Ми опитали топ-менеджерів 25 українських ecommerce-компаній про їхні успіхи в інтернет-маркетингу в 2018 році та про плани на 2019. Верифікація респондентів відбувалася з корпоративних email-акаунтів. У цій статті ми ділимося головними інсайтами.
1. Поєднання in-house і outsource
Більша частина респондентів поєднують роботу in-house команди й агентства, і ніхто не займається просуванням самостійно. Всього 8% звертаються за допомогою до фрілансерам.
![как ведут интернет-маркетинг](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/638485226d3d27842c02e841_stat%2527ya-09.webp)
2. Велика частина маркетинг-бюджету спрямована на онлайн-просування
44% опитаних українських компаній витрачають понад 80% маркетингового бюджету на онлайн-просування.
![](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/6384852228b9fd4a79b1a37e_xF94ITI8-Ei_i7zkeme9yJJUhHd4IR48FUQc8FJa8HWmgwKGe47N_wNgnYvaUHlJHVINDOcWXZ_XO80_8QLlHC6QHaNVd_Cj1CkJLUFNKt1w1XYRo7Czk1D2Z8t_BwTmm9Vb9Zpg.webp)
3. У пріоритеті - залучення нових клієнтів
Попри те що 80% доходу інтернет-магазинів з вибірки генерується повторними покупками, лише 8% компаній інвестують в утримання наявних клієнтів.
![](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/638485228b50ee5ad67ad4b1_Wy7e0i2Bl_c1ULJ1JZPiBY0sbD0-dZ_IJajGJDp12qC7wHX4hJ6EwirBSbU4G_f6AupEaYA4fH-JRxtwysJrfjhiBWfb0JUXu8FPYSQiNldUiP7m8kYvscQ-npp5dEETvKsjAndp.webp)
4. Популярні інструменти інтернет-маркетингу
В топі - пошукова оптимізація та контекстна реклама. Найменш затребуваним виявився мобільний маркетинг, до нього звертаються лише великі гравці ринку, хоча трафік з мобільних пристроїв виріс на 44% за минулий рік і продовжує рости.
![](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/6384852218cd9302f64a98f4_Oine2DVypg2fodmucUliRJsqnp_UtKRcRQWOeLXoY32Gcg0yFSU5CqC0T8CWeynDj9aqsc-rvmeqz7R5gbgp4JHYF3B3fA2veQ9r2NUAVTL91LV8C9olwSM9-oepYYmvSVrVoZ1e.webp)
5. Соцмережі приносять найменше грошей
На думку респондентів, найменше грошей приносять соцмережі і медійна реклама.
![](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/63848522b1b7065851e636e2_74HXVuDAgO9BaMVAhmLazXx6RIMp07olxFs0JpmQ_BQlNN3AkBp-aidYv-GKORNQAhqSmGj8kYEOg2u-jJU8lC0ldIn6iZDkuUoXxFnnsPiIFBi2-qLL3AKGgpl6a6XMlMgS22ot.webp)
6. Розробка ecommerce-додатків
Ecommerce-ринок активно готується до епохи mobile. У 32% респондентів є мобільний додаток, 28% планують його випустити, а у 4% воно знаходиться на етапі розробки. Про рекламу під мобільні пристрої можна дізнатися у повній версії дослідження.
![](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/638485229d63c43b66c1c274_O4W3X4CxqbavTKUAJegXEN3PrPEk3tAqbbz_jHBGmvHeLnrUlFM3MVcF7UZJNrbHlEwWf5MXcV-z5WVo-5TFPXiv5UzsXVUXY2sRl82wqMFwGvBSUUxTSdEhjNM0m-w1ihxZj5IJ.webp)
7. Чат-боти набирають обертів
Згідно з останніми даними, 95% користувачів вважають, що зовсім скоро підтримка клієнтів буде здійснюватися за допомогою чат-ботів. І 35% хочуть, щоб компанії використовували їх частіше. Детальніше про це, як використовувати чат-боти в ecommerce, читайте в нашому блозі.
![](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/638485227b8cdefcd100e05a_FCN5wLqFVmDL4Pur74JzLOLq3McFe01nzFFqgyxMgHtsYVMWMe9w9dcjJ_BeJe9IO_GZf6dEtBrg9CVVfplIa_MOj9u-8kFw4gQWV5wSvn1-ykAmdMqvsFn7lMHlCtjsJmgUfxVh.webp)
8. Чи працюють соцмережі для ecommerce
Близько 34% опитаних топ-менеджерів незадоволені SMM, що на 8% менше тих, кого влаштовують результати. Задоволеність респондентів, які не очікують продажів через соцмережі, вище.
![](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/63848523cd763f7037ca0ac8_e4ke6H-66k2wztsyNdBiJlwFnQJeQtx9kn66m67ilJ8cjZfvzAAdBzaIALuzYuQkyMovUMt9bce9-IjwcUDE97RflXpjmlOYZ0yeEXRI_RZnSEL1TCmhHHfXMLgUL_tLu4Jx__Vv.webp)
9. KPI інтернет-маркетингу
Ефективність інтернет-маркетингу відстежується через зміну числа транзакцій, показника конверсії та ROI. Фахівці не приділяють належної уваги лояльності і життєвого циклу клієнта.
![](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/63848522d6c751de548dee57_gX8tFcdgU9Ira8nYpCY84KFLOW0Sp9Hmkcwg7qpuLdUxrf3T3a0ZylWN1oU3eXWMUOr3rTm9jPv12Z4DP2Xf5vPlq_thYjKcVr-hQHo5v6y5KHh89WFGU438wgYfyhREZQnD5tAf.webp)
Повна версія дослідження доступна для скачування в PDF-форматі: Топ-менеджмент українського ecommerce про digital-маркетинг
на розсилку