Навіщо це все

"Content is King" — фраза Біла Гейтса, творця компанії Microsoft, 1996 року й досі актуальна. Текстовий, графічний, відео та навіть аудіоконтент — основа для пошуку інформації в інтернеті та фундамент для того, щоб найкраще описати ваш товар чи послугу на сайті, у соціальних мережах, на партнерських майданчиках. Новини, телебачення та продажі перемістилися до онлайну, але ця цифрова трансформація ніяк не зменшила вплив контенту на прийняття рішення про покупку. Контент-маркетинг — це набір заходів щодо створення якісного контенту, завданням якого є залучення цільової аудиторії, її повернення, утримання та, звичайно ж, покупка.

Наша філософія

Ми — прихильники створення контенту, який впливає на поведінку користувача, є дієвим інструментом у прийнятті рішення та не маніпулює обіцянками чи брехливими постулатами. Контент-маркетинг — це мистецтво спілкування з потенційними клієнтами, коли замість агресивного та сухого продажу ви допомагаєте йому шляхом створення корисних матеріалів.

Контент-маркетинг для нашої команди — це не разові рекламні кампанії, це безперервний процес, який є частиною маркетингової стратегії бренду. І це точно більше про підхід до просування продукту, аніж про набір інструментів.

Наш досвід  

Ми розуміємо, що контент може відрізнятися за своїм змістом та роллю, яку він відіграє в маркетингу продукту. Беремо до уваги й той факт, що моделі поведінки та сприйняття інформації потенційних клієнтів у соціальних медіа, на порталах новин або ж під час оформлення покупки відрізняються, тому влучно розставляємо акценти при створенні контент-стратегії.

Оцінку ефективності контент-маркетингу вимірюємо такими показниками, як зростання кількості переходів з органічного пошуку, збільшення кількості переходів на сайт за брендовими запитами, зростання кількості повторних візитів, збільшення часу перебування на сайті, збільшення кількості транзакцій або досягнутих цільових дій.На етапі аудиту та формування стратегії ми обираємо показники ефективності, які найточніше відповідають очікуванням клієнта та наочно ілюструють результативність виконуваних робіт у процесі вирішення завдання.

Як це працює

01

Первинний аудит

Аудит поточної контент-стратегії бренду. Вичитування матеріалів, які раніше публікувалися на сайті компанії, на зовнішніх ресурсах, у соціальних медіа та на партнерських майданчиках.
02

Вивчення рольової моделі клієнта-споживача контенту

Основне завдання — зрозуміти портрет користувача, які болі ми вирішуємо, які акценти використовуємо під час створення контенту.
03

Планування

Підготовка контент-плану та розробка технічних завдань. На основі контент-стратегії та рольової моделі клієнта формуємо основні тематики матеріалів, обираємо партнерські майданчики, визначаємо терміни та частоту публікацій. Створюємо розгорнуте технічне завдання для авторів та журналістів.
04

Публікація та аналітика даних

Розміщення контенту. Публікація на попередньо обраних майданчиках. Аналіз результатів. Відстеження обраних показників ефективності – охоплення, переходів на сайт, активності у соцмережах, продажів.

Сучасний контент генерується у великих масштабах, без чіткого контент-маркетингу статті швидко губляться в мережі. Тексти мають бути не тільки інформативними, унікальними та переконливими. Вони зобов'язані бути націлені на аудиторію, мотивувати клієнтів говорити про ваш бренд.

Традиційний маркетинг менш ефективний, ніж раніше. Причина одна — він дратує аудиторію. Завдання будь-якого бізнесу — розповісти про продукти та послуги так, щоб клієнт сам захотів розв'язати больові точки та проблеми з їхньою допомогою. Корисний та якісний контент не тільки вирішує ці завдання — він збільшує конверсію та обсяг продажів, підвищує впізнаваність бренду та прибутковість.

Важливість контент маркетингу

Ще в 1996 році Білл Гейтс вимовив фразу «Content is king», через десятиліття цей постулат зміцнився в цифровому середовищі. Маркетингові технології, спрямовані на поширення контенту, в рази ефективніше залучають аудиторію в заданий сценарій конверсії:

  1. У вас справедливе ціноутворення на продукт або послугу, але споживач не знає про це.
  2. Ваш бренд пропонує конкретні вагомі переваги, але клієнт не підозрює про них.
  3. Ви пропонуєте найкращі рішення на ринку, але споживач ніколи про них не чув.

Усе, чим займається клієнт у мережі — пошук інформації. Потенційний покупець має отримати її в потрібний час у потрібному місці. Правильно поданий контент, поширений через потрібні канали, генерує прибутковість, оскільки споживач отримує відповіді на питання, які його цікавлять, та обирає ваш бренд.

Суть контент-стратегії

Традиційний маркетинг спрямований на продаж товару або послуги будь-якими способами. Він просить, нав'язує або примушує клієнта всіма силами. Підхід контент-маркетингу докорінно відрізняється. Він ґрунтується на створенні довірливих стосунків із цільовою аудиторією, цей підхід довів результативність та надійність.

За допомогою текстів, фото, відео та аудіоматеріалів ви показуєте покупцеві, чому ваша пропозиція краща за конкурентів. Клієнт самостійно обирає, ефективна технологія дає можливість зробити вибір на вашу користь. Головні переваги просування за допомогою контенту:

  • менший бюджет у порівнянні з традиційними послугами реклами за кращих результатів;
  • збільшення пошукового трафіку шляхом зростання кількості матеріалів;
  • підвищення рівня експертизи в очах клієнта та брендів, що конкурують;
  • впізнаваність бренду та продаж через контент, що потрібен вашій аудиторії;
  • попит пошуковими системами — у довгостроковій перспективі контент органічно виводять у топ видачі, пошуковики визначають корисність та пропонують такі матеріали частіше.

Маркетинг створює лояльність аудиторії, довіру та авторитет. Він знижує рівень «опірності» клієнта, оскільки замовник бачить переваги, які отримає від певного продукту чи послуги.

Філософія створення контенту

Лише матеріали, які не впливають на поведінку користувача, не маніпулюють неправдивою інформацією та не використовують порожні обіцянки, знаходять відгук у споживачів. Замість агресивного та розважального просування контент-маркетинг пропонує майстерне спілкування з покупцями. Споживання корисного контенту допомагає цільовій аудиторії.

Це безперервний процес та частина глобальної маркетингової стратегії бренду. Що більше контенту генерується, то ефективніше можна донести користувачеві інформацію про продукт. У міру наповнення мережі матеріалами вашої компанії збільшується лояльність ЦА та рівень довіри, зростає кількість рекомендацій, а разом з цим — обсяг продажів та середній чек.

Який контент приносить прибуток

Якісні матеріали викликають у клієнта бажання купити продукт та знімають заперечення ще до їх виникнення. Товар або послуга продають себе самі — бренду не доводиться вступати в пряму комунікацію зі споживачем. Цьому сприяють релевантні види матеріалів:

  • текстові — новини, огляди, статті;
  • аудіо — подкасти, інтерв'ю;
  • візуальні — фото, відео, зображення;
  • аналітичні — інфографіка, таблиці, результати досліджень.

Контент дає користувачам те, що вони шукають, оскільки він максимально відповідає їхньому запиту.

Контент-маркетинг на практиці

Контент-стратегії замовляють як транснаціональні корпорації, так і бізнес-початківці. Єдина причина, з якої такий підхід набув поширення — він максимально дієвий у довгостроковій перспективі.

В агресивному інформаційному середовищі, коли споживач бачить тисячі реклам на день, контент-маркетинг пропонує користувачеві зупинитися, вдумливо прочитати, вибрати найкращий продукт та купити його. Створити стратегію, в якій налагоджується довірливий зв'язок із клієнтом, можливо. Для цього ми приділяємо увагу трьом етапам.

Первинний аудит

Аналізуємо поточну контент-стратегію бренду. Вичитуємо матеріали, які публікувалися на зовнішніх ресурсах, партнерських каналах та основному сайті. Завдяки цьому визначаємо ефективність інструментів та технологій, які використовувались, виявляємо помилки, які заважали досягти необхідних результатів.

Побудова портрета потенційного споживача та планування

Рольова модель клієнта — ключ до того, яких больових точок продукт позбавляє, які акценти необхідно розставити під час створення контенту. На її основі формуються головні тематики.

Підготовка чіткого контент-плану та технічного завдання для авторів дає змогу досягти максимальних результатів. Ми отримуємо тільки ті матеріали, які збільшують конверсію. Обираємо список партнерських платформ, терміни публікацій, їхню частоту.

Аналіз опублікованих матеріалів

Відстежуємо заздалегідь обумовлені метрики для коригування контент-стратегії:

  • охоплення;
  • обсяги продажів;
  • кількість переходів на сайт;
  • рівень активності користувачів.

Звіряємо показники із запланованим KPI. Це наочно ілюструє, наскільки дієвий план, чи відповідає він очікуванням клієнта та які завдання вирішено в процесі виконаної роботи.

Наш досвід

Команда Promodo розуміє, що контент відрізняється за змістом та допомагає досягати різних цілей, а поведінкові сценарії покупця залежать від джерела інформації. Експерти розставляють основні акценти при створенні контент-стратегії, адаптують матеріали під соціальні медіа, новинні та аналітичні ресурси, інші канали поширення.

Основні метрики, які використовуються для оцінки ефективності, визначаємо заздалегідь та надаємо детальний звіт клієнту у зворотній формі. Завдяки просунутим інструментам аудиту виявляємо основні показники:

  1. Кількість транзакцій. 
  2. Конверсія перебування на сайті в цільові дії.
  3. Збільшення повторних візитів.
  4. Трафік з органічного пошуку.
  5. Переходи на сторінки за брендовими запитами.

Разом з вами ми створимо контент-стратегію, що сприяє розвитку бренду, його виходу на лідерські позиції в ніші, сегменті, на ринку.