НАПИСАТИ НАМ
Кейс з SEO

+173% органічних сеансів за рік в медичній тематиці: кейс Ескулаб

КЛІЄНТ
Ескулаб
НІША
ПОСЛУГИ
ІНСТРУМЕНТИ
Text Link

КЛІЄНТ

Медична лабораторія «Ескулаб» — українська медична лабораторія, заснована у 2009 році лікарями. На сьогодні компанія виконує більше 1200 аналізів для приватних і державних медичних закладів і щороку обслуговує більше 1,5 мільйони клієнтів.

Ескулаб має 163 власні відділення у 76 містах, та 5 лабораторій у Києві, Львові, Чернівцях, Ужгороді та Івано-Франківську.

ЗАДАЧА

  • Конкурувати з лідерами ніші за органічний трафік.
  • Залучити більше користувачів на сайт.

Особливості клієнта

  • На відміну від конкурентів, чиї лабораторії представлені по всій Україні, Ескулаб надає послуги у 9 областях. За цих умов бренд все одно мусить конкурувати за трафік, присутні його лабораторії у певному місті, чи ні.
  • Тематика. Сайт Ескулаб — це контент медичної тематики. Починаючи з 2020 року, Google сформував певні вимоги з наповнення таких ресурсів. Якщо їх не враховувати — сайт не отримає високих позицій в пошуку.

Рішення

Ми пішли кількома шляхами одночасно, щоб зекономити час клієнта і при цьому швидше отримати бажаний результат.

У розробці стратегії пошукової оптимізації на 2023 рік використали результати аналізу конкурентів, їх трафіку та підходів до просування сайтів. Так виявили високочастотні запити, які використовують користувачі при пошуку аналізів — їх обрали за основу при підготовці технічних завдань авторам.

Аудит

Технічний аудит — класична історія на початку робіт SEO. Він допомагає знайти й виправити слабкі сторони сайту та сформувати стратегію щодо оптимізації ресурсу, відповідно до вимог пошукової системи.

До того ж це один з базових способів отримувати органічний трафік у довгостроковій перспективі, адже якісно пропрацьований та оптимізований сайт краще ранжується. 

Під час технічного аудиту:

  • Видалили дублі сторінок
  • Допрацювали розмітку сторінок аналізів
  • Налаштували правильні теги canonical, які повідомляють пошукову систему, який URL є основною версією сторінки 
  • Налаштували рендеринг сайту
  • Оптимізували метадані

Медичний контент

Просування сайту Ескулаб — це робота з медичним контентом. Оскільки Google відносить цю тематику до YMYL (Your Money or Your Life), систематично виходять апдейти, спрямовані на перевірку якості контенту та боротьбу з поширенням фейків стосовно медичних тем. Сайти, які не дотримуються вимог, можуть бути ідентифіковані як низькоякісні та втратити позиції у видачі.

За це відповідають алгоритми ранжування контенту, зокрема Е-Е-А-Т фактори, які перевіряють контент на надійність, експертність та авторитетність.

Контент медичної тематики має створюватися на основі досвіду автора та мати підтвердження експертності автора та надійності бренду.

Так Google прагне уникати популяризації дезінформації, тому в топ попадають ті сайти, які в пошуковій оптимізації враховують ці аспекти.

Ми детально опрацювали контент сайту та адаптували сторінки під Е-Е-А-Т фактори. Це рішення допомогло уникнути просідання позицій сторінок та отримати високі позиції у видачі.

Для команди Ескулаб ми розробили наступні рекомендації:

  • Опрацювали сторінку опису компанії.
  • Прописали інформацію про те, як проводяться аналізи, які технології для цього використовуються.
  • Щоб засвідчити Google експертність автора — створили сторінку автора, додали відомості про освіту, спеціалізацію, професійну діяльність тощо.
  • На сторінках з контентом стосовно хвороб — додали не лише автора, а й посилання на трастові джерела інформації. Список літератури/посилань — це додаткова вага для кращого ранжування сторінок.

Блог

Оскільки впровадження всіх технічних рекомендацій вимагало чимало часу, ми працювали паралельно з розробниками клієнта над найпростішим і водночас досить складним напрямом — контентом. 

Чому простий? 

Підготувати велику кількість контенту легше, ніж реалізувати технічні впровадження.

Чому складний? 

У випадку клієнта — мова не просто про контент, а про статті на тему охорони здоровʼя — вони вимагають детального опрацювання та кваліфікованих авторів. 

Роботу над контентом ми розділили

  • Розвиток блогу

Команда Ескулаб співпрацює з автором, який має профільну медичну освіту. Додатково залучають лікарів для підготовки вузькопрофільного контенту. 

  • Розміщення контенту на зовнішніх майданчиках (збільшення зовнішнього посилального профілю)

Команда Promodo має власних авторів з медичною освітою, а отже експертизу для написання тематичних матеріалів — але про це пізніше.

Ми проаналізували конкурентів Ескулаб та визначили, які назви аналізів належать до високочастотних запитів. На ці пошукові запити прописали технічне завдання копірайтерам для сторінок аналізів, блогу та категорій.

Стандартний підхід ми одразу відкинули — писати про аналізи не було сенсу, оскільки Ескулаб представлений не у всіх областях України.

Тому обрали стратегію підготовки матеріалів до блогу про хвороби чи симптоми, щоб користувачі, читаючи статті блогу, дізнавались про мережу лабораторій Ескулаб. Додатково це забезпечило зростання впізнаваності бренду.

При формуванні технічного завдання для авторів, за основу взяли аналізи, доступні в Ескулаб, та хвороби, які вони допомагають діагностувати. Проаналізували, чи є попит в пошуку на ці хвороби та симптоми, і за високочастотними запитами почали підготовку матеріалів. 

Таким чином, під час пошуку інформації про хворобу користувач отримує більш вичерпну інформацію на свій запит.

Щомісяця у блог додавали до 15 нових матеріалів, детально опрацьовуючи їх з авторами.

Наприклад, для блогу підготували та розмістили матеріал про гепатит, розгорнутий і зрозумілий. І під час спалаху хвороби у Вінниці цей матеріал набрав велику кількість переглядів: користувачі шукали інформацію та знаходили її блозі в Ескулаб. 

Розвиток та оптимізація сторінок Блогу забезпечили швидкий результат: за кілька місяців почав рости органічний трафік. 

Нам важливо, що це була нативна аудиторія, що прийшла на матеріали високої якості, отримала відповідь і вже через блог могла більше дізнатись про наявні в Ескулаб аналізи.

Сторінки аналізів та категорій

Крім оптимізації блогу, опрацьовували категорії та комерційні сторінки з аналізами, які проводить медична лабораторія Ескулаб. 

Ми мали за мету розширити описи лабораторних досліджень, щоб охопити пошукові запити, пов'язані з ними.

Як опрацьовували комерційні сторінки

  • Оптимізували структуру контенту
  • Підготували унікальний опис для кожної сторінки
  • В описі використовували корисну інформацію для користувачів
  • Постійно перевіряли тексти на входження ключових запитів

Підготовка матеріалів для блогу та оптимізація контенту сторінок аналізу допомогли охопити пошукові запити, повʼязані з лабораторними дослідженнями, їх призначенням та дати відповіді на загальні питання: для чого аналіз проводиться тощо.

Зовнішній посилальний профіль

Продовжимо тему авторів з медичною освітою в Promodo. Наші автори — лікарі, які мають експертизу для підготовки матеріалів на медичну тематику.

Тому паралельно з розвитком блогу ми використали ще один класичний інструмент в пошуковій оптимізації — поступове нарощування зовнішнього посилального профілю, або, простіше кажучи, розміщували контент на зовнішніх майданчиках.

Динаміка нарощування зовнішнього посилального профілю

Щобільше надійних та авторитетних джерел посилатимуться на сайт, то вище потенціал ранжування ресурсу та якість його посилального профілю. Тому ми не зупиняємося й продовжуємо збільшувати кількість зовнішніх джерел.

Результати

Стратегія підготовки матеріалів про симптоми та хвороби для розвитку блогу спрацювала. У 2023 році вже більше користувачів переходили на сайт за небрендовими запитами, а це +204%, порівняно з 2022 роком.

Динаміка позицій сайту від початку роботи над проєктом

Разом з командою Ескулаб ми продовжуємо опрацьовувати сайт, адаптуючи його до Е-Е-А-Т факторів. Ключовим елементом в просуванні залишається висока якість контенту та подальше зростання позицій сайту в пошуку. Для досягнення найкращих результатів продовжуємо відстежувати та аналізувати ефективність впроваджених робіт на сайті.

Що можна сказати про нашу з Promodo співпрацю? Тільки одне: результат виправдав наші очікування. Ми плануємо продовжувати нашу співпрацю і розширювати роботу у напрямку оптимізації пошукової видимості та розвитку нашого онлайн-бізнесу.

Плани на цей рік — збільшити частку продажів сайту до 20% від загального обороту компанії. Сподіваюсь, що нові ідеї та стратегії допоможуть нам досягати успіху.

Олександр Субочєв

Інтернет маркетолог
Обговоримо ваш проєкт?
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО
КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз