Троє з чотирьох покупців кажуть, що вважають за краще почати знайомство з брендом через контент, а ліди з контент-маркетингу конвертуються вшестеро частіше, ніж користувачі з інших каналів. Заглиблюватися в цікаву статистику не будемо - у цьому матеріалі наш Senior SEO-фахівець Марина Олексян розповість, як скласти контент-план блогу на основі популярних пошукових запитів. Зберігайте гайд в закладки ↓
Це «вічнозелений контент», який актуальний завжди, не втрачає своєї цінності з часом, не залежить від сезонності та трендів.
Наприклад, стаття про те, як зварити рис, буде актуальна доти, поки ми їмо рис, а ось огляд нової моделі мобільного телефону через деякий час застаріє і зникне з топу запитів користувача.
Вичерпне керівництво про те, як щось зробити; покрокові інструкції; мануали; практичні поради; FAQ-сторінки. Наприклад, тренд популярності на запит «як варити рис»:
Інформаційний контент, що розкриває термінологію та описує «хабову» тему в найширшому значенні. Важлива умова — не просто робити рерайт кількох вже опублікованих матеріалів, а опрацьовувати тему з носієм інформації, актуалізувати дані та додавати власні інсайти. Не забувайте, що ваші читачі – ваші колеги. Як би банально не звучала порада, але ваша стаття має бути цікавою з практичного погляду.
Тренд популярності на запит «маркетинг це»:
Тут вам потрібно звернути увагу, що коли в контенті присутня вказівка року, то він певною мірою стає сезонним. Раджу актуалізувати рік і контент на тій же URL-адресі, де розміщено контент (у таких випадках вказувати рік в URL небажано).
Ключова перевага evergreen-контенту – це довгостроковий ефект. Статтю ви пишете лише один раз, а трафік вона приносить постійно.
Актуальність таких матеріалів обмежена тимчасовими рамками, приводами новин (хайп, тренд) і сезонністю, але завдяки їм ви можете отримати великий потік трафіку в певний період. І тут важливо випустити якісний матеріал, який відповідатиме на найпоширеніші питання користувачів, раніше конкурентів.
Наприклад, тренд популярності за запитом Clubhouse в період виходу цього застосунку і після загасання хайпа:
Тренд популярності за запитами «подарунки на новий рік» (пік — грудень) та «день конституції» (пік — червень). Природно, що не кожен із цих інфоприводів може підійти вашому блогу в чистому вигляді, але їх можна постаратися обіграти, розповівши, наприклад, як ви вибираєте та виготовляєте подарунковий мерчант для своїх партнерів або берете участь у благодійних ініціативах, присвячених святам. Сторітеллінг живий і так само улюблений для читачів.
Так, такі статті не принесуть великої кількості трафіку, як хайпові, але довгий час стабільно приводитимуть до вашого блогу цільову аудиторію. Подібні лонгріди створюються довго і вимагають залучення багатьох співробітників (час на інтерв'ю, вичитку, пошук візуала, підбір робочих кейсів), але добре працюють на лояльність ЦА — знайти в інтернеті глибоко пропрацьовані статті не так вже й просто.
Аналізуйте реакцію читачів і розподіляйте час редакції, з ключових завдань. Якщо ви просідаєте по трафіку - зосередьтеся на evergreen або медіаконтенті, якщо бачите, що досягаєте поставлених показників, - приділіть час написання лонгріда. Наприклад, на створення статті «Рекламна безодня українського ТБ» ми витратили близько 3-х тижнів, але отримали високий показник глибини перегляду та позитивні відгуки читачів.
Отже, які інструменти я раджу використовувати при пошуку тем для трафікогенеруючих статей.
Парсинг тем із топ-сторінок конкурентів:
1. Заздалегідь формуємо список конкурентів (найчастіше вони нам і так відомі).
2. Додаємо кожного конкурента до звіту Site explorer -> Топ-сторінки.
3. Вивантажуємо дані через Експорт.
4. Скануємо позиції, які займає наш сайт у видачі за зібраними запитами (для виключення перетинів із раніше написаними статтями).
5.Якщо сайт відсутній у топ видачі, під запит можна готувати тему.
Аналіз перехресних доменів:
1. Знаючи прямих конкурентів, використовуємо звіт Content Gap.
2. Вводимо один чи більше конкуруючих сайтів.
3. Отримуємо перелік запитів, за якими конкурент ранжується в ТОП-10, а ми за ТОП-100.
Пример итогового списка запросов:
Пошук за ключовими словами та частотністю:
1. Заходимо у вкладку Keywords Explorer.
2. Вибираємо потрібні пошукову систему та страну.
3. Вводимо ключові слова чи фрази через кому.
4. При необхідності використовуємо фільтри (Min/Max частотність, наявність пошукових фраз у блоках видачі, стоп-слова та ін.).
Частотність - від 100 до 2000, Стоп-слово - 2017:
5. Зазначаємо потрібні запити та вивантажуємо їх.
Відстежувати тренди можна за допомогою Google Trends. Є варіант пошуку, коли сервіс надає дані про тренди за добу або в режимі реального часу, наприклад:
І варіант, коли ми самі вводимо ключові слова та відстежуємо по них актуальний попит, наприклад:
Принцип роботи Google Alerts — пошук ключового слова в новому контенті, опублікованому в мережі, та надсилання повідомлення з добіркою знайдених матеріалів на вказану адресу пошти. Нижче налаштовано алерти за ключовим словом «promodo». Крім запиту можна вказати частоту відправки (1 раз на день, 1 раз на тиждень, у міру появи новин), джерело (Новини, Блоги, Інтернет, Відео), уточнити мову та країну пошуку.
Ювілеї, знаменні дати, свята — гарне джерело натхнення та криниця тем для формування контент-плану. В інтернеті можна знайти безліч сайтів з подібною інформацією: користуватися можна будь-яким ресурсом, якому ви довіряєте. Самі по собі свята та річниці (здебільшого) – досить нудний матеріал для контенту. Тому, як я вже писала вище, їх потрібно обернути на фантик, цікавий вашій ЦА. Нижче показано приклади інтерпретації історичних подій у «живі» теми:
Чим цікавий такий принцип підбору статей? По-перше, це зручно і структуровано — ви завжди знаєте про що і коли писати, не проґавте важливих деталей. По-друге, в актуальні для події дні є підвищений пошуковий попит, іноді пам'ятним датам навіть присвячуються дудли від Google. Якщо матеріал потрапить до ТОП-10 органічної видачі, то він може принести чимало трафіку.
При пошуку ключових слів у Google іноді виводиться блок «Схожі запити», де зібрані чотири і більше пов'язаних з темою питання (виведення блоку залежить від ширини та інтенту запиту). Ці питання детально розкривають пошуковий попит і можуть стосуватися суміжних тем.
Зазвичай вони не обмежуються чотирма пунктами. Весь ланцюжок питань має деревоподібну структуру. Наприклад, вона може виглядати так:
Серед цього списку можна знайти ідеї для нових тем. З нашого прикладу видно — провалюємося у пошук за фразою «найкращі смартфони Samsung 2020» і виявляємо суміжні питання: «Який бюджетний телефон купити в 20202», «Який Redmi купити в 2022», «Який телефон купити до 10000 у 2022 році» і так далі.
Під пошуковою видачею Google є блок "Також шукають". І в ньому також містяться корисні запити для нових тем.
Матриця контенту - це генератор ідей для публікацій на основі таблиці заповнених значень та їх перетинів, єдина система статей, де враховано всі нюанси. Ключова перевага матриці - можливість скласти контент-план на кілька місяців вперед. Наприклад, якщо ви готуєте контент-матрицю для інтернет-магазину, і у вас присутні фільтри, то для наповнення таблиці можна використовувати їх групи та вміст. Стовпці будуть іменуватися назвою групи фільтрів, у рядках - описані значення фільтрів.
Далі аналізуємо, що може бути цікавим для нашої ЦА і формуємо теми на перетинах.
Декілька швидких прикладів:
Як вибрати барні стільці лофт для кухні
Садові стільці з натурального ротанга: ідеї облаштування тераси
Стильні стільці пэчворк для веранди: новинки 2021 / Як вибрати) та змісту (Про що писати).
Або навпаки, їх можна ускладнювати та йти вглиб однієї тематичної гілки. Все це індивідуально і залежить від ніші та наявності вільного часу під даний напрямок. Якщо ресурсів під цей напрямок поки не вистачає, розкажіть про свій проект нам.
Команда Promodo складе для вас індивідуальний контент-план на основі популярних пошукових запитів та закриє завдання щодо його реалізації.
Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.