НАПИСАТИ НАМ
11
.
06
.
2014

Склеювання доменів: як не втратити трафік та позиції

Наталія Раскопа
PR & Marketing Manager в Promodo
ЗМІСТ

Будь-який бізнес у певний проміжок часу починає оновлювати свій сайт, або ж перебирається на новий домен. Проте процес склеювання старого та нового сайту досить ризикований. Помилки призводять до втрати вже отриманих позицій та значної кількості трафіку. Також така ситуація може виникнути під час склеювання торішньої сторінки із товарами, наприклад, під Чорну пʼятницю та актуальної. Отже, як спланувати та реалізувати переїзд правильно, — розповідаємо разом з командою наших SEO-фахівців.

Інтро: визначаємося із термінами

Перш ніж розглянути процес склеювання доменів, давайте визначимося з таким поняттям, як «дзеркало сайту». Дзеркалами сайту (дублями) називають абсолютну або часткову копію вебсайту, яка розміщується під іншим доменним ім’ям. Водночас Google за замовчуванням розглядає домени з www і без www у вигляді двох окремих сайтів — і цього слід уникати. Наявність двох доменів-близнюків змушує їх змагатися в пошуковій видачі, що призводить до зниження ефективності виконаних робіт з просування.

А от під склеюванням доменів розуміється процедура об'єднання двох чи більше доменних імен у рамках індексних баз пошукових систем. Один домен за такого склеювання буде основним, а всі інші — його дзеркалами. Проте у такій ситуації саме основному домену передається контрольна вага та значення показників авторитетності від домену, що на нього посилається. І після склеювання в пошуку бере участь лише один із сайтів.

Завдання, які можна вирішити завдяки склеюванню доменів

  • Усунення дублікатів контенту. Наприклад, домени www.site.ua та site.ua — це єдиний сайт, але фактично інтерпретуються пошуковими системами як різні об'єкти. У підсумку з'являється дубльований контент. Сайти, які мають неунікальні документи (сторінки), погано ранжуються алгоритмами пошукових систем.
  • Переїзд на новий домен. Наприклад, є два сайти www.site.ua та www.site.com. Припустимо, що доменне ім'я www.site.ua вибране, як найбільш актуальне. У такому випадку ресурс www.site.com необхідно «підклеїти» до основного (обраного) домену. Це дозволить зберегти позиції сайту, трафік, авторитетність ресурсу та вагу посилального профілю, що існує.
  • Фокусування трафіку та об'єднання показників авторитетності на одному ресурсі. У випадку, якщо є кілька сайтів-дзеркал, їх сумарні показники (трафік, авторитетність) можна зосередити на одному домені.

Так, також є випадки, коли склеювання доменів застосовують з метою обходу фільтрів Google. Проте, сайти, які створюються винятково для продажу посилань, часто потрапляють під санкції, через що продаж посилань стає неможливим. А от склеювання з «чистим» доменом дозволяє уникнути блокування.

Пошук та усунення дублів URL-адрес на вебсайті

Кожна сторінка сайту, незалежно від того, статична вона чи генерується динамічно, повинна бути доступна тільки за однією унікальною URL-адресою. Водночас всі інші її варіації (генеруються CMS) повинні перенаправлятися на основну URL-адресу за допомогою 301-го редиректу. Так, наприклад, можна говорити про присутність дублів, якщо головна сторінка інтернет-ресурсу доступна за кількома URL-адресами: test.ua; test.ua/; test.ua/index.html; www.test.ua; www.test.ua/; www.test.ua/index.html тощо Щоб виправити таку проблему, слід використовувати наступну логіку перенаправлень:

Сторінки виду:

  • ішеу.ua/cat/sub-cat (немає "/", відсутня www)
  • site.ua/cat/sub-cat/index.php (присутній index.php, відсутня www )
  • www.site.ua/cat/sub-cat/index.php (присутній index.php)
  • site.ua/cat/subbbbbbb-cat/index.php (відсутній www, помилка у назві розділу)
  • www.site.ua/cat/suuuuub-cat/index.php (помилка у назві розділу)

повинні автоматично перенаправляти відвідувача та роботів пошукових систем на сторінку www.site.ua/cat/sub-cat/. Для успішної реалізації таких дій далі розглядаємо види переадресації та механізми їх використання.

Як правильно склеїти домени в Google?

  • Встановлюємо  переадресацію на рівні файлу .htaccess (щоб не вводити в оману, в цьому прикладі не пишемо код, оскільки кожний сайт має індивідуальний).
  • У Google Search Console додаємо новий сайт та підтверджуємо права.
  • Встановлюємо редирект.
  • У Google Search Console в налаштуваннях старого сайту подаємо запит на зміну адреси, вказуючи новий домен.
  • Підтверджуємо. Очікуємо до 14 днів.

Зміна та поєднання доменів в пошуковій системі відбувається доволі швидко, зазвичай це кілька днів. Якщо сайт великий, має сотні або тисячі сторінок, — то, звичайно, процес буде довшим. І зміна спочатку відбудеться на основних сторінках.

Основні види переадресації та задачі, які вона вирішує

Переадресація (перенаправлення, редирект) — це спосіб перенаправлення користувачів та пошукових роботів з URL-адреси, яку вони запитують, на іншу. Розглянемо кілька варіантів, які використовуються найчастіше:

  • редирект 301 («переміщено назавжди»). Найчастіше саме 301-й редирект є найкращим методом перенаправлення на вебсайті. Він вказує, що сторінка була переміщена на постійній основі. Водночас такий редирект дуже вдало поєднується з пошуковою оптимізацією, оскільки дозволяє передати вагу посилань зі старою сторінки на нову.
  • редирект 302 («переміщено тимчасово»). Він не передає ваги посилань на переміщену сторінку. Найчастіше використовується, коли необхідно протестувати нову сторінку, але зберегти всі властивості та рівень ранжирування старого документа (сторінки).

Механізм реалізації склеювання

Склейка доменів можна провести кількома методами. Один з них — встановити 301-й редирект (внести відповідні зміни до конфігураційного файлу сервера). .htaccess.

ris1
Код 301-го редиректу (a — на домен без префікса www; b — на домен з префіксом www)

Окрім наведеного прикладу, існують й інші альтернативні варіанти реалізації цієї задачі. Спосіб встановлення редиректа залежить від типу сервера, на якому розміщений сайт.

Що варто перевірити після склеювання доменів, сайтів?

1. Карту сайту xml — повинна перебувати в вашому домені й з вашими URL-адресами.
2. Файл Robots.txt — має бути прописана актуальна карта сайту.
3. Last-Modified — сторінки повинні віддавати коректну дату останньої зміни.
4. Файл .htaccess — необхідно видалити старі редиректи, залишивши тільки актуальні.
5. Редирект «www» — перевіряємо, як виглядає домен та чи збігається з бажаним, коригуємо редирект в файлі .htaccess, якщо потрібно.
6. Редиректи зі старого домену.
7. Сторінки зі статусом 404 в Search Console та динаміку їхньої появи з часом.

В закладки

ХОЧЕТЕ ЗРОЗУМІТИ, ЧОМУ САЙТ НЕ РОСТЕ, ЧИ ПЛАНУЄТЕ ПЕРЕЇЗД НА НОВИЙ САЙТ — ОТРИМАЙТЕ КОНСУЛЬТАЦІЮ НАШИХ ФАХІВЦІВ. У КОМАНДИ PROMODO Є ЕКСПЕРТИЗА В БАГАТЬОХ НІШАХ, І ДЛЯ КОЖНОГО БІЗНЕСУ МИ ГОТОВІ РОЗРОБИТИ ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ПЛАН ЗРОСТАННЯ З ЧІТКИМИ KPI.

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

Обговоримо ваш проєкт?
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО
КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз