Написати нам

Дослідження українського ринку eCommerce
Перше півріччя 2025

Мета та метод дослідження

Українські підприємці активно шукають нові ринки та впроваджують цифрові рішення для оптимізації процесів. За результатами опитування, у 2025 році бізнес планує збільшити дохід на 11% від показників 2024-го.

Нагадаємо, що сума, яку українці витратили на онлайн-покупки протягом 2024 року збільшилася на 25% та склала 239 млрд гривень. Минулого року 60% онлайн-покупок було здійснено з телефону.
*За даними дослідження групи компаній EVO, 2024 рік.

У цьому звіті ми візуалізували динаміку у 7-ми нішах на основі середньозважених показників у кожній з категорій. Вибірка — гравці із різним рівнем обертів. Порівнювали показники за перше півріччя 2025 з показниками 2024. Щоб правильно оцінити сезонність, усунувши вплив інфляції, частину даних відобразили у відсотковому відношенні в USD.

Знаходимо інсайти, які допомагають
УХВАЛЮВАТИ ефективні рішення

Знаходимо інсайти

Знаходимо інсайти, які допомагають
приймати ефективні рішення

Якщо вам потрібен глибинний аналіз своєї категорії або стратегія розвитку — звертайтеся до команди Promodo
з відділу Стратегії та досліджень.
Отримати консультацію

Для кого це дослідження

Для власників
бізнесу

які шукають перспективні шляхи розвитку.

Для
маркетологів

які постійно відстежують зміни на ринку та підлаштовують свою стратегію під реалії сьогодення.

стан українського бізнесу у 2025 році

Індекс активності українського бізнесу станом на березень 2025-го становить 38.6 із 100 можливих пунктів. Він зріс у порівнянні з показниками січня, проте залишається в зоні негативних очікувань та є нижчим за показник травня 2024-го (43.7).

Драйверами росту індексу за перші три місяці стало збільшення кількості замовлень. Так, 19% компаній зазначили, що продажі зросли порівняно з попереднім періодом, 31% респондентів вказали, що рівень продажів залишився на тому ж рівні.
Дані з дослідження стану бізнесу в Україні, проведеного у лютому-березні 2025 року в межах проєкту Програми розвитку ООН (UNDP) «Трансформаційне відновлення» Центром розвитку інновацій, Офісом з розвитку підприємництва та експорту, проєктом Дія.Бізнес, Advanter Group

Драйвери зростання eCommerce у 2024 році

Зміни ключових показників в eCommerce

Графіки візуалізували на основі середньозважених показників у кожній з категорій. Вибірка — гравці із різним рівнем обертів. Порівнювали показники першого півріччя 2025 з показниками 2024.

Електроніка

Дохід у категорії в UAH||Дохід у категорії в USD||Середній чек у категорії в UAH||Середній чек у категорії в USD||Кількість користувачів у категорії||Витрати на рекламу в Google Ads в USD||Вартість кліку в USD

Категорія Електроніки.
Висновки по цифрах в онлайні

  • Дохідність ніші, порівняно із першим півріччям 2024, зросла на 29% у гривнях та на 23% у доларах. Проте це сталося не за рахунок збільшення середнього чека, а завдяки зростанню кількості покупок та коефіцієнту конверсії. Останній збільшився на 7%.
  • Кількість покупок також зросла — на 19%. Просадка була лише у лютому. Падіння середнього чека у гривнях вже не таке стрімке, як у другому півріччі 2024 року (30%) — воно майже спинилося. У березні 2025 навіть було перевищення минулорічних показників.
  • Позитивна динаміка є і по трафіку – протягом першого півріччя 2025 він плавно виріс на 11%. Водночас вартість кліку ніяк не змінилася.
  • Бачимо, що у більшості гравців з цієї категорії значно зріс дохід з реклами. Інші канали мають невелике просідання. Наша гіпотеза: шукаючи електроніку, українці частіше клікають саме на рекламу, а не на результати органічної видачі, наприклад. Загалом ефективність платних каналів виросла в усіх категоріях.

Продукти та алкоголь

Дохід у категорії в UAH||Дохід у категорії в USD||Середній чек у категорії в UAH||Середній чек у категорії в USD||Кількість користувачів у категорії||Витрати на рекламу в Google Ads в USD||Вартість кліку в USD

Категорія Продукти та алкоголь.
Висновки по цифрах в онлайні

  • Як ми і прогнозували, пенетрація онлайну в цій категорії продовжує зростати — кількість покупок у першому півріччі 2025 зросла на 36%, а трафік збільшився на 25%. Порівняно із першим півріччям 2024, дохід у категорії збільшився на 45% у гривнях та 37% у доларах.
  • Середній чек зріс лише на 6% у гривнях та на 1% у доларах. Найімовірніше, користувачі купують частіше, але на менший чек. Також на 10% зріс коефіцієнт конверсії. Відтак здорожчання вартості товарів в цій ніші не сильно вплинуло на зростання середнього чека.
  • Гравці помірковано збільшували бюджети у першому півріччі 2025, усереднено у доларах зростання склало лише 6%. Тобто на зростання трафіку та кількості покупок вплинули не рекламні бюджети. Основними причинами стали: частковий перехід аудиторії з офлайну в онлайн та великий попит на служби доставлення.
  • Ця категорія стала єдиною нішею з нашого аналізу, де вартість кліку у доларах зменшилася на 7%. Лише у червні вона була дорожчою, ніж у 2024-му.

Зоотовари

Дохід у категорії в UAH||Дохід у категорії в USD||Середній чек у категорії в UAH||Середній чек у категорії в USD||Кількість користувачів у категорії||Витрати на рекламу в Google Ads в USD||Вартість кліку в USD

Категорія Зоотовари.
Висновки по цифрах в онлайні

  • Якщо у другому півріччі 2024 ми бачили, що ніша перебуває на певному плато дохідності, то початок 2025 показав зростання на 48% у гривнях, у доларах — на 40%, порівняно із першим півріччям 2024. Частково зростання доходу повʼязано із збільшенням середнього чека та кількості самих покупок.
  • Кількість покупок виросла на 34%, а середній чек збільшився на 19% у гривнях та на 13% у доларах. Повʼязуємо його зростання із підвищенням собівартості, а не через те, що користувачі стали купувати більше товарів чи дорожчі позиції.
  • Коефіцієнт конверсії зріс на 50%. Водночас кількість трафіку просіла на 9%. Тобто саме поточні клієнти купують частіше.
  • Приріст рекламних бюджетів, порівняно із першим півріччям 2024, склав 15% у доларах. Найбільше гравці категорії почали розігрівати аукціон з початку березня. Водночас вартість кліка зросла на 13% у доларах. Аукціон став ще більш перегрітим.
Якщо вам потрібен глибинний аналіз своєї категорії або стратегія розвитку — звертайтеся до команди Promodo
з відділу Стратегії та досліджень.
Отримати консультацію

Одяг та взуття

Дохід у категорії в UAH||Дохід у категорії в USD||Середній чек у категорії в UAH||Середній чек у категорії в USD||Кількість користувачів у категорії||Витрати на рекламу в Google Ads в USD||Вартість кліку в USD

Категорія Одяг та взуття.
Висновки по цифрах в онлайні

  • Дохідна частина в цій ніші просіла на 2% в гривнях та на 7% у доларах. Найбільшим просідання було у лютому — в доларах на 18%. Кількість покупок також зменшилася на 12%, а трафік впав на 2%.
  • Але середній чек навпаки приріс на 20% у доларах та на 26% у гривнях. Водночас коефіцієнт конверсії просів на 10%. Тобто в ніші немає різкого падіння дохідності саме через збільшення середнього чека.
  • Що цікаво, зростання рекламного бюджету у доларах не відбулося. Водночас вартість кліка у доларах зросла на 25%. Понад 25% аукціону викуповує один лише Temu, а також заходить багато локальних гравців.
  • Не дивлячись на перегрітий аукціон, гравці категорії йдуть за стратегією залучення дорожчого трафіку, який буде приносити продажі.

АПТЕКИ

Дохід у категорії в UAH||Дохід у категорії в USD||Середній чек у категорії в UAH||Середній чек у категорії в USD||Кількість користувачів у категорії||Витрати на рекламу в Google Ads в USD||Вартість кліку в USD

Категорія АПТЕКИ.
Висновки по цифрах в онлайні

  • Ще раз наголошуємо, що ніша стала повноцінною розвиненою eCommerce-категорією з великою часткою покупок онлайн. У 2025 році, порівняно із першим півріччям 2024-го, гравці категорії отримали на 23% більше доходу у гривнях, а в доларах — на 17%. Таке різке зростання повʼязуємо із збільшенням середнього чека на 41% у гривнях та 34% у доларах. Причина — чергові обмеження у рекламі та переорієнтація на інші товарні групи для просування.
  • Водночас кількість покупок у ніші зросла лише на 13%, а коефіцієнт конверсії просів на 4%.
  • Порівняно із таким самим періодом минулого року, трафік у ніші виріс на 18%, проте з травня має спадну динаміку, не дивлячись навіть на збільшення рекламних бюджетів.
  • Рекламні бюджети зросли на 12% у доларах, найбільше підвищення відбулося у квітні 2025. Водночас вартість кліку у доларах зросла на 53%. Наша гіпотеза: після того, як новий законопроєкт набрав чинності гравці цієї категорії значно зменшили свої медійні бюджети та перенаправили частину коштів на перформанс-кампанії — відтак сильно розігнали аукціон.

Ювелірні вироби

Дохід у категорії в UAH||Дохід у категорії в USD||Середній чек у категорії в UAH||Середній чек у категорії в USD||Кількість користувачів у категорії||Витрати на рекламу в Google Ads в USD||Вартість кліку в USD

Категорія Ювелірні вироби.
Висновки по цифрах в онлайні

  • Дохідність ніші продовжує показувати висхідну динаміку. У першому півріччі 2025, порівняно з таким самим періодом 2024, зростання склало 49% у гривнях, а в доларах — 41%. Є невелике просідання доходу перед літнім сезоном, проте це сезонна динаміка.
  • Водночас кількість покупок зросла на невелику частку — лише на 18%, проте середній чек збільшився на 25% у гривнях, у доларах — на 18%. Тобто саме зростання середнього чека вплинуло на збільшення дохідної частини гравців ніші.
  • Коефіцієнт конверсії виріс на 30%, проте трафік просів на 9%. Й у цій категорії купує частіше саме поточна аудиторія.
  • Рекламні бюджети у ніші зросли на 38% у доларах, порівняно із таким самим періодом у 2024 році. Вартість кліку виросла на 31%. Аукціон перегрітий — тож навіть із більшими рекламними бюджетами бізнес отримує майже такий самий обʼєм продажів.
  • Категорія має традиційну сезонність: попит підвищується напередодні свят та весільного сезону. У 2025 бачимо приріст продажів у травні, який імовірно повʼязаний із Днем матері. Можливо, травень також стане частиною сезонності у наступні роки, як лютий та березень.

Автотовари

Дохід у категорії в UAH||Дохід у категорії в USD||Середній чек у категорії в UAH||Середній чек у категорії в USD||Кількість користувачів у категорії||Витрати на рекламу в Google Ads в USD||Вартість кліку в USD

Категорія автотовари.
Висновки по цифрах в онлайні

  • Категорія продовжує поступово зростати у доході. У першому півріччі 2025 це +15% у гривнях та +9% у доларах. Водночас кількість покупок за перше півріччя зросла лише на 1%. Коефіцієнт конверсії виріс на 5%, водночас кількість користувачів знизилася на 4%, що і призвело до мінімального зростання кількості покупок.
  • Середній чек збільшився на 12% у гривнях, та на 6% у доларах. Саме його зростання безпосередньо вплинуло на зростання дохідної частини у цій категорії.
  • Гравці категорії продовжують плавно нарощувати рекламні бюджети, щоб утримати зростання дохідної частини та збільшити знання про бренд.
  • У першому півріччі 2025 вартість кліку зросла на 18% у доларах, і це поступове зростання напряму повʼязане із збільшенням рекламних бюджетів.
  • Одна з двох категорій з нашого аналізу, де гравці у першому півріччі 2025 перерозподіляли рекламні бюджети на користь PMax-кампаній. І єдина, де зростання PMax-кампаній таке відчутне — 12%.

Загальні висновки
та прогнози на друге півріччя 2025

Як ми і прогнозували, у 2025 році український бізнес працює на спадному ринку: кількість людей зменшується, продовжується повільне послаблення гривні. Користувачі стають ще чутливішими до ціни, активно шукають вигідні пропозиції, акції та знижки. Вони купують частіше, але на менший чек або ж обирають дешевші товари.
Зараз саме поточні клієнти майже в усіх нішах забезпечують більш стабільний та прогнозований потік доходу. Усереднено по усіх нішах вартість кліку зросла на 4% у доларах, проте у деяких категоріях значно більше.
Аудиторія покупців зменшується і не буде зростати ані в цьому році, ані в наступному. Хіба що відбудеться перетікання з офлайну в онлайн. Збільшення частки реклами буде лише зростати, як і її вартість — тож у фокусі має бути стратегія утримання клієнтів, яка охоплює поглиблення відносин та програми лояльності із персоналізованими пропозиціями.
Ефективність платної реклами зростає для всіх категорій, оскільки інші канали показують менший відсоток залучення.
Важливим емоційним тригером для покупки зараз є святкові моменти: дні народження, Різдво та інші родинні події. Напередодні таких дат збільшити дохідність допомагає гейміфікація.
Частка мобільного трафіку зростає, минулоріч 60% онлайн-покупок було здійснено з телефону. У великих ритейлерів кожне четверте замовлення приносив застосунок.
Ми також бачимо зростання трафіку з AI-агентів, яке за перше півріччя 2025 склало 450%. Але це все ще 0,1% від загального трафіка. Тож інвестиції в SEO (GEO) та PR залишаються надважливими.
Вже 21 рік Promodo пропонує маркетингові рішення, що створюють лідерів ринку. Маєте eCommerce-проєкт — давайте обговоримо, як пришвидшити його розвиток.
Отримати консультацію

МАЄТЕ ЗАВДАННЯ?

Давайте обговоримо його.
НАПИСАТИ НАМ
Обговоримо ваш проєкт?
Неправильний email. Якщо ваш email вірний, просто ігноруйте це повідомлення.
Заповність всі поля
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваша заявка відправлена
Наші рекрутери звʼяжуться з вами найближчим часом!
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз