85% українців, опитаних в дослідженні Kantar за 2023 рік, знають про розпродаж Black Friday, а 50% з них — купують товари у цей період. Водночас за два роки повномасштабної війни знання про різні розпродажі серед українців знизилося.
Щоб успішно стартувати Black Friday 2024 разом з фахівцями маркетингової агенції Promodo ми підготували гайд для роботи з різними каналами і надали поради, які допоможуть вам успішно пройти сезон розпродажів.
Рекомендації Promodo до старту Black Friday 2024
- Напередодні протестуйте ваш сайт та перевірте, чи витримає він навантаження у період зростання відвідувань. Переконайтеся, що оператори колцентру готові приймати замовлення, а товару — вдосталь: дуже погано, коли людина замовила продукт, а він давно закінчився.
- Будуйте багатоканальні ланцюжки взаємодії з користувачем. Наприклад, залучили користувачів через Google Demand Gen кампанію, налаштували на них ремаркетинг в Meta, змотивували залишити свої контакти через гейміфікований pop-up, надіслали спеціальну пропозицію на email.
- Зазвичай люди вже знають, що будуть купувати на Black Friday: подарунки до різдвяних свят чи телевізор, який давно хотіли. Плануйте активності завчасно, щоб користувач «бачив» ваш бренд не лише в період Чорної пʼятниці, а тримав його в голові ще до старту розпродажів.
SEO
- Підтримуйте вічнозелену сторінку, приурочену до Чорної п’ятниці
Оновлення однієї сторінки має певний накопичувальний ефект — такий підхід гарантує створення авторитету, що може покращити пошукові рейтинги. Але щоб досягнути такого результату, ви повинні періодично працювати з цією сторінкою — наповнювати її інформативним контентом та пропозиціями.
- Метаоптимізація та оновлення контенту
Переконайтеся, що на сторінці, присвяченій Чорній пʼятниці, ваші метатеги, зокрема заголовки й описи, оптимізовані за допомогою ключових слів, пов’язаних із Чорною п’ятницею. Оновлюйте вміст сторінки, щоб відобразити та висвітлити сезонні пропозиції, та включити чіткі заклики до дії, природно додаючи цільові ключові слова.
- Використовуйте PR-статті, щоб отримати видимість напередодні Чорної п’ятниці.
Використовуйте PR-статті, щоб отримати видимість напередодні Чорної п’ятниці. Публікація PR-контенту про ваші акційні пропозиції допомагає залучати зворотні посилання та зацікавлювати споживача на ранній стадії.
- Робота сайту та оптимізація сервера
Переконайтеся, що ваш вебсайт може впоратися зі збільшенням трафіку під час Чорної п’ятниці. Протестуйте свій сервер і оптимізуйте час завантаження заздалегідь. Низька швидкість завантаження або збої сервера в цей піковий період можуть суттєво вплинути на продажі та зашкодити вашому рейтингу. Використовуйте поведінкові сигнали, щоб підвищити продуктивність сторінки.
- Підвищуйте рейтинг цільової сторінки за допомогою міксу каналів
Платна реклама — найпопулярніший спосіб залучити користувачів на вашу сторінку. Але якщо ви не використовуєте її у вашій маркетинг-стратегії, звернутися можна до інших каналів, такий як email та соцмережі.
Покращуючи поведінкові сигнали: час, проведений на сторінці, рівень взаємодії та глибина перегляду — ви сигналізуєте пошуковій системі про якість та цінність вашого сайту. Відтак, це збільшує її рейтинг навіть без залучення платної реклами.
- Уникайте канібалізації вмісту
Переконайтеся, що ваша сторінка Чорної п’ятниці не конкурує з іншими сторінками на вашому сайті, наприклад зі статтями блогу, у яких згадується Чорна п’ятниця. Консолідуйте вміст і використовуйте внутрішні посилання, щоб спрямувати весь трафік на вашу головну сторінку, уникаючи канібалізації ключових слів на вашому сайті.
- Використовуйте сезонні запити
Відстежуйте сезонні запити, наприклад «Коли Чорна п’ятниця?» шляхом раннього створення відповідного контенту. Ця стратегія допомагає охопити користувачів, які готуються до події, і гарантує, що ви будете помітні для інформаційних пошуків до Чорної п’ятниці.
PPC
- Будьте гнучкими з розподілом бюджету
Якщо ви бачите, що попит в певній категорії збільшується — важливо, щоб бюджети на неї не були «затиснені». Це може призвести до недостатнього показу оголошень, попри високий попит. Реагуйте на зміни та відстежуйте, як змінюється поведінка користувачів під час Black Friday.
- Тримайте постійну комунікацію впродовж усього періоду розпродажів
GA4 не дозволяє оперативно бачити інформацію щодо продажів за поточний день. Тому важливо комунікувати з підрядниками про зміни в кінцевих продажах та ділитися внутрішньою статистикою.
Наприклад, якщо протягом дня клієнт відмічає, що зростає попит на категорію (може в офлайні, може викупи) — важливо сказати про це РРС-спеціалісту, аби він реагував на зміну та коригував бюджети.
- Переконайтеся, що рекламуєте товар, який є в наявності
Впевніться, що інформація про наявність та кількість товару у вашій CRM — актуальна, коректно відображається на сайті та передається у фід. Google Merchant Center може відстежувати зміни на сайті автоматично, але не забувайте простежити за категорійними кампаніями та товарами в ротації каталогу Meta Ads.
- Збільшуйте бюджети на рекламні кампанії заздалегідь
Різке та швидке збільшення бюджетів може призвести до перенавчання кампаній. Тому ми рекомендуємо починати за 1,5 місяця до старту сезону, щоб не упустити можливий попит.
При обмежених бюджетах рекламна кампанія може зупинити покази просто посеред дня, а це загрожує втратою частини потенційних покупців.
Якщо у вас предоплатний біллінг, то варто врахувати, що кошти зазвичай зараховуються протягом 2-5 робочих днів. Але в пікові періоди можуть бути затримки на стороні рекламних систем, наприклад, в Google Ads це може тривати і до 30 днів.
- Закладіть час на створення і модерацію креативів
У високий період процеси модерації також можуть відбуватися повільніше, ніж зазвичай. Рекомендуємо заздалегідь продумати всі акції та необхідні для них креативи — вчасно їх створити та завчасно пройти модерацію.
- Не вносьте необдумані правки в кампанії
У листопад краще не робити різких дій: не змінювати структуру кампаній, стратегії призначення ставок і бюджети часто й різко. Спочатку краще обдумати ризики, які це може спричинити, адже Чорна пʼятниця — це точно не період для тестування гіпотез.
Email-маркетинг
- Не залишайте все на один день
Чорна П’ятниця — це ціла серія акцій: передп'ятничні пропозиції, сама Чорна П'ятниця, «останній шанс», Кіберпонеділок. Тож розтягуйте кампанію на декілька днів чи тиждень, щоб залучити більше клієнтів і збільшити обсяг продажів.
- Підготуйте свою аудиторію до покупок
Використовуйте короткі інтригуючі тизери, зворотний відлік до розпродажу та ексклюзивні пропозиції, які створять додатковий ажіотаж. Це «розігріє» аудиторію заздалегідь та розпалити її інтерес до бренду.
- Додайте чарівні слова у тему листа
Тут допоможуть «три вершники» високого open rate:
- інтрига
- обмежена пропозиція
- вигода
Використовуйте один з цих прийомів, прикрашайте тему емодзі і не забувайте, що не варто перевалювати за 50 символів, щоб тема добре відображалася на будь-якому пристрої.
- Створіть тематичний дизайн
Ваші розсилки до Чорної п'ятниці мають виділятися на тлі інших — чим креативнішим буде лист, тим краще. Темний фон (адже п'ятниця чорна!), яскраві акценти, стилістика, які відрізняються від ваших стандартних розсилок — все це приверне увагу клієнта і спонукає його вибрати саме вас.
Для ліпшого результату виділяйте головне: товар, знижки, промокод і терміни дії розпродажу.
- Використовуйте АМР-механіки
Наприклад, інтерактивні картки товарів, щоб клієнти одразу бачили усі моделі, кольори тощо. Або залучайте формат гейміфікації з подарунками для більшого заохочення. Дохід з email-каналу клієнтів Promodo, які використовують гейміфікацію у розсилках, у 2,5 раза вищий!
- Влаштуйте Кіберпонеділок
Кіберпонеділок — це перший понеділок після Чорної пʼятниці, що виник в США як масовий день розпродажів у ритейлі. За легендою, в понеділок офісні працівники повернулися до роботи за службовим компʼютером і зробили ритейлу високі продажі.
Цьогоріч Кіберпонеділок припадає на 2 грудня 2024 року і бренди можуть використати його для пробудження «сплячих» клієнтів.
- Памʼятайте про FOMO-ефект
Так, FOMO — це психологічний тригер, але на період коротких розпродажів він дійсно має сенс. Таймери на обмежену по часу пропозицію у листах, pop-up та на сайті — це мастхев, але також ви можете використовувати фрази на кшталт «Залишилося лише кілька одиниць», щоб заохотити споживача до покупки.
Media
- Враховуйте попередній досвід
Щоб кампанія на Black Friday пройшла ефективно, рекламодавець повинен мати фокусні, окремо встановлені цілі в роботі з аудиторією бізнесу.
Враховуючи попередній досвід, звертайте увагу на визначення складу ЦА для кожної акції чи типу товару, результати та динаміку пост клік/post view конверсій відповідно до інструменту запуску та сегменту аудиторій.
- Використовуйте медіа, як спліт інструментів
Якщо грамотно підійти до вибору цільових аудиторій та їх сегментації, географії та рекламних каналів — медіа може підсилити результати performance-кампаній. Залежно від цілей бізнесу, ми можемо робити фокус на певне Гео (до прикладу, тільки Топ міста), виділяти більш активні сегменти аудиторій, або працювати з базами клієнтів наших рекламодавців.
На рівні тактики ми радимо використовувати архітектуру кампаній «зворотній клин», коли тижневі розміщення збільшуються поступово, а пік припадає наприкінці періоду, що актуально саме для Чорної пʼятниці.
- Працюйте з синергією медіаканалів
В боротьбі за клієнта під час сезону розпродажів, бізнесу важливо не лише пропонувати найвигідніші пропозиції, а боротися за долю великого екрану — щоб бути помітними в період Чорної пʼятниці. Наприклад, мікс диджиталу + диджитал ТБ + зовнішня реклама + метро допоможе «ловити» користувача в різних точках і встановити необхідну асоціацію.
SMM
- Готуйте тизери
Використовуйте соціальні мережі, як ще один канал, за допомогою якого ви можете «розігріти» аудиторію до старту Чорної пʼятниці. Створіть креативи з натяками на основні категорії розпродажу, запропонуйте підписникам поділитися власним списком бажаних покупок або зніміть тизер-трейлер, який точно зацікавить користувача повернутися, щоб дізнатися про спеціальні пропозиції бренду.
- Співпрацюйте з інфлюенсерами
Більшість великих кампаній в українських бізнесів супроводжується співпрацею з інфлюенсерами. Ви можете обрати героя кампанії, за допомогою якого будете комунікувати про розпродаж в різних каналах, або запустити інфлюенс-кампанію з різними блогерами — не лише зірковими.
Співпраця з мікроблогерами — новий потужний інструмент маркетингу, ми не втомлюємося про це казати. І навіть описали переваги роботи з локальними блогерами на прикладі кейсу з Comfy.
- Бекстейдж
Black Friday — напружений для бізнесу період. Роботи стає в декілька разів більше у всіх відділів — перед консультантами вишикується черга, колцентр не злізає з телефону, а пакувальники постійно складають нові замовлення. Використайте цю завантаженість, щоб показати команду та наблизити споживача до бренду.
Висновки
Чорна пʼятниця давно переросла з «одноденної акції» на довгий сезон розпродажів, під час якого бізнесу збільшують напругу та знижки. Щоб сезон був ефективним — до нього потрібно готуватися заздалегідь, але навіть в процесі є багато дрібних деталей, які потрібно постійно контролювати.
Ну а який результат принесе Black Friday 2024 для українського бізнесу — розповімо в новому дослідженні Promodo.
на розсилку