Канал Organic search - один з найважливіших для залучення відвідувачів на сайти сегмента eCommerce. В органічному каналі трафіку - мінімальна ціна конверсії, тому його називають «безкоштовним». Трафік з органіки неможливо «замовити» або «купити», як в контекстній рекламі, він генерується існуючого попиту реальних клієнтів. Вкладені інвестиції в SEO-просування інтернет-магазину окупаються вже через кілька місяців, а виконані роботи мають накопичувальний ефект, що позитивно впливає на ROI.
Про тенденції в пошуковому маркетингу 2020 поговорили з нашими експертами. Професійними інсайтами ділиться фахівець з просування web-проектів Promodo Антон Мироненко.
Які чинники ранжирування будуть впливати на SEO-просування інтернет-магазинів в 2020 році? Для просування сайту досить технічної оптимізації і контенту? Чи потрібно підходити комплексно і орієнтуватися на поведінку користувача?
З повною упевненістю ніхто не відповість на ці питання, оскільки Google не розкриває своїх секретів. Будуємо гіпотези, засновані на спостереженнях і аналізі оновлень пошукових механізмів останніх років. Залишаються класичні фактори і неочевидні, відносно нові - брендові і якісні фактори для сайтів категорії Your Money - Your Life (Гаманець або життя). Ймовірно, буде трохи змінюватися сила впливу кожного фактора. Так, після повноцінної реалізації останнього оновлення алгоритму BERT для російської та української мов, текстові чинники можуть сильніше впливати на ранжирування.
Бачимо, що пошукова система Google активно працює над механізмами для кращого розуміння користувачів, їх намірів і потреб. Розвиток машинного навчання, технологій Big Data і штучного інтелекту давно допомагають корпорації в цих напрямках.
Google дає конкретні рекомендації вебмастерам і оптимізаторів, і найкращим сигналом для пошукової системи про релевантності веб-ресурсу стане контент, який повністю задовольняє запиту користувача.
Для досягнення топових позицій в SERP виключно технічною оптимізації та контенту вже давно мало для більшості ніш, навіть з низьким попитом. Однозначно потрібен комплексний підхід не тільки до просування сайту, але і бізнесу.
В якості пріоритетних я б відзначив такі векторні напрямки в SEO-просуванні інтернет-магазинів на 2020 рік.
Чи можливо буде у 2020 році автоматизувати SEO і обійтися без допомоги експертів?
Ні, тому що наша сфера діяльності - це симбіоз рутинних класичних процесів оптимізації і творчого підходу до генерації ідей при вирішенні задач бізнесу і користувачів.
Ідеєю автоматизації в SEO займаються давно. Там, де можна задіяти математичний апарат, ми можемо розробити і реалізувати механіку, наприклад, з перевірки базової технічної складової. Але там, де потрібно якісно нове рішення для конкретного проекту, якісь нестандартні підходи до пошукового просування - ми поки не можемо навчити машину генерувати корисні ідеї, гіпотези, фішки.
У 2019 локальна видача мала великий вплив на ранжування eCommerce-сайтів. Для 2020 року ця тенденція збережеться? Поступляться місцем великі маркетплейси більш дрібним локальним інтернет-магазинам?
Останні кілька років спостерігається збільшення впливу на ранжування кількісних обсягів рітейлера, тобто асортименту для класичного eCommerce. Маркетплейси отримують кращі позиції.
У другій половині 2019 року така тенденція показала уповільнення темпів зростання. Цілком ймовірно, що великі гравці перестануть отримувати топові позиції тільки через кількість товарів. Однозначно відповісти неможливо, залишається тільки чекати, аналізувати і робити висновки. Але це вже в 2020 році.
Як вплине ukrainian-first на органічну видачу? І як буде проходити розподіл позицій в пошуку?
Тенденція до ukrainian-first спостерігається у всіх нішах українського онлайн-рітейлу. У наступному році це буде MustHave для будь-якого сайту. Одночасно з цим ми спостерігаємо динамічне зростання частоти запитів українською мовою. Не думаю, що даний тренд якось сильно вплине на видачу. Залишаться російськомовна і україномовна видачі, кожна зі своїм попитом.
Інша сторона медалі - якщо сучасний бізнес не підлаштується під даний тренд, то втратить частину трафіку, а значить клієнтів і продажі. Це обов'язково варто врахувати.
Взаємодія SEO з іншими каналами: наскільки буде важливий комплексний підхід для просування інтернет-магазину в 2020 році?
Дуже важливий. Як я говорив раніше, для SEO і просування інтернет-магазину в цілому необхідно підключати весь комплекс каналів для залучення трафіку, в чому готові допомогти фахівці Promodo.
До SEO-просування інтернет-магазинів слід підходити комплексно. Тільки технічної та текстової оптимізації мало. Дуже важливою є робота над репутацією і популярністю бренду.
1. Повна орієнтація на смартфони.
2. Висока швидкість завантаження сторінок.
3. Репутація бренду.
4. Захист і безпека персональних даних.
5. Принципова зміна підходу до створення текстів.
6. Оптимізація під голосовий пошук.
7. Контент: експертність, актуальність, корисність, структурованість.
8. Оптимізація під геотаргетинг.
9. Використання відеоконтенту.
10. Боротьба в SERP за нульову позицію (featured snippet).
11. Опрацювання і використання релевантних типів мікророзмітки.
12. Оптимізація зображень під візуальний пошук.
13. Темна тема оформлення.
Звертайтеся до команди Promodo за ефективною SEO-оптимізацією вашого сайту.
Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.