Минулого місяця на своїй сторінці в Facebook ми пропонували власникам онлайн-бізнесу задати найболючіші питання нашим експертам з просування web-проєктів. Відповіді на них нижче.
1. Коли сайт має дві URL-адреси: це плюс чи мінус?
Якщо це різні сайти, жодних проблем не буде. Якщо ж вони однакові, розміщені в одному регіоні, та ще й на одній мові — вони є дублями, і це погано. Якщо це різні сайти в одній ніші в одному регіоні і на одній мові, теоретично, ви можете отримати два місця у видачі. Однак можуть виникнути і проблеми:
В умовах жорсткої конкуренції необхідно у два рази більше ресурсів, щоб просувати обидва сайти. Запитайте себе, чи достатньо у вас ресурсів, і чи не вигідніше буде створити один оптимізований сайт, який корисний для користувачів та конвертуватиме їх у клієнтів?
Пошуковики давно борються з компаніями, які намагаються зайняти топ пошукової видачі своїми клонами.
2. Створено новий інтернет-магазин. Коли має сенс заповнювати його SEO-текстами та закуповувати посилання?
Що раніше ви почнете будувати структуру сайту на основі попиту та оптимізувати його контент, метадані, перелінковку — то швидше отримаєте трафік. Можна почати й пізніше, якщо ви відразу не маєте достатньо ресурсів — шкоди не буде, лише відтермінування у досягненні результату.
Якщо конкуренція у вашій ніші існує жорстка конкуренція, інші гравці встигнуть зробити більше, і вам доведеться їх наздоганяти:
контент, який вони встигли створити;
посилання, які вони встигли отримати;
час існування сторінок (вони не ранжуються на повну відразу, тож повинні деякий час перебувати в індексі).
3. Які чинники ранжирування пріоритетні у 2019 році, і як буде розвиватися SEO в найближчі 3 роки?
Якщо коротко, то серед ключових факторів в цьому році можна виділити наступні:
Технічні:
mobile-friendly — наскільки сайт оптимізований під мобільні пристрої;
швидкість завантаження сторінок;
наявність безпечного https-з'єднання.
Текстові:
заголовки сторінок;
релевантність контенту. Необов'язково переповнювати текст ключовими словами, але в цілому їх присутність допомагає. Текст повинен бути не просто унікальним та оптимізованим — він повинен відповідати тематиці сайту.
Поведінкові:
гарне подання посилання на ваш сайт в пошуковій видачі — Title сторінок, вміст сніппета — підвищує її клікабельність (CTR). Google раніше заперечував вплив цього фактора, однак практика показує, що це працює. CTR вище середнього покращує ранжування і підвищує трафік.
сніппет повинен бути привабливим, мати красиву розмітку і структуровані дані.
Посилальні:
кількість посилань на лендінгу;
якість посилань;
анкори (але потрібно стежити за безпечним співвідношенням брендових і комерційних анкорів та інших факторів).
Комерційні — асортимент товарів/сторінок/послуг. Маркетплейси та класифайди не просто так виходять до топу видачі Google.
Географічні:
прив'язка до регіону;
наявність контактів компанії;
відповідність контенту потребам регіональних користувачів.
Водночас пам'ятайте, що в просуванні свого бренду потрібно відштовхуватися в першу чергу від аналізу конкурентів.
4. Як невеликому ресурсу потрапити до топ-3, якщо його вже зайняли маркетплейси?
Маленькому ecommerce-сайту SEO дійсно не підходить для просування у ніші, де топ зайнятий агрегаторами. Спробуйте інші канали залучення трафіку:
контекстну рекламу;
контент маркетинг;
нішевий YouTube-канал;
просування в соцмережах, якщо вашій ніші це підходить. Так, наприклад, для інтернет-магазину Comfy соцмережі стали способом взаємодії з аудиторією, а не просто каналом продажу.
5. Якою, на вашу думку, має бути ідеальна картка товару?
У SEO-просуванні найчастіше відштовхуються від того, як товари представлені у конкурентів у вашій ніші. Якщо картки товарів у ваших конкурентів мають поганий вигляд, достатньо буде зробити їх лише трохи кращими, не витрачаючи додаткових ресурсів. Якщо вони з багатим функціоналом, фото та описом — вам слід робити свої картки, як мінімум, не гірше.
Якщо ж замість стандартних карток на сайті вас зустрічає якісно розроблений лендинг, як у магазину АЛЛО, то потрібно намагатися щосили, щоб випередити його у пошуковій видачі.
Загалом стандартна картка товарів складається зі стандартних елементів:
ціна;
кнопка «Купити»;
інформація про умови доставлення, повернення, гарантії;
опис товару, таблиця характеристик, відгуки покупців;
фото товару з різних ракурсів, відеоогляд, інформація про наявність, відео.
З цієї точки зору, лендинг АЛЛО демонструє ідеальну картку товару, хоча для всіх товарних категорій створювати такі сторінки доволі проблематично. До того ж для інших ніш, наприклад, з продажу насіння, вони виглядатимуть зовсім інакше.
6. Як повинні формуватися та виглядати URL-адреси?
Формуєте ви URL-адреси для свого сайту з вкладеністю або без неї — не відіграє великої ролі з погляду SEO. Набагато важливішими будуть інші показники:
Метрика Click Distance — за яку кількість кліків користувач потрапляє з головної сторінки на цільову. Наприклад, набагато краще буде ранжуватися сторінка з URL-адресою example.com/category/subcategory/tag/product та посиланням на неї з головної сторінки сайту, ніж сторінка з адресою example.com/product, але на яку Google потрапить мінімум на четвертому кліці.
Ступінь входження ключових слів. Так, URL-адреса example.com/televizor/LCD/4K/ для запиту lcd 4k телевізор незрівнянно краща, ніж example.com/category=4&page=13.
Але є й інша, не пов'язана із SEO сторона медалі:
якщо URL сторінки відображає структуру сайту, набагато легше відстежувати в Google Analytics трафік на різні категорії, фільтри, типи товарів;
якщо ж сторінка містять URL example.com/product, і раптово змінилася структура сайту, то вам нічого не треба буде додатково редагувати, і вага сторінок не просяде.
7. Маємо конкретну статтю на сайті. Вона проіндексована, дає непоганий органічний трафік, але показник відмов близько 50%. Чи варто посилити внутрішню перелінковку для утримання?
Насправді на ранжування сторінки пошуковими системами впливає не абсолютне значення цього показника, а відносне, порівняно з конкурентами. Якщо ваші горезвісні 50% відмов менші за їх 60%, то Google буде вважати, що ви відповідаєте на запити користувачів краще. На що варто звернути особливу увагу:
Порівняйте статтю з іншими своїми сторінками — цей відсоток відмов на них більший, менший, чи такий самий? Зверніть увагу на однаковий тип сторінок, мову, геолокацію тощо.
Оцінюйте час перегляду сторінки читачами. Чи закривають вони її відразу, або ж довго читають статтю, а потім йдуть, отримавши потрібну інформацію, але не виконавши цільову дію? В цьому випадку можна погратися з call-to-action, юзабіліті, розміщенням цільових блоків. Тестуйте різні варіанти. Виводьте поряд найпопулярніші, схожі або суміжні статті — тоді користувачі будуть проводити більше часу на вашому сайті.
Спробуйте проаналізувати конкурентів за допомогою підтримки Google. Можливо, ви отримаєте цікаві інсайти.
Вплив показника відмов для ранжування сайту — все ще відкрите запитання. Наприклад, як Google дізнається його значення, якщо не налаштований Google Analytics? На що дійсно слід впливати, то це на клікабельність у пошуковій видачі Google. Ці дані для кожного запиту та сторінки сайту можна переглянути в Google Search Console. Що вищий CTR, то краще ранжуватиметься сторінка за конкретним запитом. Тому гарні сніпети з розміченими Structured Data будуть ранжуватись краще.
8. Як за допомогою SEO просувати бізнес з послуг, наприклад, ремонт пральних машин? Чи є особливості у просуванні послуг?
Promodo спеціалізується в основному на ecommerce-проєктах, проте сфера послуг може успішно розвиватися за допомогою SEO-інструментів. Основна відмінність полягає в тому, що замість сторінок категорій просуватимуться сторінки послуг. І якщо для категорійних сторінок великі обсяги тексту необов'язкові (або взагалі не потрібні), то для сторінок послуг точно знадобиться їх більше. Що можна зробити відразу ж:
Щоб зрозуміти, який контент вам потрібен, оцініть сніпети конкурентів у топі пошукової видачі. Окрім красиво відформатованих текстів на лендингу, там, напевно, будуть відгуки, контакти, інші плюшки.
Створіть додаткові інфорозділи на сайті. Розгляньте як приклад цей сайт сервісу з ремонту пральних машинок.
Обов'язково додайте себе до Google Local Business, щоб відображатися не тільки в пошуковій видачі, але і в Google Maps. Там же ви зможете додати контактні дані, фото, відгуки та години роботи.
Марно просувати запити, не прив'язані до регіону. Або ж заздалегідь перевірте, наскільки популярним є запит ремонт пральних машинок у регіональній пошуковій видачі. Якщо місцева видача добре реагує на нього, тоді з такими запитами також можна працювати.
В закладки
Маєте завдання покращити вашу діджитал-стратегію? Давайте обговоримо, як це зробити.
Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.