Переїзд сайту Агромат: як зберегти позиції та отримати +42% запитів у ТОП-3 за пів року
КЛІЄНТ
Агромат. Плитка та сантехніка 一 національна мережа магазинів, імпортер керамічної плитки та сантехніки, меблів для ванної кімнати.
Має інтернет-магазин та мережу з понад 30 магазинів в найбільших містах України.
ЗАДАЧА
• Мінімізувати зниження позицій після переїзду на новий сайт
- Виявити та виправити технічні помилки
- Оптимізувати сторінки каталогу
- Покращити позиції сайту в пошуку та збільшити цільовий трафік
Вхідні дані
За місяць до початку наших робіт клієнт обʼєднав свій корпоративний ресурс з інтернет-магазином та зробив редизайн нового сайту.
Це логічне рішення при масштабуванні бізнесу, що дозволяє оптимізувати витрати, покращити користувацький досвід та збільшити ефективність маркетингових зусиль.
У класичному сценарії пошукової оптимізації ми зазвичай рекомендуємо розширювати структуру сайту: доповнити фільтри та характеристики товарів. У випадку Агромат було навпаки: для пошукової системи був доступний надвеликий пул сторінок, тому рекомендації були протилежними 一 закрити певні сторінки від індексації.
Очікування клієнта
Враховуючи технічні особливості нового сайту та пріоритетні категорії товарів, отримати актуальні рекомендації та рішення з SEO.
У кейсі розглянемо результати, які досягли за пів року. На сьогодні роботи з SEO для Агромат тривають.
Спойлер
На сьогодні опрацьовано близько 40% каталогу товарів, тому потенціал зростання позицій сайту в пошуку залишається високим.
Рішення
До початку робіт за ключовими категоріями Плитка та Сантехніка, сайт клієнта мав гарні позиції за деякими пошуковими запитами (наприклад, «керамограніт» 一 5 позиція, «плитка для підлоги» 一 7 позиція). Тому після переїзду важливо було їх зберегти, а надалі 一 підвищити.
Наш план робіт з SEO будувався на очікуваннях клієнта.
На першому етапі було важливо мінімізувати просідання позицій після переїзду на новий сайт. Це забезпечили через проведення SEO-аудиту та надали рекомендації розробнику клієнта щодо виправлення помилок, які виникли після переїзду.
Другий етап 一 опрацювання сторінок каталогу сайту з акцентом на пріоритетні для Агромат категорії товарів.
Третій, але не менш важливий 一 опрацювати функціональність сайту. Головною вимогою є зручна навігація та можливість швидко знайти потрібну інформацію/товар.
Після впровадження наших рекомендацій розробниками клієнта та опрацювання контенту, перейшли до нарощування зовнішнього посилального профілю.
Тепер детальніше.
Технічний аудит та оптимізація
Що зробили
- Перевірили склейку дзеркал сайту
- Розробили технічне завдання для розробника клієнта щодо:
- виправлення втрачених кластерів сторінок
- оновлення карти редиректів
- оптимізації швидкості завантаження сторінок
Ключовим етапом на початку робіт є технічний аудит сайту. Його результати допомогли зрозуміти загальний стан сайту, кількість технічних помилок та потенційний масштаб робіт.
Особливість проєкту: аудит сайту зі складною структурою через місяць після переїзду. Тому класичний перелік робіт з SEO ми розширили до аудиту на перевірку правильності обʼєднання двох ресурсів.
Почали з перевірки якості склейки дзеркал сайту. Це технічна складова, процес якої полягає в об'єднанні кількох копій одного сайту (дзеркал) в одну централізовану версію.
Наприклад, перевірили склейку сторінок формату www.agromat.ua та agromat.ua
Перевірили, чи за всіма посиланнями попереднього домену shop.agromat спрацьовує редирект 301 на поточну сторінку нового сайту agromat.ua.
Редирект 301 一 це HTTP статус, що вказує пошуковим системам та браузерам, що сторінка була переміщена на новий URL. Таким чином всі запити до старого URL автоматично перенаправляються на новий, що допомагає зберегти рейтинги пошукової оптимізації та користувацький трафік.
Завдяки аудиту ми виявили список кластерів сторінок (сторінки, які мають схожий зміст або тематику), які були втрачені при переїзді. Сторінки, яких не вистачало, зібрали в додаткову карту редиректів і передали команді розробників.
Після впровадження рекомендацій вдалось зберегти позиції сайту попри переїзд.
Окрему увагу приділили оптимізації швидкості завантаження сайту та покращенню показника CLS. Цю задачу вдалось розвʼязати спільними зусиллями з командою розробників клієнта та досягти швидкості завантаження у 90 балів.
Опрацювання сторінок каталогу
Сторінки каталогу товарів на сайті часто мають великий потенціал для росту, але водночас їх кількість чи якість може ускладнювати процес органічного просування ресурсу.
Зазвичай, для покращення ранжування одна з рекомендацій 一 покращити опис товарів, додати ключові характеристики та властивості, які б підтяглись у фільтри.
Тоді як на сайті клієнта вже був реалізований максимальний перелік дуже детальних характеристик, які інколи дублювали одна одну або конфліктували за однакові пошукові запити.
Приклад
Всі ці сторінки були відкриті для індексації та мали шаблонні мета-описи, що знижувало якість ресурсу для Google, адже для нього важлива унікальність кожної сторінки для кращої видачі.
Що зробили, щоб виправити ситуацію:
- опрацювали кожну сторінку у всіх кластерах товарів
- підготували унікальний контент для сторінок товарів та мета-описи
- виявили дублі сторінок та закрили їх від індексації
- виявили та скрили від індексації сторінки, які не мали потенційного попиту серед користувачів.
Загалом, після ручної перевірки сторінок закрили від індексації близько 70% фільтрів та їх комбінацій.
Функціональність сайту
Ще одним важливим етапом у пошуковій оптимізації для Агромат були роботи над покращенням функціональності сайту.
Нововведення допомагають покращувати позиції сайту в пошуку та користувацький досвід, а отже збільшувати час перебування на сайті та знижувати відсоток відмов. Також оптимізація функціональності допомагає покращити індексацію сайта в Google.
Що зробили
- Допрацювали логіку перелінковки на сторінках та у breadcrumbs.
Breadcrumbs (хлібні крихти) 一 це навігаційний елемент на сайті, який показує користувачеві його поточне розташування у ієрархічній структурі сайту.
Раніше на сайті у хлібних крихтах були посилання на сторінки брендів 一 їх змінили на сторінки фільтра за брендом всередині категорії.
Таким чином, покращили зручність навігації: тепер користувач бачить як він переміщається сайтом від більш загальних категорій до конкретних фільтрів.
- Додали посилання на фільтри з характеристик сторінки товару з перевіркою на доступність для індексації.
Це дозволило спростити навігацію каталогом для користувача та правильно перерозподілити посилальну вагу для сторінок фільтрів.
- На сторінки товарів додали блоки з варіантами доставки та оплати. Таким чином, покращили користувацький досвід, забезпечуючи зручність вибору, прозорість і швидкість прийняття рішення для користувачів.
Зі свого боку клієнт додав багато корисного специфічного функціоналу. Наприклад, підключення до системи єВідновлення, сервіс «Відеоконсультант» та можливість перегляду товарів у доповненій реальності (VR).
- Додали превʼю характеристик товару на сторінках каталогу.
Так процес пошуку та вибору став для користувачів зручнішим, адже дозволяє переглядати ключові характеристики просто наведенням курсору.
Аналіз поведінки користувачів
Одним з очікувань клієнта було збільшення відсотку конверсії. Для цього потрібно було зрозуміти, чи всі наявні на сайті рішення щодо розміщення контенту, функціоналу та сервісної частини ефективні та сприяють збільшенню конверсій на сайті.
Щоб це зʼясувати підключили сервіс Hotjar. В ньому аналізували теплові карти поведінки користувачів.
Hotjar — сервіс аналізу юзабіліті сайту, який дозволяє аналізувати поведінку користувачів на сторінках сайту та збирати інформацію про те, як вони взаємодіють з ресурсом, щоб покращити користувацький досвід та оптимізувати конверсії.
максимум конверсій
з вашого сайту?
Разом з клієнтом нам вдалось знайти елементи, виправлення яких стало точками росту для покращення показника конверсій.
Наприклад, виявили у фільтрах розділи, які були найбільш клікабельними та відкрили ці списки за замовчуванням.
Це рішення допомогло зрозуміти, чи не перешкоджає щось користувачу на етапі прийняття рішення завершити покупку.
Посилальний профіль
В нарощуванні профілю сконцентрувались на якості. Розміщуємо статті лише на надійних ресурсах з високим відсотком переходів з органічного пошуку.
З нашого боку забезпечуємо підготовку технічного завдання, написання текстів командою копірайтерів Promodo та розміщення готових матеріалів. Від початку робіт посилальний профіль вдалось збільшити на 20%.
Результат
За результатами пів року після переїзду сайту Агромат, наша стратегія до пошукової оптимізації забезпечила збереження позицій сайту та стабільне збільшення органічного трафіку загалом і за ключовими категоріями Плитка та Сантехніка.
Підтвердження успіху реалізованих робіт 一 це +42% запитів у ТОП-3 за пріоритетним розділом та вихід у ТОП-1 за запитом «плитка», «плитка купити».
Крім пріоритетних категорій сайт покращив позиції по інших групах товарів.
Також маємо приріст середнього показника CTR та позицій за небрендовими пошуковими запитами.
Важливо зазначити, що ніша клієнта має певну сезонність і наразі динаміка відвідуваності не показова, оскільки пік сезону 一 влітку, а максимальний спад — у грудні.
Але завдяки зростанню позицій, сайт стабільно отримує органічний трафік з пошуку без сезонних просідань, тож чекаємо зростання відвідуваності з середини весни до сезону.
Що далі?
В планах опрацювання інших груп товарів та вдосконалення поведінкових факторів. Наприклад, наразі триває розробка калькуляторів підбору клею до плитки та заповнювачів швів.
Головною метою залишається підвищення коефіцієнта транзакцій в тій мірі, на яку дозволить вплинути SEO та функціонал сайту. Продовжуємо нарощування якісного посилального профілю.
Особливу увагу плануємо приділити регіональному просуванню ресурсу та впровадити сторінки для міст, де Агромат представлений офлайн.