Ми вже торкалися теми бренд-контенту в матеріалі про ТБ-рекламу, але там ішлося про нативну інтеграцію в контент телевізійних програм. Сьогодні обрали протилежний напрямок і хочемо поговорити про бренд-контент у власних каналах комунікації, а саме — в Instagram-акаунті.
У цьому матеріалі своїми одкровеннями та порадами ділиться наш головний графічний дизайнер відділу digital-комунікацій Ярослава Голубова. За кілька років з Promodo вона встигла попрацювати з monobank, EVA, Comfy, PUMA — і на кейсах розповідає, як працює бренд в Instagram з візуального погляду та чому наповнення бізнес-акаунту не має бути прямою рекламою.
![](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/63877effa7e1af5c500ff8e8_sdpYqEh2YAbUU6hELlPHqtRBjuS2wfxp9FfpJ128y2aD0-Ule_V_o0NarEnKrmi6ztdg1-34GD5eDxjZSm--oMTt9qNmz1jiaQ169jhAJclrx_d0EhFQnSSZaWGM3jWvMTEzsaFZBIN3x03L4z7JC-zBmUZcWwwcLUN-Q1icRj_0EVsFc1_i1fP6MFNDUQ.webp)
Що таке бренд-контент?
Для початку пропоную визначитися з поняттєвим апаратом. В Instagram і Facebook є точне визначення брендованого контенту. Це матеріал блогера або медіамайданчика, в якому згадується рекламодавець. У медіасередовищі бренд-контент має ширше значення. Так називають будь-які авторські матеріали в інтернеті, які виробляє, або в яких згадується бренд.
Я, як і багато моїх колег, не зовсім згодна з обома формулюваннями, тому використовувала б ось таке трактування:
Бренд-контент — це реклама + розважальний або освітній контент в єдиному цілому. Цей контент цілком належить бренду і ненав'язливо звертає увагу на бренд. Завдяки йому встановлюється зв'язок з аудиторією і формується певне ставлення до компанії.
Взагалі, коли я тільки починала заглиблюватися в цю тему, то, звісно, погуглила і дізналася, що перший бренд-контент, як самостійний метод з'явився 2001 року завдяки кінопроєкту BMW Films. Серія з восьми короткометражних фільмів стала справжнім проривом. Щоб ви змогли оцінити новаторство проєкту, нагадаю, що на початку «нульових» жанр інтернет-серіалів тільки зароджувався, перші популярні фільми в цьому форматі стали випускати тільки в середині минулого десятиліття, а YouTube з'явився у 2005 році.
На той момент старі рекламні методи вже не були настільки ефективними, у користувачів почався ефект «банерної сліпоти», коли пряма реклама просто ігнорувалася. А такий підхід став ковтком свіжого повітря і дуже швидко набрав популярність, особливо в інтернеті.
![](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/63877effe422a91f7a02d26d_BUu1kWAP2a1_GHD8RkaRWRiKrtWI5vYF_LedUzxiknX1BFhgzxOUvtiLEr-I-1juCjZjiswsNcFSQYP4D-HHqgCH7ozN-Q9gri4qt7HI3fdU1C0weQk7_kfwm9aSvO31Nh3kSMfgnzZA-ow1n9F5LBpOGWPIx6ZPCr5MU2qFQzpJc-Zx3zsE3s_6T0T_Gw.webp)
Типи бренд-контенту в Instagram
Специфіка брендованого контенту полягає ще й у тому, що він перебуває на перетині інтересів як бренду, так і цільової аудиторії. З кожним роком він стає тільки популярнішим, це підтверджують, зокрема, і численні колаборації брендів з Netflix, Apple TV, HBO і Disney. Чому? Тому що такий контент переглядають, шерять і зберігають у закладках. Контентні проєкти провокують аудиторію на повторні заходи та поширення інформації про сайт.
![](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/63877f00a7e1af2c710ff8f4_xaPfX3tjAonV6lSHFd0LF58c95QikxHin-tDSLXX0RQP0Qdgpl9mKPq7bVVRSjweyrZu8UVfdx11POoROmtO-SX9PfrfBWSv15hbK0qv3kZF9SH9lbK61wdMAePVZNtUpbHrG9wO1YFYMXA23cQjNgfQkD-HGIL3EzbAE_DBGoYuBgc9Ztb5ZJ9atZsIdw.webp)
В інстаграмі бренд-контентом виступає:
- сторіс;
- Highlights;
- сам контент;
- IGTV;
- маски\фільтри;
Але іноді бренди занадто захоплюються рекламою, і інстаграм перетворюється на дошку оголошень. У цьому разі акаунт втрачає свою цінність.
![](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/63877f00254709625558c325_HEul7GCWXUS_nSg5HVuAgAiVdWLX1pzQxVChNhG3EMseYgQ5GxZpPfudHkwSsfsFWxBHYP9DNOVGJzxjIFpCjI3uTrM0HW1fWmQUi2x-_4UL_210FJQZoEPtAyW-rYYyqHBuDh9lvlHXX-S1q2NxV2-hq9Tc2vFd5KaP0guSKclc5vCbxlaPqV1RsSgo7g.webp)
То як же зробити свій акаунт красивим і привабливим? У Promodo ми працюємо за формулою: дизайнер + фотограф = вау контент. У контексті соціальних мереж, зокрема Instagram, саме дизайн допомагає створити ідентифікацію вас як бренду, керувати увагою аудиторії, передавати меседж і місію бренду. Інстаграм — це про красиву картинку. Топовий результат досягається завдяки графічному дизайну: колірним рішенням, композиції, ілюстраціям, типографіці, моушн-роликам. Один контент-менеджер не зможе закрити всі ці завдання. Для крутого результату потрібна команда креативників.
Дизайн працює з візуалом, емоцією та меседжем (або сенсом). Завдяки цьому ми отримуємо гармонійне рішення для кожного бренду.
Як стиль в Instagram впливає на портрет бренду? Кейс ЕVA
![](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/63877f008430d379aaa25b69_SmnfhasnSwbV3TUX4N4moDGdvugDFV8QZTo-31MmKmiUav3HGQKD0EuxKxoo1HHcyxtQZHW_JUusQBj7e_1O2C9YxKDfg0hKULONTNf1MtClYNqhXB0DPY-jU0Am_WdgkJNpeEcchAIXOCYZauYRmm4mn0I1F3kQi-g_BjnfnyiFIyPD93tIJz9hxfq9rw.webp)
У цьому скріні я об'єднала кілька прикладів стилю, який зчитується, з інстаграму відомих українських брендів: Всі.Свої, G.BАR, TTSWTRS і київського ЦУМу. У цих акаунтів є свій унікальний контент і його подача. Просто потрапляючи на таку фотографію в стрічці, користувач одразу розуміє, чий це акаунт.
Можливо, ви цього навіть не усвідомлюєте, але ваш мозок запам'ятовує основні дизайнерські та фотоприйоми, як шаблон і ідентифікує їх з тим чи іншим брендом. Ось чому багато великих брендів завжди насторожено підходять до повної заміни або оновлення свого фірмового стилю.
А на цьому скріні я хочу показати, як можна видозмінити стиль інстаграм-акаунта, і до чого це призведе в підсумку.
![](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/63877f00da68964161c5976a_64bPnCUimVhIkPpiYW7G0W9csZfvqhq5SkD6LpJ4oRFhoB8MHqAu7VO3KxrsAKREhCZSJuCY-q4VbHwCXoYRWn-d00-f7J94gn3HDEgcRSCJzUB-LSvQAWQs59KIzSEqyE5A1xEHZntrXhZhOs4ACXlva4YGsslsgehHzNCCQ_iLlTEPs7mrOtK4DbjUnw.webp)
Першим акаунтом Інстаграм, який ми почали змінювати, став канал відомого українського бренду EVA. Ми побачили безліч проблем із візуалом. Основна ЦА такого акаунта — дівчата. Вони підписуються на красиву картинку. Навіщо такій дівчині реклама, яку вона бачить щодня на вулиці? Вона хоче оточувати себе прекрасним і в соцмережах, і в житті, ось чому підписується на б'юті-блогерів, фешн-фотографів і дивиться, наприклад, «Топмодель по-українськи». Вона мріє втілити естетику в реальність, бути причетною до світу краси й наповнюватися натхненням.
Ось такий вигляд мала плитка акаунта EVA до перетворення. Що було погано:
- шаттерні картинки\фото;
- логотип у різних місцях на фото;
- різний стиль фото;
- пряма реклама товарів;
- багато тексту.
Після аудиту ми вирішили повністю оновити наповнення акаунта:
- прибрали текст із фото;
- почали робити унікальний фотоконтент;
- логотип прибрали за межі плитки;
- привели фото до єдиного стилю;
- додали колір місяця;
- створили Highlights.
![](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/63877f00254709167558c36f_1QLmbu2okGdGvTqjC_fPVOJo-5o4uJ8JMlDNpHZjKKs55mZnukS8cVL1e0TQ0JxgRUckDRpFhr6J368cksf0SYn2R559HQpAeD-38kPXniubZru4UvupABC0P13fU_Z3VdQknOiCXEqeN-r1v2ROpUClDGgMvdPqyXcc0po2YvypHvDFpeyLfMqK4Icvjw.webp)
Періодично стали робити тематичні плитки зі знімків, наприклад, до 14-го лютого. Знову ж таки реалізувати відчуття безперервної єдиної картини вдалося завдяки творчому тандему дизайнера та фотографа. Зазнали змін і сторіс. Вони стали більш інформативними та привабливими.
![](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/63877f007468bb3be6b6b73d_Fm3Kgcyah8csp0bx69DmECP6uFQjeMvKN_R8JMaacOnES5gv9z_j9wxD7k_ywJokYWwqE94CiLG0xELP-qFJ158BbTEiPFhCw26VQyMYgOijqtr7F7i1MnH__fOlGokehzrrp3JPUNTBDQ7qJKAZaAAxrvTfGO6mA3KR845AmqRNYlxfn6lzY9_BvmL21Q.webp)
Тепер перейдемо до цифр. Ребрендинг акаунта тривав шість місяців. За цей період ми вдвічі збільшили кількість постів і досягли зростання кількості лайків х5.
COMFY-божевілля або як залучити нову аудиторію?
Наступний кейс, про який я хочу розповісти, це інстаграм бренду COMFY. Тут перед нашою командою стояло завдання омолодити аудиторію бренду, змінивши позиціювання в Instagram. Нам потрібно було потрапити в тренди, використовувати фотоконтент 30% на 70% з дизайном і стати впізнаваними в стрічці користувача. Завдання були цілком дизайнерські.
Як це зробити?
- нескінченна безшовна стрічка;
- плюс, мальовані елементи;
- безсонні ночі дизайнера.
![](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/63877f01a7e1af71d20ff8f5_CHOSj_EtkDYJw-zvxa_KYArC0HPcivB_V4ewWCTH_dI7inFkWnNLmAzTUUXACnBObYHaVG52MJZWdyVz0w1oJZxJXtTzZ29NTgOmmStQwrC5xC25W902eHW01LPwcNgE7UgXF0KlN1spe5GqWi5F3yqJ6jKcl7lv-a5xzpSnET8D8cShmMtg_XuQ20edgQ.webp)
![](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/63877f00e422a9f32702d2bd_MMFv2xp3IVBXAqiLTH3v8d5Ur8vXooAadvu1Xp1oU7MCEuyzpBRwYkbXtL8l3Kw-ziLJI_gwb8Xl6ZAzHLylcHVcnJc5NjM4guHaj4NAyP10X-MDoZddJ3h-QO1OrqWBBdjxHs5uWLmhiklyAqKy66nQo8_8T3hycqQ0JL1rEy6a6iFq4hizaB9CTyWlkA.webp)
Що в підсумку:
- бренд став впізнаваним у стрічці підписників;
- ми в кілька разів підвищили конверсію під час просування завдяки точному візуальному образу;
- збільшили охоплення і кількість переходів на сайт;
- відчули задоволення від візуального образу, який відображає саме COMFY.
За три місяці роботи ми досягли зростання кількості лайків х2.
Останній скрол
Брендований контент — це комбінація репутаційних, розважальних матеріалів і реклами, але в ньому немає прямого рекламного меседжу у звичному сенсі. Такі матеріали допомагають добудовувати репутацію компанії та підвищують лояльність аудиторії. Чим емоційніший такий контент — тим ближче ви до свого споживача.
Переваги брендованого контенту
1. Користь, розвага — ключовий аспект усього контент-маркетингу і бренд-контенту зокрема. Команда бренду як і читач розуміють, що в пості чи сторіс закладена частина рекламної складової, але вона значно менша за частку користі. Саме користь для підписника і виступає основною цінністю.
2. Привернення уваги підписників. І тут великий акцент саме на візуальну складову. Важлива яскравість і унікальність таких матеріалів, завдяки чому читачі помічають ваші пости в стрічці. Важливо, щоб ваші креативи потрапляли прямо в серце ЦА.
3. Підвищення лояльності до бренду. Брендований контент допомагає розширити охоплення і привернути увагу нових сегментів аудиторії.
на розсилку