НАПИСАТИ НАМ
25
.
08
.
2023

Контент не для всіх? Як бізнесам бути вебдоступними для клієнтів з порушеннями зору чи слуху

Поради експерта
Інтерв'ю
ЗМІСТ

Понад 5% населення нашої планети, а це майже 430 мільйонів осіб, мають порушення слуху. Близько 217 мільйонів людей живуть із помірною чи важкою втратою зору. По Україні точних цифр немає, оскільки Міністерство охорони здоров'я не веде формальний статистичний облік. За неофіційними даними, в Україні проживає близько 2 мільйонів громадян із порушеннями слуху. Проте ці цифри були актуальними до початку повномасштабного вторгнення росії. Зараз, на жаль, ці показники зростають, особливо серед військовослужбовців.

На жаль, трапляються випадки, коли військові втрачають слух внаслідок контузії. Реальну цифру ми будемо знати пізніше, зараз її назвати неможливо, тому що після контузії слух може відновитися. Якщо ж стаються незворотні втрати слуху, то це буде остаточно відомо згодом.

Тетяна Кривко
Заступниця голови Українського товариства глухих

Як люди з порушеннями зору чи слуху споживають контент ?

Отже, під час планування рекламних кампаній важливо враховувати потреби різних аудиторій. Це не лише зробить рекламу більш інклюзивною, але і розширить її досяжність та ефективність. Про те, як саме це зробити, — дізналися у фахівців.

Не спеціальний контент, а доступний

Складний дизайн сайту, недостатній контраст, неможливість збільшити шрифт, що ще? Запитання щодо викликів, з якими стикаються в інтернеті люди з порушенням зору, поставили Аліні Марненко, керівниці та співзасновниці єдиного в Україні музею в темряві.

— Чи потрібен людям з порушенням зору спеціальний контент?

— Для людей з порушеннями зору бар’єрів у медіапросторі найбільше. Щоб відвідувати сайти та користуватись соцмережами, вони користуються скрінрідерами та синтезаторами мовлення, які зчитують весь текст. Для них не треба створювати окремий контент, їм потрібно зробити наявний доступнішим.

— З якою проблемою найчастіше стикаються такі люди в мережі?

— Коли мова йде безпосередньо про текст — з цим ще можна впоратись. Завдяки параметрам в налаштуваннях можна змінити контраст чи збільшити шрифт. Проблемою стає подання важливої інформації на зображеннях. Не всюди використовується альтернативний текст, і картинку стає неможливо зчитати.

— Чи є універсальний ключ до вебдоступності сайтів?

— Нещодавно в Україні була прийнята постанова щодо доступності контенту для людей з порушеннями зору чи слуху. Вони є обов’язковими лише для сайтів держустанов, проте ці рекомендації зроблять сайти та застосунки будь-яких бізнесів значно доступнішими. 25 липня постанову вже опублікували на сайті Мінцифри.

Доступний світ контенту: хто та як долає бар'єри

Прикладом максимальної адаптації сайту до потреб людей з порушеннями зору чи слуху є Nielsen. У спеціальному вікні користувач може адаптувати сайт під свої потреби. У профілі доступності є можливість вибрати адаптацію сайту для людей із порушенням моторики, дальтонізмом, СДУГ, дислексією тощо.

Екран функціонала доступності сайту Nielsen

В українському просторі також є приклад, який ефективно адаптовано до потреб користувачів із порушеннями зору чи слуху, — це Дія.Освіта. Частина контенту платформи містить субтитри українською мовою для користувачів з порушенням слуху, а деякі освітні продукти дублюють контент жестовою мовою.

Екран функціонала доступності сайту Дія.Освіта

Які технології допомагають адаптувати інформацію 

Субтитри 

Дають можливість людям з порушеннями слуху вільно сприймати зміст відео, перетворюючи аудіальну інформацію на візуальний текст. Субтитри повинні синхронізуватися із графічним та аудіоконтентом, щоб користувач мав змогу легко відстежувати зміст. До того ж важливо, щоб субтитри мали чітке форматування, контрастний колір тексту та фону, а також зручний розмір шрифту. 

Альт-тексти для зображень

Короткий опис до кожного зображення на вашому вебсайті або у рекламних матеріалах допоможе засобам для читання екрану інтерпретувати контент для користувачів.

Створення альт-тексту на сайті  Wix

Тестування з цільовою групою

Залучення людей з порушеннями зору чи слуху для тестування вашої реклами забезпечить отримання якісного зворотного зв'язку. Це допоможе краще розуміти потреби та вдосконалити ваш контент.

Як зробити контент ще доступнішим

Близько 80% людей з поганими навичками читання, ймовірно, страждають дислексією, — Центр Дислексії в Юті.
20%  всіх людей у світі страждають на дислексію, — Єльський центр.

Адаптування сайту для людей з цими потребами включає використання шрифтів без зарубок, типу Open Sans, Roboto та San Francisco. Використання іконок та ілюстрацій також дозволить спростити навігацію сайтами. А прості та короткі речення, без складних зворотів та довгих слів, спростять сприйняття тексту.

Понад 350 мільйонів людей страждають від  дальтонізму.

Вебдоступність сайтів для людей з такими потребами включає використання елементів контрастного кольору, та додавання текстових підписів до кольорів. 

Хоча використання кольорів є зручним методом категоризації, разом з колірним кодуванням, важливо додавати чіткі текстові підписи.

В Україні існує соціальне підприємство —  «Inclusive IT», створене за підтримки Європейського Союзу та Міжнародного Фонду «Відродження» в рамках спільної ініціативи «Людяність та взаємодопомога». 

Ми зібрали сертифікованих професіоналів, що перевіряють сайти інакше.

Наші незрячі тестувальники слухають вебсторінки. Тестувальниці зі слабким зором помічають незручності на сайті краще. Наші рішення для вебдоступності дієві та відповідають міжнародному стандарту WCAG.

Наша команда робить все, щоб сайти бути вебдоступними для всіх рівною мірою в Україні й у світі.

Inclusive IT

Одна з послуг на сайті — інклюзивний супровід створення чи редизайну сайту, а також швидкий безкоштовний тест вашого сайту на вебдоступність. 

Доступність, як норма

У світі, де технології розвиваються швидшими темпами, ніж ми можемо уявити, гарантована доступність та інклюзивність для всіх стає не просто бажаним підходом, а необхідністю. 

Для роботи з цією цільовою аудиторією найбільшим викликом для нас є невизначеність. Немає розуміння кількості цієї аудиторії, і яка у них поведінка в онлайні. Нам потрібно працювати над аналітикою та аргументацією таргетування для того, щоб створювати проєкти максимально адаптованими. Поки що інклюзивність у нас не є загальним трендом, проте, як і всі цивілізовані країни, ми йдемо до цього. Звичайно, через війну не такими швидкими темпами, адже бізнеси зараз сконцентровані на підтримці військових. Проте вебдоступність для всіх соціальних груп точно повинна бути у планах для гармонійного існування нашого суспільства.

Анна Тарасова
PPC TeamLead

Підпишіться
на розсилку
Дякуємо за підписку!
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
В закладки

PROMODO — МАРКЕТИНГОВА АГЕНЦІЯ 360°, ЩО НАДАЄ ПОСЛУГИ ІЗ ДОСЛІДЖЕННЯ РИНКУ ТА СТВОРЕННЯ СТРАТЕГІЇ, КРЕАТИВУ І ПРОДАКШНУ ТА, ЗВИЧАЙНО, УСІХ ВИДІВ PERFORMANCE-МАРКЕТИНГУ, ТБ І МЕДІАРЕКЛАМИ.

НАПИШІТЬ НАМ, ОБГОВОРИМО ВАШІ МАРКЕТИНГ-ПЛАНИ.

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

Обговоримо ваш проєкт?
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО
КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз