НАПИСАТИ НАМ
01
.
06
.
2023

Serpstat, SimilarWeb чи Ahrefs: що обрати для оптимізації платної реклами

Марина Єрьоменко
Фахівець з контекстної реклами в Promodo
Марія Кашина
Контент-менеджерка в Promodo
ЗМІСТ

Serpstat, SimilarWeb чи Ahrefs — яка з цих платформ найкраще допоможе проаналізувати сайт та сайти конкурентів з точки зору SEO та РРС, а також знайти інсайти для оптимізації стратегії онлайн-просування?


Відповіді на ці та інші питання шукали разом з Мариною Єременко, TL PPC в Promodo.

Загальні характеристики інструментів

По-перше, за допомогою всіх трьох інструментів ви можете оцінити чи є/була платна реклама на сайті, який досліджуєте. А SimilarWeb та Ahrefs навіть покажуть кількість трафіку за певні періоди.


По-друге, всі три платформи дозволяють побачити приклади оголошень вашого сайту та сайту конкурентів, які показувалися (чи показуються), оцінити за якими ключовими словами були покази та приблизну вартість кліку.


Давайте тепер на прикладах розглянемо особливості кожної платформи.  

Serpstat

‍Для проведення аналізу платного трафіку у випадку з Serpstat необхідно:


  1. Обрати «Домени та піддомен».
  2. Ввести домен сайту.
  3. Обрати «Аналіз домену».
  4. Обрати Систему Google та країну для дослідження.


Базово оцінити наявність платної реклами можна вже на вкладці «Сумарний звіт». Для поглибленого аналізу платного каналу слід перейти у розділ «РРС-аналіз».

Аналіз PPC у Serpstat

Ahrefs

Платформа надає аналітичні дані для більш ніж 170 країн


На вкладці Overview → Paid search після введення домену сайту, ви зможете побачити «щільність» платних ключових слів на тепловому графіку за певний період — тобто оцінити активність сайту в рекламі.

Аналіз PPC в Ahrefs

Для більш точного аналізу кількості платного трафіку необхідно:


  • Перейти у розділ Paid search;
  • Обрати Paid Pages;
  • Залишити відмітку у чекбоксі на Avg. paid traffic;
  • Обрати глибину відображення (день/тиждень/місяць) та оцінити трафік за графіком.
Аналіз динаміки платного трафіку в Ahrefs

SimilarWeb

Що стосується SimilarWeb — після введення домену сайту, на вкладці Marketing Channels ви одразу зможете оцінити кількість трафіку у всіх каналах, включаючи Paid. Водночас інструмент дає змогу не лише побачити кількість трафіку, але й зрозуміти, яким чином він розподілявся в певні періоди.

Аналіз трафіку всіх каналів в SimilarWeb

Коли ми бачимо, що конкуренти активізують свої зусилля, то коригуємо стратегію просування, налаштування кампанії та бюджети. Аналогічний алгоритм дій, коли SimilarWeb показує нижчу частку платного трафіку порівняно з конкурентами. Ми намагаємось отримати цей трафік за той самий період й пропонуємо клієнту подальше корегування стратегії, щоб залучити більше трафіку, збільшити продажі та дохід.

Марина Єрьоменко

Фахівець з контекстної реклами в Promodo


Визначення конкурентів

Щоб зрозуміти, на якій позиції зараз знаходиться ваш сайт, потрібно правильно визначити, хто є головними конкурентами в ніші, і порівняти свій домен з їхніми. Після аналізу ви зможете відкоригувати підхід до digital-просування як в цілому, так і в платному пошуку окремо.

Марина Єрьоменко

Фахівець з контекстної реклами в Promodo

Serpstat дає можливість подивитися конкурентів за органічними та платними ключовими словами. Для цього треба ввести домен вашого сайту та переглянути відповідні звіти. Ці дані допоможуть зрозуміти, хто з гравців ринку є для вас найближчим конкурентом та провести поглиблений аналіз.

Виявлення конкурентів у Serpstat

Своєю чергою, SimilarWeb відображає конкурентів автоматично, щойно ви натискаєте Compare.

Виявлення конкурентів у SimilarWeb

Також в SimilarWeb є можливість оцінити конкурентів окремо за органічним і платним пошуком, як і у Serpstat. Перевага SimilarWeb — діаграми з розподілом гравців у розрізі загального трафіку та перетині у платній видачі.

Аналіз конкурентів у SimilarWeb

Додатково SimilarWeb пропонує звіт Audience Overlap, який стосується аналізу домену загалом, а не тільки платного трафіку. Серед інших переваг звіту Audience Overlap:


  • включає інформацію про кількість унікальної аудиторії відвідувачів для аналізованих доменів;
  • показує перетин аудиторій між вашим сайтом та конкурентами;
  • дає можливість зрозуміти потенціал розвитку сайту (ви побачите кількість ще неохопленої вашим ресурсом аудиторії).


Отже, звіт допомагає зробити висновки про лідерів в ніші та виявити загрози й можливості з боку конкурентів.

Аналіз перетину аудиторії та потенціалу охоплення у SimilarWeb

Ahrefs відображає конкурентів, базуючись на перетині ключових слів, що використовуються в платному (або органічному) пошуці вашим сайтом та сайтами конкурентів у відповідних звітах (organic чи paid). Побачити перелік конкурентів можна у розділі Overview.

Виявлення конкурентів за ключовими словами в платному пошуці Ahrefs

Аналіз платних ключових слів та CPC


Ще одне важливе питання — чи можна аналізувати платні ключові слова та CPC? 


З досвіду Марини Єременко, аналіз ключових слів може бути корисним як на старті рекламних кампаній, так і під час вже активної реклами у платному пошуці. 

На початку робіт аналіз допоможе порахувати приблизний бюджет, необхідний для покриття попиту. Також дані можна використати при формуванні базового семантичного ядра для кампаній та встановлення пріоритету пропрацювання різних категорій, залежно від частотності. Переглядаючи ключі в активній рекламі конкурентів, можна зрозуміти їх пріоритети та виявити, чого не вистачає у ваших кампаніях. З огляду на ці дані ви зможете переглянути свою стратегію просування, асортимент тощо.

Марина Єрьоменко

Фахівець з контекстної реклами в Promodo


У РРС-звіті Serpstat показує ключові слова з рекламного кабінету домену, який досліджується, а також пошукові запити, за якими відображається реклама.


Точність СРС у системах

Часто значення CPС за ключовим словом в Serpstat (0,1 у.о) може не збігатися з фактичним значенням CPC в рекламному акаунті (0,18 у.о). 

Аналогічно, звіти за ключовими словами SimilarWeb покажуть пошукові запити та ключові слова з рекламного акаунту. Хоча значення CPC не збігається, воно набагато точніше, порівняно із Serpstat. У той час як аналогічне значення ціни за клік може вказувати 0,15 у.о, його фактичне значення може дорівнювати 0,13 у.о.*


*Мається на увазі «розкид» даних. Сервіси не показують на 100% точно. У сервісі відображається ціна за клік 0,15 у.о, хоча насправді вона дорівнює 0.13у.о.


За допомогою Ahrefs ви можете проаналізувати ключові слова, хоча він охоплює меншу кількість даних, ніж SimilarWeb. Попри те, що СРС все ще не збігається, саме Ahrefs дає найточніший результат — 0,11 у.о з платформи майже рівна фактичному значенню 0,12 у.о в рекламному кабінеті.

Щоразу, коли клієнт стикається з великою кількістю пошукових запитів, які не мають відношення до його сайту або бізнес-цілей, він марно витрачає свій рекламний бюджет. Аби запобігти цьому, ми регулярно відстежуємо та «чистимо» нерелевантні пошукові запити, завдяки чому отримуємо вищу клікабельність, оптимізований бюджет, нижчі CPC та CPA.

Марина Єрьоменко

Фахівець з контекстної реклами в Promodo

Перегляд текстів оголошень

Загальні можливості Ahrefs, Serpstat та SimilarWeb

Всі три платформи дозволяють переглядати та аналізувати вашу рекламу та рекламу конкурентів.


Аналіз рекламних оголошень дає можливість отримати інсайти щодо УТП, акцій конкурентів тощо. Крім того, ви можете порівняти відображення оголошень в пошуку та допрацювати свої, зробивши їх привабливішими для потенційних клієнтів, — Марина Єременко, TL PPC, Promodo. 

Serpstat

У звіті Ads examples потрібно вставити ключове слово, аби побачити всі пов'язані з ними оголошення. Або можна аналізувати URL певного сайту і переглядати оголошення тільки для нього.

SimilarWeb

Аналізує оголошення за URL сайту, можна одразу переглядати оголошення для 5 різних доменів. Для цього треба скористатися звітом Search Ads у розділі Paid Search.

Ahrefs

Також проводить аналіз за URL. На відміну від SimilarWeb вимагатиме щоразу вставляти новий сайт, провести одночасний аналіз декількох доменів — неможливо.


У Serpstat оголошення відображаються за невизначений період. Може бути показана вже неактивна на цей час реклама. Водночас система не відображає розширення, а показує тільки заголовки та описи, тож всієї картини ви не побачите.


SimilarWeb відображає лише актуальні оголошення за звітний період. Є можливість обрати кастомні дати для аналізу. Платформа показує оголошення з розширеннями. 

 

Аналіз налаштованих періодів за допомогою SimilarWeb дозволяє зрозуміти, що відбувається тут і зараз. Найчастіше нема потреби аналізувати оголошення конкурентів, які відображалися кілька місяців тому, але зараз неактивні, — Марина Єременко, TL PPC, Promodo.


Ahrefs надає інформацію щодо оголошень за два місяці від обраної для аналізу дати. Тож можна сказати, що дані актуальні. Система покаже оголошення з урахуванням розширень, а також графіки, за якими видно, в який саме період оголошення було активним і скільки трафіку отримувало. 

Перегляд текстів оголошень в Ahrefs

Аналіз текстів оголошень 

У платній рекламі якість оголошень впливає на клікабельність та вартість кліка. Якщо оголошення не містить слів, які відповідають пошуковому запиту або посадкова сторінка не відповідає запиту — клікабельність буде нижчою, ціна за клік — вищою. Це означає, що ми переплачуємо за трафік, і ціна за конверсію у нас буде вищою. Оцінка відповідності пошукових запитів до тексту та посадковій сторінці дає розуміння — чи є що оптимізувати в цьому напрямку та чи можливо знизити ціну за клік, та ціну за конверсію.

Марина Єрьоменко

Фахівець з контекстної реклами в Promodo


Serpstat, SimilarWeb та Ahrefs допоможуть оцінити релевантність ключових слів оголошенню та цільовій сторінці одночасно, але в Serpstat робити це досить незручно. 


SimilarWeb та Ahrefs набагато зручніші, бо надають інформацію за аналізованими параметрами одразу на одній сторінці, а не потребують додаткового переходу на іншу, як у випадку з Serpstat.

Одночасна оцінка релевантності ключових слів оголошенню та цільовій сторінці за допомогою SimilarWeb

Увімкнення фільтрів для аналізу оголошень


Для зручності аналізу оголошень у всіх трьох системах є можливість фільтрації за ключовими словами, які мають бути присутніми (чи відсутніми) у заголовках оголошень. Також можна фільтрувати оголошення за кінцевим URL. Це корисно, коли треба проаналізувати певну категорію сайту, а не всі оголошення поспіль. 

Ahrefs, на відміну від інших систем, також надає можливість фільтрації за входженням ключових слів у строки опису оголошення. 

Фільтрація за ключовим словом в описі оголошення в Ahrefs

Аналіз медійного трафіку 

Під час роботи з клієнтами ми приділяємо увагу комплексності просування, аналізуємо всі канали залучення трафіку. Зокрема активність конкурентів в Display Ads, бо канал закриває верхні рівні воронки залучення потенційної аудиторії та загалом впливає на впізнаваність бренду, — Марина Єременко, TL PPC, Promodo  

Тут беззаперечним лідером є SimilarWeb. Тільки в цій системі ви зможете побачити кількість аудиторії в розрізі цього каналу та оцінити його в динаміці за потрібні періоди. Також SimilaWeb дозволяє:

  • порівняти дані вашого сайту з конкурентами;
  • спланувати, в які періоди треба оптимізувати кампанії;
  • визначити, які в середньому бюджети можуть знадобитися для того, щоб обігнати інших гравців ринку.  
Аналіз медійної реклами у SimilarWeb

Основні відмінності Serpstat, SimilarWeb та Ahrefs

Період показу оголошень

За допомогою SimilarWeb або Ahrefs ви можете визначити періоди показу оголошень та чи було їх запущено в поточному місяці. Те ж саме можна зробити, якщо ви хочете визначити кількість платного трафіку за місяць. У Serpstat цієї функції немає.

SimilarWeb є гнучкішим з точки зору вибору періоду аналізу у звітах. У безплатній версії можна переглянути статистику за три місяці. У платних версіях статистка доступна за останні 2 роки. Водночас ви можете обрати будь-який проміжок дат. У Ahrefs дані можна переглядати за весь час, але певний кастомний проміжок дат обрати не можна.

Огляд платного пошуку в SimilarWeb
Огляд платного пошуку в Ahrefs

Аналіз сайтів конкурентів

Всі три сервіси надають змогу визначити та проаналізувати сайти конкурентів. SimilarWeb та Serpstat мають перевагу — порівняння можна проводити одразу для декількох сайтів, окрім свого. У Ahrefs ви зможете переглядати лише 1 сайт, без можливості паралельного порівняння.  

Аналіз декількох доменів у Serpstat
Аналіз декількох доменів у SimilarWeb

В той час, коли SimilarWeb та Serpstat надають змогу порівняти перетин з конкурентами саме в каналі Paid, Ahrefs покаже статистику тільки за органічною видачею. 

Відбір конкурентів для аналізу на базі органічних ключових слів у Ahrefs

Аналіз ключових слів

Serpstat та SimilarWeb при аналізі ключових слів нададуть вам списком ті ключі, які використовують конкуренти. Таким чином ви зможете швидко та зручно розширити своє семантичне ядро, аби брати участь у більшій кількості аукціонів та викупати більше трафіку. 

Ahrefs запропонує усі ключові запити, які використовують конкуренти, без аналізу перетину. При цьому SimilarWeb одразу може відфільтрувати brand-запити та надавати саме non-brand, аби не робити це вручну. А ось в Ahrefs доведеться вручну задавати фільтри для відсіювання brand-запитів конкурентів.  

Аналіз ключових запитів у SimilarWeb

Додатковий плюс SimilarWeb — автоматичне надання інсайтів щодо ключових слів, які одразу вкажуть напрямок для поглибленого аналізу. 

Аналіз ключових запитів у SimilarWeb — додаткові інсайти

Аналіз текстів оголошень сайту: вашого та конкурентів

  • У SimilarWeb це робити найзручніше. Після вводу доменів ви просто перемикається між ними всередині звіту. 
  • У Serpstat ви зможете переглянути або всі оголошення за певним ключовим словом, або оголошення по одному URL за раз. 
  • У Ahrefs аналіз оголошень доступний тільки по одному URL за раз. 

Отже, ми бачимо, що SimilarWeb має перевагу і тут. 

На відміну від двох інших сервісів він дозволяє проаналізувати не тільки платні пошукові оголошення, а й shopping-видачу.  

Ознайомитись із даними можна у звіті Product Ads. Аудит акаунту клієнта покаже відсутність товарних оголошень, як тенденцію до зростання. Ця ж особливість може бути порівняльною перевагою, коли клієнт має товарні оголошення, тоді як його конкуренти — ні, — Марина Єременко.

Марина Єрьоменко

Фахівець з контекстної реклами в Promodo

Ahrefs та Serpstat зручніші для аналізу органічного трафіку, а SimilarWeb надає більше інформації по всіх каналах, включаючи платний пошук.  

Висновки

Загалом, кожна з систем має свої переваги та недоліки. При комплексному аналізі можна використовувати всі три аби зібрати повну картину щодо аналізу ніші та конкурентів. 

Наприклад, тільки у Serpstat ви знайдете звіт за трендовими запитами, які будуються на рівні певного міста в обраній країні. Таким чином ви швидко зможете зреагувати на висхідний попит певного товару/категорії/теми та внести коригування у просуванні онлайн — як в органічному, так і платному. 

А щодо Similarweb? Тільки на цій платформі можна оцінити display- та social-трафік, а також проаналізувати: 

  • соціальну демографію;
  • інтереси аудиторії;
  • лояльність аудиторії щодо вашого сайту та сайту конкурентів.

І, нарешті, тільки в Ahrefs є можливість проаналізувати за графіком в який саме період показувалося певне оголошення, скільки трафіку воно приводило та за якими ключами, а також оцінити зміни текстів оголошень в динаміці за певним ключем. 

Аналіз змін у текстах оголошень в динаміці за ключовим запитом в Ahrefs

Усі три платформи можуть бути досить ефективними для вашого бізнесу, але ми все ж таки радимо SimilarWeb. 

SimilarWeb допоможе вам критично оцінити: 


  • трафік за всіма каналами, включаючи paid, display, social, email;
  • тексти оголошень;
  • показ продуктів в shopping-видачі;
  • використані та ключові слова, якими можна доповнити семантичне ядро та CPC; 
  • перетин ключових слів та потенціал охоплення аудиторії;
  • загалом переглянути нішу, включаючи аналіз соціальної демографії та інтересів аудиторії.
В закладки

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

Обговоримо ваш проєкт?
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО
КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз