Посилання — один із головних чинників ранжування Google, тому якісний лінкбілдинг є важливою частиною SEO-робіт. Змінюються підходи, підбираються якісніші донори, але суть залишається та сама — для безоплатного просування потрібні, зокрема, й платні методи.
Основними видами лінкбілдингу у 2022 році залишаються: класичний аутріч, гостьові пости, крауд-посилання (з форумів), каталоги, дропи, PR-статті, посилання з бірж (в укрнеті №1, на заході з цим складніше).
Тип посилань і необхідну кількість підбирають індивідуально для кожної ніші, і вони залежать від конкуренції, вже наявної посилальної маси й віку сайту. Наприклад, PR-статті не підійдуть для ніш, у яких мало новин і подій, як і дропи не підійдуть для нових сайтів без посилального профілю. А ось без аутріча зараз обійтися неможливо: хороший якісний текст із релевантним посиланням на сайт завжди дає йому плюс і зростання позицій. Розповідаємо про найпопулярніші методи для отримання посилальної маси.
Аутріч охоплює sponsored і guest posts. Ми підбираємо список майданчиків, пишемо їм листи із запитом на розміщення статей, отримуємо рахунок і розміщуємося.
Тут розсилки найчастіше робляться вручну. Але є й сервіси, що спрощують роботу, такі як snov.io, lemlist.com. Під час роботи з сервісами важливо прогрівати акаунти та перевіряти актуальність імейлів, щоб уникнути потрапляння в спам.
Майданчики для розміщення ми шукаємо у видачі за ключовими запитами у зв'язці з «guest post» або «write for us». Дуже часто ці гостьові майданчики потім все одно виставляють ціну на публікацію, і в підсумку розміщення не можна вважати безплатними.
Є окремий вид майданчиків, які публікують контент користувачів — UGC. Якщо у вас уже є класні статті, ви можете подати себе як автора. І коли майданчик схвалить вас, зможете публікуватися на ньому безплатно. Такі сайти мають високі показники відвідуваності та видаляють очевидний спам. Посилання з подібного ресурсу на якісний сайт може дати ще й переходи, на відміну від більшості відверто спонсорських постів.
Ще одним методом отримання якісних посилань є відстеження згадок вашого бренду. Ви можете зв'язатися з авторами цих матеріалів і просити додати в текст посилання на сайт компанії. На це погоджується не кожен майданчик, але шанси отримати таким чином ще одне природне посилання все-таки є.
Ще одна важлива частина робіт у лінкбілдингу — це робота із втраченими посиланнями та їх відновлення. Потрібно регулярно відстежувати, чи не пропали закуплені посилання, чи не стали вони noindex або просто текстовою згадкою бренду.
Ще одна ситуація — у вашого сайту могли змінитися URL-адреси, і всі старі посилання на нього стали 404 (а 404 не передають вагу). У такому разі потрібно зв'язатися з майданчиками і попросити повернути або замінити посилання.
Крауд-посилання або посилання з форумів найчастіше використовують для природності посилального та анкорного профілю. Важливо звертати увагу на індексацію таких форумів, релевантність гілки і спамність.
Такі посилання впливають на зростання позицій. Для низькочастотних запитів у ТОП 15-10 вони дають видимий результат. Для високочастотних — результат гірший. Ми проводили експерименти, закуповуючи велику кількість таких посилань на одну-дві сторінки. Результат був +10-20 позицій, але буквально на тиждень — потім все поверталося до початкового стану.
Результат покупки 90 форумных ссылок на 12 посадочных страниц по низкочастотным запросам
Зараз стало особливо модно обмінюватися посиланнями з якісними майданчиками в загальній ніші. По-перше, це природні посилання, по-друге, вони можуть привести реальних клієнтів, по-третє, це безплатно. Для отримання таких посилань просувний сайт має бути трастовим і відвідуваним.
Важливо проводити пошук і відновлення дроп-доменів, які раніше мали вагу і трафік, а потім з якоїсь причини домен не був продовжений. Пошук доменів з хорошим посилальним профілем і попереднім контентом — це затратно за часом, але ефективно.
Робота з дропами є сірим методом просування і підходить не для кожної ніші. Але за високої конкуренції є практично обов'язковим методом просування. Усі подібні посилання закриті від Ahrefs, Majestic та інших сервісів, тому у конкурентів ви їх навряд чи знайдете. Однак, потрібно мати на увазі, що вони використовуються і працюють.
Чи варто мати свою сторінку в цій енциклопедії — досить спірне питання. З одного боку, це авторитетний сайт, що впливає на зростання бренду, з іншого боку, це може мати й негативний ефект: сторінки на Вікіпедії може редагувати будь-яка людина, і вся позитивна інформація про компанію може стати негативною. Тому, якщо ви вирішили там розміститися, доведеться постійно контролювати репутацію бренду.
Як сателіти найчастіше використовують інформаційні сайти або сайти-відгуки, які містять корисний і якісний контент на вузькоспрямовані теми. Для таких сайтів будується SEO-стратегія, використовуються техніки зі зростання посилального профілю, а вони зі свого боку залучають цільових відвідувачів і приносять ліди на основний сайт. Популярні в продуктових нішах і SaaS-рішеннях.
Посилання з бірж — найпопулярніший метод купівлі посилань в Україні. Це швидко, безпечно, зручно. Основними біржами, що продають посилання, є miralinks, gogetlinks, collaborator, prposting. На двох останніх є майданчики, які продають посилання і на західний ринок.
Наші рекомендації:
Маєте завдання з покращення посилального профілю вашого сайту — звертайтеся до нашої команди SEO-фахівців.
Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.