НАПИСАТИ НАМ
27
.
09
.
2024

Стратегічна сесія: тренд чи дієвий інструмент

Strategy
ЗМІСТ

Стратегічна сесія — це ефективний інструмент для компаній, що допомагає об'єднати керівників та ключових стейкхолдерів для обговорення стратегічних цілей, визначення напрямків розвитку та покращення організаційної ефективності.

Великі компанії використовують стратегічні сесії на регулярній основі для різних задач: від розробки візії бренду до тактичних задач на квартал. Проте МСБ часто нехтують даним інструментом, оскільки не розуміють цінності або просто не мають навичок проводити стратегічну сесію самостійно. 

В контексті війни в Україні багато брендів перейшли на короткострокові рішення. Бачимо, що запитів на проведення стратсесії стає все більше як від лідерів ринку, так і від стартапів. То в чому ж переваги цього інструменту над традиційним шляхом розробки стратегії? 

Традиційний підхід до розробки стратегії 

Зазвичай для того, щоб отримати маркетингову чи бренд-стратегію, необхідно пройти ключові етапи дослідження: 

  • Кабінетне дослідження — дослідження відкритих даних ринку, аналіз трафіку, попиту, асортименту, цінової політики, комунікації конкурентів тощо.
  • Якісне дослідження — глибинні дослідження аудиторії для пошуку інсайтів та патернів поведінки.
  • Кількісне дослідження — дослідження знання брендів, ключових сегментів аудиторії, розрахунок їхньої ємності: у грошах та людях, критерії вибору, шлях споживача тощо.

На основі цих даних розробляється стратегія, яка веде бренд до досягнення бізнес-задач. Проте такий ґрунтовний підхід вимагає часу й може тривати від 3 до 6 місяців залежно від цілей та масштабів роботи. 

Переваги стратегічної сесії як інструмента

  1. Залучення ключових стейкхолдерів

Однією з головних переваг стратегічної сесії є активне залучення всіх ключових стейкхолдерів у процес розробки стратегії чи тактичних рішень. Це дозволяє синхронізувати бачення, узгодити суперечності між відділами та побудувати чіткий план дій: структурувати перелік необхідних задач до виконання, призначити відповідальних, KPI’s та дедлайни виконання. 

  1. Швидкість та гнучкість

Стратегічна сесія забезпечує значно швидшу реакцію на зміни в ринковому середовищі. Під час сесії команда може миттєво адаптуватися до нових даних і коригувати напрямок розвитку стратегії в реальному часі. 

Зазвичай стратегічна сесія займає кілька днів напруженої роботи всієї команди та модератора, проте буквально це в рази швидше, ніж традиційний підхід, а результат ви отримуєте високої якості. Наприклад, ми в Promodo практикуємо проведення стратегічної сесії для клієнтів, які мають дослідження ринку, конкурентів, аудиторії та чітко розуміють в якій ситуації знаходиться бренд. І це можуть бути як компанії з 20-річним досвідом, так і стартапи. 

В такому разі, коли даних достатньо, можна не йти в додаткові дослідження, а разом з клієнтом на сесії визначити ключову ідею бренду, яка ляже в основу бренд-стратегії й перейти на наступні етапи розробки креативу в рази швидше.  Проте такий підхід вимагає ґрунтовної підготовки зі сторони клієнта, адже дані, на яких буде побудована стратегія, мають бути актуальними та достовірними. 

  1. Комплексний підхід 

Під час стратегічної сесії команда має можливість всебічно оцінити всі аспекти бізнесу та ринку, що дозволяє уникнути втрати важливих деталей, адже на зустрічі присутні представники різних відділів, які мають різний досвід, знання й інсайти ринку чи авдиторії. Тому питання, які підіймаються на сесії отримують нестандартні та ефективні рішення.

  1. Вихід «із зони комфорту» = інноваційні ідеї

Традиційно кожен керівник відділу часто фокусується лише на своїх задачах. На стратегічній сесії топменеджмент має можливість: 

  • Зануритися в діяльність та специфіку інших відділів
  • Проговорити напружені моменти між відділами
  • Узгодити процеси взаємодії або покращити їх
  • Узгодити бачення розвитку бренду 
  • Поглянути на ринок чи авдиторію інакше 

Стратегічна сесія створює ідеальні умови для зміни контексту, підходів до вирішення завдань та відкриває шлях до колективної творчості та генерування нових ідей. Брейнстормінг, аналіз сценаріїв та групові обговорення, сприяють розвитку нестандартних рішень. Адже коли ми витягаємо себе з «рутинних» задач в командну роботу, то створюємо атмосферу для точок зростання. 

  1. Швидкість прийняття рішень

У стратегічній сесії рішення приймаються оперативно, що дозволяє швидко переходити від розробки до реалізації. Це особливо важливо в умовах стрімких змін ринку, де затримка може коштувати компанії конкурентних переваг.

Стратегічна сесія особливо набула актуальності в часи війни. Наразі власники бізнесів надають перевагу тактичним рішенням, адже контекст швидко змінюється і довгі етапи розробки стратегії є досить ризиковими. Тому бізнеси раз на пів року чи квартал проводять стратсесію, де визначають ключові вектори роботи, формують план робіт й повторюють цей процес регулярно. 

Такий тактичний підхід щодо стратегування є досить результативним при наявності сталої маркетингової та бізнес-стратегії. Адже саме ці ключові стовпи не дозволяють бізнесу скотитися в хаос непослідовних рішень. Проте варто не забувати, що стратегічна сесія — це не лише про тактичні короткострокові рішення. Цей інструмент гарно підходить і для розробки повноцінної довгострокової стратегії. 

Для яких завдань підходить інструмент стратегічна сесія

  • Формування єдиного бачення розвитку компанії.
  • Розробка візії, місії, цінностей компанії.
  • Розробка короткострокових та довгострокових цілей.
  • ​Розробка бренд-стратегії (позиціювання) компанії.
  • Пошук інноваційних ідей під конкретні задачі.

Кому підходить стратегічна сесія? 

Стратегічна сесія підходить як великим компаніям, які хочуть оптимізувати час для розробки бренд-стратегії або сформувати бізнес-стратегію, так і маленьким бізнесам, які ще не мають часу та коштів для великих досліджень, але вже хочуть підходити до роботи з маркетингом продумано

Як правильно провести стратегічну сесію? 

Є три класичних шляхи проведення стратесії: 

  1. Самостійно, визначивши в команді модератора, який організує роботу та підбере фреймворк для роботи. Тут варіантів безліч від SWOT, PEST, Canvas, VRIN, Porter’s Five Forces до дизайн-мислення та jobs to be done. Логічні факт-карти, креативний «рисовий штурм» - обмежень не існує, основний критерій, щоб фреймворк підходить під вирішення поставлених завдань.
  2. Залучення стороннього модератора чи фасилітатора, який допоможе провести стратсесію.

Важливо відзначити ключову роль фасилітатора чи модератора. Це може бути внутрішній або зовнішній експерт, який забезпечує ефективну роботу групи, спрямовуючи обговорення та допомагаючи уникнути конфліктів. 

Фасилітатор відповідає за структурування процесу, дотримання графіка та забезпечення, щоб кожен учасник міг висловити свою думку. Підбір фасилітатора не можна робити поверхнево і якщо ви обираєте таку людину зі своєї команди, то варто врахувати, що фасилітатор не бере участі в обговоренні та штормінгу - він лише направляє всю команду в правильне русло. 

  1. Звернутися до агенції, яка має таку послугу й побудує процес роботи за певним фреймворком. Робота з агенцією має ряд унікальних переваг: 

  • Досвід в проведенні стратсесій під різні задачі, тому легко адаптується під запит клієнта й обирає оптимальний фреймворк для вирішення поставлених задач
  • Досвід з різними нішами дозволяє агенції краще розуміти ринок та авдиторію, що в сукупності з датою клієнта породжує креативні та ефективні рішення
  • Обʼєктивність та свіжий погляд. Агенція завжди дивиться на ваш бізнес «незамиленим оком» і така обʼєктивна оцінка ситуації дозволяє побачити проблеми та можливості, які можуть бути непомітними для внутрішньої команди
  • Заощадження часу. Залучення агенції дозволяє зекономити час внутрішньої команди, оскільки агенція бере на себе організацію і проведення сесії, збір та аналіз інформації. Це дозволяє зосередитися на ключових аспектах бізнесу, не відволікаючись на технічні деталі.

ПОТРІБНА ДОПОМОГА У РОЗРОБЦІ ВІЗІЇ та МІСІЇ КОМПАНІЇ?

Як побудовано процес в Promodo по стратегічній сесії

Етап 1 

  • Брифінг з замовником, визначення цілей стратегічної сесії.
  • Інтервʼю з ключовими стейкхолдерами, які будуть брати участь в сесії.
  • Ознайомлення з усіма наявними дослідженнями та інформацією по бренду.

Етап 2

  • Підготовка до стратегічної сесії: проведення власних досліджень, підбір фреймворку для стратегування, розробка адженди та представлення її команді.

Етап 3

  • Проведення стратегічної сесії від 1 до 3 днів.

Етап 4

  • Підготовка звіту та матеріалів за результатами сесії.
  • Фіналізація продукту, який розроблявся на сесії, наприклад, позиціювання бренду.
  • Проведення презентації продукту клієнту, обговорення висновків та наступних кроків з чіткими дедлайнами та відповідальними за ці задачі. 

Висновки

Стратегічна сесія — це дієвий інструмент для бізнесу, який вимагає 100% залученості команди в розробці нестандартних ефективних рішень. Але лише так ви можете сформувати чітке майбутнє для вашого бізнесу, яке впливатиме на її успішний розвиток у наступні роки.

Також на цю тему:

Підпишіться
на розсилку
Дякуємо за підписку!
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
В закладки

Потрібна допомога в організації та проведенні стратегічної сесії? Звертайтеся в Promodo і ми допоможемо вирішити всі ваші бізнес-задачі. 

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

Обговоримо ваш проєкт?
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваша заявка відправлена
Наші рекрутери звʼяжуться з вами найближчим часом!
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз