НАПИСАТИ НАМ

Динаміка ринку
мобільних fashion-застосунків

Тенденції, цифри, прогнози

Мета та метод дослідження

Світова статистика показує, що онлайн-продажі у сфері fashion за 2023 склали 20%. Проте напрям онлайн зростає вдвічі швидше, ніж офлайн — і надалі ці зміни лише посилюватимуться. За прогнозами, у 2029 році онлайн-продажі в цій ніші складатимуть вже 40%.

Наприклад, обіг світового fashion-ритейлера Zara у 2023 році склав майже $36 млрд, водночас китайський гравець fast fasion Shein, який має виключно мобільний застосунок, лише у 3 кварталі 2023 року отримав дохід у розмірі $26 млрд. За оцінкою The Economist, обʼєми продажів Shein вже більші, ніж у Zara та H&M разом.

Ми розвиваємо власну онлайн-екосистему навколо мобільного застосунку. Такий вибір обумовлений тим, що мобільні застосунки зараз так само ростуть вдвічі швидше, ніж веб. Зараз доля продажів в мобільних додатках займає лише 30% в об’ємі грошей усіх онлайн-продажів, але протягом наступних 5-6 років ця цифра буде стрімко зростати

Марія Самплавська

Екс-маркетинг-директорка INTERTOP
Аби оцінити ситуацію на українському ринку фешн-застосунків ми агрегували та проаналізували інформацію з кількох аналітичних панелей мобільного маркетингу. Дивилися на сезонність, вартість інсталу, середньозважений коефіцієнт конверсії, а також на бенчмарки європейського ринку shopping-застосунків загалом. 
Маєте мобільний застосунок, але не можете покращити його позиції в App Store та Google Play?
Напишіть нам — команда Promodo знає, як за допомогою ASO та платного просування збільшити кількість завантажень та конверсій.
Отримати консультацію

Для кого це дослідження

Для продакт-
маркетологів

які створюють go-to-market план, імплементують його та слідкують за виконанням KPIs.

Для User Acquisition Managers

які відповідають за залучення аудиторії до застосунку.

Розмір ніші shopping-застосунків на українському ринку

Дані по всім нішам Shopping. Джерело: звіт з панелі AppTweak

За обсягами ринку 68% займає платформа Android та 32% iOS, однак доля останньої місяць за місяцем зростає.

Дані по всім нішам Shopping. Джерело: звіт з панелі AppTweak
  • Основний приріст по завантаженням в Google Play Market припадає на листопад-лютий. Зниження попиту відбувається навесні та влітку. Топовий місяць — січень, місяць з найменшими показниками — липень.
  • Основний приріст по завантаженням в App Store припадає на вересень-грудень. Зниження попиту відбувається влітку. Топовий місяць — листопад, місяць з найменшими показниками — серпень

За 2-й квартал 2024 року: 

  • на платформі Android кількість завантажень скоротилась на 22%, порівняно з таким самим періодом минулого року;
  • на платформі iOS кількість завантажень зросла на 17%, порівняно з таким самим періодом минулого року.

Топ українських застосунків У ніші fashion

(червень — серпень 2024)

Джерело: звіт з панелі AppTweak

Лідерами ніші за кількістю завантажень традиційно залишаються бренди: Answear, INTERTOP та Kasta. Ці застосунки мають високу оцінку у сторах — вище 4, та з початку липня 2024 суттєво набирають оберти по кількості завантажень на обох платформах.

Також цього року до переліку найпопулярніших застосунків потрапили монобрендові застосунки Sinsay, Reserved, Adidas, 4F. Навесні 2024 дехто з них повернувся на ринок України, а дехто зʼявився вперше й одразу забрав значну частку завантажень.

Бенчмарки на ринку Європи: ніша Shopping загалом

Джерело: звіт з панелі AppTweak
  • Вартість за встановлення shopping-застосунків в різних країнах Європи суттєво відрізняється. Так, наприклад, у Західній Європі (Іспанія, Франція, Німеччина, Італія, Нідерланди) цей показник коливається в межах $1,34-1,50, тоді як у Східній Європі (Польща, Румунія, Україна) він значно нижчий — $0,69.
  • Країни Західної Європи демонструють вищий CPI, що може бути пов'язано з більшою конкуренцією на ринку, вищою купівельною спроможністю користувачів та більш розвиненою інфраструктурою мобільної реклами.
  • В країнах Східної Європи CPI обходиться значно дешевше. Це може бути пов'язано з меншою насиченістю ринку, меншою конкуренцією серед рекламодавців та відносно низькою вартістю трафіку.
  • Україна, як і сусідні країни, демонструє найнижчий показник CPI, що робить цей ринок привабливим для розробників мобільних застосунків, які прагнуть залучити нових користувачів за менші кошти.
Джерело: звіт з панелі AppTweak
  • Середня CPA (Cost-per-Acquisition/Action) для просування мобільних застосунків у ніші Shopping в Європі становить $3,44. Ця цифра може варіюватися залежно від країни. Зараз найвища медіана CPA спостерігається у Швейцарії ($8,18), а найнижча — у Польщі ($1,59).
  • Важливо зазначити, що ці дані є лише середніми показниками. Фактична CPA для вашого мобільного застосунку може відрізнятися залежно від цільової аудиторії, якості застосунку, вашої рекламної стратегії тощо.

Тренди та прогнози у сфері фешн-застосунків в Україні

Джерело: Statista
Зростання ринку онлайн-шопінгу — це загальносвітовий тренд. Statista прогнозує, що на ринку США сукупний середньорічний темп зростання eCommerce до 2025 року сягне 14,2%. В Україні через війну зростання не таке стрімке, у ніші не стає значно більше користувачів, однак українці вже схильні купувати цю категорію саме в онлайні
Конкуренція у ніші буде лише посилюватися, що вимагатиме від брендів постійного вдосконалення. Ключовою стратегією для збільшення продажів так само залишається персоналізація та омніканальна модель роботи. Застосунки стануть ще більш важливим інструментом для здійснення покупок. 
У розрізі реклами високу ефективність показують як креативи з певними товарними категоріями, так і з загальним закликом завантажити застосунок. У каналі ремаркетинг лідери ринку активно використовують персоналізовані динамічні оголошення, які збільшують ймовірність конверсії.
До періоду розпродажів, що наближається, рекомендуємо завчасно підготувати різні формати креативів із сезонними знижками та збільшити бюджети на просування застосунку у різних каналах: Meta Ads, Google Ads, Apple Search Ads. За прикладом ритейлерів з ринку США, українським гравцям також можна спробувати надати своїй лояльній аудиторії ранній доступ до сезонних розпродажів. Але пропозицію також варто відобразити у завчасно підготовлених креативах.
Гравцям з цієї ніші варто приділяти особливо багато уваги візуальному ASO, адже це один з найголовніших факторів, який впливає на показник конверсії. Ваші скриншоти повинні ефективно та швидко розповідати про переваги застосунку та виділятися на тлі конкурентів.
Обговоримо ваш проєкт?
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваша заявка відправлена
Наші рекрутери звʼяжуться з вами найближчим часом!
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз