Працюєте з Google Ads і хочете оптимізувати свої кампанії якомога ефективніше? Тоді цей матеріал саме для вас. Зібрали корисні формули для Google Таблиць та Excel, які спростять роботу з рекламними оголошеннями та підвищать продуктивність. Разом з Владиславом Платоновим, Senior-фахівцем з контекстної реклами, розказуємо, як видаляти пробіли та знаки плюса, змінювати регістр тексту, об'єднувати ключові слова та візуалізувати отримані результати.
Ця формула дозволяє імпортувати дані з інших таблиць за допомогою посилання на вихідну таблицю і фіксованого діапазону. Фіксований діапазон означає, що формула НЕ БУДЕ брати до уваги нові рядки або стовпчики, які можуть з’явитися в вихідній таблиці, і НЕ БУДЕ додавати їх до файлу, в який ми імпортуємо. Формула буде оновлювати тільки ті дані, які вже належать до заданого діапазону.
Для того, щоб здійснити імпорт статичних даних, необхідно:
Наприклад,
=IMPORTRANGE("посилання на файл";"'Лист1'!A1:E16")
Щоб імпортувати динамічний діапазон з таблиці, який автоматично оновлюватиметься, варто спочатку задати йому ім'я та створити посилання на цей іменований діапазон при імпорті. Тоді нові дані будуть автоматично враховуватися у динамічному діапазоні, який імпортується.
Детально показуємо цей процес на скрінах нижче:
Після цього ми можемо замість зазначення фіксованого діапазону у форматі "'Назва аркуша' Діапазон даних для імпорту", вказати лише назву іменованого діапазону і все.
Наприклад,
=IMPORTRANGE("посилання на файл";"'Діапазон3").
Функція IMPORTXML дає змогу витягувати дані з сайтів за допомогою Xpath запитів.
Розглянемо цю функцію на прикладі імпорту заголовків товарів із сайту. Для цього потрібно написати посилання для імпорту в дужках "_" або ж вибрати клітинку з цим посиланням. Після чого нам знадобиться трохи знань у мові Xpath, щоб зробити запит на сайт і вивантажити потрібні дані.
Стосовно нашого прикладу. Щоб витягнути дані з сайту, нам необхідно задати параметри пошуку необхідної інформації. У нас це тег <a>, який знаходиться в class з ім'ям "products-list-item__info"
Копіюємо це в нашу формулу, як зображено на скріні.
=IMPORTXML(A1;”//div[@class=’products-list-item__info’]/a”)
За допомогою цієї функції ми можемо отримати різноманітну інформацію з сайту, наприклад, посилання, заголовки товарів, опис, ключові запити, які використовуються в SEO розмітці та інші, завдяки вивантаженню необхідних даних.
Щоб було простіше почати, нижче ми продемонстрували таблицю з функціями, які використовуються найчастіше:
Функція створена для перекладу тексту на іншу мову. Чим вона корисна при роботі з Google Ads? Коли ми працюємо з іноземними проєктами, то в будь-якому випадку необхідно перекладати рекламні оголошення. І зазвичай їх не 1-10, а 1000 або 10 000. Тому ця команда особливо корисна, бо вручну перекладати такий масив дуже виснажливо та супер довго.
Показуємо, як вона працює на прикладі.
=GOOGLETRANSLATE(A8;"uk";"en")
Для того, щоб перекласти необхідний текст, потрібно:
Аби спростити формулу ми можемо автоматично визначити оригінальну мову, вказуючи замість коду мови фразу "auto".
=GOOGLETRANSLATE(A8;"auto";"uk")
Якщо за допомогою "auto" не можна визначити мову оригінального тексту, використовуємо функцію Detectlanguage.
=GOOGLETRANSLATE(A2;DETECTLANGUAGE(A2);"uk")
Іноді назви брендів або інші слова написані великими літерами, або всі слова оголошення написані з маленької літери, а нам потрібно зробити одне слово з великої літери.
Наприклад, для Google неприпустимо, аби в оголошеннях всі слова були написані у великому регістрі. Він зчитує це як помилку і відхиляє креатив (навіть якщо половина слів є правильними, а половина — у великому регістрі). Тому завдяки цим командам ми можемо виправити наявні похибки швидко та у великому обсязі.
Функція LOWER — призначена для зміни регістру тексту, зі значеннями, які були написані ВЕЛИКИМИ літерами, на значення малими літерами, наприклад:
=LOWER(A6)
Є і дзеркальна для LOWER функція — UPPER, вона переводить регістр з малих літер на ВЕЛИКІ:
=UPPER(A2)
Існує ще функція PROPER для переведення регістру в прописний вигляд (таким чином перша буква буде з великої, решта — з малої).
=PROPER(A10)
Функція LEN призначена для швидкого підрахунку символів у клітинці. Це особливо корисно під час написання текстів оголошень, адже в заголовках та описі оголошень є обмеження за кількістю символів.
=LEN(A2)
Функція TRIM призначена для видалення зайвих (більше одного поспіль) пропусків у тексті клітинки. Корисна функція, особливо коли маємо справу з великим обсягом рекламних оголошень.
=TRIM(A2)
Функція SUBSTITUTE призначена для заміни тексту. З її допомогою можливо замінити або слово, або фразу на необхідну для вас.
Функція виглядає ось так:
=SUBSTITUTE(текст, у якому буде пошук і заміна; рядок, який потрібно знайти; на що буде проводитися заміна; НЕОБОВ'ЯЗКОВИЙ! порядковий номер входження).
У нашому прикладі:
=SUBSTITUTE(A2;”GoogleMerchantCenter”;”GMB”)
Ця функція використовується для групового редагування одразу великої кількості клітинок із заміною слів, окремих символів та їхніх комбінацій.
Функція IF призначена для базових логічних обчислень. Наприклад, задаємо умову, аби отримати відповідь: обрана вами клітинка більша за значення 500 чи ні.
Для кращого розуміння розберемо на прикладі:
=IF(Значення>50; "Значення при дотриманні умови" ; "Значення при недотриманні умови");
І отримаємо таку функцію: =IF(B2>50; "TRUE"; "FALSE")
=IF(B2>50; "Так"; "Ні")
У результаті можемо швидко визначити необхідні нам дані, прибравши невідповідні дані. Тобто шляхом фільтрації отримаємо готовий для роботи результат.
Функцію можна використовувати для:
Функція VLOOKUP призначена для пошуку значень у певному діапазоні, де проводиться пошук за одним стовпцем обраного діапазону.
Формула має такий вигляд:
=VLOOKUP(потрібне значення; таблиця, у першому стовпчику, якої шукаємо потрібне значення; номер стовпчика, з якого вставляємо дані; точність збігу (TRUE/FALSE))
Детальніше розберемо на прикладі.
Припустимо, у нас є таблиця з моделями телефону та їхніми параметрами:
Нам необхідно з усієї цієї таблиці зрозуміти наявність тільки певних моделей телефону і розташувати їх вибірково та в іншій послідовності.
Для того, щоб вручну не шукати потрібні нам значення і не вписувати їх наявність у нашу таблицю, нам і необхідна функція VLOOKUP.
=VLOOKUP(A18;$B$2:$F14;3;FALSE)
Ця формула дозволяє знайти значення у вихідній таблиці за певним критерієм. Розглянемо її складові:
=VLOOKUP(A18;$B$2:$F$14;3;FALSE)
Таким чином, ця формула шукає модель “Телевізор A6” у стовпчику B і повертає значення з третього стовпчика D (“Наявність”) для цієї моделі.
Функція CONCATENATE призначена для об'єднання двох клітинок в одну. Це може бути корисним під час підготовки рекламних оголошень. Наприклад, поєднуючи кілька УТП в один опис. Розглянемо цю функцію більш детально на прикладі:
=CONCATENATE(A2;A3;A6)
У такий спосіб ми можемо буквально склеїти значення кількох клітинок, і в разі потреби між клітинками можна також вставляти текст:
=CONCATENATE(A2;"-";A5)
Функція SUMIF призначена для підсумовування даних у клітинках за заданим правилом. Це вкрай корисна функція для формування звітності.
Завдяки їй ми можемо витягнути з масиву даних потрібну нам інформацію в тому форматі, який нам необхідний. Припустимо, що у нас є вивантаження даних зі значеннями:
У цьому списку нам потрібно порахувати, скільки було продажів і повернень кожної моделі за підсумком представлених періодів. Для цього нам потрібно внести такі дані у функцію:
=SUMIF(Діапазон для пошуку моделі;Модель, яку ми шукаємо в масиві;Діапазон необхідних даних для підсумовування за відповідності попередніх двох умов).
Після чого отримуємо результат:
=SUMIF($B$1:$B$27;F2;$C$1:$C$27)
Після збору даних у потрібному нам вигляді, часто виникає потреба у візуалізації всіх або частини зібраних результатів. Робимо ми це для полегшення сприйняття інформації.
У Google Sheets є можливість оформити дані у вигляді графіків і діаграм (кругових, стовпчастих, лінійних та інших). Для цього виберіть необхідний діапазон: в меню Google Sheets переходимо “Вставка” — “Діаграма”. І нам відкриється низка можливостей щодо кастомізації візуалізації:
У такий спосіб ми можемо перепакувати інформацію в легший для сприйняття формат графіків і діаграм.
За допомогою Google Sheets також можна створювати одразу готові шаблони для цілих рекламних кампаній. Для цього потрібно розуміти структуру побудови рекламних кампаній. Приміром, у Google Ads. Після заповнення потрібних параметрів у правильній послідовності необхідно експортувати все до рекламного акаунту. Задля полегшення формування такої структури, можна імпортувати вже готовий шаблон з рекламної кампанії та адаптувати його під свої вимоги. Виглядає це наступним чином:
Крім усіх перерахованих вище переваг у Google Sheets є і можливість автоматизувати інформацію за допомогою кастомних макросів або скриптів чи за допомогою додаткових сервісів. Розглянемо обидва варіанти.
Почнемо з варіанту автоматизації даних у таблицях за допомогою сервісів. Найчастіше ми використовуємо сервіс Supermetrics. За допомогою нього ми можемо отримувати дані з різних джерел, агрегувати їх та автоматично оновлювати. До того ж цей сервіс знижує шанс їхнього семплювання і показує чистіші звіти.
Семплювання даних – принцип, коли із загального масиву даних беруть частину і на її основі будують звітність.
Цей інструмент може отримувати дані з різних джерел. Проте найчастіше використовуються:
У підсумку, ми можемо зібрати вивантажені дані з різних джерел у одному аркуші Google Sheets, що може автоматично оновлюватися відповідно до наших налаштувань. Крім того, такий аркуш менш схильний до помилок, які можуть виникнути при ручному введенні даних. За фактом роботи звіт можна скласти один раз у потрібному нам вигляді і завжди мати актуальну інформацію. У сукупності це дуже спрощує роботу та дозволяє ефективніше використовувати час.
Що стосується кастомних варіантів автоматизації, тут у нас більш гнучкі можливості і варіації, наприклад:
Безумовно, автоматизація має безліч можливостей, але важливо зосередитися на своїх завданнях та знайти варіанти автоматизації, що підходять саме під них. Створення кастомних рішень майже не має обмежень, проте варто враховувати ліміти, які є у Google Sheets. А саме:
Хочете оптимізувати свої рекламні оголошення за допомогою Excel або Google Sheet? Залишайте заявку
Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.