. У Google Analytics 4 реалізовано відстеження та налаштування, ви зможете трекати цю подію як одну для обох платформ. За рахунок цього підвищиться якість даних, і можна буде отримати єдиний звіт по всьому шляху користувача».
Повністю змінився принцип розрахунку багатьох метрик веб-аналітики: показника відмов, тривалості сеансу, часу перегляду сторінки.
Такий функціонал частково був у старому лічильнику, але ним мало хто користувався. У новій редакції, найімовірніше, буде представлено більш розширений варіант. Сьогодні функціонал все ще знаходиться на стадії доопрацювання.
Машинне навчання та функції NLP – ключова перевага GA4. Тепер ви зможете:
«Завжди звертайте увагу на Дзвіночок. У цих повідомленнях є багато корисної інформації. До нас часто надходять запити на фікс багів, і часто саме ці повідомлення допомагають їх виявити».
Google говорить про те, що надалі вони планують взагалі уникнути cookies і повністю орієнтуватися на відстеження за ідентифікаторами браузера та мобільних пристроїв.
«Зараз дуже багато брендів стикаються з проблемою відстеження. Наприклад, у ніші банкінгу. Дуже маленька частка користувачів відстежується, з цими даними важко працювати і практично неможливо ухвалювати на їх основі рішення».
Для цього вже використовується бібліотека gtag.js, яка працює без cookies.
«Остання версія Universal Analytics використовує цю бібліотеку, але на неї мало хто переходив, оскільки бібліотеку потрібно вставляти в код сайту. Ми не рекомендуємо переходити на gtag.js та продовжувати використовувати стандартний Universal Analytics, який встановлюється через Google Tag Manager».
Можна також очікувати, що в найближчому майбутньому Google відмовиться від Client ID і буде покладатися лише на внутрішні ідентифікатори пристрою та браузера, а також кросплатформовий ідентифікатор, який генерує CRM, тобто User ID.
IP-анонімізація в GA 4 налаштована за замовчуванням, і її не можна змінити. IP-анонімізація і раніше не відслідковувалися в GA, але раніше можна було кастомно налаштувати і відстежувати, в новій аналітиці цього зробити не можна.
Поки що найпередовіша фіча у цьому розділі – це інтеграція з YouTube. Google активно працює над тим, щоб підвищити якість оцінки YouTube-кампаній. Наприклад, відстежує View-through conversions, що дозволяє зрозуміти:
Як вона впливає на показник відмов (bounce rate), а також на ті чи інші події на сайті (не обов'язково конверсії).
«У поточній GA аналіз YouTube-кампаній не досить ефективний. У новій версії це буде більш функціонально розширений варіант, і в самому інтерфейсі Analytics можна буде аналізувати статистику YouTube».
Також у новій версії аналітики реалізовано глибшу інтеграцію з Google Ads. З її допомогою ви зможете створювати аудиторії, запускати кампанії та залучати нових клієнтів завдяки більш релевантним та корисним пропозиціям, хоч би яким пристроєм вони не користувалися.
«У GA 4 є прямий безкоштовний експорт даних до Google BigQuery. Раніше функція експорту була доступна лише у версії GA 360, причому платно. У GA 4 її зробили безкоштовною, але користуватися Google BigQuery на безкоштовній основі тепер можна лише три місяці, а не рік».
Тепер кожна подія може мати додаткові параметри. Якщо раніше ми налаштовували подію, він мав категорію, дію та ярлик, то тепер логіка інша: є івент, він має одну назву, але з цим івентом можна передавати додаткові параметри. Наприклад, «Додавання в Кошик», раніше це був окремий скрипт, окремий параметр під кожне значення. Зараз все це зібрано під однією структурою події (одна подія, в яку входить: назва товару, вартість товару, розмір, колір тощо). Користувацькі визначення (Custom Dimensions) – це параметри та показники, які є наскрізними більшість звітів і допомагають вкластися в ліміти GA 4.
«Якщо ви порівняєте кількість сесій у звіті GA 4 та Universal Analytics, то можете зіткнутися з тим, що у GA 4 сесій менше. Тому що хіти, відправлені після завершення сесії, можуть присвоюватися до правильної сесії протягом 72 годин. Відповідно звіти по сесіях формуватимуться довше. У GA 4 неможливо налаштувати тривалість сесії».
«Раніше було 4 рівні показників, орієнтованих на хіти, користувачів, сесії та продукти. Зараз їхніми еквівалентами є: події та параметри подій, власні властивості, сесіям – поки що незрозуміло, продуктам – eCommerce параметри, які ще не реалізовані».
У цьому ж звіті можна створювати сегменти за будь-яким кроком у воронці.
Вам вже варто впроваджувати Google Analytics 4, якщо:
«Ми рекомендуємо поки що використовувати обидві версії ресурсів GA. Дані будуть збиратися з моменту встановлення, тому чим раніше ви його встановите, тим більше історичних даних зможете накопичити. Нова аналітика старій заважати не буде + вона розвиватиметься. Зрештою поступово на неї перейдуть усі».
Зверніть увагу, що:
Команда Promodo допоможе вам комфортно мігрувати на Google Analytics 4 зі збереженням всіх даних.
Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.