НАПИСАТИ НАМ
12
.
01
.
2024

День Святого Миколая та Різдво у нові дати: як це змінило попит у ніші дитячих товарів та іграшок

Аналіз онлайн-попиту
Аналіз ринку
ЗМІСТ

У 2023 році Україна змінила календар: Різдво святкували 25 грудня, а Святий Миколай приходив 6 грудня, а не 7 січня та 19 грудня, як було раніше. Зсув дат сильно змінив святковий сезон, і водночас — позитивно вплинув на продажі. За даними дослідження Promodo, навіть ті, хто раніше подарунки до Святого Миколая не купували, — свої звички змінили.


На початку осені стало відомо, що у 2023 році день Святого Миколая будуть святкувати 6 грудня замість 19-го — і ця тема відразу набула жвавого обговорення в суспільстві та соціальних медіа: у TikTok, Instagram, Facebook.

Інформаційний шум навколо перенесення свят у 2023 сформував додатковий попит на дитячі іграшки — подарунки до свята купували навіть ті, хто раніше не робив цього.

Аналіз результатів Чорної пʼятниці показав, що зміна дат календарних свят, особливо дня Святого Миколая вплинула й на гарячий період знижок. Це помітно по зростанню попиту в категоріях, які раніше показували приріст тільки з середини грудня. Зокрема, іграшок.

Ринок дитячих товарів в Україні. Дослідження
Порівняно з тижнем до Чорної пʼятниці. Вибірка — топові гравці онлайн-ринку

Зазвичай Чорна п'ятниця плавно перетікає у Кіберпонеділок, який не працює у ніші Іграшок. Всі минулі роки протягом тижня до 8 грудня у ніші був спад попиту після акційного періоду. Але у 2023 сезон змістився на 5-6 днів вперед. Багато хто замовляв дитячі товари й в період Чорної пʼятниці. Ми припускаємо, що це були завчасні покупки до Миколая, Різдва та Нового року заразом.

Ніша іграшок на ринку України. Попит на чорну пʼятницю
Порівняно з показниками попереднього тижня у грудні 2023. Вибірка — топові гравці онлайн-ринку

У 2023 році кожен день після тижня Чорної пʼятниці відпрацьовував як і в саму Чорну п'ятницю — аналогічні категорії дитячих товарів мали той самий попит.


З 2-3 грудня почалось значне зростання попиту навіть на товари з категорії Дитячий транспорт (самокати, велосипеди тощо). В минулі роки ця товарна група починала працювати на тиждень пізніше. Такі великі подарунки замовляли до Нового року.

Зростання попиту в категорії іграшок на Миколая
Порівняно з аналогічним періодом у 2021 році. Вибірка — топові гравці онлайн-ринку

Після 8 грудня 2023-го ринок відчув значне просідання саме продажів — попит залишався дуже високим, але кількість замовлень просіла майже вдвічі. Цікаво, що у всі минулі роки ситуація була протилежною — з 7 грудня та надалі продажі зростали.

У 2023 році продажі товарів з ніші Дитячих іграшок почали зростати з тижня Чорної пʼятниці й не просіли на тижні після неї. Сильне падіння кількості замовлень команда Promodo побачила лише з 8 до 17 грудня, попиту — з 9-10 грудня. У минулі роки ситуація була протилежною — значне підвищення попиту розпочиналося 12-13 грудня.

Зміну сезонності у 2023 році також видно по графіку товарообігу (ТО) в ніші дитячих іграшок — у 2021 році спад після Чорної пʼятниці та пікове зростання з 13 грудня. У 2023-у — після Чорної пʼятниці є поступове зростання та спад після 6 грудня.

Вибірка — топові гравці онлайн-ринку

Нове Різдво поки що не новий Миколай

Переніс дати Різдва на попит у ніші Іграшок такого ефекту не мав. До 25 грудня українці здебільшого купували солодощі чи дитячі книжки. Минулого року сезонність перерозподілилася між датою нового Миколая та Новим роком. Якби попит формувався саме до 25 грудня, то після мало б відбутися певне падіння, а такого у 2023-у не було.

В середньому, зростання трафіку після 18 грудня становило +200% до попереднього тижня. І попит тримався стало високим до 7 січня включно.

Період з 25 до 29 грудня став найтоповішим за кількістю продажів в онлайні. Кожного дня ритейлери отримували рекордні цифри. В гривні дохід ритейлерів з цієї ніші в грудні навіть перевищив показники 2021 в середньому на 10%.

Досягти таких результатів, звичайно, вдалося завдяки значним вливанням рекламних бюджетів. Якщо порівняти із 2021 роком, то вартість кліку у 2023-го зросла на 23%.

За прогнозами команди Promodo, у 2024-го у листопаді-грудні ситуація буде аналогічною. Проте, чи буде кількість продажів настільки піковою, як у 2023 році на Миколая — сказати складно. У 2023-у ця тема дуже активно обговорювалася в суспільстві. Чи буде зміщення попиту через покупку подарунків саме до Різдва 25 грудня? Можливо, бо є тенденція до перетворення його на головне зимове свято. Також це може відбутися, якщо у 2024 році повернеться частина українців, які зараз перебувають закордоном — і вже звикли святкувати саме Різдво.

Підпишіться
на розсилку
Дякуємо за підписку!
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
В закладки

Ми знаходимо інсайти, які допоможуть вам спланувати ефективну маркетинг-стратегію на 2024 рік. Потребуєте глибинного аналізу для розуміння подальших кроків розвитку — напишіть нам.

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

Обговоримо ваш проєкт?
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО
КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз