НАПИСАТИ НАМ
27.12.2019

Тренди SEO 2020: як ефективно просувати сайти eСommerce

Антон Мироненко
SEO-фахівець в Promodo
Вчора, 22:48

Канал Organic search - один з найважливіших для залучення відвідувачів на сайти сегмента eCommerce. В органічному каналі трафіку - мінімальна ціна конверсії, тому його називають «безкоштовним». Трафік з органіки неможливо «замовити» або «купити», як в контекстній рекламі, він генерується існуючого попиту реальних клієнтів. Вкладені інвестиції в SEO-просування інтернет-магазину окупаються вже через кілька місяців, а виконані роботи мають накопичувальний ефект, що позитивно впливає на ROI.

Про тенденції в пошуковому маркетингу 2020 поговорили з нашими експертами. Професійними інсайтами ділиться фахівець з просування web-проектів Promodo Антон Мироненко.

Які чинники ранжирування будуть впливати на SEO-просування інтернет-магазинів в 2020 році? Для просування сайту досить технічної оптимізації і контенту? Чи потрібно підходити комплексно і орієнтуватися на поведінку користувача?

З повною упевненістю ніхто не відповість на ці питання, оскільки Google не розкриває своїх секретів. Будуємо гіпотези, засновані на спостереженнях і аналізі оновлень пошукових механізмів останніх років. Залишаються класичні фактори і неочевидні, відносно нові - брендові і якісні фактори для сайтів категорії Your Money - Your Life (Гаманець або життя). Ймовірно, буде трохи змінюватися сила впливу кожного фактора. Так, після повноцінної реалізації останнього оновлення алгоритму BERT для російської та української мов, текстові чинники можуть сильніше впливати на ранжирування.

Бачимо, що пошукова система Google активно працює над механізмами для кращого розуміння користувачів, їх намірів і потреб. Розвиток машинного навчання, технологій Big Data і штучного інтелекту давно допомагають корпорації в цих напрямках.

тренды SEO_2020

Google дає конкретні рекомендації вебмастерам і оптимізаторів, і найкращим сигналом для пошукової системи про релевантності веб-ресурсу стане контент, який повністю задовольняє запиту користувача.

Для досягнення топових позицій в SERP виключно технічною оптимізації та контенту вже давно мало для більшості ніш, навіть з низьким попитом. Однозначно потрібен комплексний підхід не тільки до просування сайту, але і бізнесу.

ЯКІ ТЕНДЕНЦІЇ ПОШУКОВОЇ ОПТИМІЗАЦІЇ ТИ БАЧИШ В НІШІ EСOMMERCE?

В якості пріоритетних я б відзначив такі векторні напрямки в SEO-просуванні інтернет-магазинів на 2020 рік.

  • Повна орієнтація на смартфони. У дизайні, розробці нових сторінок, опрацювання поведінкових факторів. Перша причина змін - Mobile-first Index. Друга - стабільне зростання частки світового мобільного трафіку щодо десктопного.
тренды SEO_2020
  • Швидкість завантаження сторінок. На мобільних пристроях не завжди стабільний високошвидкісне підключення до Інтернету, тому складні, важкі, що не оптимізовані ресурси можуть завантажуватися досить довго. А кожна додаткова секунда - це втрачений потенційний клієнт, транзакція і дохід. Також варто відзначити, що швидкість завантаження це окремий фактор ранжування.
тренды SEO_2020
  • Репутація бренду, як брендовий складова (YMYL). Маркетингові активності по всіх можливих каналах, де є ваша ЦА, спрямовані на підвищення впізнаваності бренду, лояльності до бренду і рівня довіри.

  • Захист і безпека персональних даних. Веб-сайти зобов'язані створювати максимально безпечне середовище для своїх клієнтів. Тому, як один з основних трендів, я виділяю роботу над security-стороною проекту.

  • Принципова зміна підходу до створення текстів. Впевнений рух в сторону повноцінних відповідей на запитання потенційних клієнтів, створення корисного експертного контенту. Для кращого розуміння відвідувачами і пошуковими машинами будь-який матеріал повинен бути чітко структурований.

  • Оптимізація під голосовий пошук. Необхідно наповнювати веб-ресурс оптимізованими матеріалами під голосовий пошук, щоб не втрачати швидкозростаючу аудиторію любителів запитати голосом, а не набирати запит на клавіатурі. Впроваджувати найбільш органічні словоформи, давати чіткі і повні відповіді на питання ЦА.

  • Оптимізація під геотаргетинг. Опрацювання геозалежних запитів і боротьба за топ в блоці карт. Локальне SEO-просування бізнесу в областях з офлайн точками, так як локальний пакет для мобільної видачі може займати всю першу сторінку.

  • Боротьба в SERP за нульову позицію (featured snippet). Маніпуляції для потрапляння на «нульову» позицію буде вкрай важлива в висококонкурентних нішах, а також в тих, де пошукова система виводить власні сервіси вище органічної видачі.

  • Опрацювання та використання релевантних типів мікророзмітки. Допоможе показати пошуковику категорії даних по проекту, стати більш прозорими і зрозумілішими для Google і потенційних клієнтів.
тренды SEO_2020
  • Оптимізація зображень під візуальний пошук (по всьому зображенню або його частини). В Google Lens, Pinterest та інших ресурсах спостерігається різке зростання використання візуального пошуку на шкоду класичного текстовому. Цей тип пошуку рекомендується використовувати в нішах покупок і послуг.
  • Темна тема. Не виключаю, що в майбутньому це виявиться додатковим фактором ранжирування Google.

Чи можливо буде у 2020 році автоматизувати SEO і обійтися без допомоги експертів?

Ні, тому що наша сфера діяльності - це симбіоз рутинних класичних процесів оптимізації і творчого підходу до генерації ідей при вирішенні задач бізнесу і користувачів.

Ідеєю автоматизації в SEO займаються давно. Там, де можна задіяти математичний апарат, ми можемо розробити і реалізувати механіку, наприклад, з перевірки базової технічної складової. Але там, де потрібно якісно нове рішення для конкретного проекту, якісь нестандартні підходи до пошукового просування - ми поки не можемо навчити машину генерувати корисні ідеї, гіпотези, фішки.

У 2019 локальна видача мала великий вплив на ранжування eCommerce-сайтів. Для 2020 року ця тенденція збережеться? Поступляться місцем великі маркетплейси більш дрібним локальним інтернет-магазинам?

Останні кілька років спостерігається збільшення впливу на ранжування кількісних обсягів рітейлера, тобто асортименту для класичного eCommerce. Маркетплейси отримують кращі позиції.

У другій половині 2019 року така тенденція показала уповільнення темпів зростання. Цілком ймовірно, що великі гравці перестануть отримувати топові позиції тільки через кількість товарів. Однозначно відповісти неможливо, залишається тільки чекати, аналізувати і робити висновки. Але це вже в 2020 році.

Як вплине ukrainian-first на органічну видачу? І як буде проходити розподіл позицій в пошуку?

Тенденція до ukrainian-first спостерігається у всіх нішах українського онлайн-рітейлу. У наступному році це буде MustHave для будь-якого сайту. Одночасно з цим ми спостерігаємо динамічне зростання частоти запитів українською мовою. Не думаю, що даний тренд якось сильно вплине на видачу. Залишаться російськомовна і україномовна видачі, кожна зі своїм попитом.

Інша сторона медалі - якщо сучасний бізнес не підлаштується під даний тренд, то втратить частину трафіку, а значить клієнтів і продажі. Це обов'язково варто врахувати.

Взаємодія SEO з іншими каналами: наскільки буде важливий комплексний підхід для просування інтернет-магазину в 2020 році?

Дуже важливий. Як я говорив раніше, для SEO і просування інтернет-магазину в цілому необхідно підключати весь комплекс каналів для залучення трафіку, в чому готові допомогти фахівці Promodo.

ВИСНОВКИ

До SEO-просування інтернет-магазинів слід підходити комплексно. Тільки технічної та текстової оптимізації мало. Дуже важливою є робота над репутацією і популярністю бренду.

13 ОСНОВНИХ ТЕНДЕНЦІЙ В SEO НА 2020

1. Повна орієнтація на смартфони.
2. Висока швидкість завантаження сторінок.
3. Репутація бренду.
4. Захист і безпека персональних даних.
5. Принципова зміна підходу до створення текстів.
6. Оптимізація під голосовий пошук.
7. Контент: експертність, актуальність, корисність, структурованість.
8. Оптимізація під геотаргетинг.
9. Використання відеоконтенту.
10. Боротьба в SERP за нульову позицію (featured snippet).
11. Опрацювання і використання релевантних типів мікророзмітки.
12. Оптимізація зображень під візуальний пошук.
13. Темна тема оформлення.

ПРОФЕСІЙНІ ІНСАЙТИ

  • Повністю автоматизувати SEO немає можливості - завжди необхідна креативна робота живого фахівця з просування.
  • Існує ймовірність, що в 2020 році невеликі локальні інтернет-магазини зможуть конкурувати з ритейлерами-гігантами і маркетплейсамі в топі пошукової видачі.
  • При просуванні послуг або товарів в Україні вкрай важливо не забувати про оптимізацію україномовної версії сайту, щоб не втратити користувачів, які споживають контент українською мовою.
В закладки

Звертайтеся до команди Promodo за ефективною SEO-оптимізацією вашого сайту.

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

автор статтi

Антон Мироненко
SEO-фахівець в Promodo

Обговоримо ваш проєкт?

Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз

ДОЛУЧАЙСЯ ДО
КОМАНДИ PROMODO ❤️

Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз