З сезонністю попиту стикаються практично всі інтернет-магазини. І готуватися заздалегідь потрібно не тільки до пікових місяців продажів, але і до періоду спаду купівельної активності. Один з найбільш показових моментів - затишшя після Чорної п'ятниці і передноворічних акцій. Падіння продажів в цей період не є приводом для припинення активності - зменшення кількості попиту далеко не завжди веде до зниження його якості.
За допомогою яких інструментів можна стимулювати продажі в низький сезон - розповідаємо в цьому матеріалі.
Перш ніж будувати стратегію продажу товарів в низький сезон, необхідно визначити межі високого і низького попиту. Зробити це можна, використовуючи інструменти аналізу:
Кожен з цих інструментів зможе дати тільки часткову інформацію. Для отримання цілісної картини ринку і складання об'єктивної думки - краще використовувати їх в комбінації.
Офіційний інструмент для відстеження тенденцій попиту від Google. Його можна використовувати і для аналізу окремих запитів/товарів, і для тематик.
Спочатку інструмент призначений для оцінки ключових слів в Google Ads, але саме з його допомогою можна оцінити потенціал тих чи інших ключових слів в розрізі місяців і пристроїв пошуку.
Інструмент не дає прямого прогнозу трафіку по сезону, але в платній версії є можливість аналізувати трафік конкурентів за попередній сезон. І на підставі історичних даних основних гравців - збирати дані про сезонність ринку в цілому.
В період низького попиту продажі падають, але, як правило, не припиняються повністю. Думка про те, що зі зниженням попиту знижується і конкуренція - є в корені неправильним. Уявімо, що в високий сезон на одну позицію товару припадає 10 покупців і 7 продавців, в низький сезон - на позицію одного товару є 3 покупця, але кількість продавців залишається незмінним. У такій ситуації дуже важливо зосередитися на зміцненні сили власного бренду, оскільки за інших рівних саме він вплине на кінцевий вибір покупця.
Інструменти, які сприяють підвищенню впізнаваності бренду:
Реклама в YouTube зазвичай вимагає значних фінансових вливань. Від цього залежить охоплення. Але в період низького сезону, особливо для нішевих товарів, можна обійтися і досить обмеженим бюджетом. У такому підході є один, але дуже важливий нюанс - детальний підбір аудиторії.
Також важливим фактором є формат рекламного ролика. Сюжет, який триває 3,5 хвилини і короткий посил на 6 секунд повинні переслідувати різні цілі. Перший формат (зазвичай це детальний огляд продукту) більше підійде вже відомим брендам або продавцям унікальних, нових на ринку товарів. А короткі ролики краще використовувати в якості нагадування про те, що користувач уже знає про продукт або для анонса новогї акційної пропозиції.
Банерна реклама в класичному розумінні використовується для інформування аудиторії про вигідні пропозиції. Такий підхід покаже гарні результати не тільки в пікові періоди попиту, але і в низький сезон. Зосередити увагу краще на точкових аудиторіях, які вже цікавилися конкретними товарами або певними категоріями продуктів.
Ключова особливість реклами в соціальних мережах - це нативність. Читач може не відрізнити рекламний пост від інформації, якою зазвичай ділиться хтось із його друзів. Так ви зможете нагадувати про інтернет-магазин користувачам, які потенційно схожі з вашою цільовою аудиторією, а значить - також можуть бути зацікавлені в продукті.
В Україні найпопулярніші соціальні мережі - це Facebook і Instagram. Незважаючи на те, що система рекомендує використовувати автоматичні місця розміщення, в несезон краще розділяти Instagram і Facebook в окремі кампанії. Так буде простіше оцінити ефективність кожної площадки. Якщо використовувати автоматичні місця, то алгоритм самостійно визначатиме який креатив, в якому форматі (стрічка або stories) і на якому майданчику розміщувати.
В несезон кількість потенційної аудиторії, яка цікавиться товаром, скорочується. І ручне управління ставками - не завжди найкращий варіант. Автоматичні стратегії дозволяють коригувати ставки залежно від переслідуваної мети і безлічі додаткових чинників. Основні з них:
Зверніть увагу, що стратегії, які добре працювали в сезон високого попиту, можуть бути менш ефективними в період спаду. На деякий час кампанію можна перевести на ручне управління, а потім знову повернутися до «розумної стратегії». Це дозволить алгоритму перенавчитися, використовуючи новий, більш актуальний набір даних.
Аудиторія, яка вже робила покупки на вашому сайті, заслужено вважається найбільш лояльною. Імовірність того, що саме ці користувачі будуть замовляти у вас товари - набагато вище.
Але в період низького попиту не варто фокусуватися тільки на таких клієнтів, краще розширити аудиторію рекламних кампаній до всіх користувачів, які відвідали сайт за певний період. Безпосередньо сам період потрібно вибирати в залежності від трафіку, який приходить на сайт. Щоб зацікавити користувачів і збільшити кількість транзакцій - можна запропонувати промокодом зі знижкою на певну групу товарів або об'єднати декілька продуктів в комплекти за вигідною ціною.
Низький сезон - це не привід для припинення активності. В несезон у бізнесу є відмінна можливість більш активно зайнятися вибудовуванням позиціонування власного бренду, а також випробувати нові майданчики і формати рекламних оголошень. Такі кроки дадуть перевагу не тільки в період низького попиту, а й в довгостроковій перспективі.
Хочете отримати більш детальну консультацію з цього питання - звертайтеся до наших фахівців.
Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.