Formula 1 — це не лише видовищні перегони, адреналін, фанати та боротьба пілотів та команд чемпіонство. Це ще й гігантська маркетингова машина, в якій кожен сантиметр — це гроші.
У F1 не існує випадкових елементів — все має свою ціну: від місця на боліді до логотипу на шоломі пілота. Навіть коли гонщик одягає годинник одразу після фінішу — це продуманий рекламний хід, а не бажання пілота після виснажливих двох годин за кермом.
За даними Nielsen Sports, у 2024 році глобальна фан-база Formula 1 досягла 826,5 мільйона осіб — на 90 мільйонів більше, ніж у 2023.
- США: кількість вболівальників зросла на 10,5% — це один із найбільш зростаючих ринків. За останні 7 років аудиторія виросла у 2 рази.
- У 2023 році гонки дивилися 1,55 мільярда глядачів по всьому світу.
Офіційні соцмережі F1 мають 70+ мільйонів підписників, що робить її найбільш популярною спортивною подією за охопленням у диджитал. І це без врахування сторінок окремих команд.
На чому заробляє Formula 1
- Продаж прав на трансляцію — від $1 млрд на рік.
- Контракти з країнами, що хочуть провести у себе гран-прі. Кожна країна щороку платить за право провести перегони:
- Монако — від $20 млн
- Угорщина, Азербайджан — $30–$40 млн
- Катар, ОАЕ, Саудівська Аравія — вартість доходить до $70 млн.
- Лас-Вегас 2023 — інвестовано понад $500 млн, зокрема у нову інфраструктуру.
- Банери над трасою та по боках — класичні місця розміщень, тут домінують бренди типу Rolex, Emirates, Heineken, Aramco.
- LED-борди вздовж траси — унікальний формат, що дозволяє транслювати різні бренди залежно від країни-глядача. Цим займається компанія Virtual Advertising від Amazon Web Services.
- Інтеграція у трансляцію — логотипи можуть з'являтися як віртуальні банери поверх ефіру, знову ж таки з урахуванням країни перегляду.
- Партнерства. Як приклад — Lego, що продає конструктори болідів.

Важливо, що титульні партнери є як у Formula 1 як у організатора, так і у кожної компанії свої окремі партнери. Список основних партнерів F1 можна побачити тут, а список партнерів команд — тут. Так, LVMH підписав 10-річний контракт на $1 млрд з Formula 1, Aramco платить від $45 млн на рік, а контракт Petronas з командою Mercedes оцінюють у $70 млн на рік.
Для того, аби масштабувати заробітки, F1 також продає регіональні партнерства: наприклад, гран-прі у Японії має партнера Lenovo, а у Британії на Сільверстоун — Qatar Airlines. Такий підхід дозволяє отримувати додатково рекламні доходи на кожному окремому Gran Prix.
Кіно та серіали — як драйвер маркетингу
Після виходу серіалу Netflix «Drive to Survive» у 2019 F1 отримала нове покоління фанатів. Тільки з 2019 до 2023 року кількість фанатів зросла на +35%, особливо в США, де цей спорт не був особливо популярним.
Серіал не просто показав спорт зсередини — він збільшив популярність пілотів, їхніх партнерок, Instagram-акаунти яких стали додатковою платформою для фанатів автоспорту та дозволяють інфлюенсеркам укладати рекламні контракти з люксовими брендами — на перетині світу автоспорту та глянцю.
У червні 2025 року Apple TV представила художній фільм «F1» із Бредом Піттом у головній ролі. Фільм продюсував семиразовий чемпіон світу Льюїс Хемілтон у співпраці з командою Mercedes-AMG Petronas, яка надала технічну підтримку, а зйомки велися під час реальних гран-прі, з використанням справжніх болідів.
У перші вихідні фільм вже зібрав касу у понад $150 млн. Очікується, що він також дасть поштовх зростанню фанатської бази.
Цікавий факт: у фільм у перегонах брала участь вигадана команда Expensify APX GP F1 Team. Незважаючи на те, що вона не існує в реальності, її спонсори — цілком реальні.
Компанія Expensify заплатила за продакт-плейсмен $40 млн, загалом бренди заплатили понад $140 млн за те, що їх бренди розміщувались на боліді та костюмах пілотів. Все як у реальності.
Бренди, що дотичні до культури F1
Formula 1 — це вже lifestyle.
Lego, Burago, Hot Wheels, Funko Pop! випускають колекції болідів, пілотів і треків. Цільова аудиторія — не лише діти, а й дорослі фанати автоспорту.
Ціни на моделі можуть сягати сотень доларів — наприклад, масштабна копія боліда Ferrari коштує від $350 до $1 000. Звичайно на оригінальних моделях розміщують і логотипи спонсорів команд.
На чому заробляють команди
За даними SponsorUnited, лише за 2024 рік команди отримали понад $2 млрд спонсорських надходжень.
Боліди та комбінезони — найдорожчі позиції. Основні спонсори команд (Petronas, Oracle, Ineos) платять десятки мільйонів доларів на сезон. Розбирають буквально кожний елемент, куди можна поставити логотип. Успішні компанії продають найкращі місця за десятки мільйонів, менш успішні — за мільйони.

У 2024 році титульний спонсор Red Bull Racing — Oracle продовжив контракт з командою на ~ $90 млн на рік. Загальні доходи Red Bull від спонсорських угод оцінюються у $150–250 млн, а 2025 рік очікується до $246 млн.
Команда Mercedes‑AMG Petronas отримує приблизно $70 млн від головного партнера Petronas у 2024 році. Загалом доходи Mercedes від спонсорства та ліцензування перевищують 60% від загального доходу ~$780 млн.

Крім спонсорства, важливу частину прибутку становлять продажі офіційного мерчу команд і пілотів. Кожна команда має свою лінійку — від кепок, худі, футболок до спеціальних колекцій, присвячених конкретним гран-прі або ювілейним подіям.
Пілоти, особливо топові як Макс Ферстаппен, Льюїс Хемілтон чи Шарль Леклер, мають власні бренди або лінійки всередині командного мерчу.
Висновок
Варто зазначити, що це лише вершина айсбергу. Формула 1 — це майданчик, куди аудиторія залюбки приносить гроші і не очікує натомість нічого, крім емоцій.
Formula 1 — це глобальний медіапродукт, у якому змагаються не лише пілоти, а й бренди, країни, транслятори та стримінгові платформи. Кожен рекламний піксель тут продається — і приносить прибутки мільйонного масштабу.
Також на цю тему:
на розсилку