НАПИСАТИ НАМ
19
.
01
.
2024

Тренди SEO у 2024 році: 7 важливих тенденцій, про які всі говорять, але не знають, що з цим робити

Наталія Раскопа
PR & Marketing Manager в Promodo
ЗМІСТ

З появою штучного інтелекту та пошукових чат-ботів, а також зі зростанням популярності відеоконтенту робота з SEO виглядає вже не так, як кілька років раніше.

Команда Promodo зібрала 7 найважливіших SEO-трендів, на які бізнесу потрібно звернути увагу. Їх імплементація дозволить частіше потрапляти у видачу та отримувати більше уваги користувачів.

Що зміниться у SEO у 2024?

Цього року алгоритми пошукової оптимізації рухаються до ще більшої технологічності та орієнтації на користувача. Чому? Бо розвиток штучного інтелекту та машинного навчання відтепер дозволяє пошуковим системам краще розуміти наміри користувачів й видавати більш релевантні результати. А сам Google надає пріоритет E-E-A-T-факторам, виступаючи за етичне та якісне виробництво контенту.

До таких висновків підводять й дані дослідження, яке команда Search Engine Journal провела наприкінці 2023:

  • Якість контенту. Респонденти опитування вказали, що створення контенту — це найбільший виклик та задача, на якій вони зосередяться у 2024. Google оновив свої рекомендації для оцінки якості контенту, додавши до E-E-A-T-факторів ще й досвід. Тож, хоча генеративний штучний інтелект й може оптимізувати процес виробництва контенту, створення конкурентоздатних матеріалів ускладнюється.
  • Генеративний штучний інтелект та програмне забезпечення із використанням ШІ. Оскільки багато платформ все глибше інтегрують його, масштабні зміни продовжуватимуться. Проте більшість респондентів позитивно ставляться до його потенціалу у розрізі своїх робочих процесів та результатів бізнесу.

Отже, до справи — рух у якому напрямі допоможе зайняти вищі позиції в видачі, генерувати більше трафіку та налагодити зв'язок з більшою кількістю потенційних клієнтів у 2024?

Тренд №1. Google’s Search Generative Engine (SGE) продовжує розвиватися

Search Generative Experience (SGE) — це згенерована штучним інтелектом відповідь на запит користувача, яка з'являється у верхній частині сторінки результатів пошуку. SGE покращує взаємодію з користувачами, надаючи чіткі та стислі відповіді на пошукові запити. Також система підтягує релевантну візуальну інформацію та діалогову модель взаємодії.

Наразі побачити SGE може лише обмежена кількість користувачів англомовного сегмента, проте Google обіцяє провести повноцінний реліз на початку 2024. Чи буде SGE повністю розгорнутий також у UA-сегменті — поки невідомо.

Це нововведення, безсумнівно, змінить звичні патерни взаємодії користувачів із пошуковиком. Отже — треба буде змінювати й підхід до оптимізації сайтів.

Відповідь генеративного ШІ Google на запит «чому попкорн асоціюється з кіно».

Щоб було зрозуміліше — це не чат-бот, як ChatGPT. Коли користувач щось шукає у Google, з'являється результат, створений за допомогою штучного інтелекту. Зазвичай результат видачі містить релевантні посилання на деякі основні джерела та додаткові підказки для подальшого вивчення теми. Тобто, за допомогою ШІ Google перетворюється на інтерактивного помічника.

Тестування такого підходу означає перехід до більш зручного для користувача пошуку, де алгоритм розуміє та передбачає його потреби й наміри. Це вже не просто модна ідея. Бізнеси інвестують значні кошти в цю технологію — ринок штучного інтелекту, який забезпечує роботу сервісів типу SGE, оцінюється майже в 100 мільярдів доларів. Очікується, що до 2030 року він злетить до майже двох трильйонів доларів.

Як підготуватися?

Згенерований фрагмент видачі, створений штучним інтелектом для SGE, містить посилання на релевантний контент і ресурси, з яких він, ймовірно, згенерував відповідь. Проте поки що незрозуміло, які саме фактори впливають на те, що ШІ обрав саме ці ресурси.

Посилання на ресурси, які потрапляють у згенеровану ШІ відповідь

Однак, схожі характеристики ці сайти все ж мають:

  • Схоже, що під час формування своєї відповіді SGE синтезує інформацію з різних джерел. Отже, надання експертного аналізу або думки по темі має підвищити шанси на потрапляння до відповіді ШІ.
  • Створений фрагмент посилається на повні розділи та блоки тексту. Отже, структурований матеріал з розділами, списками та маркерами є більш зрозумілим для SGE.
  • Сайти, на які є посилання у фрагменті, більш нішеві, тематичні. Це може свідчити про подальшу важливість тематичного авторитету як частини оптимізації SGE. 
  • SEO-фахівці з США вказують, що SGE частіше цитує першоджерела зі свіжою інформацією по темі. Це може означати, що надалі важливіше буде публікувати нову інформацію, ніж компілювати наявну.

На майбутнє, безперечно, варто подумати про те, як враховувати ці фактори у власній контент-стратегії. Проте це не означає, що через SGE варто відмовлятися від традиційних SEO-підходів. Хоча результати, згенеровані штучним інтелектом, можуть змінити поведінку користувачів, видача Google все ще міститиме й традиційні результати пошуку.

SEO-фахівці не дуже переймаються через SGE, бо, по-перше, він, найімовірніше, буде виводитися лише по інформаційним запитам. І, по-друге, — це щось схоже на «нульову видачу», коли найбільш релевантна відповідь підтягувалася з одного сайта та виводилася над всіма іншими пошуковими результатами. Якщо раніше відповідь бралась з одного майданчика, то тепер буде скомбінованою з кількох — ось і вся різниця. За нашими прогнозами, зміни не мають зачепити eCommerce. А от командам, які працюють над інформаційними ресурсами, треба буде трохи адаптуватися. Втім, SEO — це завжди про адаптацію до змін.

Олександр Уткін
SEO Team Lead в Promodo

Команда Promodo очікує, що запровадження Search Generative Experience може потенційно знизити кількість переходів на вебсайти, які будуть знаходитися нижче фрагменту, сформованого ШІ. Проте поки що занадто рано говорити про те, як часто користувачі будуть покладатися на SGE для отримання відповідей — багато з них можуть вирішити перейти до традиційних результатів пошуку.

«Ваш успіх залежатиме від того, чи зможете ви створити контент, який буде набагато кращим, ніж контент, створений штучним інтелектом», — каже Олександр.

Тренд №2. Еволюція факторів ранжування

Фактори ранжування продовжують еволюціонувати. Втім їхній повний перелік та відносна важливість на часі мінлива, як ніколи. Згідно з опитуванням Statista, трьома провідними факторами є:

  • Машинне навчання/ШІ (11,3%)
  • Основні показники швидкості (Core Web Vitals) (10,8%)
  • E-E-A-T фактори та надійність джерела інформації (10,2%)
SEO все більше зосереджується на стратегіях демонстрації чіткої експертизи в певній темі. Це передбачає, що ви стаєте джерелом інформації з певної теми або в конкретній ніші, гарантуючи, що ваш контент всебічно охоплює всі аспекти предметної області. І пошуковики, особливо Google, поступово надають йому пріоритет.

Так, концепція E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness) від Google офіційно не вважається фактором ранжування, а є лише компонентом з Керівництва для асесорів, проте надважливим.

Вона існує вже понад 10 років, а у 2023 Google додав до неї додатковий параметр. Тепер під час ранжування враховується ще й досвід/експертиза автора матеріалу. І це важливо, бо штучний інтелект не здатен накопичувати реальний досвід, як це роблять люди. Отже, новий параметр дає авторам-людям перевагу та ще раз підкреслює важливість залучення експертів до написання матеріалів.

Штучний інтелект може виконувати багато рутинних та технічних задач для SEO, але людський фактор та правдивість інформації й досі залишаються на першому місці.

Валерія Сороколєтова
SEO-фахівчиня в Promodo
Що входить у концепцію E-E-A-T факторів

Тож, працюючи над своєю контент-стратегією:

  • Вічне, банальне — підбирайте теми для створення експертного та якісного контенту на певну тему.
  • Створюйте розгалужений каталог контенту на відповідні теми та підтеми.
  • Будуйте архітектуру сайту, яка дозволяє людям та ботам легко знаходити релевантний контент.
  • Не забувайте додавати в матеріали докази того, що автор або коментатор має відповідні знання по темі, особистий досвід, та довіру — тобто, заслуговує на те, щоб до нього прислухалися.

Звичайно, важливість E-E-A-T факторів неоднакова для різних ніш. Наприклад, вони є надважливими для медичної тематики та для контентних сайтів/сайтів новин. Настільки важливими, що нівелюють навіть посилання та швидкість сайту. А ось для статті “Що таке високосний рік?” це вже далеко не так. Втім, взагалі відсутність роботи з E-E-A-T факторами може призвести до суттєвої втрати позицій та трафіку після чергового core-апдейту від Google. Як показує наш досвід, для будь-якого бізнесу набагато “дешевше” враховувати специфіку E-E-A-T та робити необхідні впровадження на сайті.

Владислав Трішкін
SEO Team Lead в Promodo

Що можна зробити для покращення користувацького досвіду?

Хоча визначення гарного користувацького досвіду змінюється від року до року, Google незмінно ставить його у пріоритет над іншими факторами. Команда Promodo вважає, що в майбутньому буде так само. Отже:

  • Публікувати якісний контент завжди було важливо, але у 2024 році стало ще важливіше. Ваш успіх буде залежати від того, чи зможете ви створити матеріали, які будуть набагато кращими за створені штучним інтелектом.
  • Покращуйте користувацький досвід на сайті, оптимізуючи його для Core Web Vitals. Сьогодні ви не можете дозволити собі повільну швидкість завантаження сторінки.
  • Також останнім часом ходили чутки, що зворотні посилання відмирають. Насправді останнє інтерв'ю зі співробітниками Google підтвердило лише те, що зворотні посилання не входять до трійки основних факторів ранжування. Однак, команда Promodo вважає, що вони й надалі залишатимуться сигналом популярності для Google. 

Тренд №3. Очищення сайту від «сміття»

Якщо на вашому сайті в індексі багато сторінок, які не мають цінності, не отримують покази, кліки — це сміття. Google продовжує витрачати свої ресурси на їхню обробку, а потім із місяця в місяць знижує ваші позиції. Рішення — заощаджуйте ресурси Google на обробку вашого сайту. Залишайте на майданчику лише корисний контент без сміття.

Тож, позбавлення від зайвих сторінок — це база, якою варто зайнятися вже сьогодні. Бажаєте отримати консультацію з цього приводу або якісний аудит — звертайтеся до нашої команди.

І «карає» Google не лише за знаходження таких сторінок в індексі, а й за те, що боти вимушені їх сканувати. Тож, навіть якщо ви закриєте їх від індексації — уникнути втрати позицій це не допоможе, бот їх все одно бачитиме.

Тренд №4. Бренди завойовують видачу

Сайти, де в назві є брендове слово сьогодні займають перші позиції, витісняючи навіть мастодонтів, які були там роками. Наприклад, за запитом «фен Bosh» тепер в топі представлені лише офіційні дилери та магазини, де в назві сайту є слово Bosch.

Всі маркетплейси та великі інтернет-магазини посунуті вниз. І з цим також доведеться якось працювати у 2024 році. Сам тренд не взявся нізвідки — це стандартний підхід до формування видачі, притаманний ринку США. Тепер його розповсюджують на інші регіони.

Сила бренду та феномен TikTok

За даними Newswitch Media Guide, 60% людей здійснюють покупку аналізуючи тренди. Для 40% з них TikTok став першою платформою, що мотивує придбати товар. Показовий приклад — іграшка сміпл-дімпл, яка стала популярною завдяки трендам на платформі.

Який можемо зробити висновок? Відео в TikTok — це додаткова можливість збільшити знання про бренд та позиції у пошуку за ключовими запитами. Компанії, які роблять ставку на те, щоб їх шукали в Google саме з використанням брендового імені — стовідсотково отримують топові позиції.

Якщо магазин «У Марко» завдяки медійності в TikTok зробить так, щоб люди гуглили «купити айфон у Марко», то це призведе й до зростання позицій сайту за запитом «купити айфон».

Глобальні тренди та тренди України багато в чому схожі, проте не однакові. Якщо говорити саме про наш ринок, то я рекомендую зосередитися на популярності та репутації бренду, User Experience в контексті швидкості відгуку сайту та адекватності його роботи на мобільних пристроях. У розрізі eCommerce — важливо диференціюватись від дорвеїв (різновид пошукового спаму) та перестати генерувати купу сторінок під фільтри, на які навіть гіпотетичного попиту немає. Щобільше сторінок з цінним контентом є на сайті, то вищі шанси на успіх. Але якщо бренд сильний, то йому часто можуть пробачати такі технічні моменти, на відміну від невеликих чи нових гравців.

Марко Федоренко
автор тг-каналу «SEO Ideas»

Тренд №5. Максимум уваги на SEO для відеоконтенту

На кінець 2023 року кількість глядачів цифрового відео в усьому світі сягнула майже 3,5 мільярда. І пошукові системи це помітили.

Звички користувачів змінюються — сьогодні люди швидше подивляться ролик, ніж прочитають текст. Отже, варто приділяти більше уваги SEO для відео.

За даними звіту Wyzowl, у 2024 популярність відеоконтенту зростатиме:

  • У 2023 році 91% компаній використовували відео як інструмент онлайн-маркетингу, що є рекордно високим показником за всю історію.
  • 89% людей кажуть, що саме перегляд відео переконав їх купити товар або послугу.
  • 87% маркетологів говорять, що YouTube-відео допомогли їм залучити потенційних клієнтів та збільшити продажі.

Як використовувати SEO для відеоконтенту, щоб сприяти зростанню бізнесу?

  • Формуйте перелік релевантних ключових слів на YouTube та оптимізуйте з ними ключові елементи: назву відео, заголовок, опис та теги. Також не забувайте про ключові слова самого каналу.
  • Не ігноруйте субтитри. Вони підвищують доступність відео. Також дають змогу розміщувати важливі ключові слова, які алгоритми YouTube легко зможуть вловити. Водночас субтитри додають контекст та заповнюють прогалини в аудіо, які користувачі можуть пропустити. Згідно з опитуванням Verizon Media, 80% людей з більшою ймовірністю подивляться відео, якщо до нього є субтитри.
  • Додавайте цільові ключові слова до метаданих. Так пошукові системи зможуть швидше зрозуміти ваш відеоконтент — та будуть вище ранжувати сайт.
  • Додавайте часові позначки. У результатах пошуку Google вони відображаються під результатами пошуку відео в розділі «Ключові моменти». Якщо користувач шукає певну фразу, і Google бачить, що вона використовується як часова позначка, — алгоритм направить його до конкретної частини відео з відповіддю на запит. 
  • Просувайте свій канал і відео на різних сайтах, форумах та у соціальних мережах. Хай про вас дізнається якомога ширша аудиторія.
  • YouTube-відео можуть ранжуватись і в Google. Тож, якщо вам вдасться об'єднати методи SEO-оптимізації контенту для відеоплатформи та пошукової системи, відвідуваність каналу збільшиться. Ваші ролики будуть відображатися в основних результатах пошуку, а також у вкладках «Відео» та «Зображення».
  • Використовуйте інформаційні підказки та кінцеві заставки. Ви коли-небудь звертали увагу на маленький білий значок з літерою «i» у верхньому правому кутку відео або напівпрозору смугу тексту з пропозицією підписатися? Це інформаційні підказки. На них можна розмістити посилання на ваш сайт, лінки на інші тематичні відео, опитування тощо. З огляду SEO, такі підказки та кінцеві заставки підвищують залучення глядачів.

Тренд №6. Нові патерни пошуку, що вимагають інших підходів до оптимізації

Штучний інтелект та чат-боти змінюють патерни пошуку інформації. Замість того, щоб скролити посилання в пошуковій видачі та переглядати інформацію на різних вебсайтах, користувачі тепер негайно отримують унікальні, добре упаковані відповіді. А SEO-фахівці, своєю чергою, адаптують контент.

Answer engine optimization (AEO) — це процес оптимізації контенту для пошукових систем. Тобто така собі підгалузь пошукової оптимізації, в якій фахівці створюють контент, що дає прямі відповіді на конкретні запитання користувачів.

AEO з'явилася в результаті появи генеративних чат-ботів зі штучним інтелектом (ChatGPT, Bard, Google SGE, Microsoft’s Bing chatbot), а також популяризації голосових пошукових помічників (Alex, Siri та Google Assistant).

SEO та AEO — це не зовсім одне й те саме. Але узгодження обох стратегій можливе.

Як тепер оптимізувати контент, враховуючи AEO?

Бізнесу варто зосередитися на розробці AEO контент-стратегії, яка буде поєднуватися з традиційними методами пошукової оптимізації (або навіть стане важливішою за них).

Що можна зробити:

  • Додавати до контенту ключові слова та фрази, які користувачі можуть використовувати в діалоговому пошуку. 
  • Структурувати контент таким чином, аби це були відповіді на поширені запитання або запити, пов'язані з темами, на які ви орієнтуєтесь. Такий матеріал буде легко сприйматися алгоритми ШІ, і він його цитуватиме у згенерованих відповідях.
  • Створювати контент у форматі, як для сніпетів: використовувати марковані списки, таблиці або короткі абзаци.
  • Впроваджувати схематичну розмітку, чим допомагати пошуковикам розуміти контекст та зміст вашої сторінки.

Тренд №7. Результати видачі, на які не клікають

Кількість пошукових запитів без кліків зростає. Це означає, що користувач не натискає на жоден з відображених результатів. За результатами дослідженням Semrush, 57% користувачів з мобільних пристроїв та приблизно чверть користувачів десктопних версій вводять пошуковий запит та задовільняються отриманою інформацією, не переходячи далі.

Чому так? З різних причин. Наприклад, користувач шукав:

  • Місцеву компанію. Google часто надає необхідну інформацію (наприклад, місцеперебування, контактні дані або години роботи) безпосередньо у результатах видачі.
  • Швидкі конвертації або розрахунки. Для таких пошукових запитів Google також надає інструмент перерахунку безпосередньо у видачі.
  • Інформація про публічних осіб або знаменитостей. Відповіді на пошукові запити про громадських діячів або селебриті також часто зʼявляються одразу у видачі та містять вичерпну мінімальну інформацію.
Інформаційний блок Google, який миттєво зʼявляється на запит користувача

Розширені функції пошукової видачі Google, як панелі знань, локальні пакети та інструменти прямої конверсії, миттєво задовольняють наміри користувачів, надаючи стислі та точні відповіді.

Що робити?

Якщо ви не Вікіпедія чи популярний інформаційний ресурс, то коригувати свою контент-стратегію та зосереджуватися на потраплянні до «нульової видачі» за релевантними для вас запитами.

Будете потрапляти до блоку із Featured Snippets за важливими для вас ключовими словами — збільшите шанси отримати кліки від користувачів та підвищите впізнаваність бренду.

Ключові рекомендації, які допоможуть потрапити до Featured Snippets:

  • Знайти релевантні пошукові запити, за якими є блок Featured Snippet (це зручно зробити за допомогою Ahrefs).
  • Проаналізувати блок Featured Snippet за знайденими запитами (у якому форматі знаходиться контент цього блоку; це маркований список, або, наприклад, речення з коротким описом тощо). Також треба визначити інтент запитів — яку саме інформацію користувачі розраховують побачити за конкретним запитом.
  • Відкоригувати інформацію на відповідних сторінках вашого сайту. Мета — щоб контент на вашій сторінці закривав запит користувача у компактному та зручному форматі. Також необхідно зробити так, щоб контент на сторінці відповідав поточному формату у блоці Featured Snippet: якщо зараз там маркований список, додайте саме маркований список з інформацією на свою сторінку. Але обов'язково пропрацюйте його, не копіюйте повністю у конкурента. 
  • Просувати сторінку. Також важливо працювати над покращенням сторінки. Пропрацюйте її структуру, наповнення. Проаналізуйте сторінки конкурентів для генерації нових ідей та теорій. Покращення позицій за запитами допоможе потрапити у блок Featured Snippet.

Потрапити у блок Featured Snippets у більшості випадків можуть лише сайти з першої сторінки пошукової видачі. Тому, якщо ви поки що знаходитесь на 27-му місці, то краще сконцентруйте увагу на нарощуванні позицій, аніж потраплянні у блок Featured Snippets.

_____________________

Враховувати останні тренди в SEO — важливо, але починати завжди потрібно з технічного аудиту сайту. Ось три наші кейси, де виправлення найпростіших помилок дозволило збільшити трафік на сайт всього за кілька місяців.

В закладки

БАЖАЄТЕ ВПРОВАДИТИ РЕКОМЕНДАЦІЇ НА СВІЙ САЙТ ВЖЕ ЗАРАЗ? НАПИШІТЬ НАМ. НАША SEO-КОМАНДА РОЗРОБИТЬ ДЛЯ ВАС ПЕРСОНАЛІЗОВАНИЙ ПЛАН РОЗВИТКУ З ЧІТКИМИ KPI.

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

Обговоримо ваш проєкт?
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО
КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз