НАПИСАТИ НАМ

Відновлення трафіку після апдейтів Google: кейс Autodoc.ua

КЛІЄНТ
НІША
ПОСЛУГИ
ІНСТРУМЕНТИ
Text Link

КЛІЄНТ

Autodoc.ua — інтернет-магазин автозапчастин, який має власні склади та партнерську мережу СТО.

ЗАДАЧА

Відновити трафік на сайт після апдейтів Google.

Вхідні дані

Ми працюємо з Autodoc.ua за послугою з SEO з серпня 2023 і на момент публікації кейса продовжуємо співпрацю. 

Клієнт звернувся до нас після суттєвих втрат трафіку, спричинених апдейтами Google. У березні 2023 року органічний трафік просів на 27%, а вже після осінніх оновлень — падіння сягнуло 44%.

Під наслідки апдейтів Google може потрапити будь-який сайт, незалежно від ніші чи рівня впізнаваності бренду. Алгоритми пошукової системи оновлюються для підвищення якості результатів пошуку, боротьби з маніпуляціями та неякісним контентом. Тому навіть великі та стабільні ресурси можуть втратити позиції, якщо не відповідатимуть новим вимогам Google. Детальніше про те, як апдейти впливають на SEO ми розповіли у статті.

Крім наслідків впливу апдейтів, викликом для команди SEO стали технічні обмеження ресурсу

Autodoc.ua є частиною компанії Омега — найбільшого оператора ринку автокомпонентів України. На початку нашої співпраці інформацію про товари сайт брав із загальної бази Омега (далі — зовнішнє джерело)

Тобто при кожному завантаженні категорії товарів сайт Autodoc.ua надсилав запит до зовнішнього джерела, очікував відповіді й лише тоді завантажував товари для відображення користувачу — це тривало понад 10 секунд. 

Іншими словами, версія сайту, яку бачив Googlebot, не містила посилання на каталог. Через це пошуковий бот не переходив на сторінки категорій, що знижувало їхню видимість у пошуку та погіршувало розподіл «ваги» між сторінками сайту.

Також не було можливості вносити зміни до характеристик товарів чи впливати на те, які товари підтягнуться користувачу в категорії (в наявності чи ні). 

Це спричиняло ряд проблем:

  • низька швидкість завантаження сторінок;
  • відсутність можливості створювати нові фільтри та оптимізувати структуру сайту;
  • неможливість редагувати товарний каталог та видаляти товари, яких не було в наявності.

Щоб вивести сайт з-під впливу фільтрів Google класичних SEO-методів було недостатньо. Вони передбачають поступову оптимізацію сторінок, формування семантики та нарощування зовнішнього посилального профілю, проте саме цих базових складових на сайті клієнта не було. Тому бізнес потребував індивідуального підходу.

Рішення

Гіпотеза
Після проведення аудиту, ми висунули гіпотезу, що саме технічні обмеження стали основною причиною падіння органічного трафіку після апдейтів Google.

Технічна оптимізація

Першим кроком стало виправлення технічних проблем та впровадження критичних правок, щоб ресурс працював стабільніше, а сторінки сайту були якісними з точки зору пошукової системи. 

Оскільки через наявний функціонал наші можливості були обмежені, ми почали працювали з наявним функціоналом:  опрацювали найчастотніші категорії та підкатегорії, які знаходились в ТОП-10 та ТОП-20 пошукової видачі. Зібрали семантичне ядро, підготували оптимізовані тексти для сторінок категорій та запустили лінкбілдинг на категорії. Реалізували можливість керувати індексацією, метатегами та текстами.

Спочатку ми підготували тексти для всіх категорій і підкатегорій 2 та 3 рівнів, де ключові слова мали частоту від 50 пошукових запитів на місяць.

Наприклад:

Після того як ми відкрили для індексації фільтри, які вже були на сайті в категоріях, підготували тексти для всіх інших фільтрів, де ключові слова мали також 50+ запитів на місяць. Додатково написали тексти для сторінок із комбінаціями «запчастина + марка авто» та «запчастина + марка + модель авто» — там, де була зібрана семантика.

Загалом опрацювали 228 категорій, підкатегорій та фільтрів.

Це дало сайту фундамент для налаштування пошукової оптимізації, зробило його більш «зрозумілим» для пошукових систем і підготувало ґрунт для роботи з високочастотними запитами.

Наступний крок — покращити швидкість завантаження сторінок, зокрема мобільної версії. Оскільки сайт завантажувався повністю на стороні користувача та підтягував дані із зовнішньої бази, сторінки відкривалися надто повільно. 

Щоб виправити це, ми впровадили поетапні зміни: спочатку додали Server-Side Rendering (SSR), завдяки якому пошукові боти одразу отримували повний контент сторінки, а потім оптимізували ресурси сервера. Це прискорило завантаження та зробило роботу сайту стабільнішою.

Server-Side Rendering (SSR) — це технологія, за якої HTML-сторінка повністю генерується на сервері, а потім відправляється користувачу у браузер вже готовою до відображення, що прискорює час завантаження та покращує індексацію для пошукових систем.

Швидкість завантаження сторінки категорії Mobile

До початку робіт
Після впровадження змін

Завдяки тому, що сторінка завантажувалась на сервері, а не у браузері користувача, — це рішення забезпечило швидше завантаження контенту і покращило індексацію сайту пошуковими системами. 

Отже, бізнес отримав не лише кращий досвід користувача на сайті, але й додаткову перевагу для виходу з-під фільтрів Google.

Пошук точок зростання

Роботи, які ми з командою клієнта реалізували на першому етапі, спрацювали. На початку 2024 року ми побачили перші позитивні зрушення: у січні–лютому трафік зріс на 15%, і сайт вийшов із негативної динаміки. Але вже в березні новий апдейт Google знову вплинув на динаміку і трафік впав ще на 42%.

Щоб швидше виправити ситуацію та зупинити падіння трафіку, ми провели аналіз і виділили сторінки, які все ще приносили трафік і ранжувались у ТОП-20 за ключовими словами та зосередились на їхньому опрацюванні:

  • оптимізували семантичне ядро та тексти для підкатегорій по марках та моделям, відкрили їх для індексу; 
  • доповнили підкатегорії марками та моделями автомобілів та опрацювали менш частотні, але висококонверсійні запити, наприклад, «марка+модель+запчастина».

Додатковим фактором в рамках наших робіт було врахування сезонності: оптимізувати та просувати в першу чергу категорії, які будуть актуальними для користувачів у конкретний період.

Цей комплексний підхід дозволив нам не лише стабілізувати ситуацію, але й забезпечити сайт стабільним, хоч поки і не значним, потоком органічного трафіку.

Також працювали з фільтрами, які вже були на сайті та готували базу під нову структуру сайту.

Паралельно команда Autodoc реалізувала важливий функціонал:

  • перенесли базу товарів на власний сайт та скоротили асортимент із 5 млн до 200 тис. товарів — залишили тільки товари в наявності;
  • покращили швидкість відповіді сервера, що позитивно вплинуло на загальну продуктивність сайту.

Оптимізація структури сайту та масштабування

Далі ми перейшли до стратегічних змін. Оскільки на сайті вже були реалізовані базові SEO-складові — фільтри, оптимізоване семантичне ядро, товарний каталог був вже на внутрішньому ресурсі Autodoc.ua тощо — ми перейшли до оптимізації структури сайту.

Насамперед ми видалили дублікати сторінок, щоб вибудувати зрозумілу та логічну структуру сайту з чітким розподілом на категорії та підкатегорії. 

Наприклад, у клієнта була категорія «Амортизатори», куди підтягувались як самі амортизатори, так і супутні компоненти. Водночас усередині цієї категорії існувала ще підкатегорія з такою ж назвою, де розміщувалися лише амортизатори. Схожа ситуація спостерігалася й з іншими категоріями товарів, яку ми також виправили.

З усіх старих категорій та підкатегорій налаштували 301 редирект на відповідні категорії та підкатегорії в новій структурі. Це дозволило зберегти трафік і забезпечити коректну індексацію сайту одразу після запуску нової структури.

Далі разом із командою Autodoc.ua розробили логічну структуру фільтрів на основі зібраної семантики та ключових вимог SEO, що дозволило зробити пошук товарів більш якісним для користувачів.

Структура до оптимізації
Структура після оптимізації

Зі свого боку клієнт впровадив нові API-модулі для взаємодії з базою даних, що гарантувало безперервний і точний обмін інформацією між усіма елементами сайту. Обмін даними між сайтом та базою даних став швидше тому, що все було оптимізовано саме під сайт Autodoc.ua.

Важливим кроком також стало оновлення інтерфейсу сторінок брендів: тепер вони не лише зручні для користувачів, а й максимально зрозумілі для пошукових систем.

Приклад сторінки бренду до оптимізації
Приклад сторінки бренду після оптимізації

Завершальним етапом стало впровадження нової системи управління контентом (CMS). Тепер клієнт може зручно керувати каталогом, фідами маркетплейсів, SEO-характеристиками та описами товарів. Це не лише оптимізувало внутрішні процеси, а й створило основу для масштабування бізнесу.

Результати

Кейс Autodoc.ua демонструє, що будь-який сайт може потрапити під фільтри Google, особливо, якщо він має технічні обмеження. Єдине рішення в цьому випадку — комплексний підхід до пошукової оптимізації. 

За 2 роки співпраці разом з клієнтом нам вдалось не лише зупинити тенденцію до просідання органічного трафіку, а й вивести його в позитивну динаміку. 

У січні 2025 разом з командою клієнта нам вдалося стабілізувати динаміку трафіку, вивести сайт з-під негативного впливу апдейтів та отримати +47% трафіку.

Також зріс трафік на сторінки товарів та на категорії й фільтри.

У цьому кейсі кожен етап мав ключове значення, адже SEO — це про системність і довгострокове планування. Завдяки впровадженим змінам сайт став відповідати новим вимогам Google із фокусом на якість сторінок.

Що далі

Попереду — робота з найчастотнішими категоріями. Ми вже зібрали необхідну семантику та підготували фільтри, тому далі плануємо відкрити їх для індексації. Це дозволить бренду зайняти кращі позиції у пошуку й отримати додатковий органічний трафік. 

Ми також продовжуємо роботи з оптимізації сайту під алгоритми ШІ, щоб ресурс залишався серед лідерів пошукової видачі навіть у нових реаліях SEO. Наступний важливий етап — оновити дизайн сайту на основі CRO-аналізу. Це допоможе зробити його зручнішим і ефективнішим з точки зору конверсій.

У липні 2025 року ми презентували клієнту нову стратегію просування, з акцентом на роботу з фільтрами у високочастотних категоріях. Вона стане базою для подальшого масштабування результатів і посилення позицій бренду на ринку.

Обговоримо ваш проєкт?
Неправильний email. Якщо ваш email вірний, просто ігноруйте це повідомлення.
Заповність всі поля
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
Валерія Любовецька
Recruitment Team Lead
ДОЛУЧАЙСЯ ДО КОМАНДИ
PROMODO
Ваша заявка відправлена
Наші рекрутери звʼяжуться з вами найближчим часом!
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз