НАПИСАТИ НАМ

Український eCommerce 2023:

показники першого півріччя та прогнози на «золотий сезон»
Дослідження створене у партнерстві з командою

Мета та метод дослідження

За даними нашого попереднього дослідження, від початку 2023 всі ніші українського eCommerce показують позитивне відновлення. Український бізнес демонструє надзвичайну адаптивність та активно пристосовується до нової реальності. Втім, у доларовому еквіваленті виторг онлайн-ритейлерів досі не наблизився до показників 2021. В середньому ми бачимо просідання на 43% по всім категоріям. Єдине виключення — сегмент Зоотоварів.

Ми візуалізували динаміку у 6 нішах на основі середньозважених показників у кожній з категорій. Вибірка — топові гравці. Порівнювали показники першого півріччя 2021 з показниками першого півріччя 2023. Щоб правильно оцінити сезонність, усунувши вплив інфляції, усі дані відобразили у відсотковому відношенні в USD.
Дослідження створене у партнерстві з командою

Ми знаходимо інсайти

Які допоможуть вам спланувати ефективну маркетинг-стратегію на 2024 рік. Потребуєте глибинного аналізу для розуміння подальших кроків розвитку — звертайтеся до нашої команди з відділу Досліджень та стратегій.

Для кого це дослідження

Для власників
бізнесу

які шукають перспективні
шляхи розвитку.

Для
маркетологів

які постійно відстежують зміни на ринку та підлаштовують свою стратегію під реалії сьогодення.
1/5

Що змінилося на ринку
протягом 2023

Український бізнес демонструє надзвичайну адаптивність та активно пристосовується до нової реальності

Бізнес повертається
до нормального життя
88%
які шукають перспективні
шляхи розвитку.
4%
компаній розпочали нову справу
Джерело: gradus.app, 2023

Зростає пенетрація користування інтернетом

88 із 100
людей в Україні користувалися інтернетом у 2022 році
Такий показник планується
на кінець 2023 року
Джерело: vrk.org.ua, 2023

Рекламний ринок зменшився, але доля маркетингових бюджетів у Digital збільшилась до 80%. Рекламодавці 
йдуть туди, де їхні споживачі.

Обсяг рекламного ринку по каналах
Джерело: vrk.org.ua, 2023
2/5

ЗмінИ ключових показників в eCommerce

Графіки візуалізували на основі середньозважених показників у кожній з категорій. 

Вибірка — топові гравці сегмента. Порівнювали період з січня 2023 до червня 2023 включно, відносно показників 2021 року. Показники відобразили у відсотковому відношенні в USD.

Продукти

Продукти. Аналітичні висновки

  • В категорії стабільний рівень залучення користувачів, незалежно від витрат на рекламу. Також тримається високий рівень органічного охоплення користувачів.
  • З травня прослідковується тенденція до оптимізації рекламного бюджету. Проте оптимізація майже не вплинула 
на прибутки в категорії — підвищення ефективності рекламних кампаній.
  • Розмір середнього чека залишається на рівні 2021 року. Вартість залучення одного клієнта знизилась на 40% з травня 2023.
  • Найбільшу частку доходу приносять користувачі з Львівської, Дніпропетровської та Одеської областей.

Електроніка та побутова техніка

Електроніка та побутова техніка.
Аналітичні висновки

  • Споживачів у 2023 році менше — на рівні 60-70% відсотків. Але наразі цей показник стабільний.
  • У доларовому еквіваленті гравці вкладають у платну рекламу вдвічі менше бюджету. Категорія має чітку тенденцію 
до оптимізації рекламних бюджетів в «міжсезон».
  • Оптимізація рекламних бюджетів майже не вплинула на прибутки в категорії — підвищився рівень ефективності рекламних кампаній.
  • Розмір середнього чека залишається на рівні 2021 року.
  • Вартість залучення одного клієнта знизилась на 10% з квітня поточного року.

Одяг та взуття

Одяг та взуття. Аналітичні висновки

  • Категорія має тенденцію до збільшення рекламних бюджетів на 8-20% до рівня 2021 року, що свідчить про підвищення 
рівня конкуренції на ринку.
  • Гравці залучають більше споживачів шляхом збільшення бюджетів, але це не пропорційно доходу.
  • У червні  — оптимізація бюджетів. Також процес супроводжується падінням доходів: бачимо тенденцію до зменшення конвертації відвідувача у покупця.
  • Середній чек у категорії протягом року тримається на рівні 90% від середнього чека 2021 року.
  • Витрати на залучення користувачів переважають над витратами минулого року, що також може свідчити про повернення конкуренції на ринок.
Дослідження створене у партнерстві з командою
Якщо вам потрібен глибинний аналіз своєї категорії або необхідно розробити стратегію розвитку — звертайтеся до нашої команди з відділу Досліджень та стратегій

Товари для дітей

Товари для дітей. Аналітичні висновки

  • У категорії кількість користувачів, які дають гравцям стабільну ефективність, не перевищує 80%.
  • Бачимо експерименти із збільшенням бюджетів у квітні та травні, але це не дало прямого результату на дохід 
(скоріше за все, це були інвестиції у брендову рекламу).
  • Середній чек у категорії тримається на рівні середнього чека 2021 року.
  • Витрати на залучення користувачів значно переважають витрати минулого року — повернення конкуренції на ринок.

Косметика ТА ГІГІЄНІЧНІ ТОВАРИ

Косметика ТА ГІГІЄНІЧНІ ТОВАРИ.
Аналітичні висновки

  • Навесні та влітку кількість користувачів, які залишились в категорії, налічує 50% від 2021 року.
  • Для категорії характерне сезонне збільшення витрат на рекламу, що впливає й на кількість охоплених користувачів.
  • Гравці не вкладають більше на залучення споживачів, окрім періоду «гарячого сезону».
  • Середній чек від початку року переважає над розміром середнього чека у 2021 році, але має тенденцію до зменшення.
  • Витрати на залучення користувача тримаються на рівні 70% від даних 2021, окрім аномального травня.

Зоотовари

Зоотовари. Аналітичні висновки

  • Категорія має рекордне збільшення рекламних бюджетів від 400 до 900% від даних 2021 року, що свідчить про високий рівень конкуренції на ринку.
  • Це вплинуло на збільшення прибутків на 40-90% до даних 2021 року та зростання кількості охоплених користувачів від 10 до 70%.
  • Середній чек у категорії протягом року тримається на рівні 80% від середнього чека 2021 року.
  • Витрати на залучення користувачів на 200-350% переважають витрати минулого року — конкуренція у категорії зростає.
Дослідження створене у партнерстві з командою
3/5

Динаміка доходу за перше півріччя 2023

КЛЮЧОВІ ВИСНОВКИ

  • Немає аномальних провалів у динаміці доходів у різних нішах — відбулась стабілізація.
  • Повернення маркерів сезонності — ознака стабілізації ринкових закономірностей.
  • За даними нашого дослідження, від початку 2023 всі ніші показують позитивне відновлення. Але у доларовому еквіваленті їхній виторг за перше півріччя не виріс, ані відносно показників 2022, ані тим більше показників 2021. Порівняно із 2021, це просідання на 43%. Порівняно із 2022, де був стабільний січень та майже весь лютий, — падіння на 13%. Єдине виключення — категорія Зоотоварів, вони значно виросли. 


    За нашими прогнозами, у другому півріччі, у «золотий сезон», дохід українських онлайн-ритейлерів має відчутно зрости. Прогнозуємо, що він навіть може дещо перевищити загальні показники 2021. А це, за даними Euromonitor, 113 мільярдів гривень.
  • Як ми бачимо по цифрах, український ринок eCommerce ще оговтується. Проте після пандемії COVID-19 та початку повномасштабного вторгнення однією з довгострокових перспектив став саме перехід бізнесу до eCommerce та зміцнення присутності в онлайні. Якщо у 2021 ринок електронної комерції займав близько 9%, то на сьогодні частка ця частка вже перевищила 11%, і показник зростає. Драйверами для України традиційно є ніші: електроніки, одягу, косметики та зоотоварів. Гравці останнього сегменту демонструють найбільш позитивну динаміку зростання: у лютому 2023 вони вже вийшли у грошах на показник майже на 100% вищий, ніж торік.
Дослідження створене у партнерстві з командою
4/5

ДИНАМІКА ТРАФІКУ
В УКРАЇНІ В СЕГМЕНТІ ECOMMERCE/SHOPPING

СІЧЕНЬ 2021 — ВЕРЕСЕНЬ 2023
UA ТРАФІК В СЕГМЕНТІ ECOMMERCE ТА SHOPPING. СІЧЕНЬ 2021 — ВЕРЕСЕНЬ 2023
5/5

Прогноз на осінній «золотий сезон» 2023

  • За нашими прогнозами, обсяг рекламного ринку у другому півріччі 2023 році зростатиме. Діджитал-канали залишаться пріоритетними.
  • Повернення маркерів сезонності в онлайні — ознака стабілізації ринкових закономірностей. Це дає оптимістичні прогнози щодо «золотого сезону» — йому бути.
  • Конкуренція в онлайні зростає — гравці активно борються за споживача. Особливо це відчувається у категоріях Зоотоварів,
Одяг та взуття.
  • Рівень середнього чека за всіма категоріями або вищий за показники 2022 року, або не зменшився — споживач витрачає так само.
  • Кількість користувачів у чуттєвих до гендеру категоріях не перевищує показники 60-70% до тогорічних 
(дитячі товари та косметика).
Якщо вам потрібен глибинний аналіз своєї категорії або необхідно розробити стратегію розвитку — звертайтеся до нашої команди з відділу Досліджень та стратегій

МАЄТЕ ЗАВДАННЯ?

Давайте обговоримо його.
НАПИСАТИ НАМ
Обговоримо ваш проєкт?
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО
КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз