Перш ніж розглянути питання «склеювання доменів», визначимося з таким поняттям, як «дзеркала сайтів». У довідці «Яндекс»: "Дзеркалами вважаються сайти, що є повними або частковими копіями" (див. детальніше на сторінці допомоги). У той же час Google за замовчуванням розглядає домени з WWW і без WWW у вигляді двох окремих сайтів. Цього слід уникати. Наявність двох доменів-близнюків змушує їх змагатися в пошуковій видачі, що призводить до зниження ефективності виконаних заходів з просування ресурсу.
Під склеюваням доменів розуміють процес об'єднання декількох сайтів в індексній базі пошукових систем. Як варіант, це може бути просто визначення головного дзеркала ресурсу. При цьому основному домену передається контрольна вага і значення показників авторитетності (тИЦ, PR) від домену, що на нього посилається. Після склеювання в пошуку бере участь лише один із сайтів.
Склеювання доменів необхідне при наступних обставинах:
Кожна сторінка сайту, незалежно від того, статична вона чи генерується динамічно, повинна бути доступна тільки за однією унікальною URL-адресою. При цьому всі інші її варіації (генеруються CMS) повинні перенаправлятися на основну URL-адресу за допомогою 301-го редиректу. Так, наприклад, можна говорити про присутність дублів, якщо головна сторінка інтернет-ресурсу доступна за кількома URL-адресами: site.ru; site.ru/; site.ru/index.html; www.site.ru; www.site.ru/; www.site.ru/index.html та ін. Щоб виправити виявлену проблему, слід використовувати наступну логіку перенаправлень:
Сторінки виду
повинні автоматично перенаправляти відвідувача і роботів пошукових систем на сторінку www.site.ua/cat/sub-cat/. Для успішної реалізації позначених операцій, в наступних розділах розглянуті види переадресації та механізми їх використання.
Переадресація (перенаправлення, редирект) являє собою спосіб відправки користувачів і пошукових роботів з запитуваної URL-адреси на інший. Розглянемо кілька найбільш часто використовуваних редиректів:
Повний перелік перенаправлень див. на сторінці - http://ru.wikipedia.org/wiki/Список_кодов_состояния_HTTP
Склейка доменів здійснюється двома методами:
Розглянемо перший метод. Щоб встановити 301-й редирект для сайтів, які розміщені на серверах Apache, потрібно внести відповідні зміни до конфігураційний файл сервера .htaccess.
Крім наведеного прикладу, відомі й інші альтернативні варіанти реалізації даного завдання. Спосіб встановлення редиректа залежить від типу сервера, на якому розміщений сайт.
Другий метод полягає у використанні директиви «Host». Щоб склеїти дзеркала в пошуковій системі Яндекс, досить прописати директиву «Host» для кожного з них. При цьому встановлювати редирект необов'язково. Для файлу robots.txt існують певні правила синтаксису, порушувати які не рекомендується (Мал. 2).
Щоб перевірити ресурс на склеювання в пошуковій системі Google, можна вдатися до найбільш простого і доступного метода. Для цього слід скористатися оператором “info:” безпосередньо в рядку пошуку (див. мал.3). Якщо домени збігаються, то склеювання відсутнє і навпаки, якщо домени мають відмінності - це свідчить про явне склеювання.
У пошуковій системі Яндекс для виконання перевірки на склеювання достатньо скористатися функціоналом додавання нового сайту в сервісі Яндекс.Вебмастер. Для цього необхідно в рядок додавання URL ввести доменне ім'я досліджуваного сайту. Якщо після цього з'явиться повідомлення: "Зазначений вами сайт є неголовним дзеркалом сайту ...", значить, фактично присутнє склеювання.
Запропоновані способи аналізу і методи склеювання дозволяють коректно вирішувати завдання, перераховані в даному матеріалі. Редирект - швидкий і надійний спосіб склейки, але його цілком доречно використовувати в комплексі з директивою "Host". Важливо при цьому відстежувати, щоб обидва методи посилалися на одне і те ж дзеркало ресурсу.
Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.