Динаміка ринку
мобільних fashion-застосунків
Мета та метод дослідження
Наприклад, обіг світового fashion-ритейлера Zara у 2023 році склав майже $36 млрд, водночас китайський гравець fast fasion Shein, який має виключно мобільний застосунок, лише у 3 кварталі 2023 року отримав дохід у розмірі $26 млрд. За оцінкою The Economist, обʼєми продажів Shein вже більші, ніж у Zara та H&M разом.
Ми розвиваємо власну онлайн-екосистему навколо мобільного застосунку. Такий вибір обумовлений тим, що мобільні застосунки зараз так само ростуть вдвічі швидше, ніж веб. Зараз доля продажів в мобільних додатках займає лише 30% в об’ємі грошей усіх онлайн-продажів, але протягом наступних 5-6 років ця цифра буде стрімко зростати
Для кого це дослідження
Для продакт-
маркетологів
Для User Acquisition Managers
Розмір ніші shopping-застосунків на українському ринку
За обсягами ринку 68% займає платформа Android та 32% iOS, однак доля останньої місяць за місяцем зростає.
- Основний приріст по завантаженням в Google Play Market припадає на листопад-лютий. Зниження попиту відбувається навесні та влітку. Топовий місяць — січень, місяць з найменшими показниками — липень.
- Основний приріст по завантаженням в App Store припадає на вересень-грудень. Зниження попиту відбувається влітку. Топовий місяць — листопад, місяць з найменшими показниками — серпень
За 2-й квартал 2024 року:
- на платформі Android кількість завантажень скоротилась на 22%, порівняно з таким самим періодом минулого року;
- на платформі iOS кількість завантажень зросла на 17%, порівняно з таким самим періодом минулого року.
Топ українських застосунків У ніші fashion
(червень — серпень 2024)
Лідерами ніші за кількістю завантажень традиційно залишаються бренди: Answear, INTERTOP та Kasta. Ці застосунки мають високу оцінку у сторах — вище 4, та з початку липня 2024 суттєво набирають оберти по кількості завантажень на обох платформах.
Також цього року до переліку найпопулярніших застосунків потрапили монобрендові застосунки Sinsay, Reserved, Adidas, 4F. Навесні 2024 дехто з них повернувся на ринок України, а дехто зʼявився вперше й одразу забрав значну частку завантажень.
Бенчмарки на ринку Європи: ніша Shopping загалом
- Вартість за встановлення shopping-застосунків в різних країнах Європи суттєво відрізняється. Так, наприклад, у Західній Європі (Іспанія, Франція, Німеччина, Італія, Нідерланди) цей показник коливається в межах $1,34-1,50, тоді як у Східній Європі (Польща, Румунія, Україна) він значно нижчий — $0,69.
- Країни Західної Європи демонструють вищий CPI, що може бути пов'язано з більшою конкуренцією на ринку, вищою купівельною спроможністю користувачів та більш розвиненою інфраструктурою мобільної реклами.
- В країнах Східної Європи CPI обходиться значно дешевше. Це може бути пов'язано з меншою насиченістю ринку, меншою конкуренцією серед рекламодавців та відносно низькою вартістю трафіку.
- Україна, як і сусідні країни, демонструє найнижчий показник CPI, що робить цей ринок привабливим для розробників мобільних застосунків, які прагнуть залучити нових користувачів за менші кошти.
- Середня CPA (Cost-per-Acquisition/Action) для просування мобільних застосунків у ніші Shopping в Європі становить $3,44. Ця цифра може варіюватися залежно від країни. Зараз найвища медіана CPA спостерігається у Швейцарії ($8,18), а найнижча — у Польщі ($1,59).
- Важливо зазначити, що ці дані є лише середніми показниками. Фактична CPA для вашого мобільного застосунку може відрізнятися залежно від цільової аудиторії, якості застосунку, вашої рекламної стратегії тощо.