![](https://cdn.prod.website-files.com/630ca98fcd033036c3a993f5/637df73bfd49393df4767f1c_1920x1080%20winetime.webp)
Як перезапустити канал email для інтернет-магазину алкогольної продукції
КЛІЄНТ
WINETIME — національна мережа гастромаркетів, представлена 32-ма магазинами у 14-ти регіонах України та інтернет-магазином. В асортименті мережі понад 8 000 найменувань алкоголю та гастрономії.
ЗАДАЧА
- Перезапустити канал email.
- Збільшити продажі з каналу email.
- Підготувати канал до сезону продажів.
Вхідні дані
До початку роботи з нами клієнт намагався вести email-канал самостійно, але результати інхаус-команди були незадовільними.
Рішення
Канал email грає важливу роль як у побудові комунікації з клієнтами, так і у доході компанії. Його оптимізація може стабільно давати до +15% доходу щомісяця.
Аудит бази підписників
Щоб забезпечити успішне надсилання листів і високий відсоток доставлення, ми провалідували раніше зібрану базу клієнтів. 〜17% контактів виявились невалідними.
Валідні email — наявні та правильно написані адреси, не помічені у підозрілих діях.
За підсумками аудиту ми виявили у баз деякі проблеми, через які листи не доставлялися:
- email не існував;
- доменне ім'я не існувало;
- доставлення заблоковано сервером підписника;
- листи відмічені користувачем як спам.
Налаштування email-акаунту
До початку робіт клієнт не робив ставку на канал email, як на джерело додаткового доходу. Метрики каналу не відстежувалися, а отже у клієнта не було повної картини ефективності роботи цього інструменту.
Щоб канал почав приносити прибуток, нам потрібно було його перезапустити та налаштувати фактично з нуля.
Наприклад, щоб забезпечити високий рівень доставлення, ми провели роботи з налаштування email-акаунту:
- верифікували домен;
- налаштували push-сповіщення.
Репутація домену відправника зростає, якщо підписники відкривають листи розсилки, а не ігнорують їх або переміщують до спаму.
Розробка шаблону email
Важливим елементом у роботі каналу є візуальна складова. Якщо листи від бренду подобаються підписникам візуально ー вони їх відкриватимуть частіше.
![](https://cdn.prod.website-files.com/6301cf193a2ad84ef781e66b/637274b0ce25027c5736d931_shablon-email.webp)
Оскільки розсилка від бренду потребувала оновлення дизайну та структури, ми розробили новий шаблон листа з акцентом на якісних фото з апетитними продуктами та напоями.
![](https://cdn.prod.website-files.com/6301cf193a2ad84ef781e66b/6372751f420fbec1d525da55_shablon-email-new.webp)
Налаштування регулярних проморозсилок
На наступному етапі ми розпочали підготовку для запуску проморозсилок. Цей інструмент дозволяє підтримувати з підписниками регулярний зв'язок, а також повідомляти про найважливіші новини та акції компанії.
Мета — формування та відправка проморозсилок на регулярній основі раз на тиждень.
![](https://cdn.prod.website-files.com/6301cf193a2ad84ef781e66b/63727582be45de4c660c03c9_promo-email.webp)
За шість місяців ці розсилки принесли +36% доходу за каналами.
Впровадження віджету підписки
Ще одним інструментом, який бренд раніше не використовував для оновлення та збільшення бази контактів, був віджет підписки. Ми розмістили віджет на сайті й вже за чотири місяці цей інструмент допоміг зібрати на 16% більше контактів ніж за аналогічний період.
![](https://cdn.prod.website-files.com/6301cf193a2ad84ef781e66b/636bc434cfaef2587b05ce66_vidzhet-podpiski-na-sayte.webp)
![](https://cdn.prod.website-files.com/6301cf193a2ad84ef781e66b/636bc450cb95e2d1e00c2c8e_aktivirovannyy-vidzhet-podpiski.webp)
Впровадження eSputnik
Ми запропонували бренду впровадити сервіс автоматизації email-маркетингу eSputnik та налаштувати через нього передачу інформації про замовлення.
eSputnik — платформа клієнтських даних та омніканального маркетингу.
Використання цього сервісу дозволило нам організовувати багатоканальні рекламні кампанії бренду.
![](https://cdn.prod.website-files.com/6301cf193a2ad84ef781e66b/637275fb633738553a2372f3_zakaz.webp)
Налаштування передачі контактів у eSputnik
На наступному етапі ми налаштували передачу нових контактів під час підписки у футері та реєстрації в особистому кабінеті у впроваджений сервіс email-розсилок. Для цих подій налаштували double opt-in.
Double Opt-In — різновид підписки, який передбачає додаткове підтвердження email-адреси з листа.
За шість місяців ці джерела принесли +15% нових валідних контактів.
Налаштування тригерів
Тригерні розсилки покращують комунікацію з підписниками. Тому ми розробили сценарії для кожного з ключових етапів взаємодії користувача з брендом.
Тригери «Покинутий кошик» та «Покинутий перегляд»
Через просунуту сегментацію eSputnik ми налаштували одні з найконверсійніших тригерів — «Покинутий кошик» і «Покинутий перегляд».
![](https://cdn.prod.website-files.com/6301cf193a2ad84ef781e66b/63727664c2bb286df17f150b_trigger-korzina.webp)
![](https://cdn.prod.website-files.com/6301cf193a2ad84ef781e66b/6372768e27848fa95d3ebd3e_broshenniy-prosmotr.webp)
Ці тригери ми налаштували починаючи з третього місяця роботи. За чотири місяці вони принесли 8% усіх транзакцій каналу.
Впровадження тригеру через SMS
Окрім основного сервісу email-розсилок в eSputnik ми залучили SMS-розсилки та реалізували тригер «Привітання з Днем народження».
Такий формат взаємодії націлений на збільшення лояльності клієнтів, а запропонований промокод на знижку спонукатиме до покупки.
![](https://cdn.prod.website-files.com/6301cf193a2ad84ef781e66b/636bc5e45fe1950670c9cff1_sms.webp)
Розробка мапи тригерної комунікації
Для побудови подальшої комунікації ми розробили, але поки що не запровадили мапу тригерної комунікації.
![](https://cdn.prod.website-files.com/6301cf193a2ad84ef781e66b/636bc6e8a6bf2a0a62e7b7f5_primer%20triggera.webp)
Результат
Попри те, що ніша алкогольної продукції має низку обмежень, це не заважає створенню якісного каналу комунікації через email.
Результати показали, що канал має значний потенціал для розвитку: лише за перші пів року він приніс +199% доходу. І це не межа.
Для подальшого розвитку каналу email бренду важливо дотримуватися чинної стратегії й продовжувати розвивати комунікацію як з наявними клієнтами, так і збирати нові контакти.
Що далі?
- Розвиток каналу електронної пошти.
- Збільшення доходу, особливо у період несезону.
- Реалізація мапи тригерів.
- Збір інформації про підписників для якісної сегментації бази.
- Якісний аналіз точок збору контактів та їх розширення.