НАПИСАТИ НАМ
10
.
12
.
2021

Тенденції SEO-просування на 2022 рік

ЗМІСТ

Кінець року — саме час підсумувати досягнення і спланувати дії на майбутнє, аналізуючи помилки. Для SEO-фахівців головним предметом рефлексії стають апдейти пошукових систем. Саме від них залежить успіх роботи оптимізатора.

Щороку Google випускає по декілька апдейтів, обсяг чинників ранжування та вимог до онлайн-ресурсів постійно зростає, тож їжа для розуму є завжди. Кожне нововведення Google - черговий виклик і перевірка на професіоналізм, що вимагає ретельного аналізу ситуації та пошуку оптимальних рішень.

ТОП алгоритмів року, що минає, які будуть актуальні й у 2022-му:

  • Core Web Vitals — алгоритм запустили влітку і він продовжує активно розвиватися;
  • Page Experience — новий сигнал ранжування, запущений у травні 2021 року й орієнтований на поліпшення користувацького досвіду;
  • Mobile-first індекс — у 2021 році Google почав і досі продовжує переводити сайти на індексування з орієнтацією на мобільні пристрої;
  • Passage Indexing — алгоритм запустили в лютому 2021 року і він дає змогу пошуковику краще розуміти сторінки з релевантним, але погано структурованим контентом — «шукати голку в копиці сіна»;
  • Оновлення алгоритму Page Quality під концепцію E-A-T;
  • Оновлення відображення заголовка Title у видачі Google.

 

У 2022 році оптимізацію потрібно буде проводити з акцентом на майбутні оновлення, але намагатися зробити так, щоб до їхнього виходу вебресурс максимально відповідав вже наявним вимогам. Розповідаємо, як цього досягти.

Core Web Vitals

У 2020 компанія Google анонсувала, а влітку 2021 запустила новий алгоритм оцінювання якості сайтів — Core Web Vitals. Якщо ним керуватися, можна значно поліпшити позиції ресурсу в результатах видачі.

Параметри, які оцінюються після апдейту Core Web Vitals:

  • LCP (Largest Contentful Paint) — як скоро завантажився основний контент сторінки;
  • FID (First Input Delay) — як скоро можна почати взаємодіяти зі сторінкою;
  • CLS (Cumulative Layout Shift) — наскільки зсувається верстка під час завантаження.

Поради щодо адаптації до нових факторів ранжування:

    1. Використовуйте дані Chrome User Experience, щоб виділити відсоток користувачів із негативним досвідом використання сайту.

    2. Використовуйте Google Search Console, щоб зрозуміти, як працює сайт на мобільних пристроях і на десктопі.

3. Проаналізуйте групи сторінок за показниками LCP, CLS і FID, щоб виявити серед них проблемні.

Параметри Core Web Vitals допомагають сайту відповідати сучасним вимогам і бути конкурентоспроможним у пошуку. Тому що офіційна частина алгоритму пошукового рейтингу Google — це, по суті, оцінка якості сприйняття сторінки.

SEO-фахівцям і розробникам важливо розуміти, як саме параметри Core Web Vitals впливають на ефективність оптимізації. Грамотна робота з цими параметрами дасть змогу підвищити рейтинг сайту, тому що з часом вони відіграватимуть дедалі більшу роль у ранжируванні. Ті сайти, у яких показники LCP, FID, CLS будуть кращими, за інших рівних посядуть вищі позиції у видачі. Хороші новини — час випередити конкурентів все ще є!

Page Quality YMYL-проєктів

Гугл турбується про безпеку користувачів, тому з особливою увагою перевіряє YMYL-сайти (Your Money or Your Life). До них належать ресурси про медицину, фінанси, психологію. Для сайтів подібного типу висуваються найвищі вимоги — E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness), а оцінку проводять уже не пошукові роботи, а живі люди.

Причини, через які виникли критерії E-A-T:

  • зростання дезінформації та поява фейкових новин;
  • екстремістська поведінка в інтернеті;
  • вплив онлайн-інформації на вибори;
  • критика якості медичної інформації в інтернеті;
  • вплив дезінформації на поширення захворювань.

Експертиза

Наявність на сайті різноманітного і якісного контенту — великий плюс. Тут маються на увазі не тільки стандартні картки товару, відгуки, лістинги, а й новини, огляди, статті — цінна інформація, яка дасть змогу користувачеві зрозуміти тему й ухвалити рішення про покупку. Найкраще, якщо автор матеріалів — дійсно експерт у конкретній галузі.

Авторитетність

Ось, що говорить Google: «Розуміння того, хто несе відповідальність за вебсайт, є важливою частиною оцінки E-A-T для більшості типів вебсайт. На високоякісних сторінках має бути чітка інформація про сайт, щоб користувачі почувалися комфортно і довіряли йому».

У блогах, наприклад, важливо вказувати автора під кожною публікацією. Ідеальний варіант, коли підпис зроблено у вигляді гіперпосилання, що веде на сторінку з усіма матеріалами автора і короткою інформацією про нього.

Надійність

Тут ідеться про репутацію сайту або організації загалом. Її забезпечують такі фактори:

  • Вичерпна кількість якісного контенту;
  • Заповнені розділи «Контакти», «Про нас». Якщо сайт передбачає покупки або фінансові транзакції, має бути передбачена також служба підтримки, щоб користувачі могли отримати допомогу у розв'язання проблем;
  • Підтвердження гарної репутації: престижні нагороди, рекомендації від відомих представників і професіоналів галузі.

Щоб адаптувати контент до вимог E-A-T, рекомендуємо перевірити:

Page Experience

Алгоритм орієнтований на поліпшення користувацького досвіду і містить низку вимог:

  • оптимізована mobile-версія, що відповідає алгоритму mobile-first;
  • високі показники швидкості завантаження Core Web Vitals;
  • відкритий контент;
  • відсутність вірусного/шкідливого ПЗ;
  • наявність SSL-сертифіката і підключення через HTTPS;
  • відсутність настирливої реклами, яка закриває робочу область.

 

Детальніше про алгоритм можна прочитати в офіційній довідці про Page Experience.

Mobile-Friendly

Метрика показує, чи оптимізований сайт для мобільних пристроїв. Щоб перевірити, чи є у сайту проблеми з мобільною версією, можна скористатися звітом у Search Console. Він підсвітить конкретні слабкі місця та URL-адреси, на яких вони виникають.

На додаток до цього звіту можна використовувати автономний інструмент Google Mobile-Friendly Test, який дає змогу тестувати окремі URL-адреси.

Шкідливе ПЗ

Безпечний пошук — метрика, яка показує, чи є на вашому сайті шкідливе програмне забезпечення, небезпечні завантаження, оманливий контент (наприклад, фішинг) або інші подібні проблеми. Щоб перевірити наявність проблем із безпечним переглядом, можна скористатися звітом у Google Search Console або інструментом Safe Browsing site status.

Наявність HTTPS

Метрика відповідає за SSL-сертифікат і за роботу сайту за HTTPS-з'єднанням. Таким чином Google оцінює сайти, здатні шифрувати дані користувачів, які вони вносять у процесі реєстрації та оплати.

Спливаюча реклама на телефоні

Спливаючі вікна з рекламою роблять контент менш доступним, особливо на мобільних пристроях, оскільки перекривають більшу частину екрана. Це погіршує користувацький досвід і Google, відповідно, «карає» такі сайти.

Mobile-first індекс

Запущений цього року Mobile-First Index продовжує набирати обертів. Це алгоритм індексації та ранжування вебсторінка у пошуковій системі Google, який оцінюватиме не десктопну, а мобільну версію сайту. Тобто насамперед пошуковик видаватиме саме мобільні версії ресурсів, якщо вони є. Це стосується як видачі на смартфонах, так і на ПК.

Як дізнатися, чи потрапив ваш сайт під Mobile-first Index

Визначити, який тип Googlebot лідирує на вашому сайті, можна в Google Search Console через звіт:

Можна також відстежити який робот обходить сторінки у вкладці «Покриття»:

Якщо основним роботом є Googlebot для смартфонів (як на скриншотах), то ваш ресурс уже індексується за допомогою Mobile First Indexing.

Passage Indexing

Google навчився індексувати не тільки вебсторінки цілком, а й розуміти релевантність окремих їхніх частин.

Чи індексує Google розділи або частини сторінок?

Google, як і раніше, індексує повні сторінки, але тепер під час пошуку найактуальнішої інформації буде також враховувати зміст і значення уривків. Навіть якщо відповідь на пошуковий запит прихована глибоко всередині сторінки, система зможе знайти цю конкретну частину за вас.

Окремі уривки пошуковик не індексує. Однак він краще зонує контент сторінки й ліпше відображає корисну інформацію під час ранжування. Це нововведення корисне для виявлення сторінок, на яких є один конкретний розділ, що особливо добре відповідає пошуковому запиту.

Індексація переходів переглядає вміст сторінки, визначає, чи відповідають частини сторінки на пошуковий запит, і доправляє ці результати в пошукову видачу. Якщо сторінка вже перебуває в хорошому рейтингу, індексація переходів може взагалі не вплинути на сайт.

Раніше пошукова система «не любила» довгі та погано структуровані тексти. А тепер, якщо в такому довгому тексті міститиметься справді цінна інформація, система це розпізнає і завдяки Passage Indexing краще ранжуватиме подібні матеріали.

Це не означає, що тепер усі тексти потрібно писати виключно довгими. Це означає, що можна перестати дробити хороші інформативні статті на купу маленьких тільки заради того, щоб отримати краще ранжування за кожною окремою частиною матеріалу.

Оновлення тега заголовка Title у видачі Google

У серпні багато SEO-фахівців помітили, що в результатах пошуку Google теги почали замінюватися тегами та іншими елементами HTML. Деякі оновлення заголовків призвели до несприятливих результатів: вставлялися нові слова, змінювалася граматика, спотворювалися структури заголовків або з усічених заголовків видалялися три крапки.

Причини:

  • обмеження на кількість пікселів;
  • модифікація за запитом — Google змінює фрагмент на основі запиту;
  • повна заміна — пошуковик повністю змінює фрагмент, тому що початковий недостатньо добре відображав контент.

У результаті цього оновлення здається, що фрагменти тегів заголовків стали коротшими. Але це не тому, що було знижено ліміт на кількість пікселів. Це непрямий результат роботи «алгоритму читабельності та релевантності». Він призначений для зміни способу представлення тегів заголовків у пошуку.

Але переживати не варто. У Google підтвердили, що якщо в результатах пошуку відображається інший заголовок, це не вплине на рейтинг сторінки. Пошуковик використовуватиме для ранжування те, що зазначено в тезі.

І відразу уточнимо, що оновлення фрагментів заголовків жодним чином не пов'язане з індексуванням на основі уривків.

Наші рекомендації

Постійно тестуйте і допрацьовуйте зручність сайту:

  1. Слідкуйте за даними аналітики — вони дають змогу побачити реальний досвід користувачів: що зручно, що заважає, якої інформації бракує, а яка занадто прихована. Робіть висновки та впроваджуйте поліпшення.
  2. Скоротіть перехід користувачів назад на SERP: зацікавте їх сніпетом у пошуку, щоб вони заходили на сайт і залишалися на ньому.
  3. Контролюйте показники за заявленими параметрами Google через офіційні сервіси. Робіть це і для свого проєкту, і для сайтів конкурентів у ніші — для порівняння.

Тенденції SEO не стоять на місці, вони змінюються щороку, підлаштовуючись під апдейти пошукових систем, поведінку і запити користувачів. І щоб опинитися в ТОП видачі, потрібно не тільки знати про ці тренди, а й адаптувати сайти під них, постійно покращуючи юзабіліті, контентну і технічну частини.

В закладки

Хочете, щоб ваш сайт подобався і пошуковим алгоритмам, і звичайним користувачам? Обговорімо, як цього домогтися.

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

Обговоримо ваш проєкт?
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО
КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз