За два місяці війни український бізнес втратив більше, ніж за два роки пандемії. Обсяг завданої шкоди та довгострокові наслідки поки що важко оцінити, адже бойові дії тривають. Проте деякі висновки можна і треба робити вже зараз.
Щоб зрозуміти, як війна вплинула на український онлайн-ринок, ми використовували усі доступні нам інструменти та панелі. Також зверталися до даних інших дослідницьких компаній.
Найзатребуванішими напрямками для внутрішньої міграції стали Львівська, Івано-Франківська та Черкаська області. Проте з квітня, завдяки припиненню бойових дій відразу на кількох напрямках, частина вимушених переселенців почала повертатися додому чи перебиратися до великих міст. Особливо це стосується Київського регіону.
*За даними ООН на 13 червня 2022
Проте на тому ж тижні ми помітили незначне зростання трафіку. А з середини березня тенденція змінилася на позитивну, і ми спостерігали помітне збільшення сесій:
Динаміку візуалізували на основі середньозважених показників у кожній з категорій. За бенчмарк довоєнного стану взяли перший тиждень лютого.
Дані за квітень 2022. Актуально для регіонів, де продовжуються активні бойові дії
Війна рано чи пізно скінчиться. Почнеться відновлення, і за оцінками усіх експертів у топі продажів опиняться будматеріали, товари для дому, техніка та електроніка. Все це габаритні товари, які потребують специфічної логістики – подумайте про це заздалегідь.
Магазини, які опиняться в лідерах пошукової видачі та забезпечать наявність товарів різної цінової категорії (обов'язково економ та середній) – зберуть «вершки». І люди будуть як ніколи чутливі до ціни – асортимент має обовʼязково утримувати товари сегменту економ.
Ми знаходимо інсайти, які допомагають бізнесу приймати ефективні рішення! Якщо вам потрібен глибинний аналіз своєї категорії або необхідно розробити стратегію розвитку – звертайтеся до нашої команди Research and Development.
[email protected]