Google формує результати пошуку, глибоко аналізуючи ваш сайт і всі нещодавні зміни на ньому. У першій частині ми вже розповідали, як працюють алгоритми Google. Тепер — практична частина.
Що робити у 2025 році, щоб залишатися в топі? Зібрали Х корисних порад, які допоможуть покращити видимість вашого сайту та адаптуватися до нових вимог. Розбираємо ключові прогнози нижче.
Диверсифікуйте трафік
Алгоритми Google все більше звертають увагу на зовнішні чинники, які формують репутацію сайту: відгуки на різних майданчиках, інформація у соціальних мережах, переходи користувачів з закладок чи з розсилок.
Враховуючи те, що Google отримує величезний масив даних зі свого браузера, пошти Gmail та інших сервісів — це дозволяє пошуковій системі покращувати результат в органіці. Для нас — це додатковий сигнал, що розвиток «неорганічних каналів» трафіку впливає саме на органіку, і цей вплив зростає з кожним роком.
Працюйте на впізнаваність бренду
Останні 2-3 роки все частіше ми спостерігаємо підтвердження гіпотези, що перші позиції займає сайт, який є власником бренду, у різних нішах. Також після останніх апдейтів, які посилили роль EEAT-факторів, ми спостерігали ситуацію, коли покращення бренду дозволяло утримувати позиції, а погіршення бренду — знижувало позиції сайту.
Для покращення впізнаваності необхідно працювати над «поширенням» вашого бренду в інтернеті. Ось прості та важливі поради, які цьому сприятимуть :
- створіть соцмережі для вашого бренду та регулярно їх оновлюйте;
- створіть акаунт в Google My Bussines;
- розміщуючи статті про ваш сайт на зовнішніх ресурсах — з метою отримати посилання — публікуйте PR-статті на високотрафікових майданчиках;
- працюйте з відгуками для покращення репутації;
- створість тематичний блог;
- слідкуйте за інфоприводами у вашій ніші та за можливості беріть в них участь, щоб отримати згадки про ваш бренд.
Контекст навколо лінків
Google, за допомогою таких алгоритмів, як RankBrain, активно працює над тим, щоб зрозуміти контекст на сторінці та навколо посилання. Це дозволяє йому надавати більшу вагу посиланням, розміщеним в релевантних контекстах.
Анкори загального значення по типу «перейти», «тут», «натисни сюди» — не передають контексту сторінки, на яку перенаправляється користувач. Тому саме тематично релевантні лінки підніматимуть цінність сторінки.
Вивчайте пошуковий намір (Search Intent) споживача
З появою алгоритму BERT в 2017 році, посиленням ролі штучного інтелекту та розвитком LLM моделей — пошукова система Google отримала можливість застосовувати семантичне розуміння запиту. Це значить, що точне потрапляння в search intent буде критично важливим, незалежно від ключових слів.
Пошуковий намір споживача — це запит на отримання певної інформації, яка дозволяє користувачу повністю закрити поставлене питання. При оптимізації сторінки важливо ставити на перше місце проблему, яку зможе «закрити» ваша сторінка сайту, а не ключову фразу.
Видаляйте слабкі сторінки
Гіпотеза про те, що thin-сторінки (або «бідні на контент» сторінки) можуть суттєво знизити ваші позиції — вірна. І мова йде не лише про позиції за пошуковими запитами, що стосуються цих сторінок, а й загалом про весь сайт.
Порада: оцініть ваш сайт, кількість сторінок з мінімальним контентом на сайті та співвідношення з корисними сторінками. Далі поділіть thin-сторінки на ті, які хочете залишити, і ті, які можете видалити уже зараз. Сторінки, які плануєте залишити, необхідно переробити та наповнити достатньою кількістю корисного контенту.
Аналізуйте утримання користувача та глибину сесії
Дані, які Google збирає через браузер Chrome, і взаємодії користувачів з результатами пошукової видачі (SERP), дозволяють якісно оцінити, наскільки ваш контент релевантний до запиту користувача. А також відслідковувати зміни в потребах користувача за тим самим запитом протягом часу.
Це значить, що такі дані GA4, як показники відмов, час проведений на сторінці та переходи стали ще важливіші. І ви повинні аналізувати як змінюється взаємодія вашого сайту з користувачем постійно.
Розширюйте, а не тиражуйте контент
Постійне оновлення наявного контенту — важливо, а от розширення контенту за рахунок нетематичного матеріалу — неефективно.
Якщо ви пишете статті і ніколи до них не повертаєтеся, не оновлюєте контент, — він втрачає значимість з часом; застаріває і більше не відповідає інтенту користувача. З часом доля таких сторінок на сайті накопичується і стає критичною, внаслідок чого, нові сторінки не можуть перекрити кількість старих (вже не якісних) сторінок і трафік просідає.
У 2024 році ряд великих сайтів втратив значну частину трафіку тому, що Google переоцінив їх контент, який по-перше, практично дублював сам себе на багатьох сторінках, по-друге, не відносився до тематики сайту. Ці статті просто перестали приносити трафік і бути в топі.
Заголовки повинні відповідати змісту
Часи, коли можна було жонглювати кількістю ключових слів і потрапляти в топ-10, давно минули. Сьогодні з такими діями, скоріше за все, ви потрапите під фільтр.
Алгоритми розумнішають, і досить непогано розбираються в «контексті» вашого контенту. Якщо заголовок не відповідає змісту абзацу чи всієї сторінки — це може бути сигналом для Google про потенційну маніпуляцію або недотримання принципів якості контенту. Натомість правильно оформлені мета дані впливають на ранжування сторінки у видачі — одразу на декількох етапах, під час оцінки відповідності сторінки сайту на пошуковий запит користувача. Як це відбувається ми розповідали детально у статті про рейтинг пошукової системи Google.
Працюйте над навігацією та структурою сторінки
Google вдосконалює свої алгоритми, орієнтуючись на зручність користувачів. Отже все більше значення буде надаватися не лише контенту, але й тому, як цей контент організовано і як легко ним користуватися.
Тому сайти, які створюють модульні, зрозумілі та легко орієнтовані структури, матимуть перевагу. І це також підтверджують кейси наших клієнтів. Наприклад, для міжнародного бренді весільних суконь Ariamo, на одному з етапів роботи ми оновили структуру сайту.
Це B2B-бренд, ціллю якого було генерувати більше органічного трафіку та заявок. Разом з тим, на сайті було було лише дві категорії товарів, названих на честь колекцій бренду — Ariamo Boho та Ariamo Light. Ці назви були невідомі для нових потенційних клієнтів, тому вони рідко використовувалися в пошуку, знижуючи трафік сайту.
Ми розробили зрозумілу структуру, покращили візуальний контент і додали FAQ-блоки. Ці та інші дії дали результат в +404% органічного трафіку і збільшили кількість сторінок в індексі Google з 1683 до 2340.
Вплив мобільного пошуку
Смартфон використовується все частіше — ми бачимо, як мобільний трафік зростає практично у всіх нішах. Причин, через які користувач обирає вийти з вашого сайту — багато. Наприклад, погана оптимізація контенту, незручна навігація чи повільне завантаження через мобільний інтернет. Тому Google віддає перевагу сайтам, які зручні не лише на десктопі.
Тут також важливо згадати важливість правильного UX/UI. Контент на сайті повинен бути доступний для повноцінного сканування системою. Для цього перевіряйте, чи бачить гуглбот увесь критично-важливий контент за допомогою сервісу GSC.
Порада: розміщуйте важливу інформацію на «першому екрані», а також не додавайте контент через скрипти — вони можуть бути причиною, чому він не відображається.
Фокус — на низькоконкурентних ключових словах
Нові сайти мають низький рівень довіри у пошукової системи Google, тому досить часто вони практично не конкурентоспроможні по висококонкурентним запитам. Робота з низькоконкурентними ключовими запитами дозволить вам отримати початковий трафік, перші топові позиції та покращити рейтинг сайту, щоб перейти на високочастотні запити.
Для роботи з ключовими фразами ви можете використовувати як Google Keyword Planner — для збору фраз і визначення частоти, так і сторонні сервіси від Ahrefs, Serpstat, Semrush тощо.
Якісні посилання, а не масовість
Протягом усього 2024 року апдейти Google посилювали залежність від якості зворотних посилань та погіршували ранжування сайтів, які мали проблеми з профілем посилань. При цьому Google оцінює не лише самі посилання, а й їхній контекст, джерело, свіжість. І саме тематично близькі та «живі» посилання мають найбільшу вагу.
Тому, будуючи стратегію посилань, ми радимо враховувати:
- вплив на бренд сайту;
- взаємозв’язок між сайтами і тематиками, адже алгоритми Google його також відслідковують.
Алгоритми дозволяють Google автоматично ігнорувати спамні або неякісні посилання, що дозволяє уникнути зниження рейтингу сайту за «погані посилання» без використання Disavow. Тому його роль все більше обмежується.
Заповнюйте сторінку автора
EEAT-фактори збільшують свою роль у ранжуванні з кожним роком. Тому створити лише сторінку автора недостатньо. Експертність автора оцінюється завдяки стороннім джерелам, таким як соцмережі, публікації на інших ресурсах, рецензії на роботи, згадки іншими авторами тощо. Саме автори з «історією» у тематичних нішах отримуватимуть пріоритет.
Створюйте контент, цінний для користувача
Google наголошує на тому, що лише кількість ключових слів чи обсяг матеріалу не класифікують контент, як якісний. Раніше було достатньо додати певну кількість ключових фраз на розмір тексту, але зараз ця логіка не працює — ускладнення алгоритмів і вплив ШІ дозволяють пошуковій системі відслідковувати контекст тексту загалом, враховувати синоніми, фрази LSI тощо. Тепер важливий зміст тексту.
Алгоритми також прискіпливіше оцінюють і «свіжість» контенту, і «новизну» матеріалу, і відповідність потребам та інтенту користувача.
Також на цю тему:
на розсилку