У світі, де основні потоки інформації генерують соціальні мережі, SMM став одним із головних інструментів ведення бізнесу. Невеликі бренди та топові гравці на ринку ведуть власні сторінки, а то й не одну — соцмережі закривають ключові потреби підприємства з мінімальними витратами.
Взаємодія з цільовою аудиторією наближає компанію до потенційного клієнта, а просування сайту через соціальні мережі збільшує приплив якісного трафіку, що в перспективі нарощує обсяги продажів. Бренди, які націлені розвиватися та ставати провідними представниками галузі, використовують соціальні мережі як потужний майданчик просування.
Важливість SMM-стратегії
Маркетинг у соціальних мережах — розробка каналу комунікації бренду з аудиторією. Інструмент забезпечує досягнення певних бізнес-цілей. Створення SMM-стратегії відповідає бізнесу на три питання:
- Хто цільова аудиторія бренду?
- Які ключові меседжі та візуальні рішення транслює бренд?
- Які механіки, тональність і канали просування використовує бренд для комунікації з кінцевим споживачем?
Цілі просування в соціальних мережах можуть бути різними (збільшення прибутковості, зростання частки в сегменті або утримання позицій лідера), але головне завдання — вплинути на поведінку аудиторії, підвести її до виконання цільових дій.
Послідовний план просування полегшує досягнення конкретних показників. Завдяки чіткому порядку дій можна швидко реагувати на раптові зміни умов ринку. Можна швидко підлаштовуватися під бажання клієнтів, випускати релевантний контент і створювати продукт з великим попитом. В агресивному середовищі online-бізнесу стратегія просування дає змогу залишатися конкурентоспроможними.
Контекст просування в соціальних мережах
Тисячі передплатників і сотні тисяч реакцій не дають нічого, крім красивих цифр, а креативи без стратегії — всього лише картинки. Створення ефективних СММ-активностей починається з розуміння контексту — причин розробки стратегії:
- середньострокове або довгострокове планування маркетингових зусиль — для стабільної присутності в конкурентному середовищі та розподілу бюджету між каналами просування;
- усунення неправильних комунікацій у різних каналах — для формування чіткого позиціювання бренду та продукту серед потенційних клієнтів;
- перетворення бренду — якісна зміна бізнес-стратегії, розширення асортименту, поява нових послуг мають бути донесені до цільової аудиторії;
- посилення конкуренції та загальна зміна тенденцій ринку — при збільшенні бюджетів компаній, що конкурують, SMM-просування стримує витрати в прийнятних рамках.
Згідно зі стратегією розвитку бренду можна вирішити, чи є одна конкретна причина для СММ або їх кілька. Розуміння контексту дає змогу знаходити дієві шляхи досягнення необхідних показників.
Маркетинг у соціальних мережах на практиці
Використання соціальних медіа як розважального майданчика — провальна стратегія, яка згубила багато брендів. SMM — повноцінний інструмент, це частина глобального маркетинг-міксу компанії. Робота з посилення бренду включає виробництво контенту, що веде до цільових дій, і створення повноцінної комунікаційної стратегії в digital-середовищі. Для виконання цих завдань застосовуються 5 етапів.
Впровадження SMM-стратегії в маркетингову стратегію бренду
Фундаментальний план розвитку компанії та її внутрішня політика безпосередньо впливають на методи маркетингу в соціальних мережах. Усе має розвиватися синхронно, хоча важливо враховувати динаміку популярних соцмереж (Instagram, Facebook, TikTok) і адаптуватися під зміни тенденцій.
Аудит комунікаційних каналів клієнта, аналіз конкурентного середовища та контенту
Для створення стратегії та рекомендацій щодо поліпшення комерційних профілів досліджуються такі складові:
- візуал;
- механіки та коефіцієнт залучення;
- охоплення.
Згідно з цими метриками можна виявити аномалії та побудувати шляхи просування.
Визначення форматів контенту
На основі аналізу сегмента, створених брендбуку та маркетингової стратегії проводиться аналіз видів комунікації з цільовою аудиторією. Визначаються фото- та відеоматеріали, які органічно транслюють цінності та дух компанії, її індивідуальний Tone of Voice.
Створення механік та інтерактивів, що чіпляють
Для активної взаємодії споживача з брендом команда Promodo застосовує складні технічні SMM-продукти. Активно використовуємо AR-маски — дієвий інструмент бренд-комунікації, що дає змогу залучити клієнта та привести до здійснення цільової дії.
Робота з лідерами думок, колаборація та розіграші
Активний influence-маркетинг допомагає донести інформацію про бренд, його продукти та послуги. Взаємодія зі ЗМІ, блогерами та іншими каналами комунікації дає змогу нарощувати активну базу підписників і промотувати активності.
Ми розвиваємо ваше ком'юніті за допомогою механік заохочення за User Generated Content. Продукція та сервіс бренду повинні потрапляти в руки цільової аудиторії для підвищення лояльності.
Використання таргетованої реклами
Платне просування збільшує охоплення серед потенційних клієнтів. Для кожного завдання створюється медіастратегія з конкретними показниками ефективності.
Вбудовані інструменти популярних соціальних мереж дають змогу відстежувати поведінку аудиторії, її смаки та уподобання. На основі цих даних створюємо рекламну кампанію з результативним попаданням в аудиторію. Організовуємо показ для користувачів згідно з віком, статтю, інтересами, географією.
Визначення метрик і оцінка ефективності
З огляду на раніше розроблені етапи можна виміряти, які показники очікує бренд за умови чіткої реалізації стратегії. Для цього визначається низка ключових метрик, які допоможуть оцінити як підсумок глобального плану, так і кожен окремий етап. Цілі, які вимірюються під час оцінки:
- залученість;
- конверсії;
- кількість переходів на сайт і в месенджери;
- охоплення;
- вартість ліда;
- лояльність;
- користувацький контент.
Дані можна відстежувати за допомогою вбудованої статистики в соцмережах, рекламних кабінетах, а також через Google Analytics.
Вибудовування єдиної системи метрик оцінки ефективності дають змогу раціонально розподіляти бюджет, коригувати рекламні кампанії, тестувати гіпотези та виявляти найдієвіші механіки SMM-просування.
Наш досвід
Незалежно від цілей стратегії її розробку необхідно довірити професіональній SMM-агенції. Навички та знання, аналітичне опрацювання та інтерпретація даних, доступ до досліджень, статистики, інструментів машинного опрацювання багаторазово підвищує ефективність просування в соціальних мережах.
Експертиза нашої команди дає змогу досягати цілей глобального характеру. Креативна команда здатна реалізувати будь-які завдання, від створення фото та відеоконтенту до створення повноцінної контент-платформи бренду з ефективною creative-стратегією.
Ми активно працюємо в середовищі соціальних мереж, надаємо SMM-послуги, як-от робота із запереченнями, постинг контенту та таргетоване просування. Ми готові взятися за багатовекторну роботу з вашими каналами комунікації, їхнє якісне перетворення. Разом з вами ми створимо SMM-стратегію, яка дасть змогу масштабувати бізнес і збільшити генерацію доходів через соціальні мережі.